Gå til innhold

Mannen går fra meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror han har behov for å virkelig SE hva han mister.Det er en ting at han synes det (i teorien) er greit at dere flytter, men hvordan blir det for han når dere faktisk gjør det?

Jeg forstår at dette er utrolig vondt, men klarer du å spille litt likegyldig?Slik at han tror at kanskje det er HAN som mister DEG?Flytt uansett hjem, for deg og ikke minst ungene, så tror jeg at etter en stund han kommer etter, når han får mulighet til å virkelig kjenne på ensomheten og at han får mulighet til å "klarne hodet".

Men da er jo heller spørsmålet om DU fortsatt har føleleser for HAN!

Anonymous poster hash: 171d2...ab6

Signerer denne.

Ta et valg om å se fremover og fokusere på å skape orden og ro rundt deg og ungene. Sier ikke at du ikke skal gå i terapi, men ikke legg alt håp, planer og fokus der. Ikke la framtiden din stå og falle på hva han finner ut han er villig til der. Da har du lagt all makt over din skjebne i hans hender, og den hentingen og uvissheten som følger med der vil slite deg helt ut og gjøre deg deprimert.

La han flytte ut, og begynn å legge planer for ditt og ungenes nye liv der dere skal flytte. Begynn å søke jobber, lete etter hus, få orden på det økonomiske og formelle i forhold til å selge deres felles bolig og rundt barna. Smi mens jernet er varmt når det gjelder å slå fast at barna skal flytte med deg. Ellers kan det hende han kommer over den dårlige samvittigheten og dermed velvilligheten sin.

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Nå har jeg endelig skjønt hvilke tråder som hører sammen her.

HI, han har jo lenge gått og beskyldt DEG for at hans følelser ikke er på topp. Du skulle snakke mer om de emnene han ville, du skulle ta initiativ til sex, du skulle gjøre tusen ting for å dyrke hans følelsesliv. Jeg mener - ærlig talt. Han har noen forventninger som er utenfor denne verden når det gjelder hvordan et forhold skal se ut.

Jeg tror han trenger mer enn parterapi. Men det er ikke din oppgave å rydde i hans psykiske helse eller lignende. Nå må du tenke skadebegrensning (overfor ungene og deg selv.)

Lykke til.

Skrevet

Du, han sitter ikke å griner pga at han kanskje kan hende kan bli forelsket i en dame han liker!!

Ble med henne hjem etter fest for å prate - nope!! Der har d skjedd mer!!

Saken er vel heller at den andre dama har bein i nesa, og sagt til ham at d blir ikke noe mer før han har flyttet fra kjerringa!!

Masse lykke til, men vær ikke naiv!!

Anonymous poster hash: b58b7...30a

Skrevet

PS. Han vil bli kjent for å se om d er noe der... Virkelig?? Da burde han ikke truffet et kvinnemenneske noen gang, noe sted, da ALLE er potensielle partnere!

Wake up!

Skrevet

Han er betatt, ikke forelska tror jeg. Hans usikkerhet ligger i henne ikke i deg.

Hadde hun villet hadde han gått allerede.Anonymous poster hash: 0b194...420

Usikkerheten ligger i han selv, han er et utrolig kaos av tanker og følelser han ikke klarer å sortere. Han ønsker ikke inn i et nytt forhold, men ønsker ikke å være i et forhold hvor han ikke har de riktige følelsene....

HI

Anonymous poster hash: 9deb7...2cd

Skrevet

Nå har jeg endelig skjønt hvilke tråder som hører sammen her.

HI, han har jo lenge gått og beskyldt DEG for at hans følelser ikke er på topp. Du skulle snakke mer om de emnene han ville, du skulle ta initiativ til sex, du skulle gjøre tusen ting for å dyrke hans følelsesliv. Jeg mener - ærlig talt. Han har noen forventninger som er utenfor denne verden når det gjelder hvordan et forhold skal se ut.

Jeg tror han trenger mer enn parterapi. Men det er ikke din oppgave å rydde i hans psykiske helse eller lignende. Nå må du tenke skadebegrensning (overfor ungene og deg selv.)

Lykke til.

Han har som nevnt i den andre tråden innrømmet all feil og skyld, beklaget og lagt seg langflat. Jeg har sagt at han trenger hjelp i tillegg til parterapi, men det er et sted å starte.

HI

Skrevet

Jeg tror han har behov for å virkelig SE hva han mister.Det er en ting at han synes det (i teorien) er greit at dere flytter, men hvordan blir det for han når dere faktisk gjør det?

Jeg forstår at dette er utrolig vondt, men klarer du å spille litt likegyldig?Slik at han tror at kanskje det er HAN som mister DEG?Flytt uansett hjem, for deg og ikke minst ungene, så tror jeg at etter en stund han kommer etter, når han får mulighet til å virkelig kjenne på ensomheten og at han får mulighet til å "klarne hodet".

Men da er jo heller spørsmålet om DU fortsatt har føleleser for HAN!Anonymous poster hash: 171d2...ab6

Signerer denne.

Ta et valg om å se fremover og fokusere på å skape orden og ro rundt deg og ungene. Sier ikke at du ikke skal gå i terapi, men ikke legg alt håp, planer og fokus der. Ikke la framtiden din stå og falle på hva han finner ut han er villig til der. Da har du lagt all makt over din skjebne i hans hender, og den hentingen og uvissheten som følger med der vil slite deg helt ut og gjøre deg deprimert.

La han flytte ut, og begynn å legge planer for ditt og ungenes nye liv der dere skal flytte. Begynn å søke jobber, lete etter hus, få orden på det økonomiske og formelle i forhold til å selge deres felles bolig og rundt barna. Smi mens jernet er varmt når det gjelder å slå fast at barna skal flytte med deg. Ellers kan det hende han kommer over den dårlige samvittigheten og dermed velvilligheten sin.

Barna blir med meg, det er vi enige om. Han sier selv at de ikke klarer seg uten meg, og at han ikke er i stand til å ha de 50/50. Han mener også at ungenes lykke henger sammen med min, og at vi bør flytte til hjembyen for å få det bra. Han vil komme dit for samvær.

Han gjør alt for at vi skal kunne klare oss økonomisk, han bryr seg lite om penger. Jeg har sagt at han får bli boende her til jeg har ordnet parterapi til uken, han skal prate med ungene i etterkant (ta på seg all skyld som rett er slik at ungene ikke klandrer meg), flytte ut for en periode for å få litt avstand fra hverandre, så får vi ta det derifra. Eldste skal uansett gå ferdig skoleåret her, minste har spesielle behov og går i en fantastisk barnehage som jeg synes det er vanskelig å si ha det til :( Alle steiner skal snus før jeg gir opp i hvertfall.

HI

Skrevet

Skal jaggu si fyren har tenkt d godt ut....

Skrevet

Du, han sitter ikke å griner pga at han kanskje kan hende kan bli forelsket i en dame han liker!!

Saken er vel heller at den andre dama har bein i nesa, og sagt til ham at d blir ikke noe mer før han har flyttet fra kjerringa!!

Masse lykke til, men vær ikke naiv!!Anonymous poster hash: b58b7...30a

Han er forelsket, og kysset henne. Han gråter fordi det er meg han ønsker å ha de følelsene for siden vi faktisk har et veldig godt liv sammen. Han har selvsagt følelser for meg, sier at han er utrolig glad i meg, men det er ikke de riktige følelsene. Han føler han går til grunne emosjonelt og er redd for å ta meg med seg :(

HI

Skrevet

Han er forelsket, og kysset henne. Han gråter fordi det er meg han ønsker å ha de følelsene for siden vi faktisk har et veldig godt liv sammen. Han har selvsagt følelser for meg, sier at han er utrolig glad i meg, men det er ikke de riktige følelsene. Han føler han går til grunne emosjonelt og er redd for å ta meg med seg :(

HI

Men da stikker man bare ikke fra problemene, man facer dem og jobber med dem! HI, mannen din kommer med masse dårlige unnskyldninger! Hvis han ønsker å ha følelser for deg så prøver han alle mulige metoder for å få de tilbake. Jeg tror ikke på det han sier til deg.

Anonymous poster hash: ef6da...bcf

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 9deb7...2cd

Men da stikker man bare ikke fra problemene, man facer dem og jobber med dem! HI, mannen din kommer med masse dårlige unnskyldninger! Hvis han ønsker å ha følelser for deg så prøver han alle mulige metoder for å få de tilbake. Jeg tror ikke på det han sier til deg.Anonymous poster hash: ef6da...bcf

Problemet er jo at han har "jobbet" med det på egenhånd det siste året, for å innse at det hadde gått helt galt nå i helgen....han ser ikke hvordan han kan finne riktige følelser for meg igjen. Han har skapt seg sin egen lille verden av kunst, musikk og jobb som jeg ikke er en del av. Han trives godt der, og ser ikke hvordan jeg skal få innpass (igjen). Tror derfor profesjonell hjelp er veien å gå, da har jeg i hvertfall prøvd. Gir ikke opp 22 år sammen på grunn av et kyss, og at han tror han er forelsket i en annen. Vi er verdt mer enn det.

HI

Skrevet

Men da stikker man bare ikke fra problemene, man facer dem og jobber med dem! HI, mannen din kommer med masse dårlige unnskyldninger! Hvis han ønsker å ha følelser for deg så prøver han alle mulige metoder for å få de tilbake. Jeg tror ikke på det han sier til deg.Anonymous poster hash: ef6da...bcf
Problemet er jo at han har "jobbet" med det på egenhånd det siste året, for å innse at det hadde gått helt galt nå i helgen....han ser ikke hvordan han kan finne riktige følelser for meg igjen. Han har skapt seg sin egen lille verden av kunst, musikk og jobb som jeg ikke er en del av. Han trives godt der, og ser ikke hvordan jeg skal få innpass (igjen). Tror derfor profesjonell hjelp er veien å gå, da har jeg i hvertfall prøvd. Gir ikke opp 22 år sammen på grunn av et kyss, og at han tror han er forelsket i en annen. Vi er verdt mer enn det.

HI

Jeg mente selvsagt at man jobber med dem sammen med en tredjepart.

Lykke til, jeg forstår veldig godt at du vil prøve når dere har så mange år sammen.

Om det er noen trøst så var min far helt lik for ti år siden. Han var 46, ville skilles og bare ha kjæreste, mamma ville prøve. Jeg var bare glad til siden de kranglet hele tiden. Han fikk det ikke bedre, giftet seg med kjæresten sin som han har kranglet med fra dag 1. De har vært gift i 6 år. Kranglet hver bidige dag. Gresset var pissegult på andre siden.

Anonymous poster hash: ef6da...bcf

Skrevet

Jeg mente selvsagt at man jobber med dem sammen med en tredjepart.

Lykke til, jeg forstår veldig godt at du vil prøve når dere har så mange år sammen.

Om det er noen trøst så var min far helt lik for ti år siden. Han var 46, ville skilles og bare ha kjæreste, mamma ville prøve. Jeg var bare glad til siden de kranglet hele tiden. Han fikk det ikke bedre, giftet seg med kjæresten sin som han har kranglet med fra dag 1. De har vært gift i 6 år. Kranglet hver bidige dag. Gresset var pissegult på andre siden.Anonymous poster hash: ef6da...bcf

Det som er ille er jo at han synes vi har det fantastisk sammen, det er bare de riktige følelsene som er borte. Jeg sa rett ut at han aldri vil få det så bra med noen andre som han har det med meg, og han var helt enig :( Vi har et veldig godt liv sammen på alle måter, og jeg kan ikke gi opp uten å ha prøvd alle muligheter.

HI

Skrevet

Hadde jeg vært damen han kysset, så hadde jeg hatt skikkelig panikk nå! Antakeligvis ikke så spennende med de "forbudte følelsene" lenger når mannen faktisk går fra familien sin for å forfølge dette... 

Syne synd på deg, synes mannen din høres fryktelig manipulerende ut. 

Anonymous poster hash: afe7f...205
Skrevet

Her var det mange engasjerte mennesker Vi har pratet litt mer nå i dag, og hun er seriøst ikke interessert. Han kysset henne, og hun ble overrasket. Hun er alenemor, og ønsker ikke å være med på å splitte en familie. Han ønsker ikke å kysse, kline, holde hender eller ha sex med henne. Han vil bli kjent med henne for å se om det er noe der, jeg har sagt det får vente.

Jeg sa rett ut at jeg tror det er midtlivskrise, han er selvsagt uenig...men er villig til å gå i parterapi for min del. Jeg håper han da kan klare å se ting på en annen måte. Han føler han går til grunne slik som ting er nå, og er redd vi begge gjør det hvis vi fortsetter sammen. Jeg har grått mye i dag, og han holder rundt og trøster og gråter selv. Han sier han har følelser, men ikke de rette. Jeg synes ikke synd på han, jeg er sint, frustrert og lei meg på mine og ungenes vegne og han har fått klar beskjed. Jeg har fått hele mitt fundament knust under meg, i tillegg til hjertet. Vi har vært sammen over halve livet, og det er faktisk verdt noe.

Han gjør alt han får beskjed om, og har klare regler å forholde seg til. Hvis ikke parterapi hjelper så har jeg i hvertfall gjort det jeg kan for å få ting til å fungere. Da kan jeg si jeg har gjort alt, så får resten være opp til skjebnen.

Han vil bli kjent med henne for å se om det er noe der? Han setter helt familien sin på spill for å se om det er noe der? Og dette sier han i samme rennet som at du og ungene betyr alt for han?

Jeg skjønner at det som skjer er veldig skremmende for deg, ikke minst fordi du ikke ønsker et brudd, men jeg syns virkelig ikke at mannen oppfører seg fint mot deg, og jeg håper at du setter foten ned for det selvmedlidende pjattet hans.

Om noen betyr alt strekker man seg langt for å ikke såre dem. Man blir ikke med damer hjem og kysser dem som et eksperiment for å se om de er verd å skippe familien sin for.

Skrevet

Du virker rett slett manipulert trill rundt HI! Les gjennom det du selv har skrevet her! Din mann høres ut som en narsissist!

Anonymous poster hash: 2d880...ce3

Skrevet

Sier han ja.

Smart trekk av han dette, snur alt på hodet.

Anonymous poster hash: 0b194...420

Skrevet

Kall meg gjerne naiv og dum, men jeg velger å tro på, og kjempe for en mann som har stått sammen med meg som min beste venn og kjæreste i tykt og tynt i over 20 år. Vi har to flotte barn sammen, og jeg mener familie er verdt å kjempe for. Ja, han har gjort og sagt utrolig dumme ting, men det er jeg villig til å se forbi hvis han kan endre seg og kjempe for oss.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Kall meg gjerne naiv og dum, men jeg velger å tro på, og kjempe for en mann som har stått sammen med meg som min beste venn og kjæreste i tykt og tynt i over 20 år. Vi har to flotte barn sammen, og jeg mener familie er verdt å kjempe for. Ja, han har gjort og sagt utrolig dumme ting, men det er jeg villig til å se forbi hvis han kan endre seg og kjempe for oss.

Selvfølgelig gjør du det, og på en måte ville du gjøre feil om du IKKE snudde hver stein.

Men det er altså en brå og plutselig endring her (fra at han gikk og maste på at du skulle endre deg, du skulle ta initiativ osv til at han ligger langflat og påtar seg alt) - og grunnen til den endringen er hva da? En brå innsikt? Eller et kyss fra en dame som kan bli en partner? Han har jo nettopp IKKE vært ærlig mot deg hele veien, han har jo i månedsvis beklaget seg over hva DU skulle gjøre for å løse ting, og så kommet med en vag framtidsvisjon om at han skulle finne en "løsning" på det (etter hans mening) dårlige forholdet deres. Og løsningen er skilsmisse?

Dette er ikke ærlighet, HI. Han har ført deg bak lyset over LANG tid og får det nå til å høres ut som om han er brått rammet av noe stort og trist.

Skrevet (endret)

HI

Har du spurt han hva han mener er "de rette følelsene" å ha for en man har levd med i 20 år da? Er det stormende forelskelse han etterlyser? Eller en rødglødende kjærlighet som får dere til å sitte og stirre på hverandre over rommet i timesvis, kaste tallerkner og klore hverandre når dere krangler, ha sex der dere veksler mellom lidenskap, gråt og poesi? Har dere hatt det sånn de første 19 år? Tror han/du det er mange småbarnsforeldre som har det sånn i hverdagen? Det vanlige er vel en slags dyp samhørighet skapt gjennom levd liv sammen og en kjærlighet ikke bare til hverandre men til den familien man har skapt sammen.

Selvfølgelig føler han ikke det samme for deg som for henne - den berusende følelsen av noe nytt, spennende og uprøvd. Er det det som er "den rette følelsen" altså?

Endret av smiia
Skrevet

Det er bra du kan stå på krava, HI.

Beklager, men denne mannen høres ut som en selvsentrert fjott. Det er ikke lenger greit å bo sammen, siden han ikke elsker deg. Men det er jo lenge siden han elsket deg, og i hele denne tiden var det heelt greit å ikke bare bo sammen, men også late som om alt var fint og flott. Han høres ut som en fyr som tenker først på seg selv, deretter på seg selv og så, til slutt, hvis det kan gagne ham selv, på deg og barna.

Jeģ synes du virker som en flott dame. Stå på krava. Nå får han jaggu være med å rydde opp i det rotet han har skapt.

Takk :) Får se hvordan det her barker i vei. Han er nok ganske selvsentrert ja, men i natt gråt han for første gang på 20 år, og det er ganske stort. Dette gjør at jeg øyner litt håp for at han skal finne tilbake følelsene sine for meg, annet enn glad i og viktigste i livet sammen med barna.

HI

Men hvorfor gråt han? En selvsentrert person kan bli ekstremt rørt av sin egen "godhet" i en slik situasjon. Bare nevner det.

Anonymous poster hash: be7cb...4d3

Skrevet

De rette følelsene er elske, og det gjør han ikke lenger. Han gråter fordi han er fortvilet over hele situasjonen. Han klarer ikke finne noen løsning, og mister meg og barna. Føler meg ganske sliten nå, håper broren har klart å få litt orden på tankene hans.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Ble ikke egentlig klokere, ble du? Hva er å elske, da? Hvis det han føler for deg er at du og familien er "alt" for ham, men det er ikke å elske?

Skrevet

Nei, klok er det ikke lett å bli, men jeg tror ikke helt han er seg selv akkurat nå. Vi skal prate litt igjen når han kommer hjem, så får vi se om han har fått litt mer orden på tankene.

HI

Skrevet

HI

Var det ikke han som ikke var fornøyd med sexlivet sitt da? Og ga deg skylden? Og nå har han vært utro.. Høres ut som en kjernekar han der..

Anonymous poster hash: 81ed1...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...