Gå til innhold

Julibarn 2015


Fru B.

Anbefalte innlegg

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjipt start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

Ånei! Så utrolig trist å lese 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjipt start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

 

Nei så leit  høre pæreblomst :( :(

Føler med deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har oppdatert noe her, energien går til 50% jobb, sove, spise og en minimum av juleforberedelser... Da er det lite overskudd igjen i disse dager.

 

Men i dag var jeg på den planlagte ultralyden før jul, og alt var fint og flott! Lille knøttet med flott hjerte og jammen sprellet det litt også :) Ble satt 5 dager tilbake, så etter å ha fått den beskjeden på to ultralyder så veøger jeg nå å forholde meg til det og er i dag 9+6. 10 uker i morra da.

 

Fikk også beroligende ord fra gynekologen om at det nå høyst sannsynlig vil gå bra. Når alt ser helt perfekt ut på UL etter 10 uker skal man visst ha uflaks om det går galt. De "magiske" 12 ukene er visst mindre viktige etter å ha konstatert at alt er normalt nå. Ofte er visst aborter i uke 11-12 grunnet at fosteret har stoppet å utvikle seg noen uker tidligere.

 

Så nå tør jeg håpe litt :)

 

Må fortelle nærmeste familie til helga, kommer ikke unna det egentlig. Skal på julebord på restaurant, blir umulig å ikke avsløre nye merkelige matkrav og finne en logisk grunn for å ikke drikke den kvelden. Så nå tar vi sjansen på å fortelle det, selv om det føles litt tidlig... Godt å se at alt i alle fall ser veldig lovende ut først da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjipt start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

 

Uff, det var veldig trist. Ønsker deg lykke til i neste runde, det går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det selv.. en dag uten symptomer og dagen er dårlig.. var hos jordmor igår og ble roet litt ned men er ikke lett altså.. skulle gjerne gått på ultralyd hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjipt start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

Ånei!! Så trist😔
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg akkurat 10 fullgåtte uker.. Synes de siste to ukene har gått veldig fort ☺️ Krysser fingre og tær for at alt er bra der inne og at den lille vokser som den skal ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjipt start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

O store skrekk!!! Nei nei nei, dette var trist pæreblomst!!!!! Jeg kondolerer så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første UL :) Og heldigvis kan jeg smile. Alt så bra ut, både foster, plommesekk, fostervann, morkake osv. Jeg ble satt til 12+0 :) JM sa at det var 98% sikkert at jeg kom til å føde en frisk baby i begynnelsen av juli!!

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Akkurat vært på ul og sett en levende liten krabat😊 den lille blødningen i går skulle jeg ikke tenke på! Letta nå ja!! 10+1 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om alle dere som har vært på UL og alt er bra!! 😄

Jeg er spent på legetime imorgen, tror det bare er prøver og prat, ikke UL. Hvis det ikke er det skal jeg høre hvor jeg kan få tidlig UL, helst før jul. Er så nervøs for om begge fortsatt har det bra! Tror jeg har begynt å få bekkenløsning, håper det er et bra tegn? Beskrev det for søstra mi som har hatt skikkelig bekkenløsning med alle sine tre barn, og hun sa at det høres veldig ut som det 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om alle dere som har vært på UL og alt er bra!!

Jeg er spent på legetime imorgen, tror det bare er prøver og prat, ikke UL. Hvis det ikke er det skal jeg høre hvor jeg kan få tidlig UL, helst før jul. Er så nervøs for om begge fortsatt har det bra! Tror jeg har begynt å få bekkenløsning, håper det er et bra tegn? Beskrev det for søstra mi som har hatt skikkelig bekkenløsning med alle sine tre barn, og hun sa at det høres veldig ut som det

Hei, hvor langt er du på vei? Legen kan høre etter hjertelyd med doppler viss han har det og du er over ett visst antall uker. Tror man kan høre det fra uke 9 viss mann er heldig, men det er ikke alltid de vil prøve så tidlig, da det kan føre til unødvendig bekymring viss de ikke finner noe. Lykke til hos legen i morgen i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Når og hvordan fortelle om at man ønsker å gå til jordmor fremfor lege? Forrige sk gikk jeg bare til lege,men denne gangen har jeg kortere vei til helsestasjon med jordmor!

Trenger du å fortelle da? Er vel bare å bestemme jeg, og booke hos den ene fremfor den andre. Er det jeg har gjort, i alle fall.
Ok,men man må vel uansett til lege 1.gang mtp blodprøver osv.
Jeg skal til jormor i morgen, har ikke hatt svangerskapskontroll hos legen enda. Fikk beskjed om at hun tar blodprøver og ordner med det meste :-)

Har pratet med jordmor,og 1.kontroll er hos lege så setter jm opp time ca. 1 mnd etterpå 😊 så det blir spennende. Godt at de gjerne har bedre tid enn det legen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at jeg har 2 stk i magen.. Men pr. I dag ingen symptomer annet enn super ømfintelig på div. Lukter. ellers ikke kvalm ikke ømme brystet. Har vært superdårlig og mye syk i det siste 😩 bestemor fødte toeggede og det er jo arvelig!! Må bare få ut tankene i hodet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at jeg har 2 stk i magen.. Men pr. I dag ingen symptomer annet enn super ømfintelig på div. Lukter. ellers ikke kvalm ikke ømme brystet. Har vært superdårlig og mye syk i det siste 😩 bestemor fødte toeggede og det er jo arvelig!! Må bare få ut tankene i hodet ....

Jeg går med to, men har svært lite symptomer. Men på de undersøkelsene jeg har vært på har alt vært bra. Det er visst veldig individuelt hvor mye symptomer man får 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så koselig å lese om alle dere som har vært på UL og alt er bra!!

Jeg er spent på legetime imorgen, tror det bare er prøver og prat, ikke UL. Hvis det ikke er det skal jeg høre hvor jeg kan få tidlig UL, helst før jul. Er så nervøs for om begge fortsatt har det bra! Tror jeg har begynt å få bekkenløsning, håper det er et bra tegn? Beskrev det for søstra mi som har hatt skikkelig bekkenløsning med alle sine tre barn, og hun sa at det høres veldig ut som det

Hei, hvor langt er du på vei? Legen kan høre etter hjertelyd med doppler viss han har det og du er over ett visst antall uker. Tror man kan høre det fra uke 9 viss mann er heldig, men det er ikke alltid de vil prøve så tidlig, da det kan føre til unødvendig bekymring viss de ikke finner noe. Lykke til hos legen i morgen i alle fall :)

Er 9 uker idag 😊 legen lyttet ikke etter noe, tror ikke han har doppler, men sa at utifra de får symptomene jeg nevner at jeg har er han ikke bekymret 😊 jeg skal til jm 29. desember og tibake til fastlegen 08. januar. Ikke ul hos noen av dem. Men begge sier at hvis det skjer endringer eller jeg er veldig bekymret kan jeg ringe sykehuset eller bestille time til privat ul 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i dag, 11+3, knøttet hadde det fint og sprellet mye. Livlig krabat i magen :-) tiden går heldigvis litt ekstra fort nå i jula... Gleder meg til ordinær ul i februar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har en følelse av at jeg har 2 stk i magen.. Men pr. I dag ingen symptomer annet enn super ømfintelig på div. Lukter. ellers ikke kvalm ikke ømme brystet. Har vært superdårlig og mye syk i det siste 😩 bestemor fødte toeggede og det er jo arvelig!! Må bare få ut tankene i hodet ....

Jeg går med to, men har svært lite symptomer. Men på de undersøkelsene jeg har vært på har alt vært bra. Det er visst veldig individuelt hvor mye symptomer man får 😊

Jada,det er nok det 😊 sikkert bare i hodet mitt jeg tenker det. Får se om jeg bestiller privat ul i januar eller om jeg klarer å vente til Februar. Er 9 uker i dag og 12 uker 15.jan 😊 håper bare alt går bra. Sliter sånn med hoste om dagen at jeg har konstant magesmerter. I følge lege og jm kan man ikke hoste på seg en abort,men det føles jammen slik😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har en følelse av at jeg har 2 stk i magen.. Men pr. I dag ingen symptomer annet enn super ømfintelig på div. Lukter. ellers ikke kvalm ikke ømme brystet. Har vært superdårlig og mye syk i det siste 😩 bestemor fødte toeggede og det er jo arvelig!! Må bare få ut tankene i hodet ....

Jeg går med to, men har svært lite symptomer. Men på de undersøkelsene jeg har vært på har alt vært bra. Det er visst veldig individuelt hvor mye symptomer man får 😊
Jada,det er nok det 😊 sikkert bare i hodet mitt jeg tenker det. Får se om jeg bestiller privat ul i januar eller om jeg klarer å vente til Februar. Er 9 uker i dag og 12 uker 15.jan 😊 håper bare alt går bra. Sliter sånn med hoste om dagen at jeg har konstant magesmerter. I følge lege og jm kan man ikke hoste på seg en abort,men det føles jammen slik😳

Gratulerer forresten med 2 ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i går. Ble satt til 12 uker, stemmer med tidligere UL. Alt så helt fint ut, liten nakkefold,  normalt nesebein, normal flow over tricuspidal og fin flow i navlesnoren. Legen var ganske sikker på kjønn også, blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...