Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 27+3 i dag, og er faktisk begynt å innstille meg på at alt kan skje herfra og ut.

Jeg har aldri gått gravid så lenge, og merker at alt er nytt og uvant denne graviditeten. Selv om det er latterlig tidlig, så har jeg pakket fødebagen, mest fordi vi står midt i flytting, og det er greit å ha kontroll på de tingene jeg skal ha med eg, uten å måtte stresse gjennom 10forskjellige kasser når det nærmer seg. Klarer liksom ikke innstille meg på at jeg skal gå over sånn som legen sier jeg kan komme til å gjøre denne gangen. Jeg sikter meg inn på uke 34 og alt fra nå og til jeg føder er i grunn bonus.

 

Masse lykke til dere som er kommet lenger enn meg, og som jeg inderlig håper føder leeeeeeenge før meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt tyder på at dette er et normalt svangerskap Stella Maris! Og babyen beviser jo for hver dag som går at den har planer om å bli i magen din litt til 😉 Jeg krysser fingrene for at du kommer deg langt inn i tredje trimester og alle de "gledene" det fører med seg 😉☀️🌺

 

Jeg har for min del enda ikke pakket fødebagen fordi det fortsatt er så surrealistisk at jeg er gravid at jeg ikke klarer å skjønne at det snart skjer .. Har sagt jeg skal gjøre det i mange uker nå, men får aldri ut fingeren..Må vel gjøre det snart! 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pakka bagen for noen dager siden! Men mangler fortsatt litt forskjellig til meg! Det får man vel bare pakke ned når riene setter inn! :) Er så rart å tenke på at det kan skje når som helst nå! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan skje når som helst for deg nå Håper_og_tror, det er veldig rart! Prøver å innstille meg på at jeg antakelig går over termin, men ikke så lett...føler at jeg bare går og venter! 😳😳😳

Hva har du pakket i fødebagen?

Jeg har kjøpt en nattkjole som jeg tenkte å ha på meg når jeg føder, og tenkte og gå og kjøpe et par litt "freshe" tøfler i dag. Også skal jeg ha med en liten bunke mama-truser, amme BHer, toalettsaker, nattbind, mobil+lader og joggebukse+stor t-skjorte. Er det noe mer jeg bør ha med til meg selv da? Til baby tenkte jeg foreløpig å ha med tre antrekk i strl 50 og tre i strl 56, noen tepper og et kosedyr som hun har fått av tante. Regner med at de har både bleier og stellesaker på sykehuset? Eller kanskje jeg bør ta med litt av det også.. Hmm, føler meg skikkelig rookie på dette her!! 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte foresten også at jeg skulle prøve å få kjøpt en stellebag i dag, så kan jeg ta med den på sykehuset til å putte babyting i 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan skje når som helst for deg nå Håper_og_tror, det er veldig rart! Prøver å innstille meg på at jeg antakelig går over termin, men ikke så lett...føler at jeg bare går og venter!

Hva har du pakket i fødebagen?

Jeg har kjøpt en nattkjole som jeg tenkte å ha på meg når jeg føder, og tenkte og gå og kjøpe et par litt "freshe" tøfler i dag. Også skal jeg ha med en liten bunke mama-truser, amme BHer, toalettsaker, nattbind, mobil+lader og joggebukse+stor t-skjorte. Er det noe mer jeg bør ha med til meg selv da? Til baby tenkte jeg foreløpig å ha med tre antrekk i strl 50 og tre i strl 56, noen tepper og et kosedyr som hun har fått av tante. Regner med at de har både bleier og stellesaker på sykehuset? Eller kanskje jeg bør ta med litt av det også.. Hmm, føler meg skikkelig rookie på dette her!!

De har det aller meste på sykehuset, bodier har de vel forsåvidt også. Tepper og sånt kan du og låne, og tøybleier/gulpekluter. Det spørs hvor lenge du blir liggende, men du trenger ikke alverden. Bleier har de og det er ikke så mye du trenger av stellesaker. Vi har feks aldri brukt sinksalve, fordi han aldri, heldigvis!, har hatt bleieutslett. Vi har brukt tørre engangskluter som du får kjøpt på kiwi til rundt 19-20kr pr pakke, i stedet for våtservietter. Vi ble anbefalt de på sykehuset, og de,synes ihvertfall vi, fjerner bæsj bedre enn våtserviettene som bare kliner det rundt.

Tøfler du ikke er redd for er i grunn noe av det viktigste. Du får bind, truser osv på sykehuset, stort sett ihvertfall. Ammebh og ammetrøyer er lurt, og bukse® som ikke strammer til etter fødsel. Ville ikke kjøpt en haug med ammebher enda, for puppene endrer seg ganske mye den første mnd. Jeg brukte for eks tre forskjellige størrelser, før jeg landet på en størrelse etter halvannen-2 mnd ca. Ville hatt med noe musikk og kanskje noe mat/snacks i vesken om det drøyer litt, noe som kan fjerne fokuset litt, en bok, et blad, kryssord, partneren;).

Mannen gikk i god tro til kiosken for å kjøpe noe å spise og drikke, og mamma måtte løpe som en gærning etter for at han skulle rekke fødselen. Rett etter at han gikk ut av rommet kom de plutselig og sa at du skal på operasjonsstua, NÅ!.

 

stelleveske er kjekt å ha :) Og veldig kjekt å kjøpe. Blir på en måte enda mer virkelig da, for meg ble det ihvertfall det. Holder på å sy en til mannen som han skal få til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd Stella Maris! 💗 vi bor jo 20 min med bil fra Ullevål så strengt tatt ikke krise om vi glemmer noe akkurat, sambo kan hoppe i bilen og kjøre hjem og hente ting vi evt har glemt til barselstiden. Men er jo en slags mental forberedelse likevel .. Og ikke minst koselig som du sier, særlig innkjøp av og pakke baby bagen! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til babyen har jeg med 2 bodyer i str 50 og to bukser, samt sokker og lue. (Til storesøster hadde jeg også med en søt liten hårspenne😄) Så har jeg med hentesett til hjemreise. Ikke noe vits i å ha med for mye! Jeg har også med noen 1'er bleier da de ikke har det på st.olav har jeg hørt. Har også med et lillelam ullteppe. Ellers får man gulpekluter, helsetepper osv der! Litt usikker på om jeg skal ta med ammeputa og babynestet enda. Pappaen kan eventuelt hente det om jeg føler behov.

 

Til meg selv har jeg med joggeklær, ammebh+innlegg, sokker, en ammetopp, brystsalve (ble fryktelig sår sist) Tar ikke med bind eller truser da du kommer til å trenge store bleier😂 Vi får nettingtruser og bleier der! Eventuelt ta med et sett til hjemreise! Toalettsaker (shampo,balsam,barberhøvvel....)

Tar med en bikinioverdel i tilfelle badekarfødsel. Sist fødsel ble jeg så svett og varm at jeg rev av meg alt som var😂 Men skader ikke å ta med😂 Skal også ha med en rull Lambi toalettpapir. Sist hadde de bare grovt dopapir og det var vondt å tørke seg med kan man si😜 Så må jeg jo ha med kamera+lader.

 

Heldigvis bor vi ikke så langt unna sykehuset så ikke noe problem for pappaen å stikke hjem å hente ting:)

Endret av Håper_og_tror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil og forresten anbefale ullinnlegg. For meg var de ihvertfall gull utover høsten og vinteren. Vanlige innlegg syntes jeg bare ble våte og kalde, og gjorde brystvortene såre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystsalve og mykt dopapir var et godt tips Håper_og_tror! Skal notere meg det! 😊

 

Speilreflekskameraet skal med her også, men det skal sambo få ansvaret for..

 

Har allerede gått til innkjøp av ullinnlegg Stella Maris 😀 Har ekstremt sensitive brystvorter fra naturens side, så skal gjøre alt for å forebygge at det blir verre enn det trenger å bli. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er mange gode tips til fødebaggen her ja :) Jeg var glad jeg hadde med egne klær til småen, for han trengte str 50 og alle klærne de fant frem var for store. Anbefaler ullklær til de små. Jeg prøvde en bomullsbody på småen tidligere i høst og skjønte ikke hvorfor han ikke fikk sove til tross for varm og god seng. Byttet til ullbody og småen sovnet med en gang.

Jeg var på sykehuset i 2 netter og angret på at jeg ikke hadde med babynest og ammepute. Fikk låne ammepute, men syntes det var litt ekkelt å vite at mange andre hadde brukt den. (Kanskje litt sær) Så at andre hadde tatt med babynest til å bruke i krybben på sykehuset og tenkte det hadde vært kjekt å ha slik at han ble vant til den fra dag 1.

 

Spennende at mange har så kort tid igjen til fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også syntes det var litt ekkelt å bruke andres ammeputer. Men jeg tror jeg har fått en smule bakterieangst i fht baby som jeg må jobbe litt med..føles litt som at ingenting kan bli rent nok 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg så at det var kommet noe fra deg så tenkte jeg et øyeblikk at du kanskje hadde fått baby Håper_og_tror! 😁 Såå spennende, håper ikke du må gå mye over! Kjenner du tegn på at noe er på gang? Her er det 10 dager til termin i dag..har følt meg litt dårlig i magen de siste dagene pluss murringer i korsrygg, og har hatt mye nedpress og kynnere i dag. Men kan godt være falsk alarm her. Var en tur i byen i sted men følte for å dra hjem, føles litt tryggere å ligge på sofaen 😳☺️ Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sterke og mange kynnere mange kvelder nå + masse nedpress! Men så gir det seg og ingenting mer skjer! Er ganske sikker på at slimproppen gikk tidligere denne uka å! Så kan jo ikke ta så mange dager til tenker jeg! Men jo lengre tid det tar jo fjernere blir det liksom at det skal komme en liten bebi i familien😂

Jordmora sa at hvis han ikke har kommet innen onsdag så skal jeg inn på føden på etterkontroll! Håper det skjer før den tid da!

 

Det kan jo skje når som helst til deg også nå! Er så spennende! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar definitivt ikke lenge for deg nå hvertfall høres det ut som! Forventer egentlig å høre gode nyheter innen et par dager 😉 hvordan ser det ut når slimproppen går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!:) i kveld sitter jeg i sofaen med sterke vonde kynnere! Kommer med gjevne mellomrom. Men er liksom ikke så sterke som rier heller. Blir spennende å se hva det kommende døgnet bringer!

 

Slimproppen kan visst se forskjellig ut, men til meg kom det masse slim i løpet av dagen! Veldig seigt. Var blankt men litt gulaktig! Sorry detaljer😂 Så tror det var det det var! Kan visst være blodtilblandet til mange også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det gitt seg litt, kjenner fortsatt litt nedpress men har ikke samme følelsen som i går..så skal ikke håpe på at hun kommer riktig ennå. Iflg gravidappen er jeg i uke 40 i dag! 👍🏻😳🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kom lillegutten til verden! Dro på sykehuset kl 02.00 og kl 03.30 var han ute!😄 Gikk veldig fort denne gangen:) ble født i badekar noe som var smertelindrende og en fin opplevelse! Nå ligger vi på barsel å koser oss! Lillegutt sover mye og er ivrig på puppen! Har allerede blitt øm og litt sår da til tross for at de sier han suger riktig!

💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Håper_og_tror!! 💗💗💗 Så gøy! Og så fint å høre at alt gikk bra! Veldig koselig at du tok deg tid til å oppdatere oss her inne! Masse lykke til med barselstiden, gleder meg til å høre hvordan det går etterhvert ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...