Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Ooohooo, snart forbi uke 12 🙏🏻 så fantstisk. Skjønner jo at det er skummelt å bli for revet med, både for dere og for besteforeldre..men det er jo veldig stas at du har kommet så langt da ❤

Jeg husker også at jeg syntes det var veldig skummelt å slutte på medisiner..men ja, deilig å slippe griseriet! Og ikke minst deilig å slippe å huske på å ta det flere ganger om dagen, det synes jeg er det verste med de Progesteron-tilskuddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig godt å høre 83jenta! For et år 2017 blir💖 Endelig!

Jeg husker at jeg trappet ned på lutinusen selv om legen sa d var ok å slutte helt. Tok den siste ukedosen og fordelt utover og trappet ned for det jeg. Har du fler igjen så gjør det ingen skade å gå litt til eller i hvert fall ta en om kvelden i ett par dager til😉 Kanskje mest for eget hode sin del🙈

 

Tipper Felix er verdens skjønneste Tinkerbell💙 Blir helt babysyk igjen bare av tanken😍 7 uker alt!

 

Et skikkelig forsinket gratulerer med dagen til mini J'espere💖 Så stas! Har hun forstått dette med gaver eller er papiret og pyntebåndet det gøyeste hos dere og?😂

 

Godt nytt år jenter! Håper 2017 blir like bra om ikke enda bedre enn 2016😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår jenter! Vi hadde en fin feiring med et vennepar med barn på overnatting i går. Litt trøtte i dag da, ikke bare bare å legge seg etter midnatt for tiden, med et par glass schampis innabords! 😂🍾🥂

 

I lige måde Embi, gratulerer med dagen til din lille også, det er jo enda mer forsinket men ☺ hehe jeg hadde faktisk ventet at hun skulle synes det var morsommere med papiret og gavebåndet faktisk, i og med at hun elsker alt som knitrer og lager lyd 😂😂😂 det har jo vært et gavedryss uten like nå i desember, så hun blir jo helt overveldet stakkars 🎁🎅🏻🎄❤ blir greit å komme igang med hverdag igjen nå 😂

 

Jeg har troen på at 2017 blir et magisk år! Er på dag 5 med Synarela spray nå, kjenner foreløpig ikke noe særlig heldigvis, det gjorde jeg jo ikke forrige gang heller så håper jeg slipper det denne gangen også! 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker 83-jenta, hvordan gikk kontrollen din i dag? ❤

Takktakk :) Har fått helsekort for gravide, blodprøver tatt og tre uker til med 50% sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :) Har fått helsekort for gravide, blodprøver tatt og tre uker til med 50% sykemelding.

Så stas! ❤ Åååh husker det helsekortet, bar det med meg overalt! Fortsatt god bedring, håper formen blir bedre snart nå som du går over i andre trimester 👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såååå morro 83jenta👏🏼👏🏼👍🏼 jeg hadde det ikke med meg jeg da men hadde en perm full av info, papirer, prøver og ul bilder🙈 Men fikk skryt av at jeg hadde orden da😂

 

Ja gratulerer med dagen til deres små håpefulle.

Jeg håper 2017 blir helt magisk for oss alle🍀😊 vi som har fått baby har jo allerede det magiske sånn sett da..

 

Felix vokser og vokser.. Herlighet å tia flyr... Jeg bare elsker den gutten... Han har så mange fjes😂😂

Han er veldig snill og sover om natta, digger det. Men er mye mer avslappa nå og.. Han er mitt lille mirakel💙❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og godt nyttår! Fikk det for meg at jeg måtte titte innom og her er det jo fortsatt aktivitet! Så artig! Gratulerer 83jenta! Så bra at det endelig går veien for deg også👍🏻 Har tenkt mye på deg i løpet av tiden her inne! Og tenk at du begynner på søskenfotsøk nå jespere! Tia flyr!:)

Min lille har blitt 1 år og 1 mnd nå! Han begynte i barnehagen denne uka! Er så rart at han har blitt så stor! Vil liksom ikke at han skal bli større:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår Håper_og_tror! Og gratulerer med stor jente! ❤

Vi begynte faktisk allerede på søskenforsøk i september, men da mistet jeg i SA i uke 4+3. Så nå er det ny runde med uttak. Glad for at vi begynte såpass tidlig, er lett å bli revet med og stresset over tiden i denne prosessen!

 

Ja ikke sant, mirakelbabyer liker vi Tinkerbell ❤ Og deilig at de i tillegg sover godt! 😉

 

Wohoo, ikke lenge til 16. februar 83-jenta! 👏🏻👏🏻👏🏻 Begynner det å synes på magen?

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det syns noe særlig på magen enda, Men hadde litt mage fra før, er mer oppblåst på kvelden så da syns den ekstra.

Merker på buksene at de ikke er like behagelig lengre, så det går mest i joggebukser - ingen som sier noe på joggebukse bruk på jobb i barnehagen heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det jo greit 👍🏻🤰🏼Jeg har ikke en jobb hvor det er greit med joggebukse, så hadde to kjoler som jeg brukte hele graviditeten 😂

Er fortsatt på kjolekjøret, for har ikke gått ned noen av graviditetskiloene, som håpet. Eller, gikk jo selvfølgelig ned den ekstra vekten som utgjorde baby og fostervann etc, men denne høsten har jeg bare sakte men sikkert lagt på meg 5 kilo igjen. Så veier 15 kilo mer enn for et par år siden, før jeg startet på ivf-kjøret med hormoner og trøstespising. Litt frustrerende for ingen av de gamle klærne mine passer lengre og føles så nederlag å skulle investere i en helt ny garderobe. Nå krysser jeg uansett fingrene for at det blir positiv test snart, og hvis jeg er så heldig får jeg ta frem gravidkjolene mine igjen, for da er jo ikke slanking førsteprioritet fremover akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det jo greit Jeg har ikke en jobb hvor det er greit med joggebukse, så hadde to kjoler som jeg brukte hele graviditeten

Er fortsatt på kjolekjøret, for har ikke gått ned noen av graviditetskiloene, som håpet. Eller, gikk jo selvfølgelig ned den ekstra vekten som utgjorde baby og fostervann etc, men denne høsten har jeg bare sakte men sikkert lagt på meg 5 kilo igjen. Så veier 15 kilo mer enn for et par år siden, før jeg startet på ivf-kjøret med hormoner og trøstespising. Litt frustrerende for ingen av de gamle klærne mine passer lengre og føles så nederlag å skulle investere i en helt ny garderobe. Nå krysser jeg uansett fingrene for at det blir positiv test snart, og hvis jeg er så heldig får jeg ta frem gravidkjolene mine igjen, for da er jo ikke slanking førsteprioritet fremover akkurat!

Går stort sett i kjoler om jeg skal annet enn være hjemme eller på jobb.

Legen var overrasket over startvekten min på kontroll på tirsdag, hun gikk inn og såg hva jeg veide når jeg startet med ivf for snart tre år siden, og startvekten min dette svangerskapet ligger rundt syv kg mindre enn da vi startet med ivf. Har faktisk vært ned mot ti kg mindre de siste månedene. Rekner med vekten bare går oppover fra nå av, kvalmen er ikke like intens, selv om den er der fortsatt og sjokolade frister mer enn det har gjort i hele høst.. (gikk gjennom jula uten å spise småkaker og smakte ikke på sjokoladen og konfekten som stod fremme overalt)

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi det var ganske mye ned! Men bra du føler deg bedre og at kvalmen begynner å gi seg 👍🏻 Hvordan går det med ryggen din da?

Jeg gikk faktisk opp nesten like mye første trimester som andre, eneste som hjalp mot kvalmen var å spise, haha 😂 Denne jula har jeg gjort alt annet enn å la være å spise 🤢Skal uansett slutte å gnåle så mye om vekta, det viktigste er jo tross alt at både baby og jeg er friske ❤

Fikk mensen i dag, var 3 dager på overtid og til tross for mange blendahvite tester var det vanskelig å la være å håpe på at det kanskje hadde gått på "naturlig" måte denne gangen. Men er jo godt i gang med spray da, så hvis alt ser bra ut på ultralyd i morgen starter jeg med sprøyter på onsdag 🙏🏻

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg veide litt for mye når vi startet ivf, så er mye nærmere normalvekt nå enn jeg var da :)

Ryggen vet jeg ikke om kommer til å bli noe bedre, har også startet å kjenne smerter i skambeinet etter å ha stått litt. Etter en halv dag på jobb er ryggen veldig klar for pause, er 50% sykemeldt med en sykemeldingsdag mellom jobb dagene så det hjelper litt på. Etter en liten time på kjøpesenter i går gav ryggen beskjed om at det var på tide med en pause, så jeg ble sittende i bilen da vi måtte ha en strafferunde på lokalbutikken på vei hjem.

 

Krysser fingrene for sprøytestart på onsdag J'espere :)

Endret av 83jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg veide litt for mye når vi startet ivf, så er mye nærmere normalvekt nå enn jeg var da :)

Ryggen vet jeg ikke om kommer til å bli noe bedre, har også startet å kjenne smerter i skambeinet etter å ha stått litt. Etter en halv dag på jobb er ryggen veldig klar for pause, er 50% sykemeldt med en sykemeldingsdag mellom jobb dagene så det hjelper litt på. Etter en liten time på kjøpesenter i går gav ryggen beskjed om at det var på tide med en pause, så jeg ble sittende i bilen da vi måtte ha en strafferunde på lokalbutikken på vei hjem.

 

Krysser fingrene for sprøytestart på onsdag J'espere :)

Uff, så slitsomt! Håper ikke det er begynnende bekkenløsning du begynner å merke..

Tusen takk ❤ Har vært skikkelig dårlig på å ta sprayen til riktige tidspunkter, lille gull sover dårlig for tiden og jeg har en korttidshukommelse som en Alzheimer-pasient. Men forhåpentligvis har det gått greit .. 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å bli synka J'espere...her dukket også tanta opp i dag. Jeg har gått siden eggløsning og vært helt sikker på at nå, nå er det noe på gang! Men der dukket tanta opp gitt😫 Det passer jo ikke en plass å bli gravid nå, og egentlig prøver vi vel ikke. Men alikevel klarer man jo ikke innerst inne å la vær å håpe...

Har en indre konflikt gående om dagen og, fordi det skjer ting på jobb fremover som gjør at jeg ikke kan eller burde bli gravid de neste månedene. Jeg har en del kurs og div som jeg nå må ta etter å ha vært vekk fra jobb så lenge. Da er det jo ikke heeeelt god timing å måtte ringe sjefen og si at de kursene får ligge et år til🙈 Men så var det denne alderen da...ahhh.

Livet blir til mens man snubler av gårde, så det går seg vel til det her og!

 

Så utrolig bra at du er kommet så langt nå 83jenta! Nå skjer det! ❤ for en flott vår du går i møte😊

 

Spennende med sprøytestart J'espere! Da nærmer det seg👍 Tror ikke klokkesletta er sååååå kritiske heller, de er ca tider har jeg inntrykk av. Jeg var i hvert fall ikke manisk på det når jeg sprayet, og det gikk helt fint! Blir spennende å følge deg i prosessen nå! Skulle ønske det var meg!

Har lyst til å bare kjøre i gang her og nå, særlig når tanta dukker opp og skuffelsen blir større enn jeg forventet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så sammentreff med mensen samme dag Embi! :) Skjønner så godt det med det håpet man liksom ikke har, men så kommer mensen også blir man litt mer skuffa enn man hadde tenkt å bli! Jeg følte skikkelig på det denne måneden, selv om vi jo er godt i gang med spray .. 

Tror det hadde gått greit med sprayingen heldigivs, til tross for litt avvik på tid. Var på ul i dag, og da var det 6-7 follikler på hver side, og alt så ellers bra ut.  Så har fått klarsignal for sprøytestart på onsdag, wohoo!

Embi, uansett når du starter, så vil hvertfall jeg følge søskenprosessen din også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 6-7 på hver side er jo et kanonbra utgangspunkt👍 Jeg trodde synarelaen ettrlot seg en ørken av nedregulering før sprøytene bygde egga opp😂 Man lærer noe nytt hver dag! Masse rare bilder man lager seg i hvert fall🙈

 

Spennende tider hele tida her inne! Veldig gøy å følge den ene etter den andre i mål❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkurat jeg skal forvente at alle 14 utvikler seg til fine og modne egg 🥚🥚🥚er det forresten vanlig at det er mange eggposer som ikke gir resultat? Hmm, blir jo uansett spennende å se ved uttak, føler jeg har litt bedre oversikt over prosessen denne gangen i motsetning til forrige gang, så lettere å følge med 👍🏻

Nå gjenstår det å huske på å hente ut Menopur på apoteket før sprøytestart i morgen.. ting går litt på halv tolv for tiden så plutselig sitter jeg der uten noen sprøyte å sette 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har vært inne på januar gjengen og sniklest: Gratulerer som ruger J'espere og med MANGE egg på frys. Dette må jo bli bra :)

 

Jeg er kommet til uke 16 (er 15+2 ifølge tul) og magen starter å vise litt, håper de neste ukene går fort og at alt er bra på oul om tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, uke 16 allerede! Så stas! Blir gøy med oul da! Har du noen hunch på om det er jente eller gutt? 👶🏼

 

Takk ❤ Ja er jo veldig fornøyd med det! Skulle kanskje ønsket at de hadde prøvd å dyrke noen av dem til blastocyster, siden det var en del å ta av .. men skal jo ikke klage med 10 i fryseren, og forhåpentligvis blir det kanskje noe av den jeg ruger på nå! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, uke 16 allerede! Så stas! Blir gøy med oul da! Har du noen hunch på om det er jente eller gutt?

Takk ❤ Ja er jo veldig fornøyd med det! Skulle kanskje ønsket at de hadde prøvd å dyrke noen av dem til blastocyster, siden det var en del å ta av .. men skal jo ikke klage med 10 i fryseren, og forhåpentligvis blir det kanskje noe av den jeg ruger på nå! ❤

Har kanskje litt guttefølelse, men det kan likegodt være fordi jeg ikke får ned noen guttenavn på navnelisten jeg har startet på, og mannen vil ikke snakke om navn før senere.. Er flere rundt meg som mener det er jente siden formen ikke har vært den beste, satser på vi får vite det på oul :) Må kanskje si det til resten av jobb snart (bare sjefen og de tre jeg jobber nærmest med som vet).

 

Krysser fingrene for at det blir noe av den du ruger på nå, men alltid greit å ha noen i fryseren også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...