Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #226 Skrevet 20. november 2014 Hvordan kan man få boliglån på dagen når mannen er i Nordsjøen og man ikke har solgt eller han har overtatt felles bolig? Er det han som hadde hjemmel på bolig alene? Hvor har du da fått egenkapital til hus? Bankene er veldig strenge på det for tiden? Det tar tid for å få overført bolig fra to til en. Det bør ta takst, begge må signere osv. De fleste har ikke 10-15% egenkapital stående på konto. Hva med alle møbler? Tok du bare med deg dette eller kjøpte du bare nye? Du får fortsette å dikte en historie. HI er tydeligvis en sterk dame som får det beste utav situasjonen og som er populær blandt menn når drømmemannen står klar. Håper alt gikk greit i møtet du arrangerte med damen som mannen din har vært utro med og at ungen du fant ut han hadde koser seg med barna dine, hans nye søsken. Det blir spennende å høre om den Happy, fantastiske julefeiringen med alle involverte.... Anonymous poster hash: 5bd0e...945 Spar meg. Fikk ikke bolig på dagen, det tok en uke nesten. Jeg har ikke tenkt å fortelle hvor mye jeg har spart opp i egen kapital, men kan kan bare si at jeg har jobbet mye og hardt og hatt en liten buffer, i tillegg til arv. Og når jeg ikke har hverken inkasso-gjeld eller lignende, så er det kanskje helt normalt å få til å kjøpe en bolig? I hvertfall her hvor jeg bor. De fleste møblene vi hadde sammen, er mine, så den biten trenger jeg heller ikke å bekymre meg for. Gledelig jul til deg og HI Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9 Selvsagt! Så du bodde hos mannen din, uten å ha hjemmel i huset hans, men alle møblene var dine? Anonymous poster hash: 5bd0e...945
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #227 Skrevet 20. november 2014 Hvordan kan man få boliglån på dagen når mannen er i Nordsjøen og man ikke har solgt eller han har overtatt felles bolig? Er det han som hadde hjemmel på bolig alene? Hvor har du da fått egenkapital til hus? Bankene er veldig strenge på det for tiden? Det tar tid for å få overført bolig fra to til en. Det bør ta takst, begge må signere osv. De fleste har ikke 10-15% egenkapital stående på konto. Hva med alle møbler? Tok du bare med deg dette eller kjøpte du bare nye? Du får fortsette å dikte en historie. HI er tydeligvis en sterk dame som får det beste utav situasjonen og som er populær blandt menn når drømmemannen står klar. Håper alt gikk greit i møtet du arrangerte med damen som mannen din har vært utro med og at ungen du fant ut han hadde koser seg med barna dine, hans nye søsken. Det blir spennende å høre om den Happy, fantastiske julefeiringen med alle involverte.... Anonymous poster hash: 5bd0e...945 Spar meg. Fikk ikke bolig på dagen, det tok en uke nesten. Jeg har ikke tenkt å fortelle hvor mye jeg har spart opp i egen kapital, men kan kan bare si at jeg har jobbet mye og hardt og hatt en liten buffer, i tillegg til arv. Og når jeg ikke har hverken inkasso-gjeld eller lignende, så er det kanskje helt normalt å få til å kjøpe en bolig? I hvertfall her hvor jeg bor. De fleste møblene vi hadde sammen, er mine, så den biten trenger jeg heller ikke å bekymre meg for. Gledelig jul til deg og HI Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9 Selvsagt! Så du bodde hos mannen din, uten å ha hjemmel i huset hans, men alle møblene var dine? Anonymous poster hash: 5bd0e...945 Nei, ikke alle, les en gang til. De fleste møblene var mine ja. Noe nytt og noe fra tidligere bolig. HI Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #228 Skrevet 20. november 2014 Så merkelig hvor skeptiske mange er her, til om det HI sier er sant eller ikke. Ingenting av det hun har skrevet, virker oppfunnet. Og når det kommer til å få ny bolig raskt, er ikke det noe problem i det hele tatt. Vi har flyttet to ganger, hvor vi har hatt dobbelt opp med lån og bolig i opptil 11 måneder, og faktisk NULL egenkapital begge gangene. Vi hadde kausjonist. Men Hi skriver at hun faktisk hadde en buffer og noe arv, og det vil jo gjøre alt enda enklere. Tok oss en dag å få innvilget lånet (møte på morgenen, og svar på ettermiddagen). Kanskje er det forskjellige utifra hvor man bor og hvilken bank man har, men man må klare å se situasjonen fra andre vinkler enn sin egen innimellom - Hi får raskt lån og bolig, selv om ikke dere gjør. Det betyr ikke at hun lyver. Det betyr ikke at dere har stilt svakere, eller noe som helst. Dere har bare ulik bank, eller bor i et annet område. Jeg synes du er sterk, Hi. Handlekraftig. Det er bra det har ordnet seg så bra for deg og dine små, jeg håper det fortsetter å gå din vei til livet er falt på plass igjen. Angående den datingen, vil det virkelig være i orden for din eksmann at hans kamerat ønsker å date deg? Jeg mener ikke du skal bry deg om den delen, men kameraten - han bør jo bry seg, ellers er han en elendig kamerat. Kanskje din eks har sagt det er "fritt frem", men helt ærlig, tenker jeg at kameraten gjør dette uten å ha snakket med din eks... Er han virkelig villig til å gi fra seg et vennskap på den måten, bare kaste det ut av vinduet, for å komme til deg? Men, jeg mener som sagt ikke at du skal bry deg om den delen, det er jo hans valg. Men jeg synes du skal si ja til en date, men på dine premisser. Du har tre små. De kan jo bli med. Dra til badeland, lekeland, dyreparken, et eller annet som er gøy for barna. Ønsker han et seriøst forhold til deg, så vil han vel like å bli kjent med barna dine også. Du ønsker ikke et forhold enda, men da ser du i hvert fall hvordan han er med barna. Har barna møtt ham før, via sin far? Da vet de kanskje at han er en venn, og ingenting annet, og vil ikke tenke på ham som mors kjæreste. Anonymous poster hash: 8f38c...a7a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #229 Skrevet 20. november 2014 Some people move quickly. Syns det er rart at HI faktisk kaster bort en tanke på en ny mann, hvor usyldig det enn er. Har hun ikke nok med å sørge over et forhold som plutselig gikk i stykker for ikke en gang en måned siden? Anonymous poster hash: 66cbc...cc0
Sint naken biltyv Skrevet 20. november 2014 #230 Skrevet 20. november 2014 Some people move quickly. Syns det er rart at HI faktisk kaster bort en tanke på en ny mann, hvor usyldig det enn er. Har hun ikke nok med å sørge over et forhold som plutselig gikk i stykker for ikke en gang en måned siden? Anonymous poster hash: 66cbc...cc0 Noen vettu, hold deg fast, klarer å ha TO tanker i hodet på en gang. Tenk på det du👍
Planleggendemamma Skrevet 20. november 2014 #231 Skrevet 20. november 2014 Nå har ikke jeg kommentert her tidligere, men reagerer på at så mange synes dette høres feil ut, hvorfor skulle HI lyve om alt dette? Noen ganger så vil ikke alt som skjer bli fortalt her på forum, men selv om hun har disse tankene om å date, hva så? Det var ikke hun som fikk et barn med en annen, kanskje hun gråter over forholdet som ikke ble hver kveld selv om hun ikke skriver det her. Det var jo en kompis av hennes ex som tok kontakt med henne, det kan jo ikke hun noe for? Lån kan man få på dagen med kausjonist, men også at noen er medeier i lånet eller med egenkapital. Man kan være heldig med at en passende bolig er til salgs når man trenger det. Det kan skje at noen viser interesse for HI selv om hun nå nylig har gjennomgått et brudd, hvorfor legge sten til byrden med å sitte og stille spørsmål ved alt som har skjedd? Noen ganger når det stormer som verst rundt en kan noen ting bare falle på plass.. Håper alt går bra med deg, HI og at ting ordner seg for deg til slutt, sender deg en stor klem og ønsker deg lykke til ☺️
Villbringebringebær Skrevet 20. november 2014 #232 Skrevet 20. november 2014 Hvordan gikk det å møte denne damen og det lille barnet ? Hva sier barna dine til sitt nye søsken. Det er det jeg lurer på klart du kan ha fått leilighet, når jeg fikk lån innvilget kjøpte jeg bolig bare to dager senere
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #233 Skrevet 20. november 2014 Der falt jeg av HI. Du har virket reflektert og ærlig til nå. Men du viser ingen sorg over det som har skjedd ig attpåtil snakker du om å date. Tøv. Anonymous poster hash: 0281d...a31 Jeg haiet HI fremover som resten her, men plutselig innser jeg at det er en novelle i KK vi leser. Omtrent. Dette er bullshit. Anonymous poster hash: 70649...724
Anonym bruker Skrevet 20. november 2014 #234 Skrevet 20. november 2014 Der falt jeg av HI. Du har virket reflektert og ærlig til nå. Men du viser ingen sorg over det som har skjedd ig attpåtil snakker du om å date. Tøv. Anonymous poster hash: 0281d...a31 Jeg haiet HI fremover som resten her, men plutselig innser jeg at det er en novelle i KK vi leser. Omtrent. Dette er bullshit. Anonymous poster hash: 70649...724 "Heiet" Anonymous poster hash: 70649...724
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #235 Skrevet 21. november 2014 Der falt jeg av HI. Du har virket reflektert og ærlig til nå. Men du viser ingen sorg over det som har skjedd ig attpåtil snakker du om å date. Tøv. Anonymous poster hash: 0281d...a31 Jeg haiet HI fremover som resten her, men plutselig innser jeg at det er en novelle i KK vi leser. Omtrent. Dette er bullshit. Anonymous poster hash: 70649...724 Siste gang jeg gidder å skrive noe her inne tror jeg. Jeg kom hit for råd, og endte opp med både råd og støtte. Dette er jeg takknemlig for. Men at du og et par andre neper skal irritere dere over hvorvidt det jeg har gjennomgått stemmer og hele tiden sette spørsmålstegn til min livssituasjon, sjokkerer meg. Livet skjer, deretter tar man valg. Er du sur fordi jeg tok det valget som var rett for meg og fordi jeg hadde råd til å gjennomføre det på en måte som fungerte for meg og mine barn (foreløpig, vel og merke). Jeg har hatt et helvete uten sidenstykke rent emosjonelt siden alt kom fram, og samlivsbruddet har kostet meg mye , både økonomisk og emosjonelt, men jeg vet at jeg har gjort det rette for barna og meg selv. Syns i vei, dikt i vei og vær ekkel så mye du klarer... Det beviser bare for meg at jeg har tatt det rette valget, for av en eller annen merkelig grunn, skal man hetses for å forlate mannen, og hylles for å bli. Han gjorde meg dypt ulykkelig og ga meg en følelse av å være verdt null. Og han har mest sannsynnlig ødelagt den lille troen jeg måtte ha på menn, så jeg kommer til å dø som en ensom dame, men barna mine kommer i det minste til å huske meg som en dame med bein i nesa, og mine døtre vil nekte å være ulykkelige i et forhold og ta i mot dritt fra dårlige menn og min sønn kommer til å behandle jenter/damer bra og være en god far. HI Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #236 Skrevet 21. november 2014 Vi fikk innvilget lån mens vi satt i banken, er ikke det vanlig? Vi kunne kjøpt bolig samme dag som vi fikk lånet... Og at menn prøver seg er heller ikke noe nytt er det? Anonymous poster hash: 20ca8...35a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #237 Skrevet 21. november 2014 HI, jeg vil tro at flere av nepene egentlig er misunnelig på deg - fordi du hadde økonomisk mulighet til å snu deg rundt så fort som du gjorde og skaffe deg et eget, nytt sted å bo. I tillegg virker du sterk.... og det provoserer, må vite Som om ikke det var nok så hadde du frekkheten av å fortelle at en annen mann allerede har vist deg interesse Du har absolutt alle ingredienser til å provosere små mennesker... du har integritet, du gjør det som er riktig for deg, du finner deg ikke i å bli så dårlig behandlet, men handler med det samme og går for det som er riktig for deg, du knekker tilsynelatende ikke sammen (hjelper ikke at du har fortalt at du har grått i timesvis hver kveld når nepene ikke ser deg knust, vet du), du er økonomisk uavhengig.... Det blir provoserende for noen når du tar tak i livet ditt, tilpasser deg den nye situasjonen og går videre - for det er ikke alle som greier det, i hvert fall ikke så "enkelt" som enkelte her inne tydeligvis tror det har vært. Men de fleste her inne har evner til å lese alt du skriver og forstå at dette langt fra har vært enkelt for deg. De fleste her inne tror jeg unner deg den økonomiske friheten du har hatt til å ta valg som nå var riktige for deg, uten å måtte sitte og vente på et lengre og kanskje bittert oppgjør med eksen for å få råd til ev. å skaffe deg ditt eget. De fleste som er oppegående ser at måten du har taklet dette fra dag en viser en sterk kvinne. Så drit en lang en i nepene her inne! De er ikke verdt å bruke energi på. Troen på menn kan komme tilbake når du får nok distanse fra det sviket eksen har voldt deg. Med tiden vil du greie å se ting mer utenfra og du vil igjen se at menn er forskjellige, og noen er faktisk til å stole på. Jeg er selv blitt sveket på ulike måter av menn, men jeg har funnet ut at ikke pokker om de få skal få definere mitt syn på menn eller holde meg fra å satse på et nytt forhold den dagen en ny, god og interessant mann dukker opp. Gir jeg opp troen på menn generelt så har dustene vunnet - og det skal de aldri få, så mye er de ikke verdt at de skal få styre livet mitt i fremtiden Så ta tiden du trenger, når du blir klar så er du klar. Inntil da er det ingen vits i å avfeie alle menn. Ta ting i ditt tempo. Jeg tror ikke en dame som er så bevisst og så mye tak i vil gå gjennom livet som singel. En dag er du klar for en heldig mann som vet å sette pris på deg Glem nepene her inne og bruk fokuset ditt på å skape deg et best mulig liv for deg og barna dine fremover. Dere kommer til å greie dere bra! Klem Anonymous poster hash: da370...bf1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #238 Skrevet 21. november 2014 Da min søster gikk fra mannen sin etter at han hadde vært utro flere ganger, ble hun fritt vilt over natten. Måtte få hemmelig nummer for å slippe unna alle beilerene. Absolutt ikke uvanlig at menn kaster seg over nysingle kvinner. Og ærlig talt; lån får du raskt hvis du har sakene nogenlunde på stell. HI: synes du er utrolig tøff og samlet. Barna er heldige som har deg! Husk å ta godt vare på deg selv også midt i det hele. Håper du har noen som støtter deg. Stor klem til deg. Anonymous poster hash: 6a28b...5b6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2014 #239 Skrevet 21. november 2014 Some people move quickly. Syns det er rart at HI faktisk kaster bort en tanke på en ny mann, hvor usyldig det enn er. Har hun ikke nok med å sørge over et forhold som plutselig gikk i stykker for ikke en gang en måned siden? Anonymous poster hash: 66cbc...cc0 Noen fokuserer på nye menn for å komme over brudd. Det funket for meg, så jeg skjønner tanken! Trenger verken å gå til sengs med nye menn, eller finne seg ny kjæreste med en gang. Men å nyte et blikk eller to og litt oppmerksomhet, hvis det er det som trengs for å komme videre, det ser jeg ikke som problematisk i det hele tatt! You go girl! Nyt at du er fri og bare har deg og barna å tenke på. Så lenge du ikke bringer en ny mann inn i deres liv er det ikke noe grunn til å ha dårlig samvittighet for å finne seg både en elsker eller ny rebound.... Anonymous poster hash: 614fe...9f3
oslofrk Skrevet 23. november 2014 #240 Skrevet 23. november 2014 Full forståelse om du trenger dn flørt og litt sprell, men hvis du vil ha den nye ville jeg definitivt heller lekt med en annen og tatt kontakt med den nye når du faktisk vil ha et forhold..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #241 Skrevet 23. november 2014 Full forståelse om du trenger dn flørt og litt sprell, men hvis du vil ha den nye ville jeg definitivt heller lekt med en annen og tatt kontakt med den nye når du faktisk vil ha et forhold.. Jeg synes heller at det er litt stressende akurat nå. Har ingen videre interesse av det ene eller det andre når det kommer til menn om dagene. Må liksom få landet litt og begynne å leve skikkelig i gjen. Det er uaktuelt å dra noen av det motsatte kjønn inn i barnas liv med det første, selvom denne mannen er en de kjenner godt fra før, eller kanskje nettopp derfor. Jeg har jo blitt litt sjarmert, men har gitt klar beskjed om hva jeg føler og hvor landet ligger framover, så han blir vel utålmodig og går raskt videre tenker jeg. HI Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2014 #242 Skrevet 23. november 2014 Der falt jeg av HI. Du har virket reflektert og ærlig til nå. Men du viser ingen sorg over det som har skjedd ig attpåtil snakker du om å date. Tøv. Anonymous poster hash: 0281d...a31 Jeg haiet HI fremover som resten her, men plutselig innser jeg at det er en novelle i KK vi leser. Omtrent. Dette er bullshit. Anonymous poster hash: 70649...724 Siste gang jeg gidder å skrive noe her inne tror jeg. Jeg kom hit for råd, og endte opp med både råd og støtte. Dette er jeg takknemlig for. Men at du og et par andre neper skal irritere dere over hvorvidt det jeg har gjennomgått stemmer og hele tiden sette spørsmålstegn til min livssituasjon, sjokkerer meg. Livet skjer, deretter tar man valg. Er du sur fordi jeg tok det valget som var rett for meg og fordi jeg hadde råd til å gjennomføre det på en måte som fungerte for meg og mine barn (foreløpig, vel og merke). Jeg har hatt et helvete uten sidenstykke rent emosjonelt siden alt kom fram, og samlivsbruddet har kostet meg mye , både økonomisk og emosjonelt, men jeg vet at jeg har gjort det rette for barna og meg selv. Syns i vei, dikt i vei og vær ekkel så mye du klarer... Det beviser bare for meg at jeg har tatt det rette valget, for av en eller annen merkelig grunn, skal man hetses for å forlate mannen, og hylles for å bli. Han gjorde meg dypt ulykkelig og ga meg en følelse av å være verdt null. Og han har mest sannsynnlig ødelagt den lille troen jeg måtte ha på menn, så jeg kommer til å dø som en ensom dame, men barna mine kommer i det minste til å huske meg som en dame med bein i nesa, og mine døtre vil nekte å være ulykkelige i et forhold og ta i mot dritt fra dårlige menn og min sønn kommer til å behandle jenter/damer bra og være en god far. HI Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9 Om jeg tar feil beklager jeg dypt. Virkelig. Beklager. Anonymous poster hash: 70649...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå