Gå til innhold

Mannen går fra meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om et år kommer du til å se tilbake på dette og lure på hva i all verden det var du tenkte på... Du selekterer det du vil lese av det vi skriver til deg, HI. Du svarer bare på de tingene du kan forsvare og tar ikke stilling til det du ikke kan svare på. Du er som jeg var, og som så veldig mange før deg, og det vil komme så uendelig mange etter. Det er grusomt å følge denne tråden. Jeg kjenner meg sånn igjen, selv om min situasjon ikke var identisk. Ta til deg dette:  - Mannen din er egoistisk. Ikke noe "...men, han er jo så snill...!" Irrelevant! Det er det samme HVORFOR han er egoistisk eller HVORFOR han har det vondt og er deprimert. Han er like fullt egoistisk, og har tillatt seg å bli lei av deg og det livet dere har sammen. Det er trist, men det er sannheten.  - Du kommer til å komme over han  - 22 år sammen er lang tid, MEN DET ER OGSÅ RESTEN AV LIVET DITT. Og det er DU som bestemmer hva du vil fylle det med. Anonymous poster hash: ce645...c47

Mannen er egoistisk, jeg vet det, men jeg elsker han. Jeg er en utrolig rasjonell person, så vet jeg vil klare meg og vet også hvordan jeg vil klare meg. Akkurat nå så er det slik at jeg vil at han skal være i livet mitt også i fremtiden, som en del av vår familie.

HI

Anonymous poster hash: 9deb7...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ringt henne, hun har jo ikke noen skyld i dette og det er ikke opp til henne å fikse forholdet, det er mannens jobb. Om så hun skulle holdt seg unna (noe hun jo tross alt har gitt ham klart signal om, at hun er ikke interessert) så er jo det viktigste her å vite om han blir i forholdet fordi han vil, ikke fordi han ikke fikk førstevalget liksom. Hun fortjener ikke å bli dratt inn i dette. Jeg hadde følt meg helt forferdelig om en idiot kom å plutselig kysset meg, jeg trekker meg unna og er IKKE interessert og plutselig ringer kona hans, fordi han er forelsket i meg og vurderer å ødelegge familien sin?! Å herregud, jeg hadde kveltes, kveles litt av tanken. Grunnen til at han nå holder seg unna henne er jo fordi hun viste ham at hun ikke likte å bli kysset av ham, og at hun ikke er interessert. Det er jo dette han må finne ut av. Anonymous poster hash: 4dd64...d72

Da har du misforstått litt. Hun sa at hun fant en viss interesse der, og gjerne ville bli kjent med han. Det hun sa var at hun ikke gjengjeldte følelsene hans nå. Hun har også tilbudt seg å være den personen han kan prate med om ting...

HI

Uff du gir de virkelig det beste utgangspunktet. Hun får være skulderen han kan gråte på, og samtidig kjenne på forelskelsen, mate den og gi den det beste groforhold. Hun får kjenne hans innerste følelser og tanker, får bli kjent med mannen hun er nysgjerrig på og interessert i, og de har en fellesnevner, nemlig at de kun tenker på hverandre. Ikke på deg. Hadde de gjort det ville de ikke ha møttes. Og du gir de jo mulighetene her med åpne armer. Du gir din velsignelse til at de kan treffes, bli kjent, knytte bånd og utforske følelser og hverandre. 

Ja, han har sagt at det er slutt, men samtidig skal han være med i parterapi. Da er han per definisjon ikke ute av familien. Han bor hjemme sammen med deg, da er han fortsatt en del av familien. Han BURDE holde seg på matta, om ikke annet så av respekt for deg, men han sier faktisk rett ut at han vil være med denne andre kvinnen og lære henne å kjenne. Det er ikke ærlighet og snillhet, det er egoisme, sånn at han skal slippe å streve med å holde det hemmelig for deg, og finne på løgner, kjenne på dårlig samvittighet. Det er virkelig ikke noen snill mann du har, uansett hvor hardt du prøver å tviholde på det. Beklager å måtte si det. 

Skrevet

Vi har nå fått time til parterapi til torsdag. Tar det privat frem til vi får time på fvk.

HI

Skrevet

Vi har nå fått time til parterapi til torsdag. Tar det privat frem til vi får time på fvk.

HI

Godt dere får time så  raskt, Hi!

Jeg håper du tenker grundig gjennom til torsdag hvilke grenser du skal kreve mens dere går i terapi.

Om ikke så gir du ham frislipp til å utforske den andre damen med din velsignelse, det får ingen konsekvenser for ham.

Han fortsetter når slik han har gjort i de siste par årene. Han tok ikke ansvar for forholdet deres da han følte det ikke var som det skulle. Han jobbet seg UT av forholdet følelsesmessig - mens han skyldte på deg fordi det ikke fungerte.

Først ETTER at han har funnet en mulig erstatning for deg - og prøvesmakt - er han villig til å informere deg.

Heldigvis har den andre dama bein nok i nesa til å si at hun ikke vil noe mer før han ev. blir singel. Dette satte mannen din i et nytt dilemma - han måtte fortelle deg. Men siden han ikke vet heeeelt sikkert at det blir noe med hun andre, så holder han seg også inne med deg og familien inntil han blir bedre kjent med henne.... noe han til og med har fått tillatelse av deg til å gjøre.

Dvs. hvis drømmedama ikke er noen drøm likevel, så bor han jo likevel hjemme hos deg og kan skli rett tilbake i hverdagen. Og alt uten at han trenger gjøre noe eller ta ansvar for noe, eller at det får konsekvenser for ham.

Og selv om den andre dama har sagt hun ikke vil gjøre noe mer før han blir singel, så kan du dessverre ikke stole på det. Du kan ikke stole på ham, du kan ikke stole på henne. Og selv om de begge kanskje har hensikt til å vente, så begjærer HAN henne sterkt og er kjempeforelsket i henne - og HUN er interessert nok i ham til å ville finne ut mer.

Sannsynligheten for at de da går videre er stor.

Men du må sette grenser for deg selv, Hi. Du kan ikke godta at DE dater mens du og han skal gå i terapi.

Jeg tror også at du vil slite med det at du lot deg lure til å la de date mens du prøvde å redde forholdet.

Så når du kommer til fvk, ha tenkt gjennom hva grensene for terapien skal være for dere, og krev at det blir overholdt. Er han ikke villig til det, da har du jo svaret ditt veldig klart.

En del av kravet bør gjerne være at han jobber mer for å ta ansvar for barna og legging - for slik han selv sier det så vil han jo snart ha det ansvaret alene innimellom...

Sett i hvert fall krav til ham, Hi, ellers tror jeg ikke du har noen som helst sjanse.

HAN må føle på følgene av valgene sine. HAN må kjenne på at valgene hans får konsekvenser.

Nå kan han utforske følelsene og forholdet til den andre damen uten noen som helst konsekvenser.

Klem til deg

Anonymous poster hash: a5fe6...e83

Skrevet

Jeg ville ikke ringt henne, hun har jo ikke noen skyld i dette og det er ikke opp til henne å fikse forholdet, det er mannens jobb. Om så hun skulle holdt seg unna (noe hun jo tross alt har gitt ham klart signal om, at hun er ikke interessert) så er jo det viktigste her å vite om han blir i forholdet fordi han vil, ikke fordi han ikke fikk førstevalget liksom. Hun fortjener ikke å bli dratt inn i dette. Jeg hadde følt meg helt forferdelig om en idiot kom å plutselig kysset meg, jeg trekker meg unna og er IKKE interessert og plutselig ringer kona hans, fordi han er forelsket i meg og vurderer å ødelegge familien sin?! Å herregud, jeg hadde kveltes, kveles litt av tanken. Grunnen til at han nå holder seg unna henne er jo fordi hun viste ham at hun ikke likte å bli kysset av ham, og at hun ikke er interessert. Det er jo dette han må finne ut av. Anonymous poster hash: 4dd64...d72

Da har du misforstått litt. Hun sa at hun fant en viss interesse der, og gjerne ville bli kjent med han. Det hun sa var at hun ikke gjengjeldte følelsene hans nå. Hun har også tilbudt seg å være den personen han kan prate med om ting...

HI

Å! Ja, da ville jeg ringt henne og bedt henne holde seg unna, forklart hvordan ting er og sagt at det ikke passer seg at hun er den personen han snakker med om ting og at det var noe han burde gjøre med meg særlig gjennom parterapi. Bedt henne rett og slett surre inn snøret.

Anonymous poster hash: 4dd64...d72

Skrevet

Personlig synes jeg jo absolutt han er ærlig, ikke mange menn ville vært så ærlig, men heller gått bak ryggen på kona og innledet et forhold med henne, og så stukket av dersom det var hold i dette forholdet eller blitt om det likevel ikke var så interessant, jeg synes det gir håp at han faktisk er så ærlig, kan synes som han ikke ønsker å bare gi opp alt uten å prøve, at han gir ekteskapet en mulighet til å raskt finne en løsning. At man blir forelsket i noen andre er ikke noe man kan stoppe, uansett hvor snill man er. Det må være veldig traumatisk å oppleve at man blir forelsket i noen andre enn den man er gift med. Forvirrende og vondt. Det hadde jo ikke vært bedre om han tiet. Da ville ikke ekteskapet hatt en sjanse tenker jeg.

Skrevet

Personlig synes jeg jo absolutt han er ærlig, ikke mange menn ville vært så ærlig, men heller gått bak ryggen på kona og innledet et forhold med henne, og så stukket av dersom det var hold i dette forholdet eller blitt om det likevel ikke var så interessant, jeg synes det gir håp at han faktisk er så ærlig, kan synes som han ikke ønsker å bare gi opp alt uten å prøve, at han gir ekteskapet en mulighet til å raskt finne en løsning. At man blir forelsket i noen andre er ikke noe man kan stoppe, uansett hvor snill man er. Det må være veldig traumatisk å oppleve at man blir forelsket i noen andre enn den man er gift med. Forvirrende og vondt. Det hadde jo ikke vært bedre om han tiet. Da ville ikke ekteskapet hatt en sjanse tenker jeg.

Har du lest den andre tråden hvor han over noen år har skyldt på henne for at forholdet ikke fungerte? Mens han ikke var "ærlig" nok til å si at han var ferdig med forholdet inntil han hadde forelsket seg i en annen og kysset henne?

Denne mannen er ikke ærlig, og når han forsøker å være det så er han det på en svært egoistisk og manipulerende måte, hvor HAN får alle fordelene.

Skrevet

Skal lage noen kjøreregler i kveld, han drar til sin bror i et par dager for å prøve å klarne hodet. Noe jeg kjenner er helt greit for det trenger jeg også....Har hatt en lenger prat med broren i dag, og han støtter meg og synes mannen er irrasjonell og på bærtur.

Litt galgenhumor må en jo også ha oppi dette.....det er en utrolig effektiv slankekur, 3 kilo ned siden lørdag er ikke verst ;p

HI

Skrevet

Hvordan går det ?:)

Anonymous poster hash: 82b07...724

Skrevet

Hvordan går det ?:)Anonymous poster hash: 82b07...724

Det går faktisk helt greit :) Han har vært hos sin bror et par dager, og vi har pratet en del på telefonen. Han blir sykemeldt en periode fremover slik at han får orden på hodet og nervene. Vi skal til terapi i morgen, og han ser for seg at vi skal gå til det over en lenger periode for å se om det kan hjelpe oss. Han savner oss allerede, og blir derfor med hjem etter timen vår. Han kommer til å reise på besøk til en kamerat på andre siden av landet neste uke, slik at han får ting litt på avstand.

Hans bror hjelper han å få ting litt i perspektiv, og er en god støttespiller for meg. Han er totalt uenig i det mannen min holder på med.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvordan går det ?:)Anonymous poster hash: 82b07...724

Det går faktisk helt greit :) Han har vært hos sin bror et par dager, og vi har pratet en del på telefonen. Han blir sykemeldt en periode fremover slik at han får orden på hodet og nervene. Vi skal til terapi i morgen, og han ser for seg at vi skal gå til det over en lenger periode for å se om det kan hjelpe oss. Han savner oss allerede, og blir derfor med hjem etter timen vår. Han kommer til å reise på besøk til en kamerat på andre siden av landet neste uke, slik at han får ting litt på avstand.

Hans bror hjelper han å få ting litt i perspektiv, og er en god støttespiller for meg. Han er totalt uenig i det mannen min holder på med.

HIAnonymous poster hash: 9deb7...2cd

HI;

tro meg, jeg har prøvd det samme, "ja da, du kan jo flytte ut en periode og dyrke dine interesser, neida du trenger ikke ta med deg tingene dine eller betale huslånet eller ha ansvar for ungene den tiden, den eneste forpliktelsen du har er å komme med på terapitimene" etc etc etc. Det FUNKER ikke! Det eneste som skjer er at han får bekreftet det syke verdensbildet om at han har hatt rett hele tiden, hans vantrivsel er din feil, for på denne måten forteller du ham at det er riktig...

Det du heller bør gjøre er: si til mannen at DU drar og bor hos broren hans, mens han tar hverdagen og ungene i en uke eller to. Da har han ikke tid til å date, men ellers er det jo eksakt det samme som han byr deg. DU kommer selvsagt innom hist og her for at ikke barna skal savne deg, men ikke for å avlaste ham. Vil du ha ham til å kjenne at han savner deg, så vær du sikker: dette er eneste måten.

Skrevet

Hvordan går det ? :)Anonymous poster hash: 82b07...724

HI;

tro meg, jeg har prøvd det samme, "ja da, du kan jo flytte ut en periode og dyrke dine interesser, neida du trenger ikke ta med deg tingene dine eller betale huslånet eller ha ansvar for ungene den tiden, den eneste forpliktelsen du har er å komme med på terapitimene" etc etc etc. Det FUNKER ikke! Det eneste som skjer er at han får bekreftet det syke verdensbildet om at han har hatt rett hele tiden, hans vantrivsel er din feil, for på denne måten forteller du ham at det er riktig...

Det du heller bør gjøre er: si til mannen at DU drar og bor hos broren hans, mens han tar hverdagen og ungene i en uke eller to. Da har han ikke tid til å date, men ellers er det jo eksakt det samme som han byr deg. DU kommer selvsagt innom hist og her for at ikke barna skal savne deg, men ikke for å avlaste ham. Vil du ha ham til å kjenne at han savner deg, så vær du sikker: dette er eneste måten.

Enig med Pashla.

Enig at mannen din trenger perspektiv, men igjen så dreier ALT seg om HAN, Hi.

HAN må få perspektiv.

HAN blir sykemeldt.

HAN må reise bort.

HAN ser for seg...

HAN savner... derfor blir HAN med hjem...

HAN trenger å få ting på avstand.

Utrolig nok så blir ALT enda en gang å dreie seg om HAN.

Hva med DEG, Hi?

Jeg er enig med Pashla, du får ham ikke tilbake ved å tilrettelegge alt for ham. Han har bedt deg tilrettelegge alt slik han ønsket det i flere år, men uansett hva du gjorde var det aldri bra nok. Nå har han greid det kunststykket å være den som går, kysser en annen, ikke har følelser lenger og ikke vil gjøre noe for forholdet.... og likevel så er det HAN som får sympatien.

Jeg håper inderlig at du tar vare på deg selv i dette og at du har sett på grensene dere må avtale i morgen i terapien.

Kanskje det begynner å bli på tide å se hva han kan bidra med i forholdet, hva han kan gjøre for DEG.

Ønsker deg lykke til i terapien i morgen. Pass på én ting, at du ikke unnskylder og bortforklarer alt han har gjort der. Fortell det som det er uten tolkninger for å skåne hans sarte kunstnersjel. Og finn ut hva DU trenger - også om forholdet fortsetter... spesielt om forholdet fortsetter.

Skrevet

Jeg faktisk ikke noen dørmatte, tro det eller ei ;) Han har faktisk foreslått at JEG kan reise bort og at han tar ungene. JEG har full kontroll over økonomi, og han får kun til det han trenger.... JEG har sagt klart i fra at han er ekstremt egoistisk, og at han ikke kan ta avgjørelser alene på vegne av fire mennesker. JEG har bedt han reise til en kamerat så JEG får fred og ro, da er han på en annen kant av landet så han får føle avstanden. JEG flytter med ungene hvis vi ikke får orden på ting. Ser ikke parterapi som en mirakelkur, kan hende det ikke går slik jeg har tenkt, men da får vi i hvertfall en ryddig avslutning. Jeg unnskylder ingenting av det han har gjort, han eier hele ansvaret.

Vi kommer til å be om hjelp til hvordan dette skal fungere videre, nå kommer han i hvertfall hjem i morgen. Da skal vi bruke tiden til å gjøre noe hyggelig med ungene, i tillegg til å prate myyyyyye.

HI

Skrevet

Må bare si at alt i alt så tar jeg dette veldig greit, er rasjonell og rolig 90% av tiden. Den resterende tiden er jeg forbanna, sinna, lei meg og frustrert, og takler det helt fint :)

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg faktisk ikke noen dørmatte, tro det eller ei ;) Han har faktisk foreslått at JEG kan reise bort og at han tar ungene. JEG har full kontroll over økonomi, og han får kun til det han trenger.... JEG har sagt klart i fra at han er ekstremt egoistisk, og at han ikke kan ta avgjørelser alene på vegne av fire mennesker. JEG har bedt han reise til en kamerat så JEG får fred og ro, da er han på en annen kant av landet så han får føle avstanden. JEG flytter med ungene hvis vi ikke får orden på ting. Ser ikke parterapi som en mirakelkur, kan hende det ikke går slik jeg har tenkt, men da får vi i hvertfall en ryddig avslutning. Jeg unnskylder ingenting av det han har gjort, han eier hele ansvaret.

Vi kommer til å be om hjelp til hvordan dette skal fungere videre, nå kommer han i hvertfall hjem i morgen. Da skal vi bruke tiden til å gjøre noe hyggelig med ungene, i tillegg til å prate myyyyyye.

Han tilbyr deg noe du bør ta i på.

HI; jeg har prøvd det. Det er ikke noe jeg bare sier. Å bo hos en kamerat er ikke å føle avstanden, det er å føle ungkarslivet. Det kommer ikke til å hjelpe deg å få ham tilbake.

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å dra noe sted akkurat nå, men får se etterhvert. Synes det er greit at ungene får en normal og stabil hverdag, og jeg er hjemmeværende så de er vant til at jeg er mye tilstede for dem.

Han liker ikke så godt å reise fra oss, og derfor er det helt ok at han drar. Denne kameraten er i femtiårene og har akkurat mistet jobben så de får mulighet til en del turer i skog og mark, noe de har som felles interesse. Han synes forøvrig "ungkarslivet" er pyton, det merket han da han ukependlet over en periode....det var ensomt!

HI

Skrevet

Åååå! Dejavu!

Min x-samboer forlot meg på nesten lik måte for endel år siden. Han var så feig. Istedenfor å være ærlig å si ting slik de var, tok han på seg martyrrollen og gråt over å miste livet vårt.. Sa han ville ta bruddet rolig for "min" del, men at han også trengte det. Sa ho andre ikke var så veldig interessert.. Sa han trengte å finne seg selv.. Jeg skreiv brev til henne, desperat som jeg var og ba henne respektere at dette var vondt for meg. Sa jeg respekterte at det mest sannsynlig kom til å bli dem, men om de kunne vente hvertfall til han var flyttet før de tok forholdet videre.

Hun skrev at hun ikke engang var interessert i noe med ham før ham var helt ferdig med meg osv osv..han sa han ikke var interessert i mer med henne før vi var helt ferdig og pga respekt for meg. Etter noen mnd fant jeg ut at de hadde drevet på hele tiden mens han bodde med meg og "respekterte" meg.. Burde vel skjønt det 😉

Respekt my ass! Dette var bare et spill for gallerier fra dem begge..

Jeg forsvarte han for alle som kalte han drittsekk og sa at han var jo ingen drittsekk.. Han var jo så ærlig. Han kunne jo ikke noe for hva han følte. Men vet du? Han kunne noe for hvordan han valgte å gjøre ting.

Jeg levde i 6 mnd (3 av dem under samme tak som han) i håp om at ham kanskje kunne finne igjen noen følelser.. Noe han såklart ikke gjorde. Han rotet seg inn i ett nett av løgner som bare gjorde alt til en lang vanskelig prosess for oss begge.

Han ville ut, var ferdig finito, men ville skåne meg med å fortelle hvor mye jeg betydde.. Han fikk meg til å ydmyke meg selv og føle meg som en idiot (i etterkant når jeg skjønte hvor blind jeg var)

Hadde ham revet av plasteret hadde det faktisk vært enklere. Jeg elsker deg ikke, jeg har funnet ei ny, hadde bra.. Det hadde vært det beste.

Herregud som jeg angrer på at jeg bodde sammen med han og lot han se meg gråte hver kveld.. Hadde jeg bare sendt han på dør tror jeg han hadde fått litt virkeligheten i ansiktet. Men jeg lot han bli lei av meg og helt ferdig før han reiste. Fordi jeg håpte sånn han skulle snu. Til slutt var vi så lei hverandre at jeg bare ville ha ham ut av livet mitt for jeg følte meg så lurt.. Han det samme, for han var lei over alle teoriene mine om hvordan vi kunne fikse ting. DA kom det frem at han egentlig ikke turte si det rett ut den første dagen.. Og at han gjorde det slik fordi han var feig.

Den dag i dag sitter han og hun sikkert og tror at jeg savner han enda... DET gjør jeg ikke. Jeg trengte bare tid for å skjønne at jeg fortjente så mye bedre. Men jeg hater at jeg gjorde meg så liten den gang..

Hadde han kommet etter 6 mnd og villet prøve alikevel, hadde jeg sikkert prøvd.. Men hadde nok aldri greid å få det samme forholdet igjen. For mye ble ødelagt da han gjorde det slik han gjorde.

Men NÅ har jeg det bra! Men noen helt andre! 😉

Dette ble beldig rotete.. Men poenget mitt er. DRA! La han sitte der og kjenne litt på at DU er borte.. Henger du over han med hva han burde gjøre og hva han får lov å gjøre og ikke mister du han bare enda mer.. Hvorfor skal han reise fordi han trenger det? Hva med deg??

Skrevet

Setter veldig pris på deres erfaringer og innspill, det er greit å kunne ta med seg videre. Vi skal til parterapi i dag, regner med å kunne få noen mer konkrete tips og råd der, så får vi se hva jeg tenker videre.

Lykke til, til meg selv i dag...

HI

Skrevet

Du er en dørmatte! Lar han få i pose og sekk!

Still krav! Dra ut på byen g pynt deg, la han sitte hjemme etter unger er lagt mens du er ute! La han bli "fanget" av aleneansvar mens du nyter kvelder ute med venninner og vin! Hvorfor skal han på ferie til andre siden av landet?

Jeg forstår at mannen oppfører seg slik han gjør, du lar han jo gjøre det! Du lar mannen være offer for stakkars ærlige han, mens du må være sterk..

Vel du er ikke sterk, du er naiv og totalt uten ryggrad! Mannen er en martyr og totalt blottet for empati i denne saken!

Han er allerede ute av forholdet, går kun i terapi for ikke å tape ansikt.

I tilegg nærmest foreslår han at du flytter til andre siden av landet MED barna så han da kan leve livets glade dager med elskerinnen eller andre damer uten å tenke på dere. Ut av syn ut av sinn.

Mannen din eier ikke respekt for deg fordi du ikke eier respekt for seg selv! Han får ikke det av at du lar han få i pose og sekk, han får bare mindre respekt og mer følelsen av at han har rett til å behabdle deg dårlig fordi du lar han!

Gjest Antarctica
Skrevet

Åååå! Dejavu!

Min x-samboer forlot meg på nesten lik måte for endel år siden. Han var så feig. Istedenfor å være ærlig å si ting slik de var, tok han på seg martyrrollen og gråt over å miste livet vårt.. Sa han ville ta bruddet rolig for "min" del, men at han også trengte det. Sa ho andre ikke var så veldig interessert.. Sa han trengte å finne seg selv.. Jeg skreiv brev til henne, desperat som jeg var og ba henne respektere at dette var vondt for meg. Sa jeg respekterte at det mest sannsynlig kom til å bli dem, men om de kunne vente hvertfall til han var flyttet før de tok forholdet videre.

Hun skrev at hun ikke engang var interessert i noe med ham før ham var helt ferdig med meg osv osv..han sa han ikke var interessert i mer med henne før vi var helt ferdig og pga respekt for meg. Etter noen mnd fant jeg ut at de hadde drevet på hele tiden mens han bodde med meg og "respekterte" meg.. Burde vel skjønt det

Respekt my ass! Dette var bare et spill for gallerier fra dem begge..

Jeg forsvarte han for alle som kalte han drittsekk og sa at han var jo ingen drittsekk.. Han var jo så ærlig. Han kunne jo ikke noe for hva han følte. Men vet du? Han kunne noe for hvordan han valgte å gjøre ting.

Jeg levde i 6 mnd (3 av dem under samme tak som han) i håp om at ham kanskje kunne finne igjen noen følelser.. Noe han såklart ikke gjorde. Han rotet seg inn i ett nett av løgner som bare gjorde alt til en lang vanskelig prosess for oss begge.

Han ville ut, var ferdig finito, men ville skåne meg med å fortelle hvor mye jeg betydde.. Han fikk meg til å ydmyke meg selv og føle meg som en idiot (i etterkant når jeg skjønte hvor blind jeg var)

Hadde ham revet av plasteret hadde det faktisk vært enklere. Jeg elsker deg ikke, jeg har funnet ei ny, hadde bra.. Det hadde vært det beste.

Herregud som jeg angrer på at jeg bodde sammen med han og lot han se meg gråte hver kveld.. Hadde jeg bare sendt han på dør tror jeg han hadde fått litt virkeligheten i ansiktet. Men jeg lot han bli lei av meg og helt ferdig før han reiste. Fordi jeg håpte sånn han skulle snu. Til slutt var vi så lei hverandre at jeg bare ville ha ham ut av livet mitt for jeg følte meg så lurt.. Han det samme, for han var lei over alle teoriene mine om hvordan vi kunne fikse ting. DA kom det frem at han egentlig ikke turte si det rett ut den første dagen.. Og at han gjorde det slik fordi han var feig.

Den dag i dag sitter han og hun sikkert og tror at jeg savner han enda... DET gjør jeg ikke. Jeg trengte bare tid for å skjønne at jeg fortjente så mye bedre. Men jeg hater at jeg gjorde meg så liten den gang..

Hadde han kommet etter 6 mnd og villet prøve alikevel, hadde jeg sikkert prøvd.. Men hadde nok aldri greid å få det samme forholdet igjen. For mye ble ødelagt da han gjorde det slik han gjorde.

Men NÅ har jeg det bra! Men noen helt andre!

Dette ble beldig rotete.. Men poenget mitt er. DRA! La han sitte der og kjenne litt på at DU er borte.. Henger du over han med hva han burde gjøre og hva han får lov å gjøre og ikke mister du han bare enda mer.. Hvorfor skal han reise fordi han trenger det? Hva med deg??

Kunne ikke vært mer enig. Mitt eget brudd er nesten copy-paste av dette. Du blir lurt, HI.

Skrevet

Hvor er de andre trådene? Jeg forstår ikke hvordan man kan identifisere tråder utifra så lite?

Anonymous poster hash: e17b0...ba9
Skrevet

Hvordan gikk det i dag, HI?

Anonymous poster hash: 3e46c...d82

Skrevet

Hvordan har det gått i dag HI?

Anonymous poster hash: 292af...0ff

Skrevet

Hvordan har det gått i dag? Har tenkt mye på deg og håper ting har blitt klarere for dere...

Anonymous poster hash: 330c8...86f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...