Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Har hatt de samme tankene. Har i perioder vært litt "bitter" for at jeg har kommet igang med barn så sent og derfor ikke kan vente flere år mellom hver. Vi kommer nok til å droppe prevensjonen helt, hvis jeg mot formodning blir gravid raskt så får det være en bonus med to tette - er 15 måneder mellom meg og min søster og husker vi lekte veldig bra sammen da vi var små. Hvis jeg ikke blir gravid naturlig så kommer vi nok til å starte med fryseforsøk høsten 2016.. vi må vel uansett regne med at det antakelig ikke går på første forsøket da heller, så innen vi rekker et nytt egguttak etc så går jo tiden. Vil også helst ha fått alle barn jeg skal ha før fylte førti..så hvis vi skal ha tre får vi kjøre på og krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:) hvordan går det med dere? Jeg er 27 uker på vei nå! Begynner å kjennes på kroppen! Er ikke like enkelt å få på seg skoene osv lengre😂 fortsatt uvirkelig at jeg er så langt på vei!😄

 

har dere begynt å handle utstyr da? Har du valgt deg vogn Jespere? Vi har en emmaljunga city cross fra før og var veldig fornøyd med den! Smidig, stødig, liten og lett! Men har litt lyst på svingbare hjul denne gangen! Sikler litt på emmaljunga super nitro, men er jo domt å kjøpe ny når vi egentli har fra før 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Håper_og_tror! Så koselig å høre at alt står bra til med deg! Jeg er 25 uker og 2 dager i dag! Føler det samme, er litt uvirkelig! Vi har handlet litt utstyr, har ikke fått kjøpt vogn ennå men har kjøpt baby bilsete og seng som kan stå inntil vår, sånn bedside crib ❤️ På fredag hadde jeg en litt dramatisk dag fordi venstre fot hovnet veldig opp og var hele kvelden på sykehuset for å utelukke svangerskapsforgiftning og blodpropp. Da ble det jo tatt ul også av magen, og da fikk vi vite at det så ut som en liten jente 💞💕 så nå har jeg vært og kjøpt noen små bodyer og strømpebukser i strl 50 😄 er så lite og søtt, blir jo helt varm inni meg 🎊🎉😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 34 uker på vei så her nærmer det seg! Begynner å bli lei av å jobbe, har bare lyst til å være hjemme og stelle huset til babyen kommer. Jeg er ingen husmor, men er så kjekt å styre på med alle disse små plaggene, hente babypakker og lese om babyting på nettet. I stille stunder på kontoret har det blitt litt surfing på nettet....

 

Holder derimot på å krepere i den minisommeren som er på vestlandet for tiden. Beina hovner opp, får ikke sove, har ingen gravidsommerklær, så gleder meg til det blir kjølig igjen. Varm og fin sommer kan vi ha neste år når vi er i permisjon ;)

 

Skremmende opplevelse du har hatt Jespere! Bra å høre at det gikk greit. Og kjekt bed jente! Fikk dere ikke sett det på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så arti med en liten jente jespere! Det er jo sååå mye søtt å kjøpe til jenter:) så bra at de tok deg på alvor og sjekket det opp!

 

Er ikke mange ukene igjen nå da stompen80😄 jeg jobber bare 50% nå så får litt tid til babyplanlegging:) i dag var jeg å hentet gratis bleiebøtte på barnas hus og babybokser på apotek 1 og vitus apotek:) arti med alt som er gratis😂

 

Vi er egentlig ferdig med det meste av babyutstyr nå! (Hadde jo en del fra før å) mangler bare voksipose! Venter på at voksi city skal komme på tilbud😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er så gøy å vite! Er gøy å kunne gå litt amok også! 

 

Vi skal også hente babybokser snart! Og i dag skal vi på Barnas hus og antakelig kjøpe en barnevogn, siden det er 25 % på en valgfri vare..må nesten benytte seg av sånne tilbud :)

De har ikke Voksi City på Barnas hus da Håper_og_Tror?

 

Herregud Stompen80, jeg husker tilbake tll januarjenter-gruppen før noen av oss ble gravide ... så langt nede vi var da! Og se på deg - oss - nå! Struttemager og termin som nærmer seg med stormskritt :) Blir så spennende å høre hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte voksi city på barnas hus i dag😄 greit å handle dyre ting på salg😄

Hadde 40% på barneting på Princess også, så der handlet jeg sengetøy og teppe👍🏻

Endret av Håper_og_tror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Vi har storhandlet i dag! Var innom tre Barnas hus butikker - Sandvika, Ullevål og Alnabru, og har kjøpt bæresele, Moseskurv, madrass til babysengen, dyne, Voksipose, babyteppe, ammepute og flere Lillelam bodyer/ulldrakter. Og vi hentet også bleiebøtte 😄👍🏻 Eneste vi ikke fant der var vogn..så vi endte med å kjøpe en Brio Smile vogn på nettet. Leste flere tester hvor den hadde fått bra, og den var ganske rimelig. Ble liksom litt irritert da de på barnas hus forsøkte å kaste på meg Bugaboo buffalo og nektet å si noe positivt om noen av de andre når det var den dyreste vognen der og den eneste som ikke var omfattet av 25%-salget. I verste fall hvis vi er skikkelig misfornøyd får vi bare kjøpe en annen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti:) jeg kjøpte moseskurv med gyngestativ på jollyroom.no! Kjempefin:) jeg har en venninde som hadde Brio vogna. Hun har vært veldig fornøyd vertfall:) tror den er ganske liten og lett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Herregud Stompen80, jeg husker tilbake tll januarjenter-gruppen før noen av oss ble gravide ... så langt nede vi var da! Og se på deg - oss - nå! Struttemager og termin som nærmer seg med stormskritt :) Blir så spennende å høre hvordan det går med deg!"

 

Ja, det er lenge siden januar nå og er så utrolig glad for at det gikk bra den gangen. Siden det var tredje forsøk og jeg ikke fikk noen på frys så jeg virkelig ikke frem til å eventuelt måtte ta en ny uttaksrunde. Nå får den vente til søskenforsøket ;)

 

Jeg har valgt Britax (tidligere Brio) Go Next, så gleder meg til å bruke den. Når du sier det så prøvde også de ansatte å "prakke på meg" bugaboo vognen og jeg fikk heller ikke noen andre alternativ presentert til tross for at det var en haug andre på utstilling. Vi får stole på at vi vet best for vår egen del ;)

 

Nå mangler vi bare seng og å hente frem utstyret fra kjelleren som allerede er kjøpt. Vi har ikke fått malt det som blir barnerommet så venter på at sambo skal få ut fingern der. Han vil ikke at jeg skal male eller gjøre noe annet som innebærer en mikroskopisk mulighet for å skade barnet, siden vi har gått igjenom så masse allerede. Jeg synes jeg er utrolig heldig som har en så snill sambo, men det er fryktelig frustrerende å måtte vente, for er mange husprosjekter som må prioriteres først nå om sommeren. Han skal sove inne hos oss den første tiden så ingen hast.

Endret av Stompen80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til dere som har hentet bleiebøttene. Kjøp påfyllingsposene på nett, de er ganske dyr å bruke de bøttene. Snurr ut snurrene når dere skal tømme den, sånn at dere ikke bruker mer plast enn nødvendig. Fikk tipset av svigerinna mi som har to små i bleiestadiet og bruker bleiebøtte. Bøtten er gratis, men bruken er dyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde bleiebøtte med førstemann og det var veldig dyrt som du sier! Når hun ble rundt halvåret og bæsj og tiss luktet mer sluttet vi med bøtta. Da kjøpte vi hundebæsjposer som vi la bleiene i og kastet straks:)

Vet det finnes bleiebøtter der man kan ha vanlige plastikkposer i, men de bøttene er visstnok veldig dyre i seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips Stella Maris, ja de posene var dyre! Vi fikk 100 kr avslag på første da vi hentet bøtta..men vi får se om vi fortsetter med dem når det er oppbrukt..

 

Vi har også et barnerom å ordne Stompen80 ☺️ har kjøpt tapet for lenge siden men vi har ikke klart å få ut fingeren og tapetsere ennå. Har delvis vært pga det fine været, føltes veldig feil å prioritere det når det kunne være den siste solhelgen. Tror kanskje vi skal gjøre det nå på søndag, med mindre sambo må jobbe 😄 gleder meg veldig til å få det i orden! Blir jo nesten mest for min del til å begynne med, for vi har egentlig kjøpt en bedside crib til å ha ved siden av vår seng .. Men etterhvert blir hun vel stor nok til å sove på eget rom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må bare lufte en litt rar problemstilling;

 

Nå som graviditet er bekreftet og alt er bare velstand, har jeg litt lyst på sex igjen. Jeg er jo ferdig med Crinone, så det slipper jeg å tenke på. MEN, det er fremdeles en del rester "der oppe". Kommer de ut av seg selv snart? Kan jeg skylle dem ut? Føler liksom det er så drastisk... Og sikkert ikke bra for ph-balanse etc. Regner ikke med det hadde betydd noe for spiren.

 

Noen med erfaring? Frister ikke å "invitere på besøk" når "huset er så rotete" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare lufte en litt rar problemstilling;

 

Nå som graviditet er bekreftet og alt er bare velstand, har jeg litt lyst på sex igjen. Jeg er jo ferdig med Crinone, så det slipper jeg å tenke på. MEN, det er fremdeles en del rester "der oppe". Kommer de ut av seg selv snart? Kan jeg skylle dem ut? Føler liksom det er så drastisk... Og sikkert ikke bra for ph-balanse etc. Regner ikke med det hadde betydd noe for spiren.

 

Noen med erfaring? Frister ikke å "invitere på besøk" når "huset er så rotete" 😂

Ta en runde i dusjen,så kanskje han hjelper deg å rydde litt😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i dag, på rugedag 7 (fryseforsøk), testen er tydelig positiv! Dama på klinikken sa at det ikke gikk an å få falsk positiv på medisinene jeg går på, så da ER jeg GRAVID?? 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa også positivt fra rugedag 7☺ Og det stemte d😉 Er snart 5 uker på vei nå☺ Er den positiv nå så er det jo veldig sannsynlig at du er gravid 😊 Krysser fingrene😉

Endret av *shira*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positive tester :)

 

Her har vi endelig vært på oul uke 19+4. Det ser ut til at det denne gangen faktisk kan bli en normal graviditet. Føles nesten som det er min første, og på et vis er det jo nesten det. Satser på at jeg endelig kan senke skuldrene nå og begynne å kose meg med den voksende magen.

Hvordan går det med dere som begynner å nærme dere slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har testa positivt! Spennende tid i møte😄 jeg er straks 32 uker på vei nå! Det sparkes og røres her inne i magen, spesielt på kveldene! Rart å tenke på at om bare 8-9uker er han her forhåpentligvis😄💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg nærmer terminen seg med stormskritt. Er i permisjon og prøver å slappe av og kose meg, men er så mye som jeg bare "må gjøre" at jeg håper jeg ikke sliter meg ut før fødsel. :) Formen er fin og jeg gleder meg til å endelig skulle få møte minien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...