Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Gosh! Dette ble tøffere enn det jeg hadde trodd!

Er så utrolig nervøs for at det skal gå galt.

Tips for å fjerne denne uroen taas i mot med takk💜

Jeg forstår så inderlig hva du mener! Jeg var veldig bekymret i starten, og er det nok litt fortsatt, men har klart å slappe mer av nå mot slutten. Når man har prøvd så lenge som mange av oss her inne har, så blir det ekstra sårbart. Jeg har snakket endel med både legen min og jordmora mi om det. De forklarer at det er helt naturlig å ha sånne følelser.

 

Jeg slapper mer av nå, men det er nok mye fordi jeg har kommet til uke 30 og kjenner mye bevegelse hele tiden.

 

Mitt beste tips er å nyte alle gode tanker rundt graviditeten og ikke dvele for lenge med bekymringene. Jeg klarte det ikke alltid selv, men det hindrer meg ikke i å gi tipset videre. ❤️❤️ Nyt den voksende magen 😊😊

 

Og igjen gratulerer så mye 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gosh! Dette ble tøffere enn det jeg hadde trodd!

Er så utrolig nervøs for at det skal gå galt.

Tips for å fjerne denne uroen taas i mot med takk💜

Bare stol på at det kommer til å gå bra! Ingen kan forberede seg på det forferdelige dersom det ikke skulle gå uansett💙 Prøv å glede deg over at du faktisk er blitt gravid og send masse gode positive tanker ned til den lille babyen din ☺️ Jeg slet også med frykten i begynnelsen, men det hjalp veldig da jeg fikk vært på ultralyd første gangen i uke 7, og i tillegg at jeg har mann som alltid bare tar ting som det kommer og trygget meg i at dette kom til å gå bra ☺️ Jeg kjøpte også litt babytøy bare for å "lure frykten" ☺️☺️ Det ordner seg nok :) Prøv å slappe av 💙👶🏼 Endret av Prøver92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle man gjort uten dette forumet da?😊 Skal virkelig prøve å fokusere på spira i magen! Det hele er bare så uvirkelig at det er vanskelig å tro at der er sant også.

Skal på ul om en uke (da jeg er 6 uker på vei)for å se om vi kan finne hjertelyden.

Kanskje jeg får slapper mer av da😊🌸 forhåpentligvis gode nyheter!😊💜🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle man gjort uten dette forumet da?😊 Skal virkelig prøve å fokusere på spira i magen! Det hele er bare så uvirkelig at det er vanskelig å tro at der er sant også.

Skal på ul om en uke (da jeg er 6 uker på vei)for å se om vi kan finne hjertelyden.

Kanskje jeg får slapper mer av da😊🌸 forhåpentligvis gode nyheter!😊💜🌱

Har vært der jeg også. Fryktelig nervepirrende, spesiellt frem til uke 12. Deretter oul, så til uke 24, 27 osv.

Fryktelig nervepirrende.

Ønsker deg lykke lykke til.

 

😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi akkurat sett det bankende hjerte til det som engang var en nedfryst eskimo! Nå er det en liiiiten baby!

7+2, termin 29.desember😂 Herlig! Livet smiler! Takk for all støtte💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk positiv digitaltest 1-2 torsdag forrige uke, og 2-3 noen dager etter☺ Strimlene er derimot svake, men velger å stole på de digitale. Har få til ingen symptomer, så føler meg ikke særlig gravid😑 Vet det er like vanlig å ha symptomer som ikke, og vet det er tidlig enda (5+1), men klarer likevel ikke å ikke være nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi akkurat sett det bankende hjerte til det som engang var en nedfryst eskimo! Nå er det en liiiiten baby!

7+2, termin 29.desember😂 Herlig! Livet smiler! Takk for all støtte💜

Herlig 😍😍 Nyt det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk positiv digitaltest 1-2 torsdag forrige uke, og 2-3 noen dager etter☺ Strimlene er derimot svake, men velger å stole på de digitale. Har få til ingen symptomer, så føler meg ikke særlig gravid😑 Vet det er like vanlig å ha symptomer som ikke, og vet det er tidlig enda (5+1), men klarer likevel ikke å ikke være nervøs.

Jeg forstår deg godt! Er fortsatt litt nervøs enda, men merker at det slipper mer og mer tak. Prøv å nyte litt også, for det er en vidunderlig følelse ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt! Er fortsatt litt nervøs enda, men merker at det slipper mer og mer tak. Prøv å nyte litt også, for det er en vidunderlig følelse ❤️❤️

Hvor langt er du på vei da?

Jeg klarer bare ikke å skjønnr at vi skal være så heldige og at det skal gå bra. I dag kjøpte mannen to nye digitale tester til meg, han sa jeg skulle få teste så mange ganger jeg ville😅 Og da han drakk brus so det "yah, it's true!" I korka😅 Er det er tegn tro?

 

Nei, jeg har bare den uroen i kroppen. Samtidig har jeg ringt heøsestasjonen allerede og det hadde jeg ikke gjort hvis jeg innerst inne ikke trodde det var noe der.

 

Tar en ny test i morgen (nummer 5 eller noe) for å forsikre meg før jeg møter en gravid venninne, og i morgen skal jeg til legen å få sjekket HCGnivå og på fredag for å sjekke stigning. Gruer meg😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi akkurat sett det bankende hjerte til det som engang var en nedfryst eskimo! Nå er det en liiiiten baby!

7+2, termin 29.desember😂 Herlig! Livet smiler! Takk for all støtte💜

Ååh! Så godt å høre!! Gratulerer så utrolig masse 😃😃 håper du klarer å slappe litt mer av og kose deg med tanken om at dere skal få en baby 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da?

Jeg klarer bare ikke å skjønnr at vi skal være så heldige og at det skal gå bra. I dag kjøpte mannen to nye digitale tester til meg, han sa jeg skulle få teste så mange ganger jeg ville😅 Og da han drakk brus so det "yah, it's true!" I korka😅 Er det er tegn tro?

 

Nei, jeg har bare den uroen i kroppen. Samtidig har jeg ringt heøsestasjonen allerede og det hadde jeg ikke gjort hvis jeg innerst inne ikke trodde det var noe der.

 

Tar en ny test i morgen (nummer 5 eller noe) for å forsikre meg før jeg møter en gravid venninne, og i morgen skal jeg til legen å få sjekket HCGnivå og på fredag for å sjekke stigning. Gruer meg😕

Jeg er i uke 32, så det er ikke så lenge igjen. Men jeg føler meg fortsatt veldig sårbar, og er så redd at det skal skje noe. Jeg har hatt god dialog med lege og jordmor hele vegen ang mine tanker rundt dette. De har lyttet og kommet med gode råd, og de har også sagt at det er helt normalt å være ekstra bekymret, iogmed at det tok fire år å bli gravid. Skjer det noe, så er det ikke bare å knipse med fingrene igjen.

 

Det var et flott tegn mannen din fikk 😊 Stol på det! Og der er jo bare å ta tester hvis man føler for det. En annen måte å ro nervene litt på er å gå hyppig på kontroll. Jeg følte meg alltid litt bedre etter ul eller legetime. Du skal jo ha tidlig ul pga ivf, og da kan du jo spørre om å få komme igjen etter et par uker. Det gjorde jeg, og har nå vært på fire inkl oul. Det gir en stor ro i kroppen 👍

 

Nyt dagene og sola ☀️ Og gratulerer igjen 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da?

Jeg klarer bare ikke å skjønnr at vi skal være så heldige og at det skal gå bra. I dag kjøpte mannen to nye digitale tester til meg, han sa jeg skulle få teste så mange ganger jeg ville😅 Og da han drakk brus so det "yah, it's true!" I korka😅 Er det er tegn tro?

 

Nei, jeg har bare den uroen i kroppen. Samtidig har jeg ringt heøsestasjonen allerede og det hadde jeg ikke gjort hvis jeg innerst inne ikke trodde det var noe der.

 

Tar en ny test i morgen (nummer 5 eller noe) for å forsikre meg før jeg møter en gravid venninne, og i morgen skal jeg til legen å få sjekket HCGnivå og på fredag for å sjekke stigning. Gruer meg😕

Åhhh, så spennende!!! Og koselig!!!

Strimmeltestene et ganske svake lenge. Men de blir vel sterkere når du tar de med dager imellom?

Og du får du stigning på digital 1-2 ig så 2-3, er jo det det beste tegnet!

Gratulerer!!! 😀

Glad på dine vegne! 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :D Hvor mye har dere kjøpt / skal kjøpe i str 50 og 56 til babyen før han/hun kommer?  :) Jeg har kjøpt sånn at jeg har 10 bodyer ca, og 4-5 bukser pluss 4 pysjer i str 50 og 56. Er jeg helt på villspor tror dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! :D Hvor mye har dere kjøpt / skal kjøpe i str 50 og 56 til babyen før han/hun kommer? :) Jeg har kjøpt sånn at jeg har 10 bodyer ca, og 4-5 bukser pluss 4 pysjer i str 50 og 56. Er jeg helt på villspor tror dere? :)

Høres bra ut det😀 10 bldyer holder det. Vokser jo veldig i begynnelsen.

Jeg har kjøpt 2 bodyer og 2 bukser hittil, men har endel fra før.

Siden vi bare har gutte klær fra før, blir det litt typiske jenteklær i tilegg nå.

Må ha litt rosa i alt det blå😀😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver92: Jeg gjorde som deg og kjøpte en del i strl 50-56, til tross for masse råd fra venninner om at man ikke trenger så mye i de minste størrelsene. De er jo sååå søte de bittesmå mini klærne. Jeg gikk 14 dager over tiden og endte opp med en baby på 4,5 kg som startet nesten rett på strl 62. Jeg hadde tatt av alle lapper og vasket klærne på forhånd, så fikk ikke byttet heller. Særlig Lillelam har veldig små strl i tillegg. Neste gang (hvis det blir en neste gang) skal jeg kun kjøpe litt i strl 56, og ingenting i 50. Det gjør jo ikke noe at klærne er litt store helt i begynnelsen.. Så mitt råd er å hvertfall beholde lappene på, så kan du kanskje bytte noen av klærne hvis det viser seg at du ikke trenger så mye av de små størrelsene .. ☺️☺️☺️

Kjenner nesten at jeg misunner dere som har alt det fine å glede dere til - det er så stas den aller første tiden! det er superstas etterhvert også altså! 💗💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å lese litt på denne tråden her! Mye jeg ikke har tenkt på🙈😂 smart tips ang klesstr.

Har ikke begynt å tenke så langt ennå, har ikke fått mot til å kjøpe noe ennå.

Men det kommer nok etterhvert😊 I morgen går jeg inn i uke 10! Syns faktisk det har gått fort😝 Tror det er fordi det er så mye stress på jobben🙈

Hektisk men spennende uke i vente! Tirsdag er det første kontrolltime hos jordmor, på torsdag ville legen min ha meg på en kontroll også, og på fredag gleder vi oss til å hilse på lille igjen på skjermen☺️💜🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å lese litt på denne tråden her! Mye jeg ikke har tenkt på🙈😂 smart tips ang klesstr.

Har ikke begynt å tenke så langt ennå, har ikke fått mot til å kjøpe noe ennå.

Men det kommer nok etterhvert😊 I morgen går jeg inn i uke 10! Syns faktisk det har gått fort😝 Tror det er fordi det er så mye stress på jobben🙈

Hektisk men spennende uke i vente! Tirsdag er det første kontrolltime hos jordmor, på torsdag ville legen min ha meg på en kontroll også, og på fredag gleder vi oss til å hilse på lille igjen på skjermen☺️💜🌱

Du må ha masse lykke til på alle kontrollene og nyt bildene av den lille på skjermen ❤️☺️ Så glad på dine vegne for at alt har gått bra 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med her i det stille i lang tid, og tenkte at jeg kan legge spor fra meg :) Fikk positiv test i går morges 10 dager etter innsett. Håper det holder denne gangen. Hadde en SA i uke 6 i fjor. Nå er det bare å tvinne tomler og vente på UL om noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med her i det stille i lang tid, og tenkte at jeg kan legge spor fra meg :) Fikk positiv test i går morges 10 dager etter innsett. Håper det holder denne gangen. Hadde en SA i uke 6 i fjor. Nå er det bare å tvinne tomler og vente på UL om noen uker.

Gratulerer så mye!! :-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å lese litt på denne tråden her! Mye jeg ikke har tenkt på🙈😂 smart tips ang klesstr.

Har ikke begynt å tenke så langt ennå, har ikke fått mot til å kjøpe noe ennå.

Men det kommer nok etterhvert😊 I morgen går jeg inn i uke 10! Syns faktisk det har gått fort😝 Tror det er fordi det er så mye stress på jobben🙈

Hektisk men spennende uke i vente! Tirsdag er det første kontrolltime hos jordmor, på torsdag ville legen min ha meg på en kontroll også, og på fredag gleder vi oss til å hilse på lille igjen på skjermen☺️💜🌱

Lykke til med alle kontroller 😊 Jeg følte meg alltid litt mer trygg etter kontroller, så jeg gikk ofte på det i starten. Det hjalp veldig å se på skjermen eller høre hjertelyd når jeg ikke selv merket han der inne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med her i det stille i lang tid, og tenkte at jeg kan legge spor fra meg :) Fikk positiv test i går morges 10 dager etter innsett. Håper det holder denne gangen. Hadde en SA i uke 6 i fjor. Nå er det bare å tvinne tomler og vente på UL om noen uker.

Gratulerer så mye 😊 Vi tvinner alt vi har for at det går bra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! :-D

 

 

Gratulerer så mye Vi tvinner alt vi har for at det går bra ❤

 

Takk takk. Det er foreløpig en meget kontrollert glede ispedd endel bekymring her ;) Hadde en sa i mitt første forsøk, så går egentlig og venter på at det samme skal skje igjen. Man blir litt tullete av denne prosessen her :Nikke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å lese litt på denne tråden her! Mye jeg ikke har tenkt på🙈😂 smart tips ang klesstr.

Har ikke begynt å tenke så langt ennå, har ikke fått mot til å kjøpe noe ennå.

Men det kommer nok etterhvert😊 I morgen går jeg inn i uke 10! Syns faktisk det har gått fort😝 Tror det er fordi det er så mye stress på jobben🙈

Hektisk men spennende uke i vente! Tirsdag er det første kontrolltime hos jordmor, på torsdag ville legen min ha meg på en kontroll også, og på fredag gleder vi oss til å hilse på lille igjen på skjermen☺️💜🌱

Masse lykke til i morgen 😊😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en følelse!💜🌸

I dag har vi fått sett lille eskimoen vår sprelle! En veldig aktiv og perfekt baby!

Vi fikk så fine bilder på skjermen, så tidlig! Trodde ikke det var mulig.

Vi så tærne og armer og bein som sprella!😁 Blir helt overveldet av å tenke på at det vokser på innsiden av meg!

Ble også satt frem litt. Uke 10+0 i dag!

Elsker tilværelsen!☺️☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...