Gå til innhold

Samboer har vært en j****

Anbefalte innlegg

Gjest gangstersquad
Skrevet

Jeg synes du skal dusje hodet ditt i iskalt venn å gjøre noen pusteøvelser. Tenk deg om... hva er best for barna dine. Skap deg en god holdning til dette. Sinne å raseri løser aldri noe uansett.

Så koselig at dere har fått en slik gave da, er ikke barn mirakler? Synes du skal gi dette ukjente barnet en tanle, fortjener han faren sin?

Så gi dine barn en tanke, fortjener de å miste faren sin?

Trå varsomt i dine valgspor fremover. Ikke innvolver barna i deg, din mann og "elskerinnens" problemer.

Løs dett med hjerte for barna uten å miste besinnelsen.

Anonymous poster hash: 356bb...690

Men er det riktig å alltid bare tenke på barna? Jeg synes hun burde tenke på seg selv og hennes beste! Det er uansett ikke bra for et (tre!) barn å bo med mor og far og et anstrengt forhold. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes forresten ikke kvinner som velger å kjempe for parforholdet er svake. De er kanskje de aller sterkeste. Men om man finner seg i alt og bare blir uten å stille krav, da er man svak.

Endret av LittLykkelig
Skrevet

Det er vel ingen som mener at de som klarer å tilgi utroskap er dørmatter.

Men i HI sitt tilfelle har jo dette fått følger som hun må leve med for alltid.

Jeg tror ikke jeg kunne greid å tilgi et sidesprang som fikk så synlige følger.

Skrevet

Først, HI, hatten av for deg og måten du takler dette på! Du virker så rolig og reflektert, til tross for at du har fått den sjokkbeskjeden det tross alt er å finne ut at mannen har vært gjentatt utro og i tillegg har et barn på siden. Jeg synes det er imponerende. Og så veldig godt at du selv kjenner at det er rett å gå. For da er det det, uten tvil. Barna vil få det kjempebra uansett, med dedikerte foreldre, selv om dere ikke bor i samme hus. 

Når det kommer til den debatten som går på siden her, vedrørende å kjempe for forholdet eller ikke etter utroskap. Jeg tror ikke det finnes to like tilfeller. Å kalle noen for dørmatter er lavmål uansett, dette er personer som gjennomgår noe av det tøffeste man kan bli utsatt for i et parforhold, og å stå på utsiden og dømme deres reaksjoner og handlinger hører ikke hjemme noe sted. Det er ingen utenfor som kjenner hele historien på innsiden. Når det er sagt, så kan det vise stor styrke både å bli og å gå. Det er kun de som står oppi det selv som kan kjenne på hva som er rett. En som velger å kjempe og blir, og en som er har mistet troen og går, har to vidt forskjellige utgangspunkter å ta sine avgjørelser fra. 

Så jeg tror vi skal være forsiktige med å generalisere. Selv om vi gjør oss våre tanker, så er de kun teoretiske, og vi slipper å forholde oss til konsekvensene de valgene vi synser om får. For de som står oppi det så er dette høyst reelt og aktuelt, og det er klart at det da må tas valg på andre nivåer og med mye grundigere gjennomtanke for hvordan ting skal fungere best for alle fremover. 

Skrevet

Først, HI, hatten av for deg og måten du takler dette på! Du virker så rolig og reflektert, til tross for at du har fått den sjokkbeskjeden det tross alt er å finne ut at mannen har vært gjentatt utro og i tillegg har et barn på siden. Jeg synes det er imponerende. Og så veldig godt at du selv kjenner at det er rett å gå. For da er det det, uten tvil. Barna vil få det kjempebra uansett, med dedikerte foreldre, selv om dere ikke bor i samme hus. 

Når det kommer til den debatten som går på siden her, vedrørende å kjempe for forholdet eller ikke etter utroskap. Jeg tror ikke det finnes to like tilfeller. Å kalle noen for dørmatter er lavmål uansett, dette er personer som gjennomgår noe av det tøffeste man kan bli utsatt for i et parforhold, og å stå på utsiden og dømme deres reaksjoner og handlinger hører ikke hjemme noe sted. Det er ingen utenfor som kjenner hele historien på innsiden. Når det er sagt, så kan det vise stor styrke både å bli og å gå. Det er kun de som står oppi det selv som kan kjenne på hva som er rett. En som velger å kjempe og blir, og en som er har mistet troen og går, har to vidt forskjellige utgangspunkter å ta sine avgjørelser fra. 

Så jeg tror vi skal være forsiktige med å generalisere. Selv om vi gjør oss våre tanker, så er de kun teoretiske, og vi slipper å forholde oss til konsekvensene de valgene vi synser om får. For de som står oppi det så er dette høyst reelt og aktuelt, og det er klart at det da må tas valg på andre nivåer og med mye grundigere gjennomtanke for hvordan ting skal fungere best for alle fremover. 

Jeg kaller ikke dem som kjemper for et forhold etter utroskap for dørmatter, har selv gjort det en gang tidligere, og gått en gang tidligere i et annet forhold. Men når noen av disse som blir dømmer dem som går og mener at de ikke har gjort nok, at barna ALLTID har det best med mor og far, og at man bør la mannen få pule rundt bare man bevarer familien for enhver pris - DA er man dørmatte, en dømmende en i tillegg. Jeg har full forståelse for at alle situasjoner er forskjellige. I Hi sin situasjon viser mannen imidlertid ingen anger ut fra det hun skrev, han har ført henne bak lyset, hatt et FORHOLD (5 samleier) på si uten prevensjon, risikert å smitte henne med noe, risikert graviditet (og oppfylt risikoen), og ført henne bak lyset etter at han fikk vite om at han muligens er far. Han velger i tillegg å la henne åpne brevet og "slippe bomben" mens han selv er trygt plassert på oljeplatform og slipper kjeft og reaksjoner fra HI. Veldig "modent".

Gjest Stupidashell
Skrevet

Beklager hvis jeg tar feil her, men jeg har mine tvil til at dette er en sak med rot i virkeligheten.. 

Siden HI har startet en ny tråd i dag, hvor fokuset er sin tragiske barndom, og hvor samboer blir nevnt som en støtte.. Om denne saken, som ble startet for 2 dager siden?, var reell, så var vel neppe HI's barndom det som hadde hatt fokus i dag??

Virker som du, HI, bruker dette forumet som en form for oppmerksomhetssøkende kanal.. Dine 1,3 millioner (!!!!) innlegg vitner litt om det.. 

Forsåvidt ikke noe galt i tilbringe mye tid på slike forum og lage debatter, men dersom sakene er oppkonstruert så syns jeg det blir for dumt... 

Skrevet

Beklager hvis jeg tar feil her, men jeg har mine tvil til at dette er en sak med rot i virkeligheten.. 

Siden HI har startet en ny tråd i dag, hvor fokuset er sin tragiske barndom, og hvor samboer blir nevnt som en støtte.. Om denne saken, som ble startet for 2 dager siden?, var reell, så var vel neppe HI's barndom det som hadde hatt fokus i dag??

Virker som du, HI, bruker dette forumet som en form for oppmerksomhetssøkende kanal.. Dine 1,3 millioner (!!!!) innlegg vitner litt om det.. 

Forsåvidt ikke noe galt i tilbringe mye tid på slike forum og lage debatter, men dersom sakene er oppkonstruert så syns jeg det blir for dumt... 

At jeg har hva??? Dette er den ensete tråden jeg har opprettet på ganske så lang tid, så du er nok ute og svømmer, evt. er den andre tråden en tulletråd?     HI

Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9

Skrevet

:balltre: er du ny på forumet?

Anonymous poster hash: e4723...e9d

Skrevet

Hahaha, dum di dum dum :D :D

Skrevet

Ha-ha-ha!!!! :D

Skal prøve å være konstruktiv mellom fnisingen....

Alle anonyme innlegg telles i samme pott. Dvs. at hvis du skriver et anonymt innlegg nå så vil også DU få nærmere 1,4 millioner innlegg skrevet på ditt anonyme innlegg.

På samme måte som jeg nå får det samme...

:D

Anonymous poster hash: da370...bf1

Gjest Stupidashell
Skrevet

Har vært medlem en stund, men ikke så aktiv som mange andre vil jeg tro.. tilfeldig at jeg har lest begge disse trådene akkurat i dag.. Mulig en annen superbruker her inne, med nesten like mange innlegg som deg, har opprettet en tråd og signerer med HI.. Noe jeg synes er like rart.. Men spiller forsåvidt ingen rolle, jeg er ikke interessert i noe krangel her.. :) 

Lykke til videre! 

Skrevet

Har vært medlem en stund, men ikke så aktiv som mange andre vil jeg tro.. tilfeldig at jeg har lest begge disse trådene akkurat i dag.. Mulig en annen superbruker her inne, med nesten like mange innlegg som deg, har opprettet en tråd og signerer med HI.. Noe jeg synes er like rart.. Men spiller forsåvidt ingen rolle, jeg er ikke interessert i noe krangel her.. :)

Lykke til videre!

Må du ha det inn med teskje?

Alle som poster som anonym telles under samme "bruker", men får ulike koder for å skille innleggene i en tråd fra hverandre.

Kodene er ulike fra tråd til tråd, slik at det som er anonym ...1cf i en tråd kan være ...2c6 i en annen.

HI står for HovedInnlegger, og brukes av den som startet tråden.

Anonymous poster hash: d2504...a2b

Gjest Stupidashell
Skrevet

Ha-ha-ha!!!! :D

Skal prøve å være konstruktiv mellom fnisingen....

Alle anonyme innlegg telles i samme pott. Dvs. at hvis du skriver et anonymt innlegg nå så vil også DU få nærmere 1,4 millioner innlegg skrevet på ditt anonyme innlegg.

På samme måte som jeg nå får det samme...

:D

Hahaha, DEN tar jeg helt på meg.. Nei, var ikke klar over det, siden jeg aldri har skrevet noe anonymt.. Forstår da også den "slår deg i hodet med balltre" *ler*

Men innlegget er likefullt signert med HI da, var hovedsaklig det som fikk meg til å stusse.. Men som sagt, lykke til videre.. Tror du har fått alle råd som er mulig å få over her, så jeg skal ikke tillegge noe der.

Konkluderer med at jeg i det minste har lært noe nytt.. ;)

Gjest Stupidashell
Skrevet

Og der kom ny info om HI også, ja jeg legger meg flat... beklager!! Teskjeen er mottatt!! 

:)

Skrevet

Og der kom ny info om HI også, ja jeg legger meg flat... beklager!! Teskjeen er mottatt!! 

Du trengte jo ikke bytte nicknavn, da - men selvironi har du i hvert fall! :D

Skrevet

Det jeg lurer på er at om mannen din jobber i nordsjøen, så får de faktisk hjemreise for akkutte tilfeller i familien, dødsfall, spontanaborter, noe ekstremt med barns osv. Vet ikke om en sånn situasjon som dette er god nok grunn, men å prøve å komme seg hjem for å i det minste vise at han reagerer kunne vel vært på sin plass her?

Anonymous poster hash: e9dfa...606

Skrevet

Jeg har vært der du er Hi. Men jeg var dum nok å tilgi. I mitt tilfelle viste det seg at elskerinnen hans (som han fikk barn med) også hang her inne og la ut om problemene hun hadde. Jeg avslørte dem faktisk for andre gang gjennom informasjon som hun la ut her inne.

I ettertid har det dukket opp flere kvinner og tro det eller ei, kjønnssykdommer. For noen tapere, både hab og elskerinnen!

Nå ler jeg bare av de to vandrende klamydia- og herpesbombene. Usj.

All styrke og kreditt til deg! Å bli i et slikt forhold er ikke annet enn giftig. Kom deg bort og omfavn livet med et smil :-) Klem

Anonymous poster hash: 3ffef...2f3

Skrevet

Det jeg lurer på er at om mannen din jobber i nordsjøen, så får de faktisk hjemreise for akkutte tilfeller i familien, dødsfall, spontanaborter, noe ekstremt med barns osv. Vet ikke om en sånn situasjon som dette er god nok grunn, men å prøve å komme seg hjem for å i det minste vise at han reagerer kunne vel vært på sin plass her?

Anonymous poster hash: e9dfa...606

Ingen tvil om at det hadde vært på sin plass, men med tanke på hvordan alt har kommet fram og at jeg ikke tok telefonen de første dagene etter at jeg åpnet brevet, så burde han i så tilfelle kommet seg hjem på eget initiativ.

Jeg kommer ikke til å be ham komme hjem for å gjøre dette på en skikkelig måte. Hele hans måte å avsløre alt på var i seg selv helt bak mål, og det at han ikke har prøvd å komme seg hjem, er bare nok en spiker i kista på det forholdet vi hadde.   HI

Skrevet

Så det var faktisk med vilje han lot deg åpne brevet? Det høres rart ut. Hvis svaret hadde vært at han ikke var biologisk far, regner jeg jo med han ville fortsatt å holde utroskapen skjult for deg, så hvorfor ta en slik unødig risiko?

Anonymous poster hash: 34f80...1dd

Skrevet

Så det var faktisk med vilje han lot deg åpne brevet? Det høres rart ut. Hvis svaret hadde vært at han ikke var biologisk far, regner jeg jo med han ville fortsatt å holde utroskapen skjult for deg, så hvorfor ta en slik unødig risiko?

Hva er poenget med å grille meg? Tror du jeg vet eller noen gang får vite hvorfor? 

Han er vel feig og trodde kanskje innerst inne at det var hans barn alikevel... Jeg vet ikke hva han har tenkt eller om han har tenkt. Og i HI mitt, så skrev jeg vitterlig at han ville jeg skulle åpne brevet pga etter betaling fra NAV, noe jeg vet at er på vei, så kanskje han faktisk ikke trodde at det andre brevet skulle komme nå?  Samme kan det være, forkastelig uansett..    HI

Skrevet

OK, forsøkte egentlig bare å se om jeg kunne gjøre det bitte litt lettere for deg, ved at han kanskje iallefall ikke lot deg oppdage det på denne måten med vilje. Var ikke meningen å gjøre deg opprørt.

Skrevet

Pakk sammen, reis til din mor!

Når han kommer hjem, så finner han brevet på bordet, med en kniv kjørt igjennom!

Anonymous poster hash: b69ba...d7c

Haha Herre Gud hva i alle dager??? Innleggelse neste?

Skrevet

HI = HovedInnlegger, dvs trådstarter. Når et innlegg er anonymt svarer trådstarter med HI, slik at vi vet hvem av de anonyme som er hvem

Anonymous poster hash: d4d4f...bbb

Skrevet

Blir det du eller han som må finne et nytt sted å bo?

Anonymous poster hash: 48984...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...