Gå til innhold

Julibarn 2015


Fru B.

Anbefalte innlegg

Andre som har gul og slimete utflod? Har kommet rimelig mye et par hanger i dag, håper ikke det er noe galt! Har litt murringer også, ble plutselig så engstelig...

 

Ja, jeg også. Oppdaget idag. Har ikke hatt noe utflod før dette. Men nå har jeg sånn mørk skittengul (yuck, I know) utflod. Men den lukter ingenting, i alle fall. Murringer har jeg hatt hele tiden. Men idag har jeg vært ekstremt kvalm også, ikke fått i meg noenting annet enn tre salte pinner. Så mulig utfloden har endret seg fordi jeg er dehydrert eller noe. 

 

Tenkte uansett å sende en SMS til JM hvis det ikke går over iløpet av morgendagen. Høre om jeg bør oppsøke lege. Skal uansett på tidlig UL på onsdag, så er ikke mye å gjøre fram til det, annet enn å vente og håpe! 

 

Er forøvrig 8+0 i dag - vet ikke om det er mer eller mindre vanlig med mye utflod/endringer i utflod ved ulike tidspunkt i svangerskapet. Min første, så alt er temmelig nytt og skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig er jordmoren "min" helt fantastisk! Første kontroll brukte hun over en time på, forklarte og spurte og pratet og beroliget. Hun var så flink at jeg bestemte meg for å gå til alle kontroller hos henne. De har labratorie på helsestasjonen hvor de kan ta alle blodprøver, og de har generelt bedre tid enn hos fastlegen, hvor det er veldig travelt miljø. 

 

Jordmor virket så profesjonell og omsorgsfull - MYE bedre enn legen jeg fikk på legekontoret da jeg skulle sjekke hcg-nivå, som måtte google seg fram til hva hun skulle sjekke. Gleder meg faktisk til å se henne igjen. Fikk også mobilnummer og oppfordring om å sende sms dersom jeg lurte på noe, eller bare ville prate. Hun var også veldig flink til å informere om de psykiske sidene ved det å være gravid - og at alle endringene også kan gi utslag i følelser - noe jeg selvfølgelig var klar over, men det kjentes godt at hun var i forkant og informerte om dette likevel, så blir det ikke såå tabu om jeg skulle få behov for å prate om slike ting også. 

 

Alt i alt kjempefornøyd med hvordan jeg ble mottatt på helsestasjonen. Helt topp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8 idag! Og fortsatt ikke noe særlig kvalm Føler meg utrolig heldig når jeg leser om dere som er så dårlige.

Så deilig! Bare NYT det, ikke noe kjekt å ha 0 energi og være spysjuk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jordmoren "min" helt fantastisk! Første kontroll brukte hun over en time på, forklarte og spurte og pratet og beroliget. Hun var så flink at jeg bestemte meg for å gå til alle kontroller hos henne. De har labratorie på helsestasjonen hvor de kan ta alle blodprøver, og de har generelt bedre tid enn hos fastlegen, hvor det er veldig travelt miljø. 

 

Jordmor virket så profesjonell og omsorgsfull - MYE bedre enn legen jeg fikk på legekontoret da jeg skulle sjekke hcg-nivå, som måtte google seg fram til hva hun skulle sjekke. Gleder meg faktisk til å se henne igjen. Fikk også mobilnummer og oppfordring om å sende sms dersom jeg lurte på noe, eller bare ville prate. Hun var også veldig flink til å informere om de psykiske sidene ved det å være gravid - og at alle endringene også kan gi utslag i følelser - noe jeg selvfølgelig var klar over, men det kjentes godt at hun var i forkant og informerte om dette likevel, så blir det ikke såå tabu om jeg skulle få behov for å prate om slike ting også. 

 

Alt i alt kjempefornøyd med hvordan jeg ble mottatt på helsestasjonen. Helt topp! 

Åh, så utrolig flott! Jeg burde kanskje kontakte min lokale helsestasjon snart. Greit å opprette kontakt. Jeg har vært veldig labil og lei meg. Er jo kjempeglad for å være gravid, men har dager jeg kjemper med tårene og bare føler meg så uendelig trist! Det føles jo feil å skulle være trist når en er gravid for jeg er jo kjempeglad for det. Så får jeg dårlig samvittighet. Det er jo helt merkelig! Men kan ikke noe for det. Var seriøst "høy" på graviditeten de første ukene. Da brydde jeg meg ikke noe om mindre eller større problemer, Aahhh.. who cares... JEG ER GRAVID!!! =) Det går jo veldig opp og ned da. Men merker ustabiliteten, det er ubehagelig. 

 

Tåler ikke en kommentar fra pasienter (da kommer tårene) , tåler stress dårligere på jobb, blitt sint og skjelt ut leger jeg synes har gjort en dårlig jobb! Haha, og jeg som er så forsiktig og rolig til vanlig! Om jeg ikke klarer å ta meg sammen så tror jeg folk skjønner tegninga snart haha...

 

Andre som har det slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Andre som har gul og slimete utflod? Har kommet rimelig mye et par hanger i dag, håper ikke det er noe galt! Har litt murringer også, ble plutselig så engstelig...

 

Ja, jeg også. Oppdaget idag. Har ikke hatt noe utflod før dette. Men nå har jeg sånn mørk skittengul (yuck, I know) utflod. Men den lukter ingenting, i alle fall. Murringer har jeg hatt hele tiden. Men idag har jeg vært ekstremt kvalm også, ikke fått i meg noenting annet enn tre salte pinner. Så mulig utfloden har endret seg fordi jeg er dehydrert eller noe. 

 

Tenkte uansett å sende en SMS til JM hvis det ikke går over iløpet av morgendagen. Høre om jeg bør oppsøke lege. Skal uansett på tidlig UL på onsdag, så er ikke mye å gjøre fram til det, annet enn å vente og håpe! 

 

Er forøvrig 8+0 i dag - vet ikke om det er mer eller mindre vanlig med mye utflod/endringer i utflod ved ulike tidspunkt i svangerskapet. Min første, så alt er temmelig nytt og skummelt. 

 

Jeg måtte ta ny livmorprøve hos legen i uke 8 ( som ledd i å forebygge kreft under graviditet?!?) Andre som har måttet det? Syntes det var litt rart da jeg nylig har tatt slik prøve. Uansett, da sa han at jeg hadde mye utflod. Merkelig, for den utfloden kommer i allefall aldri i trusa.. Begynt å kjenne stikkinger i livmor og at det liksom drar seg litt i ryggen nå og da. Brukte støttestrømper på jobb i kveld! Anbefales, det er helt fantastisk! =D Men jeg har hatt litt kramper/stikkinger i leggene. De har jo ikke blitt hovne enda så tidlig. Men kanskje det forebygger. Så har jeg begynt på magnesium, kan vel ikke skade =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå har jeg blitt beordret på nattevakter til helgen :unsure: , jobbet N- vakter forrige arbeidshelg (jobber hver 3 helg) og skal på 2 netter igjen til uka! Synes det begynner å bli drøyt mye netter. Gjør ikke meg noe i utg.punktet å jobbe netter, men tenker jo på lille embryo...Er i 9 uke og synes i utg.punktet det er litt tidlig å si det til sjefen. Samtidig, hadde jeg sagt det hadde hun kanskje tatt litt hensyn. Hva synes dere? Har dere fortalt arbeidsgiver det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, nå har jeg blitt beordret på nattevakter til helgen :unsure: , jobbet N- vakter forrige arbeidshelg (jobber hver 3 helg) og skal på 2 netter igjen til uka! Synes det begynner å bli drøyt mye netter. Gjør ikke meg noe i utg.punktet å jobbe netter, men tenker jo på lille embryo...Er i 9 uke og synes i utg.punktet det er litt tidlig å si det til sjefen. Samtidig, hadde jeg sagt det hadde hun kanskje tatt litt hensyn. Hva synes dere? Har dere fortalt arbeidsgiver det?

Jeg fortalte min arbeidsgiver ganske tidlig. Hadde likevel medarbeidersamtale, så tenkte det var likegreit.

 

Jobber også skift, og får i utgangspunktet ikke forlate plassen min utenom i pauser for å sikre bemanningen, så har fått tilrettelagt med litt flere pauser, og ikke like kjipe vakter som før. Veldig deilig.

 

Men nå skal det sies at jeg stoler fullt og helt på sjefen og er komfortabel med at han vet det, også om det skulle gå galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

 

Hadde jeg hatt fast stilling eller i allefall fått den nye kontrakten hadde jeg sagt i fra.... :P  Men nå går vikariatet mitt ut i des. og venter på ny kontrakt i posten. Synes det er veldig skummelt å skulle si det nå om hun plutselig bestemmer seg for å ikke gi meg jobb videre. Tror jo selvsagt ikke at hun gjør det, men jeg stoler virkelig ikke på noen i helsevesenet. Mange er kyniske og tenker bare på økonomi/ avd. beste.. Jeg har bare jobbet der litt over 1 år, ble forespeilet fast stilling over nyttår. Men så ble den visst ikke ledig før til sommeren  :huh: så det var jo ikke helt etter planen da...

 

Nå er kanskje jeg litt ekstra skeptisk, men vil heller være forsiktig enn å drite meg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult slim er helt normalt :)

 

I morges fikk jeg innkalling til OUL 28.1 :) Var hos på første svangerskapskontroll på onsdag, så timen kom raskt etterpå. Ble plutselig litt mer virkelig nå.. :)

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har vert så dårlig, så fortalte jeg det til min avdeling på jobb i dag.

Vet hvor lett det blir snakket om bak ryggen til de som er sykemeldt eller ikke seg selv på jobb, så fant ut at det kanskje var like greit at de bare viste deg. er ca 8 uker på vei.

Da vet de hvorfor jeg er sykemeldt 50% og tar hensyn til at jeg kanskje ikke klarer like mye arbeid som de andre.

Ble veldig godt mottat, og de skjønte hvorfor jeg ønsket å si det. alle fikk forbehold om å holde dette hemmelig for resten  av kontoret.

 

Kjenner jeg ble veldig lettet, slipper å ha "dårlig samvittighet" for å gå 50% når jeg uttad seg frisk og rask ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bør sikkert ikke si noe, men jeg er misunnelig på dere som har mange symptomer. For jeg merker ingenting :-/ litt bekymra..

Vær snill å ikke vær bekymret😳 har ligget 3 dager rett ut med ekstrem kvalme her og jeg tenkte mer; dette holder jeg ikke ut!!! Men i dag er jeg helt fin igjen. Ikke kvalm,bare forsterket luktesans 😊 så vær ikke bekymret er du grei! Mange som har symptomfritt sk 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvordan fortelle om at man ønsker å gå til jordmor fremfor lege? Forrige sk gikk jeg bare til lege,men denne gangen har jeg kortere vei til helsestasjon med jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvordan fortelle om at man ønsker å gå til jordmor fremfor lege? Forrige sk gikk jeg bare til lege,men denne gangen har jeg kortere vei til helsestasjon med jordmor!

 

Trenger du å fortelle da? Er vel bare å bestemme jeg, og booke hos den ene fremfor den andre. Er det jeg har gjort, i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Når og hvordan fortelle om at man ønsker å gå til jordmor fremfor lege? Forrige sk gikk jeg bare til lege,men denne gangen har jeg kortere vei til helsestasjon med jordmor!

Trenger du å fortelle da? Er vel bare å bestemme jeg, og booke hos den ene fremfor den andre. Er det jeg har gjort, i alle fall.

Ok,men man må vel uansett til lege 1.gang mtp blodprøver osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 5.juli <3 men håper på keisersnitt etter en forferdelig opplevelse med sønnen min, og da blir det vell 1-2 uker føre termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Når og hvordan fortelle om at man ønsker å gå til jordmor fremfor lege? Forrige sk gikk jeg bare til lege,men denne gangen har jeg kortere vei til helsestasjon med jordmor!

Trenger du å fortelle da? Er vel bare å bestemme jeg, og booke hos den ene fremfor den andre. Er det jeg har gjort, i alle fall.
Ok,men man må vel uansett til lege 1.gang mtp blodprøver osv.

Jeg skal til jormor i morgen, har ikke hatt svangerskapskontroll hos legen enda. Fikk beskjed om at hun tar blodprøver og ordner med det meste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler enn meg som nå er bekymret frem til uke 12?

Min kjære var i utgangspunktet skeptisk til barn, nå går han og gleder seg! Og det eneste jeg tenker på da er om atl vil gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler enn meg som nå er bekymret frem til uke 12?

Min kjære var i utgangspunktet skeptisk til barn, nå går han og gleder seg! Og det eneste jeg tenker på da er om atl vil gå bra!

Jeg går også rundt og er kjempebekymret hele tiden. Det er ganske slitsomt! Men så prøver jeg å tenke at så lenge jeg ikke blør eller mister det lille jeg har av symptomer må jeg regne med at alt er bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg også. Er 11+4 i følge menstermin. Men tror jeg er litt kortere!kommer til å være nervøs helt til vi har vært på tidlig ul!

Var slik med nr 1 også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL idag, skulle vært 11+4 idag, men har hatt en MA i uke 9 så ble en kjipt start på jula. Ønsker alle dere andre lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg hadde en liten blødning i dag tidlig!:o er 10+2. Skal til privat ul i morgen. Håper det går bra!! *gruerseg*

Jeg krysser fingrene for at alt er i orden hos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...