Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Jaa jeg vet det, min lille blir bare søtere og søtere hun også! Tenk når de begynner å kalle oss mamma og snakke! Tror jeg kommer til å sprekke 💗

 

Lillegull er også glad i puppen, men har ikke merket det så tydelig før nå som vi har begynt med litt grøt og annen mat. Eller så er det hun som har fanget opp at den kanskje kan bli et begrenset gode etterhvert så hun markerer revir, haha 😄 skulle ikke forundre meg, ganske perseptive disse små! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 egg ut i går, og 11(!!) befruktet i dag :) Veldig fornøyd med det resultatet. Håper på både innsett og egg på frys neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit pommes frites 83-jenta!! Såååå bra! Må innrømme at jeg har vært inne og kikket på juni jenter så jeg hadde lest det allerede 😄😉 Gøy å følge med på dere som er i gang med forsøk nå! Håper du får masse fine egg på frys! Og at det går veien denne gangen 💞 Jeg og lille gull krysser fingrene og tærne våre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann jenter❤️

Ja jeg gleder meg til ultralyd og det å vite hva det er inni magen💙💖

Jeg vet ikke om jeg kjenner noe enda...det er noe men usikker på om det er tarmer eller noe annet... Er jo stadig bekymra over at noe skal gå galt....sku ønske jeg kunne være som mange andre og ikke ha de tankene..jeg har en del vondt.. Sammentrekninger i magen... Fikk beskjed av jordmor på fredag at jeg måtte vurdere å jobbe mindre... Hun kunne søke om svangerskapspenger for sykmelding trengte jeg ikke.. Hun var utrolig koselig, satt i 1,5 time å snakka. Jeg kontaktet henne for jeg ringte ahus og ble møtt av ei utrolig frekk dame... Begynte å snakke om at de ikke kunne ta ut babyen og sånn nå😳Var ikke det jeg ville men snakke med legen fordi jeg har kynnere og har blitt fortalt at jeg ikke skal ha så mye av det.. Hu krangla om det meste hu så all tryggheten jeg hadde om videre oppfølging ble borte... Hun tok heldigvis feil og det ble ordnet opp i 2 dager etterpå👏🏼 jeg er håpløs men må bare ha den tryggheten.

Idar er jeg 18+2👏🏼😊

 

83jenta så utrolig bra med mange egg ut og befrukta🍀🍀 jeg krysser alt for at dette skal gå bra nå, hold oss oppdatert👍🏼 har du fått vite hvor mange som er med videre nå?

 

Søskenforsøk blir spennende J'espere😊🍀 håper det klaffer fort. Amminga kan jeg ikke råde mye med siden jeg ikke har fått fullamme så lenge🤔 Denne gangen vet jeg ikke om jeg får til noe... Jeg har hatt en brystreduksjon så sjansen er vel ikke stor.. Men jeg vil nå prøve... Ellers er jeg redd jeg føler meg overflødig og at alle andre kan jo bare ta det... Det er liksom det som skal bringe oss mer sammen...

 

Nå har jeg en uke og en dag igjen på jobb før vi reiser 10 dager til Spania, blir godt å reise dit når vi ikke har forsøk og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra 83jenta! Jeg følger spent med den kommende uka og krysser alt jeg har nå👍

 

Wow, snat hslvveis allerede Tinkerbell! Bra du står på krava for å få de svarene du vil ha, trygghet er viktig❤️ God tur til Spania!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du er alene om å være bekymret Tinkerbell, antakelig er det fler enn man tror som går rundt og er redd for at det skal være noe galt. Godt du møtte på en snill og god jordmor til slutt, det finnes ikke noe verre enn kranglete og sure helsesekretærer! Uansett nærmer du deg halvveis nå, tenk så spennende! ❤️ er så glad på dine vegne! God tur til Spania, det blir nok mer kos nå som dere ikke skal på klinikken tenker jeg ja 😉🍹☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 egg er jo kjempebra! Så spennende med blastocyst, kanskje det er det som skal til 👍🏻👍🏻👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 egg er jo kjempebra! Så spennende med blastocyst, kanskje det er det som skal til

Håper blastocyst er det som skal til ja :) kanjo evt feste seg allerede torsdag etter det jeg har forstått.. Og det blir kortere rugetid frem mot testdato (2.juli). Er jo litt skremmende at over halvparten har falt vekk iløpet av helgen, men rekner med at de vet hva de driver med hos Hausken. Trenger bare ett, men sier ikke nei til to om vi får tilbud om å sette inn to, og noen på frys hadde heller ikke vært feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra 83jenta🍀

 

Er det noen som har tatt sånn glukosetest og fått litt dårlig utfall? Jeg fikk 6,9.. Og nå stresser jeg enda mer med vekt og sånn... Off er det ikke det ene så er det det andre😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper blastocyst er det som skal til ja :) kanjo evt feste seg allerede torsdag etter det jeg har forstått.. Og det blir kortere rugetid frem mot testdato (2.juli). Er jo litt skremmende at over halvparten har falt vekk iløpet av helgen, men rekner med at de vet hva de driver med hos Hausken. Trenger bare ett, men sier ikke nei til to om vi får tilbud om å sette inn to, og noen på frys hadde heller ikke vært feil :)

Vi fikk jo 12 egg med donor, 11 ble befrukta men kun ett inn og ett på frys til slutt. Vi har fortsatt ett på frys så det holdt med det ene A egget❤️🍀

Men jeg også var redd når så mange datt ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra 83jenta🍀

 

Er det noen som har tatt sånn glukosetest og fått litt dårlig utfall? Jeg fikk 6,9.. Og nå stresser jeg enda mer med vekt og sånn... Off er det ikke det ene så er det det andre😔😔

Hei. Har ikke skrevet noe særlig her inne, men leser og heier! Spennende å følge😍

 

Den glukosebelastningsprøven er jo bra hvis du hadde 6,9 etter 2 timer. Perfekt at den bl. S er så lavt 2 timer etter sikkerskvipet. Bare google og finn verdier.

Pust ut, og nyyyyyt💕

 

Jeg hadde dårlig resultat på 9,2😩

Så jeg tror jeg har fått svangerskspsdiabetes. Har ikke vært til legen enda,skal det på tirsdag, men lever som jeg har fått det😩 Jeg er i uke 33 nå.

 

 

Lykke til videre! Så utrolig koselig at det går bra med deg. 🌸

 

 

Her er link:

http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-fodselshjelp-2014/Diabetes-i-svangerskapet/

Endret av Bare blåbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har ikke skrevet noe særlig her inne, men leser og heier! Spennende å følge😍

Den glukosebelastningsprøven er jo bra hvis du hadde 6,9 etter 2 timer. Perfekt at den bl. S er så lavt 2 timer etter sikkerskvipet. Bare google og finn verdier.

Pust ut, og nyyyyyt💕

Jeg hadde dårlig resultat på 9,2😩

Så jeg tror jeg har fått svangerskspsdiabetes. Har ikke vært til legen enda,skal det på tirsdag, men lever som jeg har fått det😩 Jeg er i uke 33 nå.

Lykke til videre! Så utrolig koselig at det går bra med deg. 🌸

Her er link:http://legeforeningen.no/Fagmed/Norsk-gynekologisk-forening/Veiledere/Veileder-i-fodselshjelp-2014/Diabetes-i-svangerskapet/

Oj, ja men sa ikke de noe når du tok testen? Jeg fikk kjeft med engang... Beskjed om å skjerpe meg og at jeg ikke fikk lov til å gå opp noe mer😳😳 ja det er jo lett... Jeg lever jo ikke i godteskåla da..

Jeg må ta en ny før uke 28... Men de sa at man fikk utslag på urinprøven også om man mistenker diabetes.

 

Takk for linken👍🏼

Ja det er godt det går bra.. Fortsatt litt nervøs men...det er vi kanskje hele svangerskapet når vi har slitt så fælt med å komme hit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen innsett i dag, men har fått fire blastocyst klasse a på frys, innsett i august.. (For lengre utblåsning se juni tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å få den beskjeden 83jenta! Men leser det også slik at de vil høyne muligheten for at dette skal gå bra og da er d jo bedre å vente for å få alle brikker på plass? Venting er helt forferdelig, men nå har du gjort en kjempejobb og ruget frem egg som har blitt til flotte blastoer! Det er helt supert! Alle brikkene på plass i neste syklus da, så er sjansene veldig store for 2017-baby😍

 

Men forandret de planen nå i siste lita? Har d noe m dine hormonnivåer og historie å gjøre? Jeg forstod ikke riktig begrunnelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen innsett i dag, men har fått fire blastocyst klasse a på frys, innsett i august.. (For lengre utblåsning se juni tråden)

Så utrolig dårlig av de.. Skikkelig kjedelig å vente pga at de har glemt å sette deg opp på medisin for å klargjøre deg. Bra at du fikk 4. Klasse A egg.. Yezzz håper det går din vei da i august med eskimoer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å få den beskjeden 83jenta! Men leser det også slik at de vil høyne muligheten for at dette skal gå bra og da er d jo bedre å vente for å få alle brikker på plass? Venting er helt forferdelig, men nå har du gjort en kjempejobb og ruget frem egg som har blitt til flotte blastoer! Det er helt supert! Alle brikkene på plass i neste syklus da, så er sjansene veldig store for 2017-baby

Men forandret de planen nå i siste lita? Har d noe m dine hormonnivåer og historie å gjøre? Jeg forstod ikke riktig begrunnelsen..

Vet ikke hvor planen ikke gikk som planlagt, skulle ha gonapeptyl uansett denne gangen, men muligens sammen med ovitrelle fikk jeg beskjed om før vi startet. Fikk kun gonapeptyl som eggløsningssprøyte pga fare for overstimulering, den inneholder ikke hcg noe ovitrellen gjør. Hcg trigger overstimulering mer, og blir man gravid (produserer hcg selv) blir man gjerne enda dårligere - første SAen min var jeg sykemeldt i fire uker pga overstimulering, den begynte å roe seg samtidig som spontanaborten.

Slik jeg forsto det måtte jeg ha en liten dose med hcg i kroppen for at ikke for at ikke ett eller annet hormon skulle synke for fort pga gonapeptylen å "ødelegge" forsøket. Om jeg skulle få liten dose med ovitrelle skulle vist bestemmes seinest under egguttaket. Jeg har ikke hørt noe om dette før i dag. Hadde vi fått beskjed på kontrollen eller egguttaket hadde vi vært litt mer forberedt. (På en måte virket det som det var kun legen i dag som la merke til at jeg ikke hadde fått beskjed om å ta liten dose ovitrelle eller i gen innsett, har hatt alle tre legene på Hausken dette forsøket)

 

Nå håper vi ting går litt mer etter boken i august. ( Hadde jeg likt vin skulle jeg ha kost meg med god vin hele ferien - nå skal jeg heller spise fårepølse og ta en tur i badestampen)

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kjipt uansett når det blir sånn. Men godt de oppdaget det før de satte inn egg!

Må jo bare prøve å vinkle d positivt ja, og kose seg i badestampen med bøttevis av spekemat👍😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt 83-jenta! Det var jo supert resultat med 4 blastoer da, men kjedelig å måtte vente helt til august! Da synes jeg du skal unne deg den beste spekematen som er å finne, kanskje litt blåmuggost også hvis du liker det 😉 det er heldigvis ikke mer enn 2 måneder til august, vi heier på deg!! 🌸☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ja men sa ikke de noe når du tok testen? Jeg fikk kjeft med engang... Beskjed om å skjerpe meg og at jeg ikke fikk lov til å gå opp noe mer😳😳 ja det er jo lett... Jeg lever jo ikke i godteskåla da..

Jeg må ta en ny før uke 28... Men de sa at man fikk utslag på urinprøven også om man mistenker diabetes.

 

Takk for linken👍🏼

Ja det er godt det går bra.. Fortsatt litt nervøs men...det er vi kanskje hele svangerskapet når vi har slitt så fælt med å komme hit..

Fikk ikke kjeft av noen heldigvis.

Fikk tlf om at jeg var henvist til diabetesspl. Var der på fredag, fikk da bl.s apparat. Så nå måler jeg bl.s før mat og 1 t etterpå.

 

Fikk beskjed om at målet var at bl. S var under 8. ( 1 t etter mat)

Det har alle målingene mine vært, unntatt 1. Da spiste jeg sushi, og ganske stor posjon. Spiste bare maki. 🤔

 

Egg og makrell i tomat til pålegg er supert. Gir god metthetsfølelse og gir ikke blodsukkerøkning.

Spise regelmessig skulle jeg også. Ting en vet fra før, men ofte glemmer litt.

 

Mandler er veldig bra for blodsukkeret også.

 

Føler jeg klarer dette bra. Lærer hva som er lurt å spise og hva som ikke er like bra.

Har kuttet helt godteri og sjokolade, så nå fokuserer jeg bare på maten.

Spiser mere grønnsaker, da det er bra for blodsukkeret. ( og helsa)

 

Nervøs ja, det blir en nok hele svangerskapet. Er ihvertfall det jeg.

Men prøver å få tankene over på andre ting, og det føler jeg funker bra!

 

Kos deg med ruginga! 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da viser det seg at vi venter en liten guttebaby💙 Alt var bra.

 

Men jeg derimot er så sinna på meg sjøl for å være skuffa over at det er en gutt... Jeg ønska meg så fælt ei lita tulle... Men søren a.. Man må jo være glad for det som kommer.. Og da spesielt etter alt styret for å få denna lille krabaten... Er så vondt å kjenne på og innrømme disse følelsene og....

Jeg vet jeg vil elske barnet akkurat som mine to andre gutter men følelsen er vond nå for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tinkerbell! En liten gutt, gratulerer!

Ikke vær sinna på deg sjøl! Tillat deg å kjenne på følelsene dine, det er lov å føle det du føler! Det kan jo være at du innerst inne tenker at dette er siste gang, og da blir alt litt vemodig💖 Tillat deg selv å tenke tankene, så går de kanskje fortere ut av systemet😉 Og så kommer jo gleden over lillegutt mer og mer som du venner deg til det💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gratulerer Tinkerbell! Så fint at alt så bra ut! 💙💙💙 Henger meg på det Embi sier, det er sikkert litt vemodig når du tenker at det er siste gang og "siste sjanse". Ikke vær sint på deg selv, du føler det du føler. La deg selv "sørge" litt over den lille jenta du aldri får en liten periode, også kan du samtidig glede deg over den friske lille gutten som kommer 💙

Når er termin? 🍼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter❤️

Ja jeg føler at det var min siste sjanse nå... Det går bra da... Lille Felix er absolutt velkommen💙 Men tenker fader å når jeg ser alle de fine søte jente klærne...

Jeg hadde jo tenkt å sterilisere meg men akkurat nå er jeg ikke sikker....😂😂 vi har ett egg på frys men da må jeg vente ca 9 mnd før de setter inn... Og da syns jeg at tiden min er over... Men det kan jo hende man klarer sjøl da...man vet aldri...😂😂 off blir litt teit men jeg kjenner NÅ at det er vanskelig å gi slipp... Men vi får ta tiden til hjelp og se..

 

Jeg fikk samme termin 20/11👍🏼 så den blir vel tatt 14 dager før👍🏼💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på det embi og J'espere sier, og gratulerer med gutt i magen, kjempe fint navn har han fått også :) (Et vennepar av mamma og pappa fikk fem gutter - jenta/ene kom ikke før de ble besteforeldre :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...