Gå til innhold

Mars-jenter


J'espere

Anbefalte innlegg

Her blir det juniforsøk,vi venter på nytt opplegg fra Hausken. Håper å få opplegget snart, de skulle sende det fredag eller mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre fra deg Tinkerbell! Må innrømme at jeg henger her inne enda og følger med Går faktisk allerede og drømmer om å bli gravid igjen, hehe. Vet jo at vi trenger hjelp til det og at jeg nå må komme meg på jobb igjen etter to år ute...meeeeen det hadde vært stas å bare oppdaget at man var blitt spontant gravid Rarere ting har skjedd! Og jeg får ikke nok av lillemor om dagen, vil bare ha mer og fler av verdens nydeligste

Og nå er du jammen meg på god vei dit Tinkerbell! Fantastisk! Livet kan virkelig snues på hodet i løpet av ett år❤ Håper du får et godt bilde og møte med mini i morgen Tinkerbell, alltid så stas å hilse på mageboeren!

Ja det har da skjedd rarere ting skjønner godt at du vil ha flere. Jeg tror jeg holder meg til denne ene Jeg kan jo fort bli farmor og det må jeg jo også orke Vi er jo heldige som får et barn tross alt❤

Ja jeg håper alt er bra, kommer med oppdatering imorgen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Beklager lite respons fra meg i det siste! Det har virkelig gått i ett de siste ukene, vi har hatt dåp, planlegger bryllup, lagt ferdigplen, pusser opp garasje, og lillemor som krever oppmerksomhet non stop! 😍 I det siste har hun våknet hver time på natten og da blir det jo så som så med søvn .. Helt fantastisk og veldig slitsomt på samme tid dette her, men deler faktisk din følelse om å lengte etter en til allerede Embi ❤️ Blir varm inni meg når jeg tenker på å få bli gravid igjen .. Vi bruker ingen prevensjon nå og skjer det plutselig sier vi ja takk uansett om det blir snart 😉 men regner jo med at det må bli en ny runde ivf og tror vi kommer til å starte med det til høsten ☺️🌸

 

Så koselig å lese at du er over de magiske 12 Tinkerbell!! ❤️😄💞 Gratulerer! Nå går ukene fort til de magiske 23-24 når den kan leve utenfor magen.. Gleder meg sånn på dine vegne! Blir så spennende for deg fremover! Vil du vite hva slags kjønn det blir eller vil du vente til den kommer?

 

83-jenta: så trist å lese at det ikke gikk denne gangen heller! Så urettferdig at det skal være så vanskelig! Masse lykke til i juni, her krysser vi fingre og tær både jeg og lille knøtte!

 

Gratulerer med graviditet håper2014, blir spennende med tvillinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er ultralyden din i dag Tinkerbell? 💗💗💗 Tenker på deg og håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klaging/frustrasjon fra meg..

Ny resept og opplegg fra Hausken kom i posten i dag, er satt opp på menopur, bare høyere dose, igjen.. Kan ikke si jeg er så veldig fornøyd med det.. På fem forsøk har de to rundene med menopur endt med ett avbrutt forsøk og ett forsøk med fire egg ut der ett egg ble befruktet, mens på puregon forsøkene har jeg alltid fått minst ett egg på frys.. Tror det blir "klage" telefon i morgen. VELDIG kjedelig å bruke 50000 på forsøk der man ikke får "uttelling". (Angrer litt på at vi ikke tok tre for to pakken på første forsøk nå.., men vi hadde jo gode sjangser for å lykkes på forsøk fikk vi beskjed om) Fortalte begge legene jeg har truffet på Hausken at jeg er skeptisk til menopur (siden det ikke fungerte første gangen), men tenkte å gi det en sjangse på første forsøket hos Hausken (var jo høyere dose enn sist), men uttellingen var ikke helt som forventet siden han telte rundt 20 eggposer på siste ul- flere av disse hadde ikke vokst store nok til uthenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen 83jenta! Synes d er helt riktig å stille spm ved opplegget. Man må ha trua selv og når man skal bruke så mye krefter og penger på dette. De har nok en god forklaring, de er veldig dyktige folk! Men man skal ikke bare godta alt, du kjenner din kropp best!! De har alltid lyttet, forklart og/eller justert når vi har hatt spm eller kommentarer til de på Hausken. Flinke folk👍 Jeg har troa på at de skal få deg i mål!!💖

 

Hvordan har d gått i dag Tinkerbell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt gikk bra idag, det var risiko på 1:20000 så den var ikke akkurat høy...

Så en veldig aktiv krabat da med fosterlyden på 153.

Jeg syns det var godt å se det var liv da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja jeg skjønner godt at det er frustrerende når du har dårlig erfaring med det 83-jenta! Som Embi sier, kan jo være de har en god forklaring som beroliger deg, men den bør du be om! Nå skal det ikke sløses med flere sykluser hos deg - juni skal bli din måned, det har jeg bestemt! 💞

 

Så fantastisk Tinkerbell, det skjønner jeg at du syntes var deilig å se 💗💗💗 er så glad på dine vegne!!

 

Hvordan går det med deg Embi? Har dere bestemt noe tidspunkt for når dere evt skal gå i gang med noe nytt forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig bra. Morsrollen er mye hardere enn jeg klarte å se for meg, men også så fantastisk mye bedre😍 Kan fortsatt ikke fatte at dette magiske lille mennesket er vår lille datter!! Det er livet før og livet etter, to så forskjellige verdener at jeg har vanskeligheter med å fatte at alt har hendt... Var på grava til våre tre små i dag og da blir kontrastene så store at vi ikke klarer å ta alt inn❤️💙❤️

 

Hadde det vært opp til oss og våre hjerter hadde vi kjørt i gang nå i høst med nye forsøk. Vi vet jo alle at ting tar tid... Men fordi jeg har en sær jobb og har vært borte i to år nå, føler jeg at det er på tide å bidra litt der. Og da må det en del kursing til før jeg kan komme tilbake, så samvittigheten bremser oss til over nyttår i hvert fall. Men jeg blir ikke yngre, ønsket om flere er stort og jobb er faktisk bare jobb...så vi får se. Siden det tok 3,5 år for å få til nr en så kanskje vi bare bør begynne på igjen. Selv om vi nå føler vi har funnet en "oppskrift", så er d jo aldri noen garanti for noe i ivf-verdenen.

 

Må legge til her at vi er så strålende lykkelige over å ha fått lillegull at om det blir oss tre så er det også helt greit faktisk💖 Så kanskje vi lar livet gå sin gang, og lever litt som normale mennesker igjen så får det som skje skje!? Har vært gravid i 95 uker i løpet av de siste 3,5 årene!!!!! Så kanskje greit å la hodet og kroppen hvile litt og...

 

Vi får nyte vesla vår nå og se hvor vi havner😉 Livet kan snues på hodet på et blunk, så her er det bare å prøve å leve i nuet❤️

 

Spennende å høre hva Hausken svarer 83jenta! Enig m J'espere uansett; nå er det deres tur! Ikke no mer sniking i køen av andre her nå takk😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit pommes frites, ja både hjertet og kroppen din har fått kjørt seg Embi - du har jommen vært gjennom mer enn de fleste og har jo vært gravid nesten 3,5 år sammenhengende 😃

Enig med deg, morsrollen er både hardere og finere på samme tid! Jeg er også helt oppslukt av lille gull, savner henne bare jeg sitter på do! 😍😍😍 og jeg føler faktisk også som deg - er ikke full krise om det blir oss tre! Men jeg vil jo gjerne at hun skal få søsken og jeg håper å komme igang med forsøk til høsten igjen. Jeg fyller 37 i oktober og føler litt på at det bare er å kjøre på! Og mht min karriere føler jeg egentlig det er bedre å bare få de barna jeg skal først, også fortsette der jeg slapp etter det. Vi har jo ikke den luksusen at vi kan vente mange år mellom hvert barn uansett, sambo blir jo 39 neste år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere jenter?

 

Tinkerbell, jeg håper magen fortsatt vokser og at du sakte men sikkert begynner å tro på at dette går bra!

 

83-jenta - har du snakket med Hausken om medisinene? Ikke så lenge til juni nå, håper det går veien for dere snart! 💗💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket om medisinene, og fått byttet :) var vist ikke så stor forskjell at de anbefalte det ene eller andre.

Nærmer meg slutten av provera kuren, så rekner med sprøytestart neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja så bra du fikk byttet 83-jenta!! Tvi tvi, vi håper at sommer og sol gjør sitt for at gullegget kan vokse seg stort og fint! ❤️

 

Jeg snakket med Riksen i dag, for å sondere terrenget mtp søskenforsøk. Ikke at vi har planer om å begynne nå med det samme, men greit å ha oversikt tidlig tenkte jeg. Sykepleier sa de hadde måttet stramme inn pga økt pågang, og at de derfor har måttet si nei til søskenforsøk fra 1.mars, i tillegg til å senke aldersgrensen til 38 år. Vi får uansett lov til å bruke eggene vi har i fryseren da! Men det var jo en strek i regningen at vi ikke får gjøre flere uttak i det offentlige. Jeg har egentlig mest lyst til å gå direkte på privat klinikk og gjøre et nytt uttak, og så heller ha de frosne eggene som en back up.. Jeg blir jo ikke akkurat yngre, og det viktigste er jo å få ut egg mens man er så ung som mulig. Jeg vil jo at lille gull skal ha hvertfall et søsken 🍼❤️ Jaja, dette føles uansett som luksusproblemer nå som vi har henne. ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om flere som opplever d samme som deg nå J'espere. Bra de prioriterer så alle får da, men litt kjipt å ikke få lov å prøve igjen selv. Forstår det du sier om uttak vs eskimoer. Har aldri fått noe på frys så her er d full runde hver gang uansett. Har dere mange på frys? Har helt glemt det jeg...

Uansett greit å vite hva som er ståa nå så kan dere legge en slagplan og eventuelt begynne å spare til privat runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter😊

Så bra du er igang igjen og at de hører på deg 83jenta❤️ Jeg heier på deg🍀

 

Så klart man vil ha søsken J'espere.. Til og med jeg har tenkt den tanken men det blir ikke noe av. De mener jeg må vente 9 mnd før jeg kan begynne pga keisersnitt og da blir jeg for gammel syns jeg... Også vet jeg ikke om jeg orker to tette i min alder pluss at jeg jobber i bhg... Vi får prise oss lykkelige over at vi får en og den får jo to brødre selvom det er jo rimelig stor aldersforskjell😝 Men man tenker jo, for vi har jo ett på frys der nede...

 

Her går alt bra så langt..er 15+1 idag👏🏼👏🏼🍀 får veldig tett oppfølging så det er bra. Har hatt en del private ul og for å berolige meg.. Gleder meg til jeg kan kjenne noe da...

 

Jeg hadde så store bivirkninger første trimester av progesteron og østrogen så det var godt å slutte med det. Nå har jeg ikke store plager egentlig...🍀

Gleder meg til de kan se hva det er da....håper de klarer det på ul den 27/6🍀

Ellers har jeg en del tanker om hvordan denne lille ser ut da... Vil jeg syns det er rart... Vil det være sårt å ikke være biologisk mamma??? Mange tanker men jeg tror det skal gå bra...,beskytter det bra allerede så...😂😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner jo at de må prioritere dem som ikke har noen barn, og jeg er jo så glad for hjelpen jeg fikk med lille gull så har ikke noe problem med å respektere det heller. Synd at vi ikke får flere forsøk, men samtidig blir det mer aktuelt for oss å gå rett på nytt uttak i det private, istedet for å bruke eskimoene våre med en gang. Vi har to på frys, men de er i samme strå så det blir kun ett forsøk.. Føles litt trygt å ha de i bakhånd, siden de ble tatt ut da jeg fortsatt var 35. Vi får jo neppe kommet i gang med noe nytt forsøk før jeg fyller 37 mener jeg. Jaja, har uansett en helt annen innstilling til dette nå. Før jeg ble gravid var jeg skikkelig pessimist ifht hele greia, men nå føles det som det skal ordne seg med søsken også. Går det ikke første gang så får vi prøve igjen.. Men føler likevel jeg må være litt på offensiven så vi ikke forspiller gode sykluser 😄

 

Tknkerbell, så stas å snart nærme seg halvveis! ❤️❤️❤️ Skjønner at du tenker en del på det at det ikke er "ditt" egg, men jeg er helt sikker på at den babyen vil føles 100% din når du får den i armene dine. Det er du og ingen andre som kommer til å være mammaen dens og det er alt som betyr noe 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde allerede glemt at dette var donoregg jeg nå Tinkerbell! Forstår nysjerrigheten din da, det er jo veldig spennende å se hvem mini ligner på og nå er d kanskje ekstra spennende! Uansett så kommer nok babyen til å ta etter deg i mye så du vil nok se at h*n ligner litt på deg om noen år uansett😍 Bare å forberede seg på uvitende kommentarer om hvem som ligner på hva uansett, de kommer jo fra alle kanter! På butikken eller fra venner og bekjente. Sier som bestemoren min jeg; stakkars liten som har så mange å ligne på! Vær deg selv du❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tinkerbell74, det kommer til å gå kjempebra! Jeg er litt fascinert av det biologiske, men hadde ikke Gullet her vært jente hadde vi trodd at Hausken hadde klonet mannen min. Eller som min far sa, skulle tro de hadde tatt eggcellen fra faren også😁 Hun føltes litt fremmed da jeg fikk henne på brystet, men ble fort min❤ Nå er det helt naturlig og selvfølgelig at det er slik min jente er, selv om ingen ville mistenkt at vi var i slekt. Tror du trygt kan bare glede deg☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere jenter? Regner med at du teller ned til den 27. og ultralyd Tinkerbell74! 👍🏻☺️

 

 

Her koser vi oss maks for tiden! Herregud så deilig det er å være i permisjon med lille snuppa nå som det er sommer og vi har blitt bedre kjent med henne 💞

 

Vi har forresten fått "gode" nyheter, dvs det var en misforståelse at vi ikke kan få søskenforsøk i det offentlige. Det er bare Riksen som har stengt for søskenforsøk, men vi kan søke andre sykehus. Så har vært i kontakt med ivf avdelingen i Porsgrunn som sa de hadde 4-5 mnd ventetid for søskenforsøk. Så da satser vi på et fryseforsøk på Riksen i høst og så videre til Porsgrunn hvis ikke de fryste eggene sitter. Jeg må i utgangspunktet ha fått tilbake mensen før forsøk og den kommer vel fortere hvis man slutter å amme..kjenner jeg har litt ambivalens mht det, jeg tenkte egentlig at jeg syntes det var helt greit å trappe ned i sommer men så når det kommer til stykket så er det ikke så lett likevel. Kjenner mammahjertet raskt får dårlig samvittighet for lille gullet som ikke skal få amme lengre 😩😩😩 vi får se hvordan det går nå fremover som hun uansett skal begynne å spise mer grøt og annen mat, det kan jo være det går greiere enn jeg tror. Det er jo ikke krise om vi ikke kommer i gang før i vinter heller ... Vi satser på tvillinger høsten 2017! 👍🏻😁💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kontroll i dag mange eggposer denne gangen også, satser på det er noen gode egg i posene også. Skal ha uttak på fredag.

Er blitt forkjølet, så har en nese som renner og et hode som verker itillegg til at jeg er trøtt av puregonen, ikke så mye annet enn jobb som blir gjort fra min side for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg 83-jenta!!! Det høres ut som en god start hvertfall! Det blir spennende! Håper det går veien for deg denne gangen!! 💗💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider 83jenta!! Krysser alt jeg har fortsatt!

Og enda synes jeg vi er helt merkelige konstruert som har så lite vi skulle ha sagt over egen kropp! Frustrerende til tider! Håper dette er oppskriften på suksess for deg 83jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ny runde J'espere!

 

Forstår dilemmaet rundt amming, men tipper d går seg naturlig til i løpet av de neste mnd'ene. Det håper jeg her i hvert fall! Vi har ikke planlagt noe ny runde, men vi har med et lite puppemonster å gjøre så er spent på hvordan d blir de neste månedene her! Lurer på om hun blir lei av puppen noen gang! Ser for meg å amme henne i søvn de neste årene om d var opp til henne! Hadde vært godt om det bare naturlig avsluttet seg selv, helst før oktober når jeg må på jobb!! Men som helsesøsteren sa, d er 4 mnd til. Se tilbake fire måneder og se hvor mye som har skjedd, så skal nok ganske mye gå seg til de neste 4 og😉

Det blir i hvert fall mer og mer gøy nå, d er jeg helt enig i! For ei lita raring vi har❤️ Skulle ikke tro d var mulig å bli skjønnere, men jeg synes hun blir skjønnere for hver dag som går! Hvor skal dette ende😜

 

Blir en spennende høst nå da J'espere! Artig å følge med i neste episode og😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...