Gå til innhold

Julibarn 2015


Fru B.

Anbefalte innlegg

 

 

 

Er 5+1. Kanskje det er normalt å ikke merke noe da? Huff, alle disse tankene :-/

De fleste får vel ikke særlig mye symptomer før de er seks uker, mener jeg å ha lest. Stemte bra på meg. Det går nok bra skal du se :)
Da får vi vente å se :-) Takk for at du svarte, ble litt mer rolig. Men tiden går sent :-P

Ja vet alt om det! Trodde jeg hadde mista flere ganger før jeg var seks uker! Føles som om jeg har vært gravid i en evighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja, den salamien er vanskelig å holde seg unna, altså! Det er nesten et symptom på å være gravid for meg, for jeg får bare mer lyst på det da! Hahaha...

 

Formen er upåklagelig ift til de forrige svangerskapene....som er litt frustrerende egentlig. Kvalm var jeg før jeg forstod at jeg kunne være gravid, nå har jeg knapt merket noe. Jeg er mest trøtt, vondt i rygg og bekken, veldig sulten tidlig på dagen. Fett hår og hud,  svetter lett. Kunne dusjet to ganger om dagen.

 

 Har begynt å spotte igjen, som de forrige gangene, og akkurat det skulle jeg gjerne vært foruten. Sex kan vi bare glemme, for da bare blør jeg :(

 

Noen andre som opplever blødninger?

Vet det er veldig mange som spotter, ikke uvanlig... Jeg har ikke spotta,men har helt vanvittig mye utflod:/ (grøss) hehe!

 

Hva er å spotte ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i åttende uke nå og jeg var skikkelig klein i dag!  Første ordendtlig dag egentlig med kvalme. Var helt SYKT trøtt, som om noen hadde dopa meg ned med en haug sovetabletter. Så tung i kroppen, klarte ikke å stå opp. Skulle opp kl. 09 etter 8timers søvn og bare lå som et slakt på sofaen og sov til 12:30.. Nyttet ikke å holde seg våken, så slik gikk det med dagens gjøremål. Da jeg våknet var jeg skikkelig uggen og kvalm. Følte jeg måtte spy flere ganger. Klarte endelig å få i meg et rundstykke og komme meg på jobb til klokka 15. Gruer meg til resten av dagvaktsuka... håper ikke formen blir liknendes, da kommer jeg ikke til å klare å gå på jobb =( Jeg er sykepleier pg det er ikke bare bare å stå i alle situasjoner på jobb.... =/

 

Vet noen om man kan ta afipran (kvalmestillende) mot svangerskapskvalme? I Felleskatalogen står det at man kan ta det om nødvendig, men at man må rådføre seg hos lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+1. Kanskje det er normalt å ikke merke noe da? Huff, alle disse tankene :-/

Jeg hadde ikke noe særlig symptomer da... =) Egentlig bare ømme pupper og litt oppblåst mage. Tror du ikke skal være så bekymret enda ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Jeg sniker meg inn hos dere, sånn helt på tampen. Menstermin 31.7.15.

 

Jeg er 32, har ei jente på 8. Meget ønsket spire som vi virkelig håper sitter etter en sa tidlig i høst.

 

Jeg er 5+4, kvalmen har såvidt meldt seg og det drar å stikker no helt voldsomt i livmoren.. kjenner det igjen fra da jeg gikk med jenta, selv om det begynner å bli noen år siden nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+2 i dag! Snegler seg fremover til de "magiske" 12 ukene! Fra uke 6 til 7 var jeg sykt kvalm og lå på sofaen hele uka:o heldigvis gikk det over, og nå er jeg bare litt uggen og har dårlig matlyst:p håper det holder seg slik. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd og sett et bankende hjerte ❤️ Det var en helt fantastisk opplevelse både for meg og samboeren. Alle mål var korrekte mtp svangerskapslengde osv. Har virkelig en god følelse nå ☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere planer om å fortelle familie, venner og resten av verden om graviditeten? :-) Det skal jo være tilnærmet trygt etter 12 uker, men personlig kunne jeg tenkt meg å vente til etter OUL og enda litt til :fnise: Vurderer å fortelle familien i julen, noen dager før vi når 12 uker, men er fryktelig usikker altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter til uke 12, til nærmeste familie og venner, venner og jobb etter OUL. Bonusbarn får vite så sent som mulig, ikke fordi vi ikke har lyst å fortelle at det ventes en bror/søster, men forrige gang ble moren så sur og bitter. Det ble rettssak og hun leverte ikke barna osv osv. Det var et styr uten like, og det orker jeg ikke en gang til mens jeg går gravid.



Anonymous poster hash: 1ea73...908
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora mi vet det allerede, kommer nok til å fortelle resten av familien i jula. Da er jeg 11 uker så det bør være greit, skal på to ul før den tid så jeg vet jo ståa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Nå sitter jeg på jobb og fikk litt vondt i magen..

 

Gikk på do og da blødde jeg.. Ikke masse.. Men ikke lite..

Så trist akkurat nå :( 5+5 idag..

Jeg visste jeg ikke skulle begynt å glede meg enda..

Ånei, håper det ikke er noe å bry seg om. Det er jo flere som får småblødninger under svangerskapet... Klem

Tusen takk.

men tenker siden jeg hadde litt vondt først... så har en dårlig følelse.

Nå har jeg ikke vondt i magen.. men vondt i rompa når jeg reiser meg.. vanskelig å forklare :|

Kan det være rift bak som har gitt blødningen? Jeg har vært hard i magen og hatt forstoppelse siden før jeg fant ut at jeg var gravid, og det skaper rifter. Jeg blør da hver gang jeg er på do, men ikke fra skjeden.. Det kan også gjøre vondt å sitte på en stol.
Det kommer fra skjeden 😢 men men.. Håper det klaffer fort igjen!!
Masse lykke til!! Klem
Folkens jeg er litt forvirret..

Forrige uke begynte jeg å blø samt vondt i magen.. Men det sluttet der.. Har ellers hatt litt brun utflod men ingen smerter.

Var på UL igår men kunne ikke se fosteranlegg enda men hun mente jeg kanskje var litt kortere på vei enn jeg trodde.. Hadde beregnet å være ca 6+2.

Tok da en hcgmåling og den var på 46 000.. Skal ta en ny imorgen for å se om det stiger..

Tok i tillegg en test nå som fremdeles sier gravid 3+...

Altså.. Jeg blir forvirra.

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

Nå sitter jeg på jobb og fikk litt vondt i magen..

 

Gikk på do og da blødde jeg.. Ikke masse.. Men ikke lite..

Så trist akkurat nå :( 5+5 idag..

Jeg visste jeg ikke skulle begynt å glede meg enda..

Ånei, håper det ikke er noe å bry seg om. Det er jo flere som får småblødninger under svangerskapet... Klem

Tusen takk.

men tenker siden jeg hadde litt vondt først... så har en dårlig følelse.

Nå har jeg ikke vondt i magen.. men vondt i rompa når jeg reiser meg.. vanskelig å forklare :|

Kan det være rift bak som har gitt blødningen? Jeg har vært hard i magen og hatt forstoppelse siden før jeg fant ut at jeg var gravid, og det skaper rifter. Jeg blør da hver gang jeg er på do, men ikke fra skjeden.. Det kan også gjøre vondt å sitte på en stol.
Det kommer fra skjeden 😢 men men.. Håper det klaffer fort igjen!!
Masse lykke til!! Klem
Folkens jeg er litt forvirret..

Forrige uke begynte jeg å blø samt vondt i magen.. Men det sluttet der.. Har ellers hatt litt brun utflod men ingen smerter.

Var på UL igår men kunne ikke se fosteranlegg enda men hun mente jeg kanskje var litt kortere på vei enn jeg trodde.. Hadde beregnet å være ca 6+2.

Tok da en hcgmåling og den var på 46 000.. Skal ta en ny imorgen for å se om det stiger..

Tok i tillegg en test nå som fremdeles sier gravid 3+...

Altså.. Jeg blir forvirra.

Noen som har vært borti lignende?

Jeg har aldri vært borti det selv, men det høres jo veldig lovende ut!! Krysser fingrene for deg og spiren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fortalt det til en del, kanskje litt for mange, men det er fordi det var flere som visste at vi holdt på med IVF. Og fordi jeg måtte forklare til familien hvorfor jeg ikke hjelper moren min med å bære og flytte. Vi tar absolutt ingen sjanser, da fikk vi heller forklare til litt flere. Men da vet vi at flere også er der hvis det ikke skulle gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotter brunt i dag.. prøver å tenke positivt.. med henne på 8 var jeg 7 uker før jeg fant ut jeg var gravid fordi jeg spottet såpass mye noen dager etter ikm at jeg trodde jeg hadde hatt en kort menstruasjon.. men kjenner jeg blir litt engstelig. Trøster meg med at jeg ikke har smerter annet enn sånn strekkesmerter.. og at jeg jo vet at jeg lett blør litt til vanlig og.. skulle ønske 1 tri var hyggeligere enn dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også fortalt det til en del, men vi gikk igjennom IVF så det var mange som viste hva vi dreiv med. Har også fortalt lederene på jobb.

 

all nærmeste familie (foreldre og søsken), og noen venner vet at vi er gravid. men merker at jeg ikke bryr meg om det kommer ut. mister vi, så mister vi. det ville blitt grådig trist for oss, men da har vi støtten fra folk rundt oss.

 

er I dag 6+2 så er ikke så langt på vei. men jeg er utrolig dårlig. har tatt flere dager hjemme fra jobb, der jeg enten bare må sove, og jeg sover da masse! eller at jeg ligger å spyr og sover.

 

Magen var veldig vond I går. masse stikkinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til eldste søstra mi og to nære veninner som har barn. Jeg tenker at det er godt å ha noen å snakke med å støtte seg til i dette trimesteret annet enn mannen. Noe med det at han ikke nødvendigvis forstår hvordan det er å ha kroppen proppa full av hormoner og alle små og store bekymringer..

 

Bestilte tidlig ul i går.. 29 des. Da er jeg 10 uker ca. grugleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en tur hos legen idag, etter å ha hatt minimalt med symptomer i helgen. Tatt hcg-prøve.. I dag er riktignok symptomene tilbake, så ikke like bekymret idag som jeg var i går.. Bare to uker igjen til tidlig UL. Klarer nok ikke å slappe av skikkelig før jeg har vært der og fått se enten eller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til UL imorgen siden jeg er så bekymret. Føler at jeg har veldig lite symptomer, hverken på at jeg er gravid eller at det har gått galt. Jeg vet at ikke alle har det så tidlig, men siden det er to her ville jeg trodd at jeg kjente noe mer enn bittelitt ømme pupper og mensmurringer innimellom. Forhåpentligvis er alt bra, at jeg bare er overnervøs 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på Ul imorgen SnartMamma83?

Regner med alt er som det skal ;-) ikke uvanlig å være bekymret. Men som regel er alt i skjønneste orden:-) må få hlre hvordan det gikk i morgen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til eldste søstra mi og to nære veninner som har barn. Jeg tenker at det er godt å ha noen å snakke med å støtte seg til i dette trimesteret annet enn mannen. Noe med det at han ikke nødvendigvis forstår hvordan det er å ha kroppen proppa full av hormoner og alle små og store bekymringer..

 

Bestilte tidlig ul i går.. 29 des. Da er jeg 10 uker ca. grugleder meg..

Jeg skal også til ul 29 des 😊 da er jeg ca 12 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg. Lurer på om jeg er i feil termingruppe. Føler dere andre er så langt på vei. Jeg er 5+3 idag. Hadde sist mens 26. oktober og positiv EL test 9.november :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...