Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke innsett på naturlig forsøk, men selv om tr hos meg var relativt regelmessige så syntes jeg den tullet seg skikkelig til rett før hvert forsøk. Jeg fikk derimot gjennomgå forsøkene for de var ikke så avvikende at det gjorde noe. Jeg hadde også forsøk like etter sommerferie og juleferie så ringte bare første åpningsdag igjen og informerte, så tilpasset de timene etter nye beregninger. Dette går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Stompen80😊

Det ordner seg alltid. Er i Porsgrunn, og er veldig fornøyd med de som jobber der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er fryseforsøk så ville du uansett ikke startet hormonbehandling før den mensen du får ved oppstart av forsøket.. de åpner vel igjen i slutten av juli/begynnelsen av august en gang? så hvis du ringer dem når de åpner er det fortsatt tid til å diskutere hvorvidt du bør ha et kontrollert forsøk med hormoner i stedet for naturlig syklus. Men skjønner det er kjipt å gå og vente når man gjerne ville hatt svar på masse i går!

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 fersk + 2 frys i Tromsø. Ble gravid men mistet.

1 fersk okt 2011 på Riksen, gravid og vesla blir 3 år på kommende mandag.

1 fersk forsøk feb 2015, er i dag 23+6 å vi venter en lillebror i nov.

Han blir siste man, da er vi mer enn nok beriket med barn og jeg sliter veldig under forsøkene og svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er fryseforsøk så ville du uansett ikke startet hormonbehandling før den mensen du får ved oppstart av forsøket.. de åpner vel igjen i slutten av juli/begynnelsen av august en gang? så hvis du ringer dem når de åpner er det fortsatt tid til å diskutere hvorvidt du bør ha et kontrollert forsøk med hormoner i stedet for naturlig syklus. Men skjønner det er kjipt å gå og vente når man gjerne ville hatt svar på masse i går!

Ja, de åpner 6.august😊 det ordner seg.. Blir bare litt stressa kjenner jeg😝

Leste om Bethlisa og hun hadde en folikkel som bare vokste og vokste etter ferskt forsøk og fikk ikke mensen da hun skulle.. Så kanskje det er det som er feil.. Hvis ikke mensen kommer iløpet av helgen, vurderer jeg å ta en ul.. Blir bare redd for at det skal ha skjedd noe..🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) lenge siden jeg har tittet innom nå! Så bra at alt så bra ut på ul jespere! Tenk at vi er halveis allerede!

Hos meg buler magen ut! Veldig koselig😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja Baremeg1, det er lett å få katastrofetanker i denne situasjonen.. Men godt å høre at du er realistisk mtp at det kommer til å ordne seg, for det gjør det 😉

 

Hei Håper_og_Tror! Ja tenk at vi er halvveis - er så gøy at det er så mange av oss i mars-jentene som har kommet så langt nå ❤️ Min mage begynner også å synes ganske godt! Veldig koselig ja - og Veldig koselig å kjenne bevegelser også! ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 fersk + 2 frys i Tromsø. Ble gravid men mistet.

1 fersk okt 2011 på Riksen, gravid og vesla blir 3 år på kommende mandag.

1 fersk forsøk feb 2015, er i dag 23+6 å vi venter en lillebror i nov.

Han blir siste man, da er vi mer enn nok beriket med barn og jeg sliter veldig under forsøkene og svangerskapet..

Velkommen Alvepia ❤️ Tror vi er i samme Facebook-gruppe også faktisk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vår vei hit...

 

1. ferskforsøk: negativt

Fryseforsøk: negativt

Fryseforsøk: negativt

2. ferskforsøk: gravid, men MA i uke 9

Fryseforsøk: negativt

Fryseforsøk: negativt

3. ferskforsøk: negativt

Fryseforsøk: negativt

Fryseforsøk: negativt

Fryseforsøk: negativt

4. ferskforsøk: en nydelig jente :)

Fryseforsøk (søskenforsøk): er nå 33 uker på vei med enda et mirakel :)

 

Er så utrolig takknemlig for å endelig ha lykkes. Tar ingenting forgitt lenger, og nyter hver eneste dag! :)

 

 

Anonymous poster hash: a1c74...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det Facebook grupper?😊

Er en Facebook gruppe for de som tilhører Riksen hvertfall, den jeg er på. 😊 Vet ikke om det kanskje kan være andre som er generelt for ivf også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig åvære så inni granskauen dårlig. Rimelig lei av å være kvalm nå altså. Trodde det skulle begynne å gi seg, men neida, har bare tatt seg opp i stedet. Ingenting hjelper, går rundt og kjennes ut som jeg er matforgiftet 24/7.  Litt slitsomt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars! Jeg var også sjøsyk i mange uker! Gikk heldigvis over rundt uke 13 for meg 😉 God bedring så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle så gjerne gjort det, men de har tatt ferie..😩blir så usikker nå.. Skulle jo egentlig få neste mens 10. August, og starte det nye forsøket da..

Jeg fikk mensen på dag 28 i denne syklusen. Jeg har pco så har jo aldri så kort syklus! Tror at hormonene etter ivf kan tulle mye med systemet. Håper bare mensen kommer så tidlig neste gang og slik at jeg får komt i gang med fryseforsøket 👌🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er endelig sjøsjuken begynt å gi seg litt her. Er 13+2 og formen er stigende, selv om den ikke er bra. Er tilbake i jobb, men vet ikke hvor lenge jeg får lov å jobbe før jeg må ut i svangerskapspermisjon. Har vært på ul og fått gode tilbakemeldinger, så da er det bare å vente noen uker for ny ultralyd og se om det fremdeles går fint fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Stella Maris, deilig når det letter! Min form er kjempebra for tiden, føler meg faktisk veldig opplagt! Sover godt gjør jeg også, bedre enn ellers 👍🏻 Får glede meg over det så lenge det varer tenker jeg 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J`espere nyyyt det så lenge det varer. Er en smule trøtt om nebbet for tiden. To år og noen mnd uten skikkelig søvn tar på ;) Vi jubler hver eneste natt gutten har sovet hele natten gjennom. Har vel vært kanskje 7ganger til sammen. Spesielle omstendigheter gjør jo ting litt ekstra utfordrende for han da, og forstyrrer muligheten for god søvnrytme. Så nyt nyt nyyyyt ;) Og så krysser vi fingrene for at du får en sovebaby i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg nyter 😄👍🏻🌸 Prøver å være bevisst på at dette er en fin tid, selv om jeg noen ganger føler som om jeg bare venter og venter 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra om du har noen triks å dele. Klarer ikke helt å se at det er kjekt å gå gravid, så foreløpig er jeg bare litt gravid :P

Formen er heldigvis stigende om ikke annet. Bortsett fra noen gigantiske pupper og en tidvis aktiv krabat i magen, så føler jeg meg ikke gravid. Ny ul i morgen, så da satser jeg på at vi endelig kan slappe litt av, og begynne å innstille oss skikkelig på at det faktisk kommer en liten en til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å nærme seg fødsel for min del, noe som er utrolig uvirkelig og litt skremmende. Plutselig skal livet ikke være det samme igjen. Håper det går bra med alle her inne :)

 

Jeg snakket litt med jordmor ved siste kontroll om prevansjon etter fødsel. det går nok litt tid før det blir samleie etter fødsel, men har jo lyst på en unge nr 2 og har ikke lyst til å bruke prevansjon som kan hindre mulighet for graviditet innen ett til to år etter fødsel. Men har ikke lyst til å bli gravid med det aller første heller om alt skulle plutselig fungere etter fødsel....

Har dere tenkt noe på dette, fått noen innspill eller har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ikke prevensjon, siden "vi ikke kunne bli gravid". Resultatet var at jeg var gravid igjen i mai i fjor, helt uten at det var planlagt. De ville kommet med 1 års mellomrom og blitt såkaldte pseudotvillinger. Graviditeten måtte avbrytes fordi babyen hadde trisomi 18, ikke forenelig med liv. Nå i ettertid, når jeg vet hvordan fjorårsvinteren ble, så var det kanskje like greit at ikke babyene kom så tett, selv om vi veldig gjerne skulle hatt jenta vår her med oss. Har et vennepar som valgte å få to tette, og tror de tenker at de kanskje kom litt for tett. Tror ikke det heller var helt planlagt. Etter denne runden kommer sikkert en av oss til å sterilisere oss, uansett hvordan utfallet blir. Jeg orker ikke gå gjennom flere graviditeter med alle opp og nedturene det medfører. Tror ikke vi har godt av det som familie heller. Venninna mi fikk satt inn spiral etter 1.graviditeten, tok den ut da de bestemte seg å prøve, og var gravid før hun rakk å få mensen. Så det virker ikke som det er noe hinder ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det må ha vært tungt å oppleve det du beskriver, bra det er en ny på vei :)

Tror vi prøver oss uten prevansjon det første halvåret, men er forsiktige, før vi kjører på og evt tar en ny runde IVF. Jeg har helst ikke lyst til å sitte der med to små under 1 år, men hvis vi får bestemme blir nok nr 2 født innen utgangen av 2017. Det er ikke så mange år til jeg blir 40 så har ikke allverdens tid dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det må ha vært tungt å oppleve det du beskriver, bra det er en ny på vei :)

Tror vi prøver oss uten prevansjon det første halvåret, men er forsiktige, før vi kjører på og evt tar en ny runde IVF. Jeg har helst ikke lyst til å sitte der med to små under 1 år, men hvis vi får bestemme blir nok nr 2 født innen utgangen av 2017. Det er ikke så mange år til jeg blir 40 så har ikke allverdens tid dessverre.

Det er sånn vi og har tenkt. Derfor vi har gått i gang med fryseforsøk nå. Mentalt så skulle vi sikkert ventet litt til, men samtidig så kjenner jeg klokken tikker, og har ikke lyst til å være gravid når jeg er 40. Ikke fordi jeg mener at man ikke skal få barn som 40-åring, men fordi det ikke er noe for meg. Kjenner kropp og hode har fått kjørt seg siste to årene, så da er det greit å bare bestemme seg for å sette strek, og være fornøyd med sjarmøren vår, om det ikke går vegen denne gangen. Vi kan jo alltids stille oss i adopsjonskø eller bli fosterhjem om vi vil ha flere. Men etter denne runden her skal kroppen min få hvile.

Vi får heldigvis bare gode tilbakemeldinger fra sykehuset, så slapper mer og mer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...