Gå til innhold

Julibarn 2015


Fru B.

Anbefalte innlegg

Heh he ja ganske mye bekymring for noe som fortsatt er så lite... :) Har du vært på flere UL Krumelur? Jeg skal på min første om ca en uke, kjenner jeg er en kombinasjon av spent, glad og kjempenervøs. Er i uke 12 da og siden det er første graviditet og UL, så er jeg veldig spent på hva jeg får se.  :wub:

Var på første for to uker siden. Fikk tilbud om å komme hver 14. dag fram til uke 12 pga gjentatte aborter og et svangerskap utenfor livmor. Alt så tipp topp ut forrige gang, men det var jo veldig tidlig. Nå har jeg fått vondt i venstre side,sånn stikking, og det minner meg om da jeg var gravid i egglederen. Det er jo sikkert ikke det, men tenker sånn hva hvis det er en tvilling som sitter fast der? Godt jeg får en sjekk i mårra, sannsynligheten for det er jo ekstremt liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Heh he ja ganske mye bekymring for noe som fortsatt er så lite... :) Har du vært på flere UL Krumelur? Jeg skal på min første om ca en uke, kjenner jeg er en kombinasjon av spent, glad og kjempenervøs. Er i uke 12 da og siden det er første graviditet og UL, så er jeg veldig spent på hva jeg får se.  :wub:

Var på første for to uker siden. Fikk tilbud om å komme hver 14. dag fram til uke 12 pga gjentatte aborter og et svangerskap utenfor livmor. Alt så tipp topp ut forrige gang, men det var jo veldig tidlig. Nå har jeg fått vondt i venstre side,sånn stikking, og det minner meg om da jeg var gravid i egglederen. Det er jo sikkert ikke det, men tenker sånn hva hvis det er en tvilling som sitter fast der? Godt jeg får en sjekk i mårra, sannsynligheten for det er jo ekstremt liten!

 

Da skjønner jeg det er godt å bli fulgt opp tett. Stikking kan sikkert være litt strekking av livmor og andre ting i området også, men skjønner du er bekymra etter det du har vært igjennom.  Sjangsen for tvilling i eggleder er sikkert forsvinnende liten ja og forhåpentligvis sitter spira hele veien denne gangen.  :klem: Lykke til imorra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Når har dere planer om å fortelle familie, venner og resten av verden om graviditeten? :-) Det skal jo være tilnærmet trygt etter 12 uker, men personlig kunne jeg tenkt meg å vente til etter OUL og enda litt til :fnise: Vurderer å fortelle familien i julen, noen dager før vi når 12 uker, men er fryktelig usikker altså!

Vi er akkurat noen dager over 12 uker på julaften. Min mor vet det allerede, men tenker å fortelle det til resten av familien og svigers på julaften. Skal til jordmor for andre gang 18.des så håper hun kan gi klarsignal på at alt virker OK :-))
Vi tenkte også først å si det på julaften - er 13 uker da. Men vi ombestemte oss. Fordi jeg tror søsteren min som jeg skal feire med kommer til å bli litt sjalu - og jeg ønsker en koselig julaften hvor ingen har slike følelser. Derfor forteller vi det etter UL 17. des :) Da kommer ikke sjokket på selve julaften og alt fokus blir ikke på oss :)

Hvordan tenker dere å fortelle det den 17? :-)

 

Vi har laget en body på Lillemille.dk til snuppa på 11 måneder. Vet at søsteren min også skal til foreldrene mine den dagen, så da kommer vi bare vanlig på besøk og så får tante kle av lille ytterklærne, og forhåpentligvis klarer de å forstå hva som står på bodyen - "Jeg skal bli storesøster!". Ikke så orginalt, men veldig søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Heh he ja ganske mye bekymring for noe som fortsatt er så lite... :) Har du vært på flere UL Krumelur? Jeg skal på min første om ca en uke, kjenner jeg er en kombinasjon av spent, glad og kjempenervøs. Er i uke 12 da og siden det er første graviditet og UL, så er jeg veldig spent på hva jeg får se. :wub:

Var på første for to uker siden. Fikk tilbud om å komme hver 14. dag fram til uke 12 pga gjentatte aborter og et svangerskap utenfor livmor. Alt så tipp topp ut forrige gang, men det var jo veldig tidlig. Nå har jeg fått vondt i venstre side,sånn stikking, og det minner meg om da jeg var gravid i egglederen. Det er jo sikkert ikke det, men tenker sånn hva hvis det er en tvilling som sitter fast der? Godt jeg får en sjekk i mårra, sannsynligheten for det er jo ekstremt liten!

Bra du får tett oppfølging 😊 selv om alt sannsynligvis er som det skal, trenger man å bli beroliget noen ganger! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra her, 2 cm lang med et hjerte som slo. Sannsynligvis var det ligamentene jeg kjente. Det rare er at det så ut som om egget hadde kommet fra høyre side, der jeg mangler eggleder. Visste at det skulle være mulig, men kjente jo el-smerter fra venstre. Pussige greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra her, 2 cm lang med et hjerte som slo. Sannsynligvis var det ligamentene jeg kjente. Det rare er at det så ut som om egget hadde kommet fra høyre side, der jeg mangler eggleder. Visste at det skulle være mulig, men kjente jo el-smerter fra venstre. Pussige greier

Så bra at alt er bra 😊 hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei hei. Lenge mellom jeg er innom. Er så dårlig at jeg kaster opp vann og magesyre. Er diagnostisert med Hyperermesis Gravidarum - dette svangerskapet også. Får ikke lov til å gå ned i vekt siden jeg ikke får i meg nok næring, og må telle hvor mange ganger mat osv kommer opp igjen... Har gått ned 2,5 kg på like mange uker... Jeg er 100% sykemeldt for tiden. Strever med å få levert lillegutt i barnehagen, og er utslitt når jeg kommer hjem. Har heldigvis en super mann som tar seg av alt. :)

 

Det er ganske mange som begynner å vite det nå, ettersom jeg er såpass dårlig. Skal fortelle det til mamma og pappa når de kommer hit til helga. De skal være barnevakt, for vi skal egentlig på julebord, men jeg blir nok bare hjemme og slapper av.

 

Jeg skal på tidlig UL den 11.01, er lenge å vente, men men. Har nok av symptomer da... Så jeg er ikke så veldig bekymret. :)

Huffda! Og jeg som tenkte at jeg hadde det kjipt med utmattelse og kvalme! Kan ikke tenke meg hvor tøft det må være for deg! Det hjelper å ha god støtte i partner =) Hadde du det slik i hele ditt forrige svangerskap eller bare i starten?

 

Det gikk heldigvis over da jeg var 14 uker på vei. Satser på det samme denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte doppler i dag og hørte hjertelyden klart og tydelig! 10+3 :-) Fantastisk opplevelse.. Overlykkelig og gleder meg ekstra mye til ordinær UL i februar.. Kvalmen har begynt å gå over og nå skal jeg nyte resten av graviditeten. Krysser fingrene for at alt går bra.. Både her og hos dere. God natt til alle kommende julibarn og mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte doppler i dag og hørte hjertelyden klart og tydelig! 10+3 :-) Fantastisk opplevelse.. Overlykkelig og gleder meg ekstra mye til ordinær UL i februar.. Kvalmen har begynt å gå over og nå skal jeg nyte resten av graviditeten. Krysser fingrene for at alt går bra.. Både her og hos dere. God natt til alle kommende julibarn og mødre!

 

ÅÅh, så herlig! Gleder meg til å høre hjertelyd her også. Er akkurat 9 uker i dag, og synes den siste uken har gått så fort! Håper det holder seg slik :-) Vi skal til første svangerskapskontroll 19/12, vil da være like langt som du er nå. Tror du det er sjans for at legen lytter etter hjertelyd med Doppler så tidlig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll :) Legen mente jeg var 12+1 og at termin er 26. juni. Men jeg er ikke enig i hjulet som hun bruker.. Jeg mener nemlig at EL var senere. Jeg skal heldigvis på UL neste uke, og da får vi se hva som stemmer :) Hadde jo vært helt greit å allerede vært over de 12 magiske ukene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjøpte doppler i dag og hørte hjertelyden klart og tydelig! 10+3 :-) Fantastisk opplevelse.. Overlykkelig og gleder meg ekstra mye til ordinær UL i februar.. Kvalmen har begynt å gå over og nå skal jeg nyte resten av graviditeten. Krysser fingrene for at alt går bra.. Både her og hos dere. God natt til alle kommende julibarn og mødre!

 

ÅÅh, så herlig! Gleder meg til å høre hjertelyd her også. Er akkurat 9 uker i dag, og synes den siste uken har gått så fort! Håper det holder seg slik :-) Vi skal til første svangerskapskontroll 19/12, vil da være like langt som du er nå. Tror du det er sjans for at legen lytter etter hjertelyd med Doppler så tidlig? :-)

 

Legen lyttet ikke etter hjertelyden på min første svangerskapskontroll - og hun mente jeg var 12+1... Men jeg spurte heller ikke da. Mulig du får hvis du spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kjøpte doppler i dag og hørte hjertelyden klart og tydelig! 10+3 :-) Fantastisk opplevelse.. Overlykkelig og gleder meg ekstra mye til ordinær UL i februar.. Kvalmen har begynt å gå over og nå skal jeg nyte resten av graviditeten. Krysser fingrene for at alt går bra.. Både her og hos dere. God natt til alle kommende julibarn og mødre!

ÅÅh, så herlig! Gleder meg til å høre hjertelyd her også. Er akkurat 9 uker i dag, og synes den siste uken har gått så fort! Håper det holder seg slik :-) Vi skal til første svangerskapskontroll 19/12, vil da være like langt som du er nå. Tror du det er sjans for at legen lytter etter hjertelyd med Doppler så tidlig? :-)

Vet om mange som har vært hos jordmor i uke 10 og hørt hjerteslagene, men er ikke alle som hører det så tidlig..

Mannen i huset kjøpte doppler, rett og slett fordi han ikke klarte å vente. :-) det er muligheter for å spille lyden inn på pc og mobil, så på julemorgen vil nok noen i vår familie få julegaven på sms :-) håper du hører hjertelyd, fantastisk opplevelse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Når har dere planer om å fortelle familie, venner og resten av verden om graviditeten? :-) Det skal jo være tilnærmet trygt etter 12 uker, men personlig kunne jeg tenkt meg å vente til etter OUL og enda litt til :fnise: Vurderer å fortelle familien i julen, noen dager før vi når 12 uker, men er fryktelig usikker altså!

Vi er akkurat noen dager over 12 uker på julaften. Min mor vet det allerede, men tenker å fortelle det til resten av familien og svigers på julaften. Skal til

jordmor for andre gang 18.des så håper hun kan gi klarsignal på at alt virker OK :-))

Vi tenkte også først å si det på julaften - er 13 uker da. Men vi ombestemte oss. Fordi jeg tror søsteren min som jeg skal feire med kommer til å bli litt sjalu - og jeg ønsker en koselig julaften hvor ingen har slike følelser. Derfor forteller vi det etter UL 17. des :) Da kommer ikke sjokket på selve julaften og alt fokus blir ikke på oss :)

Vi skal feire hver for oss for siste gang i år, så tenkte å fortelle det rett etter jul :-) Da er vi som sagt rundt uke 12. Litt likt hos oss også - har på følelsen av at søstera til kjæresten min absolutt ikke kommer til å bli noe glad - så vi er fortsatt litt usikre! Fortalte det til en god venninne dagen jeg fant det ut, og har planer om å fortelle det til søsteren min om noen dager for å få noen tips til hvordan vi skal fortelle resten av familien :-) Studiene mine må nemlig utsettes et år, noe jeg ikke tror kommer til å bli særlig populært hos min mor! Ha ha! Heldigvis er babyen veldig planlagt rundt dette - så det tar nok ikke lang tid før hun også blir glad :-) Grugleder meg fælt til å fortelle altså! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har blødd litt i det siste?

Jeg merket det på toalettet i sta... litt stressa da..

Her var det litt rosa i en hel dag etter at vi hadde sex, og da ble jeg rimelig stressa - så kan bare tenke meg hvordan du har det! Men når det er sagt, er det visstnok ganske så vanlig med blødninger - og det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for så lenge du ikke fossblør :-) Og at det samtidig gjør veldig vondt! Søstera mi blødde en hel del med niesen min sist, men det gikk helt fint :-) Håper det gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjøpte doppler i dag og hørte hjertelyden klart og tydelig! 10+3 :-) Fantastisk opplevelse.. Overlykkelig og gleder meg ekstra mye til ordinær UL i februar.. Kvalmen har begynt å gå over og nå skal jeg nyte resten av graviditeten. Krysser fingrene for at alt går bra.. Både her og hos dere. God natt til alle kommende julibarn og mødre!

 

ÅÅh, så herlig! Gleder meg til å høre hjertelyd her også. Er akkurat 9 uker i dag, og synes den siste uken har gått så fort! Håper det holder seg slik :-) Vi skal til første svangerskapskontroll 19/12, vil da være like langt som du er nå. Tror du det er sjans for at legen lytter etter hjertelyd med Doppler så tidlig? :-)

 

Han hørte på meg på ordinær legetime 8+3. hørte ikke noe da, men så det er godt mulig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kjøpte doppler i dag og hørte hjertelyden klart og tydelig! 10+3 :-) Fantastisk opplevelse.. Overlykkelig og gleder meg ekstra mye til ordinær UL i februar.. Kvalmen har begynt å gå over og nå skal jeg nyte resten av graviditeten. Krysser fingrene for at alt går bra.. Både her og hos dere. God natt til alle kommende julibarn og mødre!

 

ÅÅh, så herlig! Gleder meg til å høre hjertelyd her også. Er akkurat 9 uker i dag, og synes den siste uken har gått så fort! Håper det holder seg slik :-) Vi skal til første svangerskapskontroll 19/12, vil da være like langt som du er nå. Tror du det er sjans for at legen lytter etter hjertelyd med Doppler så tidlig? :-)

 

Han hørte på meg på ordinær legetime 8+3. hørte ikke noe da, men så det er godt mulig =)

 

Nei, faktisk 7+3. Er jo 8+3 i dag jo hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har blødd litt i det siste?

Jeg merket det på toalettet i sta... litt stressa da..

Her var det litt rosa i en hel dag etter at vi hadde sex, og da ble jeg rimelig stressa - så kan bare tenke meg hvordan du har det! Men når det er sagt, er det visstnok ganske så vanlig med blødninger - og det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for så lenge du ikke fossblør :-) Og at det samtidig gjør veldig vondt! Søstera mi blødde en hel del med niesen min sist, men det gikk helt fint :-) Håper det gir seg snart!

 

 

Dro på en tidlig UL i går, hjertet banker! fikk tilogmed 3D bilde... litt funky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag (9+1) kom plutselig kvalmen for fullt, spydde som en gris før jobb.. Trodde symptomene skulle begynne å gi seg jeg nå :huh: Dette er første gangen jeg har kasta opp i svangerskapet, krysser fingrene for at det var siste. Men, regner med det er prisen man må betale for å få bære frem et lite mirakel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen som har blødd litt i det siste?

Jeg merket det på toalettet i sta... litt stressa da..

Her var det litt rosa i en hel dag etter at vi hadde sex, og da ble jeg rimelig stressa - så kan bare tenke meg hvordan du har det! Men når det er sagt, er det visstnok ganske så vanlig med blødninger - og det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for så lenge du ikke fossblør :-) Og at det samtidig gjør veldig vondt! Søstera mi blødde en hel del med niesen min sist, men det gikk helt fint :-) Håper det gir seg snart!

Dro på en tidlig UL i går, hjertet banker! fikk tilogmed 3D bilde... litt funky!

Åhh, så godt å høre altså! Hvor langt er du på vei? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har gul og slimete utflod? Har kommet rimelig mye et par hanger i dag, håper ikke det er noe galt! Har litt murringer også, ble plutselig så engstelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...