Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så kjempemasse håper_og_tror! Nyt tiden og hverandre. Håper sårheten gir seg kjapt :)

 

J'espere. Litt tid er det vel igjen, men satser på at uken går kjapt. Har akkurat kjøpt oss oppussingsprosjekt så har nok å henge fingrene i for å rekke å komme i hus før fødsel. Så her pakkes, flyttes, males, pusses, rives det for harde livet. Samtidig som vi prøver å flytte ut av huset og gjøre det klart for visning. Helst innen lørdag :o. Så har ikke tid til å føde for tidlig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stella Maris, wow - så gøy med nytt hus! Ambisiøst med oppussingsprosjekt nå før fødsel 👍🏻☺️ Så lenge formen din er god er det sikkert deilig å ha litt andre ting å tenke på enn bare baby, så går tiden litt fortere også! Vi kjøpte et totaloppussingsobjekt i fjor, må innrømme at vi gjorde svært lite av arbeidet selv 😆 Veldig gøy å se det gamle huset forandre seg til akkurat det vi ville ha!

 

Jeg har ligget våken siden kl tre og følt det er noe galt pga synes baby bevegde seg så lite i går..stod opp og drakk både appelsinjuice og sjokolademelk og la meg igjen for å kjenne etter. Hun har jo beveget seg, men skulle ønske det var litt mer og kraftigere 😞 Får kanskje ringe føden i morgen og høre om jeg kan komme inn på en sjekk, bedre med en gang for mye enn en gang for lite ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere: det er så deilg å se at du har den holdningen, bedre en gang for mye enn en gang for lite. Det er bare du som kan kjenne når babyen endrer atferdsmønster, så bare ring og be om en sjekk du. Om ikke annet så får du jo hilse på den lille en ekstra gang. Jeg har lav terskel for å ta kontakt med føden/obsen når jeg er usikker på noe. Av erfaring så har det vært godt med en ekstra sjekk.

Håper alt står bra til med mageboeren!

 

Veldig kjekt med nytt hus, blir deilig med bedre plass til ungene og bikkjen. Så gleder oss masse til å få det i stand. De største tingene skal vi sette bort. Må bytte tak, og helst før jul. Så får vi se om de rekker å komme i mål. Satser på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ble hun litt mer aktiv etter frokost så da slapp jeg å ta turen til føden ❤️❤️❤️

Blir sikkert veldig koselig med både nytt hus og baby til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med magen og husprosjektet Stella Maris? Og med bebisene deres Stompen80 og Håper_og_tror? Og magene til dere andre? ☺️🍼

 

Her går tiden saaaakte. Hadde termin på mandag og alle former for "tegn" som jeg har hatt tidligere er helt borte. Mini er tydeligvis ikke ferdig med det hun holder på med der inne. Men, you can't rush perfection som venninnen min sier 😉 tenkte å ta meg en tur til frisøren og freshe opp etterveksten i dag, og i kveld skal jeg på julebord, så da går nok heldigvis denne dagen raskt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det nærmer seg for deg J'espere! De er klar når de føler for det, men husker det var frustrerende å passere termindatoen for plutselig følte jeg det kunne skje når som helst og ikke på en oppgitt dato jeg hadde telt ned til. Jeg ble ekstra utålmodig! Det er i hvertfall max 2 uker til hun er ute så hold ut 😃

 

Her er småen snart 2 måneder(!!) gammel. Jeg føler ikke tiden har gått fort, for de første ukene var veldig tunge og føltes lange, men tenk at han har blitt så stor allerede! Han har nettopp begynt å smile, også når han ikke fiser 😜, og det er så utrolig kjekt å få litt respons på at han vet vi er her. Han sover stort sett greit om nettene, blir ca tre timer mellom hver mating og sovner fort igjen. Da er mor veldig fornøyd 😍Han er frisk og rask og jeg kjenner utviklingen ikke kan gå fort nok. Gleder meg til han begynner å interessere seg for leker og bevege seg litt rundt på golvet. Men, som alle sier, man må nyte tiden her og nå.

 

Det hadde vært kjekt å få en oppdatering når du har født J'espere og kos deg med de siste dagene før fødsel og barselstid 😉

Endret av Stompen80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere Huset snegler seg avgårde føler jeg, men samtidig så sier alle rundt oss at vi er så effektive, så vi er vel et sted midt i mellom tenker jeg. Har fått malt gang, malt og lagt gulv pluss listet soverommet til gutten vår. Begynt å rive soverommet vårt, og sånn halvveis med kjøkkenet. Så det går jo absolutt fremover. Håper kjøkkenet og gangen blir ferdig ila helgen. Takfolket kan visst ikke starte før etter nyttår, så akkurat det var jo litt kjipt. Eller ene kan starte, men har fått beskjed om at de er noen luringer, så da får vi vel bare holde oss unna det. Kjedelig men sånn er det. Magen kravler og krøller, og er kjempeaktiv til alle døgnets tider. Vet man skal si at det er kjempekoselig med bevegelse og alt det der, men jeg synes nå i grunn det er mest ubehagelig og plagsomt :P Men for all del, godt å kjenne at det er liv inni der.
Fikk meg en impulstur til frisøren i går,og ble 30cm kortere på håret. Deilig å føle seg litt freshere. Julebord med mannen på søndag, og kjenner jeg både gleder og mindre gleder meg. Føler meg ikke akkurat fjong i kjole om dagen, men blir godt å bytte ut vernedress og støvmaske med litt pønt og ny sveis :)

Håper du koser deg masse på julebord, og at du fikk slappet av og nytt frisørturen. Nei det er rart med det, de kommer når de er klar, uansett hvor klar vi er eller ikke. Uansett, før jul har dere fått møte underet. Blir nok en veldig spesiell jul dette :) For flere av oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stompen, så bra lillegutt er frisk og rask! Og så koselig når de begynner å smile 😍 Som du sier, viktig å nyte denne tiden..om ikke så alt for lenge kan han gå selv, og da kommer du kanskje til å lengte tilbake til den tiden da han var bitteliten og du ikke behøvde å fotfølge han for å hindre at han river ned alt han kommer over 😉💕 Men det er jo så gøy å følge utviklingen!! Ja det viktigste er jo at hun kommer til slutt og at alt står bra til med henne der inne.. Skal prøve å nyte den siste tiden med søvn og hvile! 😄

 

Stella Maris: ja jeg skjønner hva du mener, det er jo veldig godt å kjenne at det er liv, men noen ganger kan det være litt slitsomt faktisk, spesielt de mest aktive periodene, som ofte kommer når man prøver å slappe av .. 😳 Nå har jeg jo gått rundt i permisjon i tre uker, og da har jeg jo hatt så god tid på å kjenne etter.. og nå på slutten skal man jo være ekstra oppmerksom på om bevegelsesmønsteret endrer seg..og da blir jeg jo helt obsessed med det. Når hun er veldig aktiv over lang tid blir det slitsomt, men hvis jeg ikke kjenner så mye så blir jeg superstressa og bebreider meg selv for å ha tenkt de tankene og ikke satt pris på aktiviteten 😁😲😳 En smule hormonell også, så går fra overlykkelig til pessimist i løpet av kort tid 😂

 

Julebordet var veldig hyggelig, graviditet og fødsel ble selvfølgelig det store samtaleemnet, og det var jo greit nok selv om jeg egentlig kjenner det er deilig å snakke om litt andre ting også, for å få tankene over på noe annet 😄 julen blir definitivt veldig spesiell! Forhåpentligvis den beste julen noen sinne ❤️❤️❤️

 

Og apropos kjole og pynt, så synes jeg de aller fleste synes det er så vakkert med gravide mager, så selv om jeg føler meg alt annet enn fin - 25 kg mer enn vanlig - så har jeg aldri fått så mange kommentarer om hvor bra jeg ser ut 👍🏻☀️ så pynt deg og vis stolt frem magen på julebord i helgen Stella Maris! 💞

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen jespere! Spennende dager kan jeg tenke meg!

 

Med oss går det bra! Mini sover 3-4timer i slengen på natta mellom måltidene. Men han vil helst ligge oppå meg, så bruker litt tid på å få han til å sovne i babynestet da. Lærer seg vell det etterhvert!

 

Sleit veldig med såre brystvorter den første uka! Var så ille at lillegutt gulpet blod noen ganger! Ekkelt! Men ikke farlig da sa jordmødrene! Er heldigvis nesten bra igjen nå!

 

Vært morsomt å dele fødselshistoriene våre etterhvert hvis folk vil høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut Håper_og_tror! Jeg gleder meg til det er min tur til å ha såre brystvorter og en liten tass som sover oppå meg ❤️❤️❤️

 

Går litt på veggen nå, har på en måte gitt opp og ser for meg at jeg blir satt igang på maks overtid, samtidig klarer jeg jo ikke legge noe særlig planer.. Men tror kanskje deler av slimproppen har kommet ut i det minste, synes hvertfall det var litt mer slimete utflod nå enn det har vært før.

 

Jeg vil gjerne dele fødselshistorier etter jeg har født, men må innrømme at jeg er veldig lite interessert å høre andres før jeg er ferdig selv.. 😁 Har behov for å være i mental balanse og ikke grue meg, så får det være både vondt og skummelt når det uansett først skal skje. Litt usikker på om også andre på denne tråden føler som meg og ender med å "ufrivillig" lese ting som gjør at de blir mer bekymret enn nødvendig? Vi kunne evt startet en ny tråd i såfall, så vet man hva man går til hvis man klikker seg inn.. 😉🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Det skjønner jeg veldig godt! Derfor jeg skrev etterhvert😂 Men en ny tråd var jo egentli veldig lurt:)

 

Unner deg absolutt ikke såre brystvorter, for det er skrekkelig voondt! Men skjønner hva du mener! Regner med du lengter veldig nå etter å treffe lillejenta💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere nybakte og vordende mødre,

 

På vårt 2. forsøk ser det ut til å ha klaffet og jeg er 6+3 i dag. Har skikkelig problemer med å bli glad eller i det hele tatt tro på det. Jeg har absolutt ingen symptomer. Ikke ømme brystvorter, ikke kvalm, ikke spes trøtt og ikke stikkinger i magen. Legen har tatt tre blodprøver og konstatert flott stigning med dobling ca hver 34t. Allikevel føler jeg ikke på noen glede. Tør ikke ta hjemmetest fordi jeg er livredd for negativt svar.

Første runde hadde vi kjemisk og det var min første "graviditet" noen sinne (så vidt jeg vet).

Nå lurer jeg på om dere har følt på dette? Jeg føler jeg kaster bort ukevis med lykke ved å fornekte hele greia.

Vi skal på ultralyd neste uke, så håper det gjør susen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kite og gratulerer! Jeg følte det også slik i starten! Var alt for skummelt og torde ikke tro at det kom til å gå bra denne gangen! Men det føltes bedre og bedre etter hvert som ukene gikk! Helt trygg følte jeg meg ikke før bebisen var trygt ute i verden, men sånn er det vell med oss ivf'ere:) hjalp meg mye at vi ble fulgt opp med ultralyder de første 3 månedene:) lykke til, dette skal nok gå bra😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Vi var veldig glade dagene rundt testdag, men da vi dro på ul i uke 7 hadde jeg og samboer psyket hverandre ut med at det sikkert ikke var noe der likevel. Så var vi lykkelige igjen i noen timer/dager og så kom tvilen tilbake. Slik gikk de første månedene til daglig bevegelse ga daglig bekreftelse på at det var liv. Jeg hadde få/ingen gravid symptomer. Var veldig trøtt i starten og litt ømme bryster etterhvert. Ellers lite. Og nå sitter jeg her med et levende lite vesen!

Håper alt går bra for deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kite, jeg hadde en skikkelig nedtur i første trimester, var veldig nedstemt og hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å være glad .. Det var jo i fbm at jeg ikke klarte å stole på at det kom til å gå bra, det er jo ikke rart at det er vanskelig å tro på det når man har hatt så mange skuffelser i forkant. På et tidspunkt var jeg faktisk alvorlig bekymret for at jeg skulle utvikle en depresjon som gikk utover baby i magen. Heldigvis bedret det seg etterhvert, slutten av andre trimester var en skikkelig opptur og følte som om jeg var på lykkepiller! Men graviditet er en hormontripp og jeg tror mange kjenner på det samme som deg! Du må gjerne dele frustrasjonene og bekymringene dine med oss, det er lov å komme med diverse sure oppstøt ❤️ Og prøv ikke å lese alt for mange skrekkhistorier om spontanaborter etc., dette forumet er overrepresentert av jenter som har hatt en tøff prosess og det er lett å tenke at risikoen er større enn den er, men statistisk ender faktisk de langt fleste svangerskap som har kommet over uke 6 i en velskapt baby! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos, jeg måtte lese litt tilbake i Mars-jenter tråden, 14. mai (da var jeg altså i uke 9-10) skrev jeg følgende:

 

"Men ja, jeg tror faktisk det verste akkurat nå er hormonene, jeg tror det er de som har dratt og fortsatt drar meg ned. Alle disse kroppslige plagene er jo bagatellmessige når det kommer til stykke, men burde jo vært glad likevel. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke føler glede 😞 Det er jo dette jeg har ønsket i mange år nå. Jeg føler meg nesten litt deprimert, alt er tomt og meningsløst og slitsomt og klarer heller ikke ordentlig å tro på at det skal ende med en baby i desember."

 

Rart å lese nå..men husker at jeg syntes det var skikkelig kjipt at jeg ikke klarte å føle noen glede, ville så gjerne være i den deilige gravidbobla som jeg så andre rundt meg var i! Men jeg tror det kommer etterhvert Kite, kanskje når du har fått sett lille vidunder på ultralyd og etterhvert blir litt tryggere på at det kanskje endelig er din tur ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og var rimelig flat følelsesmessig i starten av dette svangerskapet. I første svangerskap var jeg mer sånn, at jeg nesten på en måte forventet at det skulle gå greit, selv om det etterhvert ble en haug av komplikasjoner. Men toåringen vår spinner rundt i stuen her hele dagen, så magefølelsen vår var helt rett.

Denne gangen har jeg ikke kjent på noe særlig glede eller egentlig innsett at jeg er gravid før jeg var passert godt forbi uke 20. Jeg har jo visst at jeg har vært gravid, men har likevel holdt det på avstand og ikke helt tatt det innover meg. Nå har jeg ikke noe valg lenger. Halsbrann og sure oppstøt i eininga, mens jeg føler meg som en hval, selv om det er to mnd igjen av svangerskapet.

 

Det er nok helt normalt å føle det sånn som du føler. Vi er så bevisst på alt som skal skje, vi vet akkurat hvor langt vi er på vei, og hvordan kroppen "skal" kjennes ut osv... Vet det er utrolig vanskelig, men prøv å fokusere på andre ting. Det er straks jul, det skal ryddes, vaskes, bakes, pakkes gaver +++ listen er lang. Eller fokusere på at du slipper å gjøre alt som har med julen å gjøre.

Så går tiden litt fortere, og vips er du over den verste kneiken og kan slappe litt mer av. Du skal vel kanskje snart på ultralyd? etter det klarer du sikkert å slappe litt mer av. Du kommer fort nok til å savne å ikke kunne gjøre de tingene du ellers kan gjøre, fordi det er en mage i veien, eller fordi du ikke når ned til beina, eller fordi hver gang du mister noe på bakken må gaule på kjæresten eller andre for å få de til å hjelpe med å plukke det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er heeeelt på jordet! Det er akkurat som dere sier, skulle ønske jeg var lykkelig, men får det ikke til. Hadde et lykkeøyeblikk forleden da vi var ute og reiste. Vi lå i stor hotellseng og så på TV når mannen sa; jeg kunne tenke meg å lage en sånn vugge som henger i taket ved siden av senga...

Da fikk jeg klump i halsen og tårene trillet. Ble helt satt ut av at vi sannsynligvis skal bli en liten familie❤️

Flere sånne øyeblikk, takk! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Kite! Du skal se det blir flere og flere av de fine øyeblikkene etterhvert som graviditeten synes og kjennes mer! 💗💗💗 Når skal du på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får mange slike øyeblikk, Kite. Masse lykke til med ultralyden. Håper dere får slappet litt av når dere får hilse på frøet. For meg var hjertelyden det som holdt meg gående hele svangerskapet med superhelten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :-D vi har forsøkt å bli gravide i snart to år, både med og uten prøverør. Men i år fikk vi den beste julegaven vi kunne fått! Jeg er blitt gravid hely uten prøverør! :-D er nå 5 uker på vei, og venter spent på UL i begynnelsen i januar :) ser foresten at de har vognen vi vil ha på kjempesalg, men det er vel helt tullete å skulle kjøpe allerede nå? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...