Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går d med deg 83jenta?

Blodprøven på torsdag tilsvarte hcg til uke seks til syv. Har tatt ny i dag, men får ikke svar før i morgen. Har nesten sluttet å blø (blødde mye torsdagen), men har mistet det lille jeg hadde av graviditetssymptomer også. Så om jeg får beskjed om noe annet enn at hcg har gått ned blir jeg veldig overrasket.

Venter på nytt opplegg fra Hausken, så blir det en tur innom fastlegen for henvisning videre for utredning for habituell abort. Kromosom prøve av meg og mannen ble tatt etter SAen i fjor, så vi har jo egentlig begynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff vet ikke hva jeg skal si...annet enn at jeg føler med deg! Virkelig! jeg vet hvordan du har det!

 

Enda godt dere går privat så dere kommer i gang fort igjen! Men d er neste steg, jeg klarer ikke heeeelt å gi slipp på håpet for den spiren du har nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg vet heller ikke hva jeg skal si. Dersom det er game over for den lille spiren du har nå så håper jeg virkelig de klarer å få ut fingeren med utredning så dere får en mer tilpasset behandling enn det dere har fått til nå. Så mange SAer burde ikke noen gå gjennom! Du har hvertfall en heiagjeng her 83-jenta, vi skal følge deg helt til dere sitter der med ønskebarnet i armene! <3

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt medlem av 1% klubben for habituell abort.. :( Hcg var på 21tusen ett eller annet på torsdag og i går var den gått ned til 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen😢 Kan ikke si det er en bra klubb å være i...men den som ikke gir seg kommer i mål til slutt og da blir faktisk mye av kampen glemt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ass! Ja nå kjente jeg at jeg blei sinna på dine vegne faktisk 83jenta. Såpass at jeg har lyst til å fyre av noen skikkelige ordsalver!!! 😡 Jeg gjorde d og, bare ikke innpå her...👿 Verden er en bedriten urettferdig plass noen ganger altså!!

 

Håper dere måker på et forsøk til 83jenta! Som sagt; den som ikke gir seg vinner😈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei så kjipt 83-jenta! Blir sinna på dine vegne jeg også! Men er det noen flere utredninger de kan gjøre, eller noen form for "behandling" av habituell abort? Eller er det bare å prøve til det går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei så kjipt 83-jenta! Blir sinna på dine vegne jeg også! Men er det noen flere utredninger de kan gjøre, eller noen form for "behandling" av habituell abort? Eller er det bare å prøve til det går?

 

Sånn jeg har forstått det er det slik at om jeg skal utredes må vi sette prøvingen på vent til alt er sjekket, og det frister ikke helt - vi har vært prøvere i over fem år, og vi blir ikke noe yngre.. Utredning består av forskjellige prøver og tester. Kromosomprøver av meg og mannen er allerede tatt, en god del hormonprøver er tatt av meg (mine hormoner er jo litt på bærtur pga PCOS), så er det evt misdannelser i livmor som må sjekkes ved kontrast røntgen, hysteroskopi eller ultralyd med innsprøyting av vann i livmoren. Så er det Immunologiske undersøkelse for å finne ut om det er noe i blodet eller overaktivt immunforsvar som kan forstyrre en graviditet - nå gikk jeg på blodfortynnende denne gangen, men det hjalp jo ikke.. Behandling kan være alt fra fra TLC ved neste graviditet, bruk av progesteron støtte (det kjenner vi ivfere til), blodfortynnende, immunhemmende medisin, ivf og om de finner noen misdannelser i livmor må disse fjernes.

Sendte hcg verdiene til klinikk Hausken også, og har fått svar om at legen har satt opp nytt opplegg til fryseforsøk (har heldigvis tre eskimoer fortsatt) der det ble samme opplegg som sist, men med flere tilleggsmedisiner.. Rekner med det kommer i posten i løpet av uken. Vet ikke hva legen hos Hausken har tenkt, men tror vi prøver ett egg til før vi evt får en sjekk av livmor (kan ta dette privat også, så vi slipper å vente, for det er vist ikke noe system på hvor lenge man kan vente i det offentlige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du synes det offentlige tar lang tid så har du dr Mortensen hos sentrumslegene i Bergen. Han sender deg rett på labben på Haukeland for alle slags tester i utredningen! Han er utrolig dyktig og har evnen og kunskapen til å tenke utenfor boksen👍 Husker jeg grein av lettelse etter min første time hos han, for endelig var d noen som tok grep! Dette var før vi tok steget til ivf og hausken.

 

Etter første forsøket som endte i sa hos Hausken så tok de hysteroskopi på meg. ( uken etter!) Der fant de ut at jeg hadde en skillevegg og en hjerteformet livmor og opererte meg der og da. Jordmora mi kjente og så hjerteformen når jeg gikk gravid nå, men legene på sykehuset hørte aldri på oss og ble overrasket av formen på den under keisersnittet....just saying. Jeg har tillitt til legene på kk altså, men noen ganger har de ikke kapasitet eller ser nok rare saker til å se litt extra på deg. Derfor har vi alltid sverget til det private. Ting blir gjort asap og de ser deg!

 

Har sikkert fortalt dette før, men ville bare fortelle det igjen så du vet at det finnes løsninger og mange forskjellige veier å gå for å komme i mål! Veldig ofte finner man ingenting under utredningen og blodprøver, men selv om de ikke gjør det så finnes det flere vinkler å se det fra og flere steiner og snu! Ikke gi opp 83jenta!💖

Du er i gode hender hos Hausken, håper at en eskimo er d som skal til!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, skjønner at dere har et dilemma med å skulle sette prøvingen på vent! Godt at du har flere eskimoer på lur, det kan jo faktisk hende at du bare har vært max uheldig også! Inntil motsatt er bevist håper jeg på det, og at neste eskimo klorer seg fast <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, 83jenta😔 At det skal være så mange skjær i sjøen noen ganger... Føler veldig med deg i tapet av knøttet.

 

Jeg tror jeg ville bedt om å få snakke med lege der og fått litt oversikt over hvilke tilstander de kan finne ved utredning som kan behandles, som de ikke kan gjøre tiltak for før de har stilt en diagnose. Det er jo vanlig å ikke finne en årsak til flere aborter på rad. Hør om de mener det er viktig at dere venter eller ikke. Såvidt jeg har skjønt, er det en del prøver som ikke kan tas like etter graviditet, slik at utredning kan forsinke nytt forsøk med noen måneder. Det er likevel ikke det viktigste, hvis de kan finne et hittil ukjent hinder og få det ut av veien. Hysteroskopi hjalp meg, fikk slått fast at jeg måtte operere noe som så mye mer uskyldig ut på ultralyden. Det kan ha vært avgjørende hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei jenter, hvordan går det med alle??

Jeg har idag akkurat 5 uker igjen.. 35 dager og teller ned.... Hehe

Spennende tinkerbell74 :)

Jeg starter med provera i morgen, slik at vi kan sette igang igjen med nytt fryseforsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort tiden går Tinkerbell, nå er du snart i mål💙

 

Nå må det være din tur 83jenta, ikke no mer sniking i køen foran deg nå takk!!

Krysser det jeg har💖

 

Her begynner jeg på jobb igjen på mandag🙈 Hva skjedde med den lange permisjonen jeg skulle ha???? Kjenner jeg er spent! Men det blir nok bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh så spennende Tinkerbell!! Tenk bare fem uker igjen, hvordan er formen? Var det sånn at du skal ha planlagt keisersnitt? Er så glad på dine vegne, så stas det blir med en liten bebbis 💞

 

83-jenta, så bra du er igang igjen! Denne gangen skal det være din tur! krysser alt jeg har på hender og føtter og litt til 💗💗💗

 

Jeg hadde akkurat et forsøk som endte i en SA i uke 4+3. Vi tenkte jo å begynne med søskenforsøk tidlig for ikke å bli stressa hvis ikke det gikk med en gang..men er jo en påkjenning å miste uansett. Siden vi nå har brukt opp fryseeggene våre på Riksen så er det videre til Porsgrunn..håper vi får sendt avgårde søknaden i løpet av neste uke, håper på et nytt forsøk før jul (men kan være det er litt optimistisk). Ellers går det bra, lille gull har fått barnehageplass i en barnehage rett ved siden av oss og jeg kan senke skuldrene bittelitt mht jobbstart som blir 1. desember .. Skal virkelig nyte de siste to månedene med permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Jeg har ikke kommet meg inn på siden her pga for full iPad🙈

Ja nå går det fort... Idag er det kun 26 dager igjen. Merker det begynner å bli tungt nå...i natt har han ligge å sparka eller slått på bekkenet så det har vært smerter og ilinger ned i dåsa😳😖 gjør jo så vondt så jeg hopper i senga😂😂

Jeg er så glad for at vi gikk for ed og at det klaffa når det gjorde... Vi har ett egg på frys men må evt betale nye 11000 hvis vi ikke bruker det før mars 2018... Syns det er vanskelig å bestemme meg.. Har jo tid igjen da...😂 Men jeg liker å være forberedt😂😂 jeg får se hvordan Felix er og om vi orker evt en til😂🙄

Hvordan gikk det å starte med jobben igjen embi? Skjønner at du grua deg til det... Tia går så altfor fort når man får barn...

 

Så synd du mistet J'espere, har du kommet noe videre?

 

Hvordan går det 83jenta?? Jeg sier som de andre, nå er det jaggu din tur😊🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj,snart kommer gutten din, tinkerbell74!! Fantastisk😊

 

83jenta, nå må det bare gå snart, krysser både fingre og tær for at du skal få begynne på neste kapittel og mammalivet så fort det går.

 

J'espere, så leit at du fikk kun en kortvarig gjest. Jeg håper du finner mye trøst i godjenten du har, og at dere får til søsken til henne i neste runde.

 

Her er det høstferie og mannen glemte å hoppe av i svingen i dag. Jeg går rundt og fniser, fordi jeg mistenker at jeg har el. Pco kan jo bedres etter fødsel, så nå kommer jeg til å kose meg med det lille håpet i 2 uker. Mannen er ikke lysten på å prøve på flere, så det hadde vært supert om jobben rett og slett var gjort uten de store diskusjonene, snørr og tårer osv😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene F*PCO😁👍

Hadde en sånn tidligere i høst, men klaffet ikke her. Fikk noia uka etterpå for det ville hindet jobbstart, så nå er beskyttelsen på (for en periode!)😉

men det hadde vært veldig deilig om det bare skjedde v et "uhell" denne gangen! Så mye stress man slipper! Håper du holder oss oppdatert😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene F*PCO😁👍

Hadde en sånn tidligere i høst, men klaffet ikke her. Fikk noia uka etterpå for det ville hindet jobbstart, så nå er beskyttelsen på (for en periode!)😉

men det hadde vært veldig deilig om det bare skjedde v et "uhell" denne gangen! Så mye stress man slipper! Håper du holder oss oppdatert😊

Vet jo at sjansen er liten, men jeg skal kose meg med den i 2 uker😁 Skal love deg at deg blir en case her inne hvis det slumper til😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del styr med å få tilsendt journalen fra Riksen fikk vi sendt søknad til Porsgrunn i forrige uke, og så fikk vi brev i dag om at vi har fått time der 3. januar .. De vil visst ha sin egen utredning, derfor må vi vente. Litt skuffet, hadde håpet å få hatt et forsøk nå før jul. Den SAen har vært litt tøffere enn forventet for meg, men mulig det har vært litt ekstra tøft pga mangel på søvn, lille gull har vært veldig forkjølet en stund nå og hun er sutrete og sover dårlig.. Men vil jo gjerne gå videre og legge det bak meg og er litt frustrerende å måtte vente så lenge. Vi har diskutert om vi skulle tatt et privat forsøk men siden jeg har hatt ulønnet permisjon en stund nå så har vi det jo litt trangt økonomisk så føles litt voldsomt å skulle bruke 40 000 kroner bare for å slippe å vente i to måneder....ikke sikkert vi ville fått til et forsøk i november en gang, så da sparer vi jo isåfall bare en måned. Uff den som bare kunne hoppet i høyet og blitt gravid igjen på null komma svisj 😒

 

Kos deg med tanken på en hjemmelaget FPCO, rarere ting har jo skjedd!

 

Tinkerbell, hvordan går det? Er veldig spent på når lille Felix skal gjøre sin entre! 💙

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei J'espere😊

Ja nå nærmer det seg, skal på info møte ang ks til tirsdag.. Idag er det 12 dager igjen👏🏼💙💙 jeg gleder meg masse til å se hvem som har bodd inni meg nå den siste tiden... Hvordan ser han ut??ligner han på pappaen...vil det være ukjente trekk??🤔Mange tanker.

 

Skjønner at du vil fort igang igjen men som du sier så kanskje dere bare sparer en mnd da.. Penger er også roten til mye vondt... ALT koster når vi ikke klarer det sjøl... Sku ønske jeg var en som også ble fort og uproblematisk gravid..men den gang ei... Nå veit jeg ikke om jeg vil ha flere heller da... Jeg blir jo ikke yngre akkurat... Men samtidig hadde det vært fint for dem å være 2 og... Off usikker assa men må ikke bestemme meg nå da.. Vi får ta et mirakel om gangen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud tenk det Tinkerbell, 12 dager til du får møte den llle gutten din! Så utrolig .. begynner nesten å gråte her jeg sitter. Gleder meg til å høre om fødselen og det første møtet med gullklumpen <3

 

Jeg har roet meg litt nå, fikk mensen på torsdag og tror jeg hadde skikkelig PMS i tillegg til alt annet, så da ble alt feil. Har bestemt meg for å se positivt på ventetiden, at jeg får anledning til å forberede meg, trene litt, begynne å jobbe, gå gjennom barnehagetilvenning, alle de tingene før vi har et nytt forsøk. Og det er jo bra. Har hørt mye positivt om Porsgrunn, så gleder meg til å se hvordan det er sammenlignet med Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå Tinkerbell☺☺☺ Her har naboene nettopp fått, og jeg føler nesten ærefrykt for at de skal få gullet sitt hjem om et par dager. Håper inderlig det skjer for oss en gang til også. Det skjer definitivt ikke denne gang, fikk mens i dag og da har eggløsning heller ikke vært da jeg håpet. Jeg har ertet mannen min så mye at han glemmer seg nok ikke igjen. Har fortsatt håp om å få overtalt ham til å gi fryseembryoene en sjanse☺

 

Så bra du greier å se positivt på det, J'espere. Tenk om ekstra undersøkelser finner nye opplysninger som er avgjørende for å finne raskeste veien til småsøsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...