Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Vi har jo ei tulle på snart 4 fra før så for oss blir dette det etterlengta søskenet:) tror ikke vi orker denne runden en gang til, så holder med 2 barn for oss! Men man vet jo aldri:p

 

Skjønner godt at du tenker på søskenforsøk jespere. Vet ikke om det er noen regler for hvor tidlig man kan forsøke? Hvis jeg hadde vært i din situasjon tror jeg at jeg ville nytt det første året sammen med nurket, for så å begynnet med søskenforsøk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har allerede snakket om søskenforsøk. Vi hadde tenkt å spørre om prosessen da vi var inne på ul i uke 7, mest siden vi da spurte legene der direkte, men da var gleden ved å se den lille så stor at alle spørsmål om nestemann føyk rett ut gjennom vinduet.

Tenker å ta det opp ved neste legekontroll (har tenkt å ta de fleste kontrollene via jordmor) og høre om vi må igjennom hele prosessen på nytt eller om det er bare å ringe sykehuset og bestille time. Jeg har ingen egg på frys så blir smertefylt egguttak for min del dessverre. Gruer meg bare ved tanken...

Jeg har tenkt på prosessen allerede nå for jeg blir 36 neste år og tiden flyr. Er jo ikke garantert at det klaffer kjapt i neste runde så ønsker å komme igang så snart som mulig. Jeg kunne gjerne tenkt meg barn med 2-3 års mellomrom, men så lang tid ønsker jeg ikke å vente. Håper at vi kan ha begynt på neste prosess neste sommer tenker jeg. Men vi er begge enige om at det er et mirakel å i det hele tatt skulle få 1 nå i år så eventuell nestemann blir å anse som et stort bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på ul sa legen at vi kunne starte opp når jeg ville etter at jeg har sluttet å fullamme og jeg har fått tilbake mensen. Jeg er som deg Stompen80, skulle gjerne ventet 2-3 år men det har jeg ikke tid til. Vi kommer nok til å gjøre som du foreslår Håper_og_tror, og begynner etter at det har gått et år. Vi har to egg på frys, men tviler på at vi er superheldige at vi slipper et uttak til. De er uansett fryst ned sammen så det blir isåfall to på et innsett... Jaja, dette er uansett lenge til! Vi får konsentrere oss om det ene mirakelet som vokser inni magen foreløpig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at man ligger såppass likt :-)

Ingen andre enn meg som sliter med kvalme da?

I dag er jeg 9+0... Helgen har vært de værste dagene mine hittil.. EKSTREMT kvalm.. Kvalm har jeg vært hele tiden til nå, men var så syyykt dårlig i helgen...det endte med at jeg spydde i går.. og da var resten av dagen ødelagt... 

I dag føler jeg meg mye bedre, drikker ginger ale for fulle mugger  :legrine:  :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stompen80 og jespere: skjønner godt at dere tenker på søskenforsøk allerede nå. Årene går fort! Og man blir ikke yngre akkurat:p man får vell bare ta det litt som det kommer! Man vet jo heller ikke hvordan kroppen reagerer! Selv fullammet jeg til tuppa var 6 mnd, men ammet helt til hun var over året. Det var så koselig. Jeg fikk ikke tilbake mensen før 1 år etter fødsel.

 

HK2014: jeg slet med mye kvalme rundt uke 5-7, men så gikk det mye bedre! Men hodepine og migrene tok over da. Uke 9 var den verste uka faktisk! Uke 10 har vært veldig fin! Håper det fortsetter sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående søskenforsøk så er jeg faktisk litt redd for at jeg skal stresse så mye med å komme igang med nr. 2 at jeg ikke får nytt tiden med den første nok. Som du sier Håper_og_tror så er det jo sikkert kjempekoselig å amme, og litt fælt å slutte med det tidligere enn nødvendig bare fordi man vil komme igang med ny produksjon. Og hvis jeg får den samme formen jeg har hatt nå så vil det jo ikke akkurat være så koselig å være hjemme med et lite knøtt samtidig som jeg er gravid.

 

Jeg har også vært veldig kvalm, og ekstremt trøtt. Det startet i begynnelsen av uke 6 og ble verre og verre utover i uke 7, og de siste to ukene (uke 8 og 9) har jeg vært 100 prosent sykemeldt pga det. Nå er det litt bedre, men jeg har også fått mye mer hodepine, slik som Håper_og_Tror. Føler jeg generelt uggen, selv om det går veldig opp og ned. Godt å høre at det ble bedre for deg i uke 10 Håper_og_tror, satser på at det er på vei til å gå seg til for meg også. Største variablene har for meg vært om jeg er trøtt/sliten og om jeg har lavt blodsukker. Jobber 50 prosent denne uka, og tror det skal gå greit - da får jeg sovet litt lenger om morgenen og dratt hjem tidlig og slappet av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting er at man vet aldri hvilket barn man får:) tuppa mi hadde kolikk de første 2 månedene (ikke den verste sorten heldigvis) og hun sov dårlig både på natt og dag det første året! Jeg var så sliten at tanken på nr 2 streifet meg ikke engang😂 men da var jeg jo også lykkelig uvitende om at laging av nr 2 skulle by på masse problemer. Hadde kansje tenkt annetledes hadde jeg visst det.

Så man må nok bare ta ting som de kommer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at stresset vi føler nå for å få nr 2 på plass innen vi blir 38-40 sikkert er størst nå, før vi får nr 1 i fanget. Da tror jeg nok at tankene blir ganske snevret inn på den lille og blir der de neste 6-12 månedene.

Jeg er derimot mer spent på stresset jeg evt kommer til å føle på å være borte fra jobb i så lang tid. Jeg har jobbet lenge i samme bedrift, og er sjelden syk eller tatt lengre ferieperioder over flere uker. Blir rart å skulle gå hjemme i nesten et helt år uten kollegaer og det vante hverdagsmiljøet. Gleder meg også litt til å få "fri" fra denne hverdagen, men kommer til å savne den.

Men alt dette er ennå et stykke inn i fremtiden. I morgen er det tid for ultralyd. Gleder meg!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vell på ultralyden i dag. Skuldrene senket seg flere hakk og føler jeg nå kan tenke positivt fremover. Fikk vite at det er en liten gutt vi skal ha. Må innrømme at jeg virkelig hadde lyst på ei jente, så ba jordmor sjekke to ganger for å være sikker, men kort tid etter er jeg overlykkelig og gleder meg masse til å se gutten min i oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, gratulerer! Godt å vite at alt er bra! Må innrømme at jeg også ønsket meg jente med min 1. Jeg torde ikke håpe på det så hadde innstilt meg på gutt! Så det kom mange gledestårer da det var en jente! Men det viktigste er at de er friske, og man blir jo akkurat like glade i de uansett😄

 

Er spent på hva det blir denne gangen. Nå har jeg jo jenta mi så hadde vært morsomt med en gutt denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig , gratulerer! 💗 godt at alt så bra ut!

 

Jeg er også overbevist om at det blir en gutt vi får. Hvis jeg kunne velge ville jeg også hatt en jente, men blir helt sikkert helt fantastisk uansett 💜

 

Ellers har jeg blitt helt frelst på saftis! Kjøpte en eske Friskis etter jobb i stad og har nesten spist opp hele allerede! 😛 Deilig med noe kaldt og friskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på ultralyd. Siste oppfølging fra fertilitetsklinikken! En liten bebis på 12 uker sprellet og rullet seg rundt!:) den var så aktiv at det var vanskelig å få sett den onkli😄 men alt så bra ut 😄 hipp hurra😂👍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Så koselig - da er dere jo definitivt over i den koselige delen av svangerskapet hvor det med all sannsynlighet går bra! 😄😄 gøy at den er så aktiv da! Gleder meg til vi også skal på UL..tror det blir neste uke en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig bare en liten tur innom forumet Assistert befruktning fordi jeg på en måte tilhører her. Var med i Augustjentene 2014. Min historie er lang men kan prøve å få til en kort versjon :)

 

Startet som aktiv prøver i 2004. I 2005 ble jeg utredet og det ble påvist PCOS. Begynte først på metformin. Formen ble bedre, men ble ikke gravid etter ca 1 år. I 2006 prøvde jeg for første gang Pergotime og ble gravid på første runde! Lykken ble kortvarig da jeg mistet i uke 6/7. Fortsatte på pergo uten hell. Utførte lapraskopi i 2007 uten å bli gravid. Søknaden ble sendt til assistert befruktning. Hadde to forsøk i 2008/2009. Første IVF var mislykket, ingen graviditet. 2009 ble jeg gravid ved ICSI. Opplevde MA i uke 8 (rutine UL). Ble helt fortvilet! Ønsket å prøve en runde med pergo før vi fortsatte på siste forsøk. Dette gav resultater! Har i dag en gutt som blir 5 år til høsten. Med denne historien bak meg, startet tanken på å få et søsken da sønnen var rundt 1 år. Skulle vise seg at det ikke skulle bli enkleste utvei denne gangen heller. Etter x antall pergo kurer, 1 år pause med fokus på vektreduksjon gav heller ingen positiv test. Ny søknad om assistert befruktning ble sendt og juli 2014 var jeg igang med spray. Hadde ikke store troen, da jeg hadde to mislykkede forsøk tidligere. Men hva gjør man ikke? Ville vite at vi hadde prøvd alt før vi gav opp forsøk om søsken. Det viste seg at jeg skulle være mer heldig denne gangen, ble gravid på første forsøk! Er i dag 39+2 og gleder meg veldig til snart å få møte lillebror :) 

 

Masse lykke til alle damer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig å høre når det går bra, etter mange prøvelser og ofte tunge år. De barna som til slutt kommer kan ikke være mer velkomne og elsket. :) lykke til med fødselen når den kommer Solar78!

 

Det var helt fantastisk å være på ul, både første og andre gang. Har bilde av ul bildet lagret på telefonen min og må si at jeg allerede er litt forelsket i det hvite gjennomsiktige spøkelset som visstnok svever rundt der inne. Tenk at han skal bli min! Helt uvirkelig...

 

Etter ul har jeg virkelig begynt å engasjere meg for barneutstyr. Har lyst til å få rommet klart, handle inn alt det nødvendige osv osv. Blir litt overveldet over alt barneutsyret som fins der ute, og vet jeg ikke kommer til å trenge mer enn 10% av utvalget, men hadde jeg hatt pengene hadde jeg nok rasket med meg halve butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer solar78! Er så godt å høre slike solskinnshistorier det alt har gått bra til slutt til tross for mye prøving og feiling!:) ikke lenge igjen nå da! Lykke til med innspurten😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå så utrolig heldig med å være halvveis i svangerskapet! jeg kjenner masse liv, og det føles som mer og mer liv for hver dag. Her om dagen kunne til og med samboer begynne å kjenne sparkene gjennom magen noe som var stor stas. Jeg har derimot aldri før følt meg så stor, selv om jeg har helt normal utvikling og vektøkning. Jeg føler jeg kommer til å bli så gedigen, for er jo bare halvveis! :-p

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig Stompen80! Gleder meg til jeg også merker liv!

 

Skjønner godt obsession for barneutstyr! Jeg kommer nok til å bli sånn selv, må bare bli ordentlig trygg på at det går veien først tror jeg. Men nå var vi på ul i går, og der lå knøtte og boksa og sprelte - og legen satte meg frem til 12+1 ☺️ Så nå skal jeg nok begynne å tro på det snart!

 

Så hyggelig å høre din solskinnshistorie Solar! Håper det går bra med resten av svangerskapet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å kjenne spark og liv. Når kjente du første sparket stompen80? Mener å huske at jeg kjente det i uke 19 med min første! Er så spent på om jeg kommer til å kjenne det tidligere denne gangen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kjenne en eller annen murring i magen ca i uke 16, men har ikke vært bevisst på at det var spark/bevegelser før ca uke 18/19. Nå er jeg i uke 20 så nå vet jeg hva det er. Vi har ikke kjent noen spark gjennom magen de siste dagene så det er nok ennå litt tidlig i sparkeprosessen, men gleder meg til fortsettelsen ;)

 

Herlig med en positiv ul! Hva var det som gjorde at du ble satt frem i tid J'espere? Jeg har nemlig fått inntrykk av at så lenge man vet produksjonsdatoen er det den datoen som gis på ul i uke 7 som gjelder uansett. På OUL fikk jeg beskjed om at jordmor/sykepleier/lege hadde satt meg til 6.oktober om det ikke hadde vært IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var litt rart selv faktisk. Men han satte egentlig ikke frem termindato, han sa bare at ut fra størrelse etc. så kom han frem til 12+1. Men han sa også at det virket som om fostre fra frosne/tinte egg ofte var større enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) hører vel til under assistert befruktning jeg også. Har 3 SA bak meg og 5 innsett før det endelig satt. Er fortsatt på første forsøk og har 5 egg på frys så regner med søskenforsøk etter hvert:) Jeg er 16+3 i dag. Vet ikke kjønn enda men har OUL 16 juni. Ser frem til det. De vet ikke hvorfor jeg ikke har blitt gravid på naturlig måte, både samboer og jeg er friske og har ingenting som skal tilsi at vi trenger assistert befruktning, det bare ikke klaffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Arytai! Kroppen er rar! De fant ingen "feil" på oss heller. Vi hadde 3 SA og 1 exu. Men satt på første innsett med ivf:) jeg er 14 uker i morgen! Gleder meg sånn til OUL😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...