Gå til innhold

termin Januar 2016 <3


blomstgull

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å bestille time til privat UL rett før 12 uker. Hadde det i uke 10 sist, for vi trodde vi mistet. Var veldig godt å se en levende sprellemann på skjermen og etter det følte jeg meg trygg på at alt var bra. Vil gjerne ha samme følelsen denne gangen også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan får dere UL så tidlig fra lege? Min sier at jeg får en i uke 18

Du får ikke hos legen, men du kan bestill privat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser det er noen som får det også, de som har hatt problemer tidligere skjønner jeg, men virker ikke som om alle har hatt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk henvisning til gyn etter å ha mista tre på rad, ho sa eg kunne komma til ho når eg vart gravid igjen for oppfølging, så det har eg gjort. Fekk ikkje frå lege dei gongane eg mista heller, sjølv etter å ha blødd ei veke måtte eg to gongar kjøpa privat ul og derifrå frå henvisning til sjukehus og få ut resten, det syns eg var sprøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk henvisning til gyn etter å ha mista tre på rad, ho sa eg kunne komma til ho når eg vart gravid igjen for oppfølging, så det har eg gjort. Fekk ikkje frå lege dei gongane eg mista heller, sjølv etter å ha blødd ei veke måtte eg to gongar kjøpa privat ul og derifrå frå henvisning til sjukehus og få ut resten, det syns eg var sprøtt!

Hvis jeg var deg, ville jeg skiftet fastlege. Du har krav på bedre oppfølging etter man har mistet en gang. Første gang jeg begynte å blø og mistet måtte jeg mase meg inn på sykehuset for UL. Jeg var heldig å traff en forståelsesfull lege og fikk dermed bekreftet en MA. Etter dette har jeg fått kjempegod oppfølging. Mistet i en BO sist og nå er jeg kjempenervøs. Skal til UL ved nasjonalt senter for fostermedisin i morgen. Da er jeg 8+0. Håper jeg også får kjenne på følelsen av å se et bankende hjerte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen er veldig grei elles, proppen er lengre oppe i systemet her..

 

Har kikka på lille frø i dag 7+4, og alt ser heilt perfekt ut. To veker til neste ul! Ser ut til at termin er 17.1. Etter korleis ho reknar det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til alle dere nye, kjekt at vi begynner å bli en del her nå :)

 

Jeg startet uke 8 i dag. Er over verste kneika med kvalme virker det som, men er fortsatt ganske trøtt og sover mye. Ser ut til at ue 6-7 var verst for min del. Fikk også litt kviser midt i den, men ellers har huden vært helt grei. Allerede gått opp fra E til F cup så måtte til innkjøp av ny bh med god støtte, og sover med treningsbh fordi de er så vonde. Har ferieuke nå og det er herlig. Det har vært et slit å være på jobb, er på beina hele dagene og får helt krampe i ryggen. Skal si fra om graviditeten når jeg er tilbake neste uke. Blir spennende å se om jeg faktisk er bedre, eller om det bare hjelper å ha fri. 

 

Ellers har jeg fått time til tidlig ultralyd den 16. Juni. Da er jeg uke 10 + 1, blir kjekt å få se litt bevegelse og mer enn den lille prikken som viste i uka 6. 

 

Vi har allerede fortalt nyhetene til nærmeste familie og venner. Men selv om jeg har mye symptomer er det fortsatt litt uvirkerlig at jeg er gravid. Når ble det reellt for dere? Ultralyd med begevelse? Voksende mage? Sparking? Trodde testen skulle gi mer utslag for min del, men jeg er nok litt redd for å ta gleden for mye på forskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei reelt? Syns framleis det er sprøtt å ha ein toåring... Men trudde vel på det når ho kom ut..oul hjelpte og litt, og at magen kom og eg kjende liv. Litt lettare å tru denne gongen, mene framleis redd det skal gå gale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dekt fordi jeg har en trang eggleder, og var redd for at "det" hadde satt seg fast der. 

 

Uke 12 fikk jeg fordi jeg tok en "spansk en" hos fosterdiagnostikk-gynekologen å sa at legen min mente jeg skulle ha hyppig oppfølging. Så da satt han meg opp på ny time uten spørsmål. :P  fnis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skaffet meg legetime i går, og det ble sykemelding uten spørsmål. Jaja, hjemme og ta livet med ro i 2 uker, også ta en videre vurdering etter det.

Men håper jo at trøttheten bedrer seg til da, slik at jeg kan tilbake på jobb ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte også om å få tidlig ul i dag, men legen mente at en sa i uke 8 ikke var nok grunn. Så bestilte meg en privat. Ikke bare-bare å få det her omkring! Fullt overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å finne så mange andre her med termin i januar!

 

Hei, jeg ser ut til å ha termin 24.01, og vi gleder oss stort, ikke minst gleder vi oss til å fortelle de to som skal bli storesøstere ;-) Formen er til tider ok, har ikke vært hos lege enda, men tidlig ul er bestilt siden jeg ble så overrasket over å få symptomer så tidlig denne gangen...

 

Som sagt utrolig gøy å se så mange her, og ønsker oss alle lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mitt andre barn. Har fra før en jente som fyller 3 i oktober. Jeg må bare spørre dere som har barn fra før. 

Denne graviditeten min er så ulik den første!

Første graviditet hadde jeg morgenkvalme og vondt i ryggen, trøtt (sov fra 18.00 til 07.00). Og sulten hele tiden! 

 

Men denne graviditetet har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt, men mye vondt i hodet og forkjølet. Utenom det så kjenner jeg nada niks. Og ingen matlyst!

 

Noen som kjenner seg igjen? Jeg har litt den " jeg er ikke gravid" følelsen. Bare blitt litt tjukk på magen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg ikke gravid, men er kvalm hele døgnet, akkurat som sist. Ingen matlyst og ekkel smak i munnen. Akkurat som forrige gang.

 

Magen er også blitt større, men det er nok mest luft. 8+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg overhode ikke gravid 😲 9+3 idag. Har 2 barn fra før en gutt og en jente. Med gutten var jeg småkvalm hele tida frem til uke 12 og med jenta veldig kvalm frem til uke 12, kastet også opp! Er veldig vanskelig å være gravid uten symptomer, spesielt når man har opplevd å miste også, men får bare håpe at det er like normalt å ikke merke noe som å merke masse! Magen har vokst da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mitt andre barn. Har fra før en jente som fyller 3 i oktober. Jeg må bare spørre dere som har barn fra før. 

Denne graviditeten min er så ulik den første!

Første graviditet hadde jeg morgenkvalme og vondt i ryggen, trøtt (sov fra 18.00 til 07.00). Og sulten hele tiden! 

 

Men denne graviditetet har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt, men mye vondt i hodet og forkjølet. Utenom det så kjenner jeg nada niks. Og ingen matlyst!

 

Noen som kjenner seg igjen? Jeg har litt den " jeg er ikke gravid" følelsen. Bare blitt litt tjukk på magen :)

 

Jeg kjenner meg igjen- bare omvendt.

Da jeg var gravid med sønnen min var jeg veldig god form de første mnd, men sleit veldig med bekkenet på slutten.

Nå er jeg 7+2 og har vært forferdelig kvalm og helt utslitt i snart tre uker allerede. Sykemeldt og orker så vidt sitte oppreist :o

Har begynt å tenke tanken om tvillinger,men er nok kun det at svangerskap kan være forskjellig.

Kanskje det betyr vi får et annet kjønn denne gangen?

Håper du fortsetter å være i god form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første graviditet, føler meg absolutt gravid. Kvalm hele døgnet, ønsker meg de merkeligste matvarer, kunne sikkert sovet døgnet rundt også! Helt ferdig 😉 og så merker jeg at det er noe i magen. Og det er det beste 💜💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det som Mamsen og lilleputt, flott svangerskap sist, tok test i veke sju for å vera sikker på at eg ikkje var gravid for eg skulle på mammografi...og denne gongen har eg vore ute av spel sidan midt i veke 3. Urk! Satsar på fantastisk belønning i januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo belønningen i januar som får oss gjennom dette! Akkurat nå er jeg så sliten at jeg orker ikke å tenke på at vi skal få en baby til. Regner med trøttheten går over når kvalmen slipper og jeg kan spise skikkelig igjen. Da kan jeg virkelig begynne å glede meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! Jeg er i dag 8+0 og endelig var det min tur til å få se en liten reke med hjerteaktivitet. Håper den holder seg der til januar for nå tørr jeg så smått å håpe på at jeg skal bli mamma. Etter å ha mistet 2 ganger tidligere så er jeg utrolig lettet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei  hei! Jeg er i uke 9+6 og har mensen termin 3 januar. Dette er med nr. 2 :) nr 1 ble 3 år i mai og skal bli storebror :) jeg er KJEMPE KVALM hele tiden og kaster opp støtt! puh, det er slitsomt og jeg håper det gir seg snart. men med nr 1 var jeg kvalm til uke 20... 

 

også håper jeg spiren holder seg i magen til termin. nr 1 valgte å komme uke 36. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi akkurat like langt på vei Marna =) Jeg er også 8+0 i dag. Sikkert veldig godt å se reka i levende livet!

Hei Chickila! Velkommen! Jeg var kvalm til uke 19 sist, så vet akkurat hvordan det er. Når begynte du å kaste opp denne gangen? Sist begynte jeg ila uke 8, og startet akkurat på uke 8 i dag. Veldig spent på hvordan den neste uken blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi akkurat like langt på vei Marna =) Jeg er også 8+0 i dag. Sikkert veldig godt å se reka i levende livet!

 

Hei Chickila! Velkommen! Jeg var kvalm til uke 19 sist, så vet akkurat hvordan det er. Når begynte du å kaste opp denne gangen? Sist begynte jeg ila uke 8, og startet akkurat på uke 8 i dag. Veldig spent på hvordan den neste uken blir...

Så morsomt =) Jeg var utrolig nervøs i dag før UL. Har en MA og en BO bak meg så hadde bare dårlige opplevelser med UL. Når jeg så hjertet, kom tårene. En fantastisk følelse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt ny her inne, og våget meg inn nå.. Er 7+5 i dag. Første gangen for oss, og er veldig spent og litt engstelig. Var ikke helt planlagt, men veldig ønsket. Jeg har PCO, så trodde nok det kom til å ta tid og at vi måtte ha hjelp (det sa gyn. I desember) Venter nå på den berømmelige uke 12. 😉 Er det flere fra Vestfold her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...