Gå til innhold

Endelig gravid😄


Håper_og_tror

Anbefalte innlegg

Ja utrolig rart at det bare ikke klaffer noen ganger...men nå skal det holde helt i mål:) gratulere til deg og alle som har blitt gravide:) har jo prøvd noen år å få barn. Blir 37 før barnet kommer til verden men føler ingen hast likevel med søsken. Skal ha før fylte 40 da men eggene er bare 35 år og alle er blastocyst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du fikk så mange egg på frys da! Jeg fikk to egg på frys. Hvor mange dager er de når de blir blastocyster? Mine egg var 5 dager da de ble fryst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :rolleyes:

kan ikke tro det. har vert prøver i to år , har mann med dårlige svømmere og nå ser det ut som det klaffet på første icsi forsøk. 

er på rugedag 11 og har testet svak posetiv. trodde aldri jeg skulle se to streker etter alle de negative testene (testoman).

er veldig glad å heldig men klarer ikke helt juble, er så redd for MA SA. men håper håper nurket holder seg fast der inne og at testene bare blir sterkere og sterkere :pls:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer familieønsker! Dette lover bra😄👍 er det første gang du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er første gang jeg er gravid. Er veldig spennende ja. Testen var ganske posetiv i dag. Oiii:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jo alt bare gå bra😄 lykke til videre. Blir spennende å følge deg og magen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitter og ser på magen som spretter ut i små rykninger. Guttungen sparker i vei og det er bare 4 måneder til han er her *lykke* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😄👍 så herlig! Gleder meg sånn til ultralyd! Blir spennende å se hvem som bor der inne😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så herlig! Gleder meg sånn til ultralyd! Blir spennende å se hvem som bor der inne

Når er det tid for ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ringe i dag og etterlyse time da jeg ikke har fått innkalling enda! Viste seg at fastlegen ikke har sendt henvisning🙀 men fikk time til ultralyd 3 juli! Da er jeg 19,5 uker på vei! 3 uker til! Håper de går fort😄

Endret av Håper_og_tror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte du å kjenne spark foresten stompen80? Jeg har kjent noen "bobler" men de forsvinner like fort som de kom😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :-D jeg er egentlig i mai gruppa for ivf :-) jeg er på dag 9 etter innsett. Jeg går på lutinus og har hatt kjempeømme bryst hele tiden, men nå har ømheten begynt å avta litt, mens selve brystvortene er blitt veldig ømme! Kjennes ut som noe stikker når jeg kommer borti selve vortene. Noen som har opplevd lignende når spiren satt? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått ømme/større pupper som et av de første tegnene hver gang jeg har blitt gravid!:) men kan hende det er pga lutinus også:/ blir spennende å se da😄 krysser fingre og tær for deg👍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte du å kjenne spark foresten stompen80? Jeg har kjent noen "bobler" men de forsvinner like fort som de kom

Jeg begynte å kjenne litt fra uke 17/18/19 det var ikke mye i starten, men blir bare mer for hver uke og ulik aktivitet i løpet av dagen.

 

Jeg syntes "lutinuspupper" var større, mørkere og ømmere enn når det ble "vanlig" gravidpupper. Hadde ømme pupper de første ukene/månedene. Så var det noen uker uten noen klare gravidtegn, og så begynte magen tydelig å vokse i tillegg til å røre på seg. Så tegnene forandrer seg hele tiden :) jeg er nå i midten av uke 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når begynte du å kjenne spark foresten stompen80? Jeg har kjent noen "bobler" men de forsvinner like fort som de kom

Jeg begynte å kjenne litt fra uke 17/18/19 det var ikke mye i starten, men blir bare mer for hver uke og ulik aktivitet i løpet av dagen.

 

Jeg syntes "lutinuspupper" var større, mørkere og ømmere enn når det ble "vanlig" gravidpupper. Hadde ømme pupper de første ukene/månedene. Så var det noen uker uten noen klare gravidtegn, og så begynte magen tydelig å vokse i tillegg til å røre på seg. Så tegnene forandrer seg hele tiden :) jeg er nå i midten av uke 23.

Ja, får nå er de ikke så ømme lenger. De er forstatt ømmme og skreik høyt da katten trødde over de idag :-p brystvortene er også veldig vonde til tider, men det er mer sånn stikkende følelse når jeg kommer borti. er også veldig "støl" i magen ved mellomgulvet (uten å ha trent). Føler det skjer mye endringer men man kan jo ikke vite noe før test 😉 takk for svar uansett ☺️ Må bare smøre meg med tålmodighet frem til fredag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter, så koselig å se at alt er bra med dere fortsatt! Må være gøy å kjenne så kraftige spark Stompen80!

Håper_og_tror: har du begynt å kjenne noe mer bevegelser ennå? Jeg har ikke kjent noe 😞

Vi har oul 8. Juli, blir sååå spennende! 💜

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kortversjonen av en altfor lang fortelling.. Prøvere i halvannet år før vi ble henvist til IVF, kunne ikke finne grunn for at vi ikke klarte å gravid selv. Klaff på første forsøk, 6 egg på frys. Mistet vannet en gang før ul i uke 18, gutten vår kom prematurt i uke 27, 3mnd på BK før vi endelig fikk reise hjem med oksygen. Har en liten blidfis som fyker rundt som en virvelvind hele dagen :)

Ble uplanlagt gravid i mai i fjor(vi kunne jo ikke få barn...), alt normalt frem til ul i uke 18(selv om jeg ble satt tilbake en uke på ul i uke 11, selv om jeg protesterte) babyen hadde trisomi18=ikke forenelig med liv :(
Ny om gang med IVF(fryseforsøk), egg nr2 overlevde opptining og spiren satt på første forsøk. Er 6+4 i dag, og har ul om en uke. Forventer ny prematurfødsel denne gangen, men håper det ikke blir snakk om like tidlig!!  Om vi får beskjed denne gangen og om at noe er galt, så tror jeg vi gir oss med å prøve å få flere biologiske barn, nøyer oss med solstrålen vår, og stiller oss i adopsjons/fosterhjemskø i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kortversjonen av en altfor lang fortelling.. Prøvere i halvannet år før vi ble henvist til IVF, kunne ikke finne grunn for at vi ikke klarte å gravid selv. Klaff på første forsøk, 6 egg på frys. Mistet vannet en gang før ul i uke 18, gutten vår kom prematurt i uke 27, 3mnd på BK før vi endelig fikk reise hjem med oksygen. Har en liten blidfis som fyker rundt som en virvelvind hele dagen :)

Ble uplanlagt gravid i mai i fjor(vi kunne jo ikke få barn...), alt normalt frem til ul i uke 18(selv om jeg ble satt tilbake en uke på ul i uke 11, selv om jeg protesterte) babyen hadde trisomi18=ikke forenelig med liv :(

Ny om gang med IVF(fryseforsøk), egg nr2 overlevde opptining og spiren satt på første forsøk. Er 6+4 i dag, og har ul om en uke. Forventer ny prematurfødsel denne gangen, men håper det ikke blir snakk om like tidlig!! Om vi får beskjed denne gangen og om at noe er galt, så tror jeg vi gir oss med å prøve å få flere biologiske barn, nøyer oss med solstrålen vår, og stiller oss i adopsjons/fosterhjemskø i stedet.

Gratulerer med graviditet:-):-)

 

Kan jeg spørre om deres syke foster? Var det ingen tegn til trisomien ved ul i uke 11? Ble nakkefold og neseben vurdert som normalt, eller ble det ikke målt slik retningslinjene er? (Jeg er redd for det samme selv pga tegn til kromosomer på mange av våre embryoer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei.

 

Kortversjonen av en altfor lang fortelling.. Prøvere i halvannet år før vi ble henvist til IVF, kunne ikke finne grunn for at vi ikke klarte å gravid selv. Klaff på første forsøk, 6 egg på frys. Mistet vannet en gang før ul i uke 18, gutten vår kom prematurt i uke 27, 3mnd på BK før vi endelig fikk reise hjem med oksygen. Har en liten blidfis som fyker rundt som en virvelvind hele dagen :)

Ble uplanlagt gravid i mai i fjor(vi kunne jo ikke få barn...), alt normalt frem til ul i uke 18(selv om jeg ble satt tilbake en uke på ul i uke 11, selv om jeg protesterte) babyen hadde trisomi18=ikke forenelig med liv :(

Ny om gang med IVF(fryseforsøk), egg nr2 overlevde opptining og spiren satt på første forsøk. Er 6+4 i dag, og har ul om en uke. Forventer ny prematurfødsel denne gangen, men håper det ikke blir snakk om like tidlig!! Om vi får beskjed denne gangen og om at noe er galt, så tror jeg vi gir oss med å prøve å få flere biologiske barn, nøyer oss med solstrålen vår, og stiller oss i adopsjons/fosterhjemskø i stedet.

Gratulerer med graviditet:-):-)

 

Kan jeg spørre om deres syke foster? Var det ingen tegn til trisomien ved ul i uke 11? Ble nakkefold og neseben vurdert som normalt, eller ble det ikke målt slik retningslinjene er? (Jeg er redd for det samme selv pga tegn til kromosomer på mange av våre embryoer.)

 

Tusen takk :)

Jeg mener de gjorde en slett jobb på den tidlige ultralyden. Vi fikk jo tidlig ultralyd, nettopp pga hva vi hadde opplevd i forrige svangerskap. Jeg følte det bare var en kjapp inn og ut, og at de ikke helt gjorde som de skulle, for de så det ikke skikkelig eller noe i den duren. Men hun satt meg tilbake nesten en uke, noe jeg ikke fanget opp før vi kom til ul i uke 18. For jeg protesterte da hun ga estimert termindato som var helt feil, og "fysisk umulig". Tror ikke hun sjekket nakkefold og neseben, men husker ikke helt detaljer fra den ul, var mest skuffet over måten jeg ble mottatt på.Hadde hun tatt meg på alvor da ift størrelse og gjort grundigere undersøkelser da, kunne vi sluppet mange vonde følelser, og jeg hadde sluppet å gå gjennom en fødsel. På den i uke 18 så var det noe galt med hjertet, hun var liten av vekst og en ting til, som jeg ikke husker i farten. De sa at hver for seg var det ikke noe som tydet på trisomi, men samlet så var det fare for det. Jeg fikk derfor tilbud om fostervannsprøve noe jeg takket ja til. Vi fikk svar etter en uke, måtte så søke om å avbryte svangerskapet, og gikk gjennom fødsel i uke 20+2.

 

Er du gravid nå og redd for at fosteret er sykt? Har du gitt beskjed om dette på sykehuset sånn at du får ekstra oppfølging? Fått tilbud om fostervannsprøve? hvis ikke etterspørr det. Jeg har erfart at jeg må stole mer på instinktene mine, og hva jeg selv opplever som rett og galt, og være enda tøffere, ikke ta det legene sier for god fisk, og stå mer på krava. Selv om det kan være vanskelig, spesielt når jeg har gått rundt å følt meg som hun gærne hormonbomben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars deg, du har jammen vært gjennom din del av utfordringer! Håper alt går bra denne gangen! ❤️ Skjønner du er bekymret nå.

 

Jeg synes det er rart at du fikk ul i uke 11? Jeg fikk vite av spesialisten på fosterdiagnostikk på Ullevål at uke 11 var for tidlig for å se evt nakkefold og andre tegn på kromosomfeil, og fikk derfor time i uke 12 (da jeg var 11+4). Da utførte de duotest som er en kombinert ul og blodprøve - det skal kunne gi god indikasjon på om det er kromosomfeil uten å måtte ta risiko med fostervannsprøve.. med din historie er det sikkert ikke noe problem å få duotest denne gangen hvis du ber om det. Krysser fingrene for deg og lille makaroni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stella Maris: du har jammen vært gjennom en del! Men gratulerer med graviditeten nå, så får vi bare krysse fingrene for at alt er bra denne gangen! :)

 

Jespere: Jeg er 18+3 i dag. Har ikke kjent spark enda, men kanske antydning til "bobler" noen ganger! Begynner å bekymre meg litt kjenner jeg! Men kjente ikke spark før uke 19 med førstemann så forhåpentligvis skjer det snart. Gledegruer meg til ul neste fredag! 😄 nå som ul nermer seg dukker det stadig opp nye katastrofetanker🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til UL når jeg var 16+1... Ble satt frem to dager da.. Det er en liten sprellen guttepjokk inn i magen min gitt :) Skal tilbake på OUL 15 juli... hadde UL i uke 16 pga jeg har stoffskifte...oppfølging i forbindelse med det da :) Alt såg fint ut.. jeg kjenner ikke så mye ennå..bare bobler... men jeg har morkake som ligger mellom magen og baby... (ikke sånn forannliggende nei).. så vil ta litt tid før jeg kjenner spark kontra de som har morkake mot ryggen :)

Var så artig å se lille bebisen sprelle inni magen... er 16+6 i dag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi helt likt HK2014, er 16+6 i dag jeg også! Føler Jeg også burde kjent bobler 😞 men forhåpentligvis er alt bra likevel! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul håper_og_tror! Vi må huske på at det er ekstremt sjelden det skjer noe galt nå så sent, selv om det kan virke sånn når vi er på disse forumene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...