Gå til innhold

Julibarn 2015


Fru B.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye *venter på en spire* 😀😊 så bra at det endelig klaffet for dere!! Kan ikke forestille meg hvordan det er å prøve i 4 år!

Krysser fingrene for deg; (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Flere som venter i Juli? Jeg har menstermin 4 juli:)

Jeg har termin 28 juli. Men så blir det vel +2 ?! =) Det er vel det som kalles menstermin? =)

Ikke for å være vanskelig, men det kan ikke stemme at du er i uke 8 hvis du har termin 28. juli. Jeg har termin 19. og er 7+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, SpireØnske13 💜 det har vært noen tøffe år. Ble gravid mars 2012, men mistet i uke 7 :-( Vi skulle egentlig igang med vårt første IVF forsøk nå i desember, men da satt spiren på naturlig måte 💜 Krysser alt jeg har for at den klamrer seg fast til juli 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Flere som venter i Juli? Jeg har menstermin 4 juli:)

Jeg har termin 28 juli. Men så blir det vel +2 ?! =) Det er vel det som kalles menstermin? =)

Ikke for å være vanskelig, men det kan ikke stemme at du er i uke 8 hvis du har termin 28. juli. Jeg har termin 19. og er 7+2 :)

 

Hei! Hehe, nei jeg som rota. Du har helt rett. roter litt med disse ukene, det er litt nytt for meg. lastet ned en sånn gravidapp. Da regnet den ut at jeg er i uke 7 og har termin 19 juli. Men hva er 7+2. uker og dager?? Det er i allefall akkurat 7 uker siden mens dag 1. Så da er embryoet 5 uker også i svagerskapsuker sier man 7 uker. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har termin 28 juli så er du like langt på vei som meg, altså 6+0

Nei, har visst 19 juli i følge en gravidapp.. så da er jeg vel 7 uker på vei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Flere som venter i Juli? Jeg har menstermin 4 juli:)

Jeg har termin 28 juli. Men så blir det vel +2 ?! =) Det er vel det som kalles menstermin? =)

Ikke for å være vanskelig, men det kan ikke stemme at du er i uke 8 hvis du har termin 28. juli. Jeg har termin 19. og er 7+2 :)

 

Hei! Hehe, nei jeg som rota. Du har helt rett. roter litt med disse ukene, det er litt nytt for meg.  Har lastet ned en sånn gravidapp. Da regnet den ut at jeg er i uke 7 og har termin 19 juli. Det er i allefall akkurat 7 uker (12.10) siden mens dag 1. Så i dag da det er søndag er jeg vel akkurat 7+0 om jeg har forstått dette riktig =) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, SpireØnske13 det har vært noen tøffe år. Ble gravid mars 2012, men mistet i uke 7 :-( Vi skulle egentlig igang med vårt første IVF forsøk nå i desember, men da satt spiren på naturlig måte Krysser alt jeg har for at den klamrer seg fast til juli

Ønsker deg masse lykke til "Venter på en spire"!! Krysser fingrene for at alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvis du har termin 28 juli så er du like langt på vei som meg, altså 6+0

Nei, har visst 19 juli i følge en gravidapp.. så da er jeg vel 7 uker på vei
Da er vi akkurat like langt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Flere som venter i Juli? Jeg har menstermin 4 juli:)

Jeg har termin 28 juli. Men så blir det vel +2 ?! =) Det er vel det som kalles menstermin? =)
Ikke for å være vanskelig, men det kan ikke stemme at du er i uke 8 hvis du har termin 28. juli. Jeg har termin 19. og er 7+2 :)

Hei! Hehe, nei jeg som rota. Du har helt rett. roter litt med disse ukene, det er litt nytt for meg. lastet ned en sånn gravidapp. Da regnet den ut at jeg er i uke 7 og har termin 19 juli. Men hva er 7+2. uker og dager?? Det er i allefall akkurat 7 uker siden mens dag 1. Så da er embryoet 5 uker også i svagerskapsuker sier man 7 uker. Stemmer det?

Stemmer, men man sier jo også at man er i åttende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Flere som venter i Juli? Jeg har menstermin 4 juli:)

Jeg har termin 28 juli. Men så blir det vel +2 ?! =) Det er vel det som kalles menstermin? =)
Ikke for å være vanskelig, men det kan ikke stemme at du er i uke 8 hvis du har termin 28. juli. Jeg har termin 19. og er 7+2 :)
Hei! Hehe, nei jeg som rota. Du har helt rett. roter litt med disse ukene, det er litt nytt for meg. lastet ned en sånn gravidapp. Da regnet den ut at jeg er i uke 7 og har termin 19 juli. Men hva er 7+2. uker og dager?? Det er i allefall akkurat 7 uker siden mens dag 1. Så da er embryoet 5 uker også i svagerskapsuker sier man 7 uker. Stemmer det?

Stemmer, men man sier jo også at man er i åttende uke.

 

Ja, er jo i siste dag av 7 uke så =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvis du har termin 28 juli så er du like langt på vei som meg, altså 6+0

Nei, har visst 19 juli i følge en gravidapp.. så da er jeg vel 7 uker på vei
Da er vi akkurat like langt :)

 

Fantastisk =) Det er så spennende altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk, SpireØnske13 det har vært noen tøffe år. Ble gravid mars 2012, men mistet i uke 7 :-( Vi skulle egentlig igang med vårt første IVF forsøk nå i desember, men da satt spiren på naturlig måte Krysser alt jeg har for at den klamrer seg fast til juli

Ønsker deg masse lykke til "Venter på en spire"!! Krysser fingrene for at alt går bra!

Tusen takk!

Skal ringe gyn i morgen og høre om jeg kan få tidlig ultralyd. Andre som har vært? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk, SpireØnske13 det har vært noen tøffe år. Ble gravid mars 2012, men mistet i uke 7 :-( Vi skulle egentlig igang med vårt første IVF forsøk nå i desember, men da satt spiren på naturlig måte Krysser alt jeg har for at den klamrer seg fast til juli

Ønsker deg masse lykke til "Venter på en spire"!! Krysser fingrene for at alt går bra!

Tusen takk!

Skal ringe gyn i morgen og høre om jeg kan få tidlig ultralyd. Andre som har vært?

 

Ja, gjør det! Jeg synes det er lenge å vente til 1 UL i 18 uke. Tror jeg kommer til å bestille UL før det =) Hvor tidlig kan man ta UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos de fleste private kan man ta UL fra uke 5, men de anbefaler å vente et par uker til - i alle fall de jeg har pratet med.

 

Jeg skal ta når jeg er 8+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos de fleste private kan man ta UL fra uke 5, men de anbefaler å vente et par uker til - i alle fall de jeg har pratet med.

 

Jeg skal ta når jeg er 8+6.

Ok! Kanskje det er lurt å ringe snart å booke time om det er stor pågang før jul. Hadde jo vært veldig fint å se at alt står bra til før jul :nisse: Er det vaginal UL man får da siden det er så tidlig? fra en førstegangsgravid.. :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på utsiden av magen ul skjer:-)

Jeg tok i uke 11-12 sist. Da kan en avdekke en del i forhold til avvik av fosteret, downs og andre sykdommer . Har bestilt tidlig ul 23 des. Å da er jeg 11-12 uker på vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på utsiden av magen ul skjer:-)

Jeg tok i uke 11-12 sist. Da kan en avdekke en del i forhold til avvik av fosteret, downs og andre sykdommer . Har bestilt tidlig ul 23 des. Å da er jeg 11-12 uker på vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at tidlig UL stort sett foregår som gynekologisk undersøkelse, dvs vaginalt. Etter uke 11-12 kan de begynne med utvendig UL.

 

Der jeg booket (Oslo City Legesenter) var det nesten fullt to uker frem i tid, men fikk time i midten av desember. Jeg ville også gjerne vite at alt er ok før jul! Så kanskje besteforeldrene kan få en fin julepresang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på utsiden av magen ul skjer:-)

Jeg tok i uke 11-12 sist. Da kan en avdekke en del i forhold til avvik av fosteret, downs og andre sykdommer . Har bestilt tidlig ul 23 des. Å da er jeg 11-12 uker på vei;)

Ja, er jo vanligvis det. Men har hørt at det gjøres vaginalt om man er tidlig ute... Venninen min fikk nemlig vag ul. Tenkte å ringe i morgen nå og bestille til 22 des. Da er jeg også 11 uker på vei =) Tenkte selv det er lurt å sjekke før man er i 12 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig UL, da jeg var 6+1, og den var vaginal. Vi så to små hjerter som banket, så her blir det tvillinger 😊 idag er jeg 6+3 og synes tiden snegler seg av sted. Er så utrolig redd for SA, selv om jeg aldri har opplevd det før. Dette er første graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...