Gå til innhold

Julibarn 2015


Fru B.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tidlig UL, da jeg var 6+1, og den var vaginal. Vi så to små hjerter som banket, så her blir det tvillinger idag er jeg 6+3 og synes tiden snegler seg av sted. Er så utrolig redd for SA, selv om jeg aldri har opplevd det før. Dette er første graviditet.

Åh, så fantastisk gøy med tvillinger :D Jeg kunne ønske at jeg plutselig var i 12 uke og at jeg kunne puste litt lettere ut. Var litt engstelig helt i starten, også har jeg sluppet tanken. Men etter å ha blitt ny bruker her i dag økte plutselig bekymringen igjen :frown:  Har heller ikke hatt SA før og det er min første graviditet også. Men synes det virker så trist. Man gleder seg jo litt mer for hver dag som går bra og det utvikler seg jo så raskt i livmoren! MEN det viktigste er jo å tenke på at om det blir en SA så er det kroppens måte å si at dette ikke var et levedyktig embryo med enten kromosomfeil eller annet. Så da er det jo på en måte bra kroppen ordner opp. Leste at det er er sjeldent man får en SA av andre faktorer som stress o.l. Den vanligste årsaken er avvik/kromosomfeil. Så det får man jo ikke gjort noe med. Leste at det er 15% sjanse for SA mellom uke 4-20. Det er jo ikke så høyt da....Jeg har kjøpt Gro Nylander sin bok "Småen i magen". Veldig bra, anbefales!  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, veldig kjekt å kunne følge alle sammen her inne, vi som er i samme periode  :nigo: Flott å kunne dele tanker og erfaringer. Blitt hekta jeg siden jeg opprettet bruker for noen timer siden hehe :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk, SpireØnske13 det har vært noen tøffe år. Ble gravid mars 2012, men mistet i uke 7 :-( Vi skulle egentlig igang med vårt første IVF forsøk nå i desember, men da satt spiren på naturlig måte Krysser alt jeg har for at den klamrer seg fast til juli

Ønsker deg masse lykke til "Venter på en spire"!! Krysser fingrene for at alt går bra!

Tusen takk!

Skal ringe gyn i morgen og høre om jeg kan få tidlig ultralyd. Andre som har vært?

 

 

Jeg er 8+1 i dag, og har allerede vært to ganger for å utelukke graviditet utenfor livmoren. Første UL var det for tidlig å se noe, så gikk å bekymret meg en del frem til neste gang. Da var jeg 7+2 og fikk se et lite bankende hjerte  :hjerte: Det var helt spesielt altså, så du har absolutt noe å se frem til :-) Krysser fingrene og ønsker deg lykke til  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy att vi er mange som har termin i Juli!

 

Jeg venter også tvillinger og gleder meg stort til og bli firebarns mor:)bare to uker igjen til første milepæl!det skal bli godt for engstelsen har vært stor dette svangerskapet..

 

Formen er varierende,alt fra fryktelig kvalm,oppkast,energiløs,konstant trøtt*gjesp*,til nesten ikke symptomer... Idag våknet jeg tidlig og føler meg i ganske fin form!deilig,men blir litt urolig også... Rart med det:)

 

Fant forresten ut idag att vi gravide skal holde oss unna salami:/ og jeg som har spist det på rundstykke hver dag til frokost siden lørdag!!

 

Åssen er formen deres da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk tidlig UL, da jeg var 6+1, og den var vaginal. Vi så to små hjerter som banket, så her blir det tvillinger idag er jeg 6+3 og synes tiden snegler seg av sted. Er så utrolig redd for SA, selv om jeg aldri har opplevd det før. Dette er første graviditet.

Åh, så fantastisk gøy med tvillinger :D Jeg kunne ønske at jeg plutselig var i 12 uke og at jeg kunne puste litt lettere ut. Var litt engstelig helt i starten, også har jeg sluppet tanken. Men etter å ha blitt ny bruker her i dag økte plutselig bekymringen igjen :frown:  Har heller ikke hatt SA før og det er min første graviditet også. Men synes det virker så trist. Man gleder seg jo litt mer for hver dag som går bra og det utvikler seg jo så raskt i livmoren! MEN det viktigste er jo å tenke på at om det blir en SA så er det kroppens måte å si at dette ikke var et levedyktig embryo med enten kromosomfeil eller annet. Så da er det jo på en måte bra kroppen ordner opp. Leste at det er er sjeldent man får en SA av andre faktorer som stress o.l. Den vanligste årsaken er avvik/kromosomfeil. Så det får man jo ikke gjort noe med. Leste at det er 15% sjanse for SA mellom uke 4-20. Det er jo ikke så høyt da....Jeg har kjøpt Gro Nylander sin bok "Småen i magen". Veldig bra, anbefales!  :Nikke:

 

Boka hennes "Mamma for første gang" er også bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy att vi er mange som har termin i Juli!

 

Jeg venter også tvillinger og gleder meg stort til og bli firebarns mor:)bare to uker igjen til første milepæl!det skal bli godt for engstelsen har vært stor dette svangerskapet..

 

Formen er varierende,alt fra fryktelig kvalm,oppkast,energiløs,konstant trøtt*gjesp*,til nesten ikke symptomer... Idag våknet jeg tidlig og føler meg i ganske fin form!deilig,men blir litt urolig også... Rart med det:)

 

Fant forresten ut idag att vi gravide skal holde oss unna salami:/ og jeg som har spist det på rundstykke hver dag til frokost siden lørdag!!

 

Åssen er formen deres da damer?

Gratulerer med tvillinger!! Føler det er mange for tiden med to i magen :)

 

Formen er ikke bra! Kvalm og sliten. Har gått ned to kilo fra fredag til i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den salamien er vanskelig å holde seg unna, altså! Det er nesten et symptom på å være gravid for meg, for jeg får bare mer lyst på det da! Hahaha...

 

Formen er upåklagelig ift til de forrige svangerskapene....som er litt frustrerende egentlig. Kvalm var jeg før jeg forstod at jeg kunne være gravid, nå har jeg knapt merket noe. Jeg er mest trøtt, vondt i rygg og bekken, veldig sulten tidlig på dagen. Fett hår og hud,  svetter lett. Kunne dusjet to ganger om dagen.

 

 Har begynt å spotte igjen, som de forrige gangene, og akkurat det skulle jeg gjerne vært foruten. Sex kan vi bare glemme, for da bare blør jeg :(

 

Noen andre som opplever blødninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den salamien er vanskelig å holde seg unna, altså! Det er nesten et symptom på å være gravid for meg, for jeg får bare mer lyst på det da! Hahaha...

 

Formen er upåklagelig ift til de forrige svangerskapene....som er litt frustrerende egentlig. Kvalm var jeg før jeg forstod at jeg kunne være gravid, nå har jeg knapt merket noe. Jeg er mest trøtt, vondt i rygg og bekken, veldig sulten tidlig på dagen. Fett hår og hud,  svetter lett. Kunne dusjet to ganger om dagen.

 

 Har begynt å spotte igjen, som de forrige gangene, og akkurat det skulle jeg gjerne vært foruten. Sex kan vi bare glemme, for da bare blør jeg :(

 

Noen andre som opplever blødninger?

Hadde mange blødninger forrige svangerskap. Helt frem til uke 16. Det varierte fra brun utflod, spotting og styrtblødning. Men alt var fint og jeg har verdens søteste prinsess på 10 måneder :) Det er mye vanligere å blø enn hva folk tror! Men anbefaler UL - det roet meg hver gang :) Syntes det var like grusomt hver eneste gang, og trodde at jeg mistet. Derfor var UL fantastisk - å se det blinkende hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den salamien er vanskelig å holde seg unna, altså! Det er nesten et symptom på å være gravid for meg, for jeg får bare mer lyst på det da! Hahaha...

 

Formen er upåklagelig ift til de forrige svangerskapene....som er litt frustrerende egentlig. Kvalm var jeg før jeg forstod at jeg kunne være gravid, nå har jeg knapt merket noe. Jeg er mest trøtt, vondt i rygg og bekken, veldig sulten tidlig på dagen. Fett hår og hud,  svetter lett. Kunne dusjet to ganger om dagen.

 

 Har begynt å spotte igjen, som de forrige gangene, og akkurat det skulle jeg gjerne vært foruten. Sex kan vi bare glemme, for da bare blør jeg :(

 

Noen andre som opplever blødninger?

Vet det er veldig mange som spotter, ikke uvanlig... Jeg har ikke spotta,men har helt vanvittig mye utflod:/ (grøss) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så gøy att vi er mange som har termin i Juli!

Jeg venter også tvillinger og gleder meg stort til og bli firebarns mor:)bare to uker igjen til første milepæl!det skal bli godt for engstelsen har vært stor dette svangerskapet..

Formen er varierende,alt fra fryktelig kvalm,oppkast,energiløs,konstant trøtt*gjesp*,til nesten ikke symptomer... Idag våknet jeg tidlig og føler meg i ganske fin form!deilig,men blir litt urolig også... Rart med det:)

Fant forresten ut idag att vi gravide skal holde oss unna salami:/ og jeg som har spist det på rundstykke hver dag til frokost siden lørdag!!

Åssen er formen deres da damer?

 

Gratulerer med tvillinger!! Føler det er mange for tiden med to i magen :)

 

Formen er ikke bra! Kvalm og sliten. Har gått ned to kilo fra fredag til i dag..

Det har jeg hatt følelsen av også,her er det pergotvillinger.. Så var veldig forbredt på att det kunne bli flere:)

 

Uff, spis lite og ofte,det holder kvalmen i sjakk hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd i morgen, vil da være ca 7+6! Gleder meg veldig, men er samtidig litt redd for at det ikke skal være liv.. Krysser fingrene ❤️ Vi har også tvillinger i familien, så er litt spent på om vi får en eller to.. Vi tar i mot det som kommer, enten det er en, to eller tre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, den salamien er vanskelig å holde seg unna, altså! Det er nesten et symptom på å være gravid for meg, for jeg får bare mer lyst på det da! Hahaha...

 

Formen er upåklagelig ift til de forrige svangerskapene....som er litt frustrerende egentlig. Kvalm var jeg før jeg forstod at jeg kunne være gravid, nå har jeg knapt merket noe. Jeg er mest trøtt, vondt i rygg og bekken, veldig sulten tidlig på dagen. Fett hår og hud,  svetter lett. Kunne dusjet to ganger om dagen.

 

 Har begynt å spotte igjen, som de forrige gangene, og akkurat det skulle jeg gjerne vært foruten. Sex kan vi bare glemme, for da bare blør jeg :(

 

Noen andre som opplever blødninger?

Hadde mange blødninger forrige svangerskap. Helt frem til uke 16. Det varierte fra brun utflod, spotting og styrtblødning. Men alt var fint og jeg har verdens søteste prinsess på 10 måneder :) Det er mye vanligere å blø enn hva folk tror! Men anbefaler UL - det roet meg hver gang :) Syntes det var like grusomt hver eneste gang, og trodde at jeg mistet. Derfor var UL fantastisk - å se det blinkende hjerte :)

 

 

 

 

Ja, den salamien er vanskelig å holde seg unna, altså! Det er nesten et symptom på å være gravid for meg, for jeg får bare mer lyst på det da! Hahaha...

 

Formen er upåklagelig ift til de forrige svangerskapene....som er litt frustrerende egentlig. Kvalm var jeg før jeg forstod at jeg kunne være gravid, nå har jeg knapt merket noe. Jeg er mest trøtt, vondt i rygg og bekken, veldig sulten tidlig på dagen. Fett hår og hud,  svetter lett. Kunne dusjet to ganger om dagen.

 

 Har begynt å spotte igjen, som de forrige gangene, og akkurat det skulle jeg gjerne vært foruten. Sex kan vi bare glemme, for da bare blør jeg :(

 

Noen andre som opplever blødninger?

Vet det er veldig mange som spotter, ikke uvanlig... Jeg har ikke spotta,men har helt vanvittig mye utflod:/ (grøss) hehe!

 

Jeg er jo vant til det, det er vel et graviditetssymptom hos meg. Men like frustrerende for det. I tillegg har jeg begynt på blodfortynnende for å forebygge blodpropp og da blør jeg lettere.

 

Skal på UL i morgen for å fastsette termin og ift duotest. Litt spent på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg fikk tidlig UL, da jeg var 6+1, og den var vaginal. Vi så to små hjerter som banket, så her blir det tvillinger idag er jeg 6+3 og synes tiden snegler seg av sted. Er så utrolig redd for SA, selv om jeg aldri har opplevd det før. Dette er første graviditet.

Åh, så fantastisk gøy med tvillinger :D Jeg kunne ønske at jeg plutselig var i 12 uke og at jeg kunne puste litt lettere ut. Var litt engstelig helt i starten, også har jeg sluppet tanken. Men etter å ha blitt ny bruker her i dag økte plutselig bekymringen igjen :frown: Har heller ikke hatt SA før og det er min første graviditet også. Men synes det virker så trist. Man gleder seg jo litt mer for hver dag som går bra og det utvikler seg jo så raskt i livmoren! MEN det viktigste er jo å tenke på at om det blir en SA så er det kroppens måte å si at dette ikke var et levedyktig embryo med enten kromosomfeil eller annet. Så da er det jo på en måte bra kroppen ordner opp. Leste at det er er sjeldent man får en SA av andre faktorer som stress o.l. Den vanligste årsaken er avvik/kromosomfeil. Så det får man jo ikke gjort noe med. Leste at det er 15% sjanse for SA mellom uke 4-20. Det er jo ikke så høyt da....Jeg har kjøpt Gro Nylander sin bok "Småen i magen". Veldig bra, anbefales! :Nikke:

Da skal jeg se etter den boka i bokhandlere 😊 man må jo bare stresse ned og nyte at man faktisk er gravid. Som du sier, det er jo mye større sannsynlighet for at det går bra enn dårlig når man er kommet over uke 4 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jupp her er mens termin 29.juli. Har en gutt født i Jan.13 har positiv test,men ingen andre symptomer pr. I dag. Venter på den dumme kvalmen som helt sikkert kommer denne gangen også når ble dere kvalme?

Hei og velkommen hit!

 

Gratulerer med positiv test, og med to tette. Spennende :laugh: Her kom kvalmen like før 6 fullførte uker, men det varierer på styrke fra dag til dag.

Kvalmen kom hit også rett før 6.uke😩 men ikke som sist da jeg hang over doen😳 denne gangen mer variabelt og mildere. Håper det fortsetter slik. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt kvalm innimellom, men det er hvis jeg er sulten. Håper jeg slipper å bli kvalm, er kjipt nå i advent og til jul hvis jeg ikke orker all kosen 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på UL og sett et sterkt og fint bankende hjerte :) Hurra! Liten alien der inne, tihi :)

 

Er 8+3 ifølge min beregning, gyn målte til litt kortere, men det variere visst med veksten så tidlig, så fasiten får vi ikke før senere.

 

Første legetime i morgen, formen er elendig. Sprøtt sliten! Håper hun kan sjekke at det ikke er noe annet galt enn at jeg er gravid i alle fall... Skal ikke nekte for at litt mindre jobb ville gjort seg nå heller... Fungerer hverken på jobb eller hjemme slik det er nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør sikkert ikke si noe, men jeg er misunnelig på dere som har mange symptomer. For jeg merker ingenting :-/ litt bekymra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å se et bankende hjerte utålmodig82. ;-) gratulerer så mye! Da kan du senke skuldrene!;)

Skal selv inn på tidlig ul 23 des. Tiden kan ikke gå fort nokk....... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på UL og sett et sterkt og fint bankende hjerte :) Hurra! Liten alien der inne, tihi :)

 

Er 8+3 ifølge min beregning, gyn målte til litt kortere, men det variere visst med veksten så tidlig, så fasiten får vi ikke før senere.

 

Første legetime i morgen, formen er elendig. Sprøtt sliten! Håper hun kan sjekke at det ikke er noe annet galt enn at jeg er gravid i alle fall... Skal ikke nekte for at litt mindre jobb ville gjort seg nå heller... Fungerer hverken på jobb eller hjemme slik det er nå :(

Hurra  :hjerter_rundt:  :blomst: så fint! Skal ha første legetime i mårra selv, bor i Oslo så må få søkt om fødeplass. Formen er ganske ræva her også. Føler meg helt utslitt. Kvalmen er til å leve med, kommer i bølger nå og da, men har ingen energi. Gleder meg til jeg kan si det som det er på jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør sikkert ikke si noe, men jeg er misunnelig på dere som har mange symptomer. For jeg merker ingenting :-/ litt bekymra..

Hvor langt er du kommet da? Er 7+4 og det er først de siste dagene at jeg virkelig har kjent noe. Det er dessuten helt vanlig å ikke merke så mye, søstra mi har to unger og kjente ingenting i første trimester noen av gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5+1. Kanskje det er normalt å ikke merke noe da? Huff, alle disse tankene :-/

De fleste får vel ikke særlig mye symptomer før de er seks uker, mener jeg å ha lest. Stemte bra på meg. Det går nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er 5+1. Kanskje det er normalt å ikke merke noe da? Huff, alle disse tankene :-/

De fleste får vel ikke særlig mye symptomer før de er seks uker, mener jeg å ha lest. Stemte bra på meg. Det går nok bra skal du se :)

Da får vi vente å se :-) Takk for at du svarte, ble litt mer rolig. Men tiden går sent :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...