Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Jeg er sykt trøtt, sover hele tiden, tror ikke jeg lyver om jeg sier jeg sover minst 14 timer i døynet. Helt kjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 veker i dag😊

Mammatilen, eg får ul fordi eg har mista tre på rad to av dei rundt denne tida, så då fpr eg ekstra oppfølging. I tillegg er eg 39, så får tidleg ul for fosterdiagnostikk i sommar. Forrige gong, med toåringen, kjøpte vi i veke 12, for å verkeleg tru at nokon var inni der. Dei testa jo ikkje på legekontoret og eg tok berre ein test...så sleit med å tru det var verkeleg og ville ikkje fortelja det til familien før vi var sikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Grøne :) for hver dag som går er vi litt tryggere :) :) 8+5 her og snaaart 9 fullgåtte uker!

 

Mammatilen: Jeg får tidlig og ofte UL pga ekstrem bekymring denne gang. Mistet i MA i høst og det er kun derfor.

Endret av Jenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Så usikker på om jeg skal ta en tur til legen eller ikke. Sliter så ekstremt med trøtthet, og som nattevakt blir jeg helt ødelagt, er på jobb i 9,5 timer, og sover omtrent fra jeg er ferdig på jobb til jeg skal på igjen. Og kvalmen, som er ikke eksisterende på dagtid, men som kommer for fullt på nettene om jeg er våken.

Vet ikke om en sykemelding burde vært på plass ett par uker, så jeg får ladet batteriene litt. Redd for å fremstå som sytete og lat, vil jo gjerne jobbe - men nå om dagen tar det helt knekken på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Så usikker på om jeg skal ta en tur til legen eller ikke. Sliter så ekstremt med trøtthet, og som nattevakt blir jeg helt ødelagt, er på jobb i 9,5 timer, og sover omtrent fra jeg er ferdig på jobb til jeg skal på igjen. Og kvalmen, som er ikke eksisterende på dagtid, men som kommer for fullt på nettene om jeg er våken.

Vet ikke om en sykemelding burde vært på plass ett par uker, så jeg får ladet batteriene litt. Redd for å fremstå som sytete og lat, vil jo gjerne jobbe - men nå om dagen tar det helt knekken på meg.

Synes du burde ta deg en tur til legen og høre hva han/hun sier. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du kun nattvakter? Hos oss blir alle automatisk fristilt fra natt når de er gravide... Er ikke anbefalt å jobbe da egentlig, og siden du strever slik med det ville jeg nok vurdert et legebesøk..

 

Anonymous poster hash: f7e69...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jobber kun våken natt, 70% stilling. Jobb er enda ikke informert om graviditeten min, da jeg helst vil vente litt til. Er 8 +4 nå om beregningene stemmer.

Gått fint lenge, men de siste 2 ukene har det begynt å tære litt på, så finnes ikke energi igjen.

Spørs om jeg får ringe i morgen da, og få en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å høyra kva legen meiner om saka. Jobben har ikkje krav på å Vita kvifor du er sjukemeld, men om deler aktuelt å gå over på dag treng dei jo å Vita det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har helse til å jobbe nå bør du gjerne få en sykemld Braith. Jeg har aldri selv vært sykemeldt utenom svangerskap, men når man er gravid har en flere å tenke på enn seg selv, så terskelen burde gjerne være litt lavere da. Ikke push på bare for å gjøre det, men kjenn etter på kroppen hva du tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Helt ny her inne. Vil gratulere alle med Januarspiren  :laugh: 
Har selv termin 4 Januar, å starter smått å glede oss nå da dette kom som et lite uplanlagt sjokk på oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Helt ny her inne. Vil gratulere alle med Januarspiren  :laugh: 

Har selv termin 4 Januar, å starter smått å glede oss nå da dette kom som et lite uplanlagt sjokk på oss. 

Grattis!! Velkommen hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3 i dag og bestilte meg nettopp en legetime til første kontroll. Men den er ikke før jeg er 10 uker på vei, og har litt lyst til å ta tidlig ul. Går det an å dra på tidlig ul før man har vært hos legen, eller hvordan er det? Har noen av dere gjort det? Er førstegangs-gravid og har så lite peiling på hva som er "vanlig" å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bestille tidlig UL før du drar til legen, men da må du betale for det:) Dette svangerskapet har jeg valgt å gå til gyn og ikke fastlegen min, for da får jeg UL hver gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, takk for svar! Da vet jeg det :) hørtes jo veldig greit ut å få ul hver gang da :) blir nok til at jeg bestiller time til tidlig ul, men må si jeg syns det er litt skummelt. Så kommer nok til å grue meg veldig den dagen jeg skal det, men samtidig må det jo være verdens herligste følelse å se et bankende hjerte <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd 7+2 og fikk se hjerte slå som bare det.

 

Får ofte ultralyd fordi jeg mistet i MA i høst, så jeg betaler ingenting for det, men normalt så koster det 500 - 1000 kr, men jeg hadde uansett betalt for det hvis jeg ikke fikk det gratis.

 

Er SÅ verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte og betalte sjølv tidleg ul med Jens vår som no er to. Sidan legen ikke sjekka noko anna enn vanlege blodprøver måtte eg berre vera sikker på at det var nokon der. Ca veke 12 var vi då. Elles fekk vi ul i veke 18 trur eg, som er den alle får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også på UL hyppig. Hadde nok ikke kart å slå meg til ro uten... Vi har ny UL i morgen, da er vi 8+3. Jeg er VELDIG spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at det er verdt det! Tok motet til meg og bestilte en time til tidlig ul, da er jeg 9 uker på vei! Er veldig nervøs, men tror nok jeg angrer om jeg ikke gjør det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også tidlig UL, men fra når lønner det seg å ta det? Er 6+4 idag og er livredd for å komme på UL og ikke få se hjerte slå fordi det er for tidlig. Jeg er førstegangsgravid og super nervøs, min samboer har to flotte jenter fra før, og der er det ikke antydning til stress, han synes jeg stresser og styrer for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde UL i uke 6 og da var det bare såvidt vi så noe. Om du klarer å vente litt er det sikkert lurt, men har du råd til å ta UL privat en plass så er det absolutt verdt det! Kanskje i uke 7?? :) Vanskelig å si.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også tenkt å bestille tidlig ultralyd privat. Når jeg gikk gravid med jenta vår var vi på ultralyd i uke 9+3. Da fikk vi se en liten sprelsk baby på 2,5 cm ;) har ikke helt bestemt oss for når vi skal bestille ennå. Jeg begynner å bli veldig utålmodig og klarer snart ikke å vente. Er så godt når man har fått en skikkelig bekreftelse på at det er noe der! Er 7 uker i dag, så prøver å vente litt lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig UL i uke 6, så ikke stort annet enn hjertet som slo og en liten klump. Men var veldig godt å se hjertet, samt at embryoet lå på rett plass. Også fikk jeg brunlig/rosa utflod over lengre tid, ble sykt stressa over det- så bestilte meg en privat UL time i uke 8+5. Der så jeg en liten bamsemums som hadde vokst mye på kort tid. hjertet slo, og den bevegde seg. Utrolig godt å se <3 Har slappet mye av siden den UL timen! :) Nå skal jeg igjen i uke 12. Det får jeg dekt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...