Gå til innhold

Samboer har vært en j****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville ringt den andre dama og fått høre hennes versjon før jeg snakket med mannen!

Anonymous poster hash: 5bd0e...945

Signerer den. Da kan han ikke si at de hadde ONS, hvis det viser seg at de hadde et langvarig forhold. Kanskje dama ble lurt og han ikke fortalte henne at han hadde familie? Var et tilfelle her på DiB for et par år siden der en mann som jobbet i Nordsjøen hadde to familier i to forskjellige byer, og kvinnene visste ikke om hverandre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mannen din ville du skulle lese dette brevet. Mest fordi han ikke visste hvordan han skulle fortelle deg det. Tipper han har møtt barnet og vet at det er hans men for å skjule det har han nektet å skrive under i frykt for å bli oppdaget.

En som Gjør en slik "feil" sier aldri at de skal åpne ens post med mindre de vil ha kortene på bordet

Anonymous poster hash: 537eb...cac

Helt enig. Hvis ikke må dette være tull.

Han har jo visst om det siden han har avgitt dna, alle andre ville jo gjort alt for at du IKKE skulle se brevet.. Ikke mast om at du skulle åpne brev fra nav ang pappapermisjon? Rart..

Anonymous poster hash: b3d3c...cbc

Skrevet

Håper det går bra med deg HI!!

Anonymous poster hash: b69ba...d7c

Skrevet

Jeg synes du skal dusje hodet ditt i iskalt venn å gjøre noen pusteøvelser. Tenk deg om... hva er best for barna dine. Skap deg en god holdning til dette. Sinne å raseri løser aldri noe uansett.

Så koselig at dere har fått en slik gave da, er ikke barn mirakler? Synes du skal gi dette ukjente barnet en tanle, fortjener han faren sin?

Så gi dine barn en tanke, fortjener de å miste faren sin?

Trå varsomt i dine valgspor fremover. Ikke innvolver barna i deg, din mann og "elskerinnens" problemer.

Løs dett med hjerte for barna uten å miste besinnelsen.

Anonymous poster hash: 356bb...690

Skrevet

Snakk med mannen før du gjør noe drastisk.

Skattemyndighetene har klart å føre meg opp som mor til et barn jeg ikke har TO ganger.  Hvem ungen tilhører vet jeg ikke, men offentlige myndigheter tuller av og til de og..

Skrevet

Jeg ville nok tatt et bilde av brevet først, og sendt ham på telefonen. Uten kommentar. Avventet reaksjonen. Han bør komme med en svææært god første respons.

Det kan godt være at han ønsket at du skulle få beskjed når han ikke var til stede - feigt som faen, men "tryggere" for ham å være utilgjengelig. Han har nok gruet seg til dette veldig lenge.

Sender deg en stor klem! Du er tøffere og sterkere enn du tror, men du må også tillate deg å føle både sinne og sorg i denne situasjonen.

Og husk alltid - det er ikke din skyld. Det har vært hans valg.

Anonymous poster hash: 431ad...110
Skrevet

Jeg synes du skal dusje hodet ditt i iskalt venn å gjøre noen pusteøvelser. Tenk deg om... hva er best for barna dine. Skap deg en god holdning til dette. Sinne å raseri løser aldri noe uansett.

Så koselig at dere har fått en slik gave da, er ikke barn mirakler? Synes du skal gi dette ukjente barnet en tanle, fortjener han faren sin?

Trå varsomt i dine valgspor fremover. Ikke innvolver barna i deg, din mann og "elskerinnens" problemer.

Så man skal godta utroskap og ubeskyttet sex med andre bare barna er lykkelig? Hva lærer man barna sine, at kvinner må la andre tråkke på seg og bare holde ut, uansett hvilken drittsekk mannen er? Håper i så fall ikke hun har døtre...

Anonymous poster hash: 14f99...bc4

Skrevet

...Seriøst...?

Anonymous poster hash: 6cc1a...13e

Skrevet

...Seriøst...?

Her har vi perfekt eksempel på dørmatte. Ikke rart menn er utro om og om igjen når de blir tilgitt uten konsekvenser - de vet jo at dama ikke går noen plass, og at de da kan holde på som de vil og bli tilgitt gang på gang.

Skrevet

...Seriøst...?

Her har vi perfekt eksempel på dørmatte. Ikke rart menn er utro om og om igjen når de blir tilgitt uten konsekvenser - de vet jo at dama ikke går noen plass, og at de da kan holde på som de vil og bli tilgitt gang på gang.

Enig.

Faren min var utro mot moren min da jeg var lita, og jeg er sjeleglad for at hun heiv skitsekken ut ;)

Jeg lar meg ikke pille på nesen nå, og det takker jeg min mor for.

Skrevet

Dette må jo være noe av det verste og få beskjed om!! Stor klem til deg HI :) ring gubbjæveln! Hundre ganger om han ikke svarer, eller send han sms. Hadde ikke klart og holdt meg...

Anonymous poster hash: e6942...174

Skrevet

Jeg kommer til å gå dersom dette stemmer, noe jeg er rimelig sikker på at det gjør, da det viser seg at denne andre dama er en bekjent av en annen perifer venn av mannen, så det blir litt vel tilfeldig om dette er en feil fra NAV... Mener ikke å virke pessimistisk folkens, men jeg tror desverre at det vil være veldig naivt av meg å tro at dette er en feil og skuffelsen vil bli desto større om jeg lager det håpet for meg selv. 
En ting er å rote med navn og adresser o.s.v., men her har han jo tydeligvis avgitt en DNA-prøve og dem tror jeg at de er ekstra varsomme med og sikre i håndteringen av informasjonen.

Jeg elsker den forbanna drittgubben, men jeg vil heller være alene (det blir jeg jo uansett ikke når jeg har mine 3 søte små da!) enn å miste det lille jeg måtte ha i gjen av selvrespekt etter denne episoden. Det blir bare krangling og bråk i alle år om vi skal holde sammen for barna sin del. Blir faktisk fysisk dårlig av tanken. 

Jeg vil ikke blande barna inn i dette , eller snakke om det før de eventuelt spør ved senere anledning i voksen alder. Jeg håper at de kan få kontakt med den nye sønnen til samboer og at vi kan komme godt overens, han er jo familie for barna mine, og derfor i stor grad også for meg. 

HI

Anonymous poster hash: 8c4ac...cc9
Skrevet

Jeg er enig med henne som tror at han har latt deg åpne brevet for at du skulle finne ut noe han ikke ante hvordan han skulle få fortalt deg. Feigt, umandig og puslete. For meg ville det vært mange svik i denne fortellingen. Dels det at han har sex med en dame mens du er gravid, dels det at hun har det han sier at han synes du mangler. Dels det at han fikk vite at hun ventet barn, men ikke fortalte det til deg. Dels det at han har avlagt blodprøve uten å fortelle det til deg. Dels det at han lar deg finne det ut på denne måten.

Hva du skal gjøre med denne informasjonen, er ikke lett å gi deg noe råd om. Du må jo selv finne ut hvor tungt dette veier i forhold til hvor solid du synes forholdet deres er. For meg ville mengden svik vært tung, jeg ville lurt på hvor mye annet som har vært en løgn og hvor mye annet han har skjult. Det å ikke kunne snakke med ham ansikt til ansikt akkurat nå er jo også en tilleggsbelastning. Jeg hadde nok ikke klart å la være å ta kontakt med moren til barnet for å høre hennes versjon av det som har pågått.

Og jeg ville krevd at han kom seg hjem asap for å snakke ut. Han kan si du er syk, at barna deres er syke, at det er en krise hjemme. Et eller annet. Han får være mann nok til å håndtere det han selv har rotet dere inn i.

Skrevet

Jeg er enig med henne som tror at han har latt deg åpne brevet for at du skulle finne ut noe han ikke ante hvordan han skulle få fortalt deg. Feigt, umandig og puslete. For meg ville det vært mange svik i denne fortellingen. Dels det at han har sex med en dame mens du er gravid, dels det at hun har det han sier at han synes du mangler. Dels det at han fikk vite at hun ventet barn, men ikke fortalte det til deg. Dels det at han har avlagt blodprøve uten å fortelle det til deg. Dels det at han lar deg finne det ut på denne måten.

For ikke å snakke om at han tydeligvis har hatt ubeskyttet sex og risikert å smittet HI. Det hadde jeg nesten sett på som verst :S

Skrevet

Min mann var utro, dette resulterte også i ett barn. Det skjedde i fylla med en eks.

Det var en lang prosess å komme over. Der han VIRKELIG måtte vise at det var meg han ville ha og det tok en stund å bygge opp tilliten igjen. Han var ydmyk en god stund. Viste meg alle meldinger hvis jeg spurte. 

Samtidig viste han at han ønsket å stille opp for det uskyldige barnet.

Vi har idag 2 barn sammen selv og datteren hans på deltid. Har vært sammen i ti år og jeg er 100% sikker på at han ikke kommer til å være utro igjen. Dette på grunn av reaksjonen hans, angeren og hans åpenlyse redsel for å miste meg. 

Vi har det veldig bra sammen og våre barn har fortsatt pappaen sin i livet sitt.

Jeg sier bare at dette kan repareres. Dersom dette har vært ett feilsteg i fylla og han har angret men ikke ville si noe av redsel for å miste. Bruk familievernkontoret, samlivsterapeut.

Som en over her sier. Dette er helt jævlig gjort mot deg. Men han har tydeligvis valgt deg og dere har barn sammen. Et brudd er ikke ALLTID det beste.

Og nei. Jeg er ingen dørmatte. Langt ifra :-p  Alle kan drite seg ut, det er hva de gjør for å rette opp feilen som betyr noe.

Anonymous poster hash: 36b0b...7ce
Skrevet

Min mann var utro, dette resulterte også i ett barn. Det skjedde i fylla med en eks.

Det var en lang prosess å komme over. Der han VIRKELIG måtte vise at det var meg han ville ha og det tok en stund å bygge opp tilliten igjen. Han var ydmyk en god stund. Viste meg alle meldinger hvis jeg spurte. 

Samtidig viste han at han ønsket å stille opp for det uskyldige barnet.

Vi har idag 2 barn sammen selv og datteren hans på deltid. Har vært sammen i ti år og jeg er 100% sikker på at han ikke kommer til å være utro igjen. Dette på grunn av reaksjonen hans, angeren og hans åpenlyse redsel for å miste meg. 

Vi har det veldig bra sammen og våre barn har fortsatt pappaen sin i livet sitt.

Jeg sier bare at dette kan repareres. Dersom dette har vært ett feilsteg i fylla og han har angret men ikke ville si noe av redsel for å miste. Bruk familievernkontoret, samlivsterapeut.

Som en over her sier. Dette er helt jævlig gjort mot deg. Men han har tydeligvis valgt deg og dere har barn sammen. Et brudd er ikke ALLTID det beste.

Og nei. Jeg er ingen dørmatte. Langt ifra :-p  Alle kan drite seg ut, det er hva de gjør for å rette opp feilen som betyr noe.

Anonymous poster hash: 36b0b...7ce

Nope, ikke alle er utro. Og å si at det er en FEIL, blir for drøyt. Her har feilen gått så langt at han har tatt DNA-test bak ryggen på HI og latt HENNE åpne brevet mens han ikke er hjemme, slik at han slipper konfrontasjon. Hun skriver nå at han ikke tar telefonen når hun ringer - han har valgt den letteste utveien for seg selv og viser ingen anger. Han har skjøvet hele ansvaret på HI og lar henne sitte alene med byrden, mens han koser seg på jobbreise og slipper kjeft, tårer og konfrontasjoner i forbindelse med utroskapen. Jeg synes ikke at dette er noe som kan repareres.

Skrevet

Send en sms om at dersom han ikke er hjemme innen 24 timer så pakker du tingene hans og setter i garasjen og eventuelt sender sms til hans foreldre om at mannen har flyttet ut pga utroskap og nytt barn. Så lar du være å svare på noe som helst til 24 timer er gått.

Anonymous poster hash: 5bd0e...945

Skrevet

Jeg må jo gå. Føler meg totalt nedverdiget og ekkel, ubrukelig. Jeg er slank, blid, elsker sex og tar godt vare på hus og barn, i tillegg til en pågående utdannelse mastergrad med 4 kommende eksamener...I en alder av 27 år...

Hm... Trodde du at kun tjukke jente uten mastergrad ble bedratt, eller...? :P

Hehe, neida, jeg vet at dette ikke er tilfelle og visste at noen ville kommentere det og begynne flisespikkeri på tross av at dette handler om et veldig smertefullt samlivsbrudd.

Jeg mente vel egentlig bare at jeg har trent,og gjort en innsats for å være attraktiv for ham både før og etter barn og at vi har hatt et aktivt og godt sexliv.

Innlegget mitt ble skrevet i sinne, sorg og frustrasjon i går. Vær så snill å ikke legg enda flere kilo på skuldrene mine, jeg har nok som det er akurat nå. HI

Jeg skjønner tankegangen din, hi.

Eksen min var utro med en blekfeit dame med null utdannelse. Hun ble mor da hun var 17 år. Faren til barnet er selvsagt ikke inne i bildet. Hun kommer fra en tvilsom familie hvor far har sittet inne og moren er psykiatrisk pasient. Jeg er slank og pen, har høyere utdannelse og bra jobb. Jeg er smart, ambisiøs og ressurssterk.

Unnskyldningen hans var at jeg ikke så ham og forsto ham. Jeg viste "aldri at jeg trengte ham". Utseende, ambisjoner og utdannelse var ikke så viktig.

Hadde faktisk vært bedre om han hadde hatt seg med en lekker jurist/supermodell.

Bedriten situasjon. Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: 692d7...2ab

Skrevet

Jeg må jo gå. Føler meg totalt nedverdiget og ekkel, ubrukelig. Jeg er slank, blid, elsker sex og tar godt vare på hus og barn, i tillegg til en pågående utdannelse mastergrad med 4 kommende eksamener...I en alder av 27 år...

Hehe, neida, jeg vet at dette ikke er tilfelle og visste at noen ville kommentere det og begynne flisespikkeri på tross av at dette handler om et veldig smertefullt samlivsbrudd.

Jeg mente vel egentlig bare at jeg har trent,og gjort en innsats for å være attraktiv for ham både før og etter barn og at vi har hatt et aktivt og godt sexliv.

Innlegget mitt ble skrevet i sinne, sorg og frustrasjon i går. Vær så snill å ikke legg enda flere kilo på skuldrene mine, jeg har nok som det er akurat nå. HI

Eksen min var utro med en blekfeit dame med null utdannelse. Hun ble mor da hun var 17 år. Faren til barnet er selvsagt ikke inne i bildet. Hun kommer fra en tvilsom familie hvor far har sittet inne og moren er psykiatrisk pasient. Jeg er slank og pen, har høyere utdannelse og bra jobb. Jeg er smart, ambisiøs og ressurssterk.

Unnskyldningen hans var at jeg ikke så ham og forsto ham. Jeg viste "aldri at jeg trengte ham". Utseende, ambisjoner og utdannelse var ikke så viktig.

Hadde faktisk vært bedre om han hadde hatt seg med en lekker jurist/supermodell.

Når jeg leser dine beskrivelser av andre mennesker, så vet jeg om noe denne andre kvinnen kanskje har som du mangler...

Skrevet

Hehe, det er et uttrykk som heter at "ingen forstår en mann bedre enn en kvinne som ønsker å stjele ham fra familien". Min eks har også hatt seg med stygg kjerring som var brautende, frekk i kjeften og innpåsliten til de grader. Se bare på Arnold Schwarzenegger og kona - og elskerinna som ikke ser ut i måneskinn. Ikke bestandig elskerinnen er penere enn kona, eller mer spennende/interessant samtalepartner.

Skrevet

Forsvarer absolutt ikke dusten, men det kan faktisk være at han ikke har vist om barnet i to år. At det er først nå moren har gitt han beskjed (selvfølgelig en liten stund, han har da rukket å ta en test ser det ut til, og det tar vel litt tid...).

Uansett er han en dust og jeg ønsker deg lykke til! Har du konfrontert han?

Anonymous poster hash: 15678...e8e

Jeg er litt enig i denne. Dersom dette ikke er en feil fra NAVs side, så kan det hende at han nettopp har blitt informert selv og ville rede ut farsskapet før han sa noe til deg. Jeg håper for din del at det er en feil, kanskje en med samme navn..? Uansett hva du velger å gjøre så håper jeg det går bra for deg/dere!

Anonymous poster hash: c683a...459

Skrevet

Forsvarer absolutt ikke dusten, men det kan faktisk være at han ikke har vist om barnet i to år. At det er først nå moren har gitt han beskjed (selvfølgelig en liten stund, han har da rukket å ta en test ser det ut til, og det tar vel litt tid...).

Uansett er han en dust og jeg ønsker deg lykke til! Har du konfrontert han?

Anonymous poster hash: 15678...e8e

Jeg er litt enig i denne. Dersom dette ikke er en feil fra NAVs side, så kan det hende at han nettopp har blitt informert selv og ville rede ut farsskapet før han sa noe til deg. Jeg håper for din del at det er en feil, kanskje en med samme navn..? Uansett hva du velger å gjøre så håper jeg det går bra for deg/dere!

Anonymous poster hash: c683a...459

Han hadde vel mistanke når han måtte ta DNA-test? Eller mener dere at noen stjal DNA fra ham mens han sov? Han visste at han var utro, og tok DNA-test etter vedtak fra NAV. Så "glemte" han å fortelle det til HI?

Skrevet

Fordi da hadde han vist at han var like overfladisk som deg...?

Anonymous poster hash: 24bf2...dce

Skrevet

Min mann var utro for over 15 år siden. Vi var midt i en krise i forholdet, jeg var i dyp depresjon og veldig opptatt med meg selv. Det ble ingen barn, men har var forelsket i damen og vurderte å gå fra meg. Så fant jeg ut av det og det ble full oppvask. Han fikk beskjed om å tenke seg godt om.

Til slutt bestemte vi oss for å fortsette sammen til tross for at vi ikke hadde barn. Det ble en beintøff periode der hele forholdet måtte bygges på nytt og han måtte vinne tillitten min tilbake. Men jeg er glad for at vi gjorde det, for vi har et forhold jeg ikke ville vært foruten (og for de som lurer, ikke han heller). Bare så det er sagt, jeg er ingen dørmatte, men jeg er sta som et esel og gir meg aldri hvis jeg tror at noe er verdt å slåss for.

Det er bare du som vet hva som er best for deg og dine. Ikke jeg som har tilgitt utroskap eller en annen som har sparket mannen ut på dagen. Tenk grundig over saken, snakk med folk du stoler på. Prøv å være rasjonell, men ikke ignorer følelsene dine. Dette er jæ..ig vondt! Når du har valgt hva du skal gjøre, ikke nøl med å be om hjelp og støtte. Uansett hva du velger, blir det en vanskelig tid fremover, men du klarer det.

Anonymous poster hash: e068e...8e7

Skrevet

Uff. Har ikke ord, bare en klem til deg, HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...