Gå til innhold

Julibarn 2015


Fru B.

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg. Lurer på om jeg er i feil termingruppe. Føler dere andre er så langt på vei. Jeg er 5+3 idag. Hadde sist mens 26. oktober og positiv EL test 9.november :-)

Det var til deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Lurer på hva dere tar som evt medisin? Måtte dra fra jobb i dag fordi jeg var så kvalm. Spysyk siden morgenen og måtte kaste inn håndklet i 11 tida på jobb.... Det henger liksom i hele dagen og er veldig slitsomt. Legen mente jeg skulle være totalt avholdende, men tar dere paracet? Han snakket om tilrettel. men er litt tidlig i 2 mnd. Har ikke lyst å fortelle det til sjefen før j har skrevet under ny kontrakt. Vikariatet mitt går ut i des.....så det er rett og slett bare å bite tenna sammen og holde det hemmelig videre så godt det lar seg gjøre. Tror j har lyst å bytte til kvinnelig fastlege, skeptisk til at menn forstår seg på svangerskap :/ har begynt å få leggkramper, hodepine, sterk kvalme og ekstremt trøtthet.......føler meg som tornerose for tida, dopet på sovetbl. Jeg har selv klart å bytte til kveldsvakter resten av uka og julebordet blir ikke noe av for min del :-(

 

Hvordan er hverdagen deres? Har dere overskudd til trening? Hvor mye trener dere? Leste at man bør få i seg 5 om dagen. Synes det er litt utfordrende jeg... Men ved supplering av kosttilskudd gjelder det kanskje ikke?!? Blir glad for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært hjemme fra jobb hele uka. Jobber som barnehagelærer. Jeg er så kvalm å uggen å trøtt. Sliter virkelig om dagen:0 trening? Hva er det forno😂😵

ikke sjangs i havet.. treningen her er fra sofan. Senga.badet. huff... mannen jobber turnua. Å da må jeg ofte levere i bhg. Det er t helvette fortiden... er så uggen... :-( heldigvis skjønner ikke min datter på 1,5 år noe av dette :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill heller ikke si noe på jobb før etter jul.

Da jeg er over den magiske grensen!! Heldigvis mye forkjølelse osv. I bhg. Nå. Så det er grunnen min også...hehe..m noen hvite løgner må en bare ta....;;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt to bankende hjerter på UL ❤️❤️ Begge har doblet deg i str, den ene er ca 11 mm og den andre litt over 8 mm. Så da er jeg veldig beroliget, og krysser fingrene for at den voldsomme kvalmen fortsetter å holde seg unna 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Lurer på hva dere tar som evt medisin? Måtte dra fra jobb i dag fordi jeg var så kvalm. Spysyk siden morgenen og måtte kaste inn håndklet i 11 tida på jobb.... Det henger liksom i hele dagen og er veldig slitsomt. Legen mente jeg skulle være totalt avholdende, men tar dere paracet? Han snakket om tilrettel. men er litt tidlig i 2 mnd. Har ikke lyst å fortelle det til sjefen før j har skrevet under ny kontrakt. Vikariatet mitt går ut i des.....så det er rett og slett bare å bite tenna sammen og holde det hemmelig videre så godt det lar seg gjøre. Tror j har lyst å bytte til kvinnelig fastlege, skeptisk til at menn forstår seg på svangerskap :/ har begynt å få leggkramper, hodepine, sterk kvalme og ekstremt trøtthet.......føler meg som tornerose for tida, dopet på sovetbl. Jeg har selv klart å bytte til kveldsvakter resten av uka og julebordet blir ikke noe av for min del :-(

 

Hvordan er hverdagen deres? Har dere overskudd til trening? Hvor mye trener dere? Leste at man bør få i seg 5 om dagen. Synes det er litt utfordrende jeg... Men ved supplering av kosttilskudd gjelder det kanskje ikke?!? Blir glad for svar :-)

 

Tar kun medisiner i samråd med lege/gynekolog.

Paracet sies å være ok, men tar det bare hvis jeg absolutt må.

 

Hverdagen er ikke bra nå, 8+6 i dag, sykemeldt tom tirsdag med ekstrem utmattelse/tretthet. Får ikke sovet nok, og ethvert gjøremål er egentlig for stort. Klesbretting tar på og virker uoverkommelig. Overskudd til trening hadde jeg tom uke 6, men så kom denne slitenheten snikende og har bare økt og økt. Ikke sjans til å tenke på trening en gang nå. Synd, er vant til å trene mye, det sliter på meg psykisk. Skulle så gjerne hatt energien. Håper den kommer tilbake snart og at jeg kan gjenoppta endel trening i 2. trisemester i hvertfall :) Per nå føles en dusj som en treningsøkt... Men men, får gjøre som kroppen sier nå, antar at den vet hva den vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært hjemme fra jobb hele uka. Jobber som barnehagelærer. Jeg er så kvalm å uggen å trøtt. Sliter virkelig om dagen:0 trening? Hva er det forno

ikke sjangs i havet.. treningen her er fra sofan. Senga.badet. huff... mannen jobber turnua. Å da må jeg ofte levere i bhg. Det er t helvette fortiden... er så uggen... :-( heldigvis skjønner ikke min datter på 1,5 år noe av dette :-p

Jeg er så glad for at jeg ikke er alene om dette! Fikk sykmelding 1 uke nå. På en måte veldig godt, pustet lettet ut....men så får jeg også dårlig samvitiighet. Jeg er jo bare helt håpløs. Formen svinger jo veldig. I dag kunne jeg sikkert vært på kveldsvakt, men man vet jo aldri...Jeg klarer heller ikke trening, selv om jeg elsker å trene! Men har så vidt ork til å lufte bikkja, og det må jeg jo. så enda godt det ellers hadde jeg vel bare ligget på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Lurer på hva dere tar som evt medisin? Måtte dra fra jobb i dag fordi jeg var så kvalm. Spysyk siden morgenen og måtte kaste inn håndklet i 11 tida på jobb.... Det henger liksom i hele dagen og er veldig slitsomt. Legen mente jeg skulle være totalt avholdende, men tar dere paracet? Han snakket om tilrettel. men er litt tidlig i 2 mnd. Har ikke lyst å fortelle det til sjefen før j har skrevet under ny kontrakt. Vikariatet mitt går ut i des.....så det er rett og slett bare å bite tenna sammen og holde det hemmelig videre så godt det lar seg gjøre. Tror j har lyst å bytte til kvinnelig fastlege, skeptisk til at menn forstår seg på svangerskap :/ har begynt å få leggkramper, hodepine, sterk kvalme og ekstremt trøtthet.......føler meg som tornerose for tida, dopet på sovetbl. Jeg har selv klart å bytte til kveldsvakter resten av uka og julebordet blir ikke noe av for min del :-(

 

Hvordan er hverdagen deres? Har dere overskudd til trening? Hvor mye trener dere? Leste at man bør få i seg 5 om dagen. Synes det er litt utfordrende jeg... Men ved supplering av kosttilskudd gjelder det kanskje ikke?!? Blir glad for svar :-)

 

Tar kun medisiner i samråd med lege/gynekolog.

Paracet sies å være ok, men tar det bare hvis jeg absolutt må.

 

Hverdagen er ikke bra nå, 8+6 i dag, sykemeldt tom tirsdag med ekstrem utmattelse/tretthet. Får ikke sovet nok, og ethvert gjøremål er egentlig for stort. Klesbretting tar på og virker uoverkommelig. Overskudd til trening hadde jeg tom uke 6, men så kom denne slitenheten snikende og har bare økt og økt. Ikke sjans til å tenke på trening en gang nå. Synd, er vant til å trene mye, det sliter på meg psykisk. Skulle så gjerne hatt energien. Håper den kommer tilbake snart og at jeg kan gjenoppta endel trening i 2. trisemester i hvertfall :) Per nå føles en dusj som en treningsøkt... Men men, får gjøre som kroppen sier nå, antar at den vet hva den vil. 

 

Hei! Samme her mtp trening. Jeg trenger de endorfinene! Var i Hemsedal på ski forrige uke, så formen var virkelig mye bedre da. Men denne uka har bare vært som et kjempeslag i tryne.. Det er flere her i samme situasjon, så jeg antar at dette er normalt. Vi får være tålmodige, så kommer noe energien tilbake igjen. Som det står i bøkene, det krever mye energi å produsere en liten en ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis en hund jeg må ut med jeg også. Men makter ikke gå nå langt... håper formen kommer seg å jeg kan trene som før:₩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også måttet trappe ned på treningen etter jeg bli gravid.. Trente 4 ganger i uka tidligere, men går bare turer nå. Savner følelsen trening gir meg, så håper jeg blir i bedre form i andre trimester. Føler meg utmattet og uggen, så trening er det siste som frister for tiden.

 

Vi skal forresten fortelle det til vordende onkler og tanter i jula. Da er vi rundt 11 uker. Blivende besteforeldre fikk vite det da vi var 5+3. Man må jo bare håpe på det beste! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå sitter jeg på jobb og fikk litt vondt i magen..

 

Gikk på do og da blødde jeg.. Ikke masse.. Men ikke lite..

Så trist akkurat nå :( 5+5 idag..

Jeg visste jeg ikke skulle begynt å glede meg enda..

Ånei, håper det ikke er noe å bry seg om. Det er jo flere som får småblødninger under svangerskapet... Klem

Tusen takk.

men tenker siden jeg hadde litt vondt først... så har en dårlig følelse.

Nå har jeg ikke vondt i magen.. men vondt i rompa når jeg reiser meg.. vanskelig å forklare :|

Kan det være rift bak som har gitt blødningen? Jeg har vært hard i magen og hatt forstoppelse siden før jeg fant ut at jeg var gravid, og det skaper rifter. Jeg blør da hver gang jeg er på do, men ikke fra skjeden.. Det kan også gjøre vondt å sitte på en stol.
Det kommer fra skjeden 😢 men men.. Håper det klaffer fort igjen!!
Masse lykke til!! Klem
Folkens jeg er litt forvirret..

Forrige uke begynte jeg å blø samt vondt i magen.. Men det sluttet der.. Har ellers hatt litt brun utflod men ingen smerter.

Var på UL igår men kunne ikke se fosteranlegg enda men hun mente jeg kanskje var litt kortere på vei enn jeg trodde.. Hadde beregnet å være ca 6+2.

Tok da en hcgmåling og den var på 46 000.. Skal ta en ny imorgen for å se om det stiger..

Tok i tillegg en test nå som fremdeles sier gravid 3+...

Altså.. Jeg blir forvirra.

Noen som har vært borti lignende?

Jeg har aldri vært borti det selv, men det høres jo veldig lovende ut!! Krysser fingrene for deg og spiren 😊
Så er dunkende hjerte på ultralyd idag!!! Hadde jeg aldri trodd <3

Men... Det "sitter" ikke som det skal.. Usikker på hva, men den sitter kun på den ene siden.. Så fare for at det løsner.

Skummelt, og 50/50 sjanse for om det går bra. Får bare håpe<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere planer om å fortelle familie, venner og resten av verden om graviditeten? :-) Det skal jo være tilnærmet trygt etter 12 uker, men personlig kunne jeg tenkt meg å vente til etter OUL og enda litt til :fnise: Vurderer å fortelle familien i julen, noen dager før vi når 12 uker, men er fryktelig usikker altså!

Vi er akkurat noen dager over 12 uker på julaften. Min mor vet det allerede, men tenker å fortelle det til resten av familien og svigers på julaften. Skal til jordmor for andre gang 18.des så håper hun kan gi klarsignal på at alt virker OK :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå sitter jeg på jobb og fikk litt vondt i magen..

 

Gikk på do og da blødde jeg.. Ikke masse.. Men ikke lite..

Så trist akkurat nå :( 5+5 idag..

Jeg visste jeg ikke skulle begynt å glede meg enda..

Ånei, håper det ikke er noe å bry seg om. Det er jo flere som får småblødninger under svangerskapet... Klem
Tusen takk.

men tenker siden jeg hadde litt vondt først... så har en dårlig følelse.

Nå har jeg ikke vondt i magen.. men vondt i rompa når jeg reiser meg.. vanskelig å forklare :|

Kan det være rift bak som har gitt blødningen? Jeg har vært hard i magen og hatt forstoppelse siden før jeg fant ut at jeg var gravid, og det skaper rifter. Jeg blør da hver gang jeg er på do, men ikke fra skjeden.. Det kan også gjøre vondt å sitte på en stol.
Det kommer fra skjeden men men.. Håper det klaffer fort igjen!!
Masse lykke til!! Klem
Folkens jeg er litt forvirret..

Forrige uke begynte jeg å blø samt vondt i magen.. Men det sluttet der.. Har ellers hatt litt brun utflod men ingen smerter.

Var på UL igår men kunne ikke se fosteranlegg enda men hun mente jeg kanskje var litt kortere på vei enn jeg trodde.. Hadde beregnet å være ca 6+2.

Tok da en hcgmåling og den var på 46 000.. Skal ta en ny imorgen for å se om det stiger..

Tok i tillegg en test nå som fremdeles sier gravid 3+...

Altså.. Jeg blir forvirra.

Noen som har vært borti lignende?

Jeg har aldri vært borti det selv, men det høres jo veldig lovende ut!! Krysser fingrene for deg og spiren
Så er dunkende hjerte på ultralyd idag!!! Hadde jeg aldri trodd <3

Men... Det "sitter" ikke som det skal.. Usikker på hva, men den sitter kun på den ene siden.. Så fare for at det løsner.

Skummelt, og 50/50 sjanse for om det går bra. Får bare håpe<3

 

krysser fingrene for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når har dere planer om å fortelle familie, venner og resten av verden om graviditeten? :-) Det skal jo være tilnærmet trygt etter 12 uker, men personlig kunne jeg tenkt meg å vente til etter OUL og enda litt til :fnise: Vurderer å fortelle familien i julen, noen dager før vi når 12 uker, men er fryktelig usikker altså!

Vi er akkurat noen dager over 12 uker på julaften. Min mor vet det allerede, men tenker å fortelle det til resten av familien og svigers på julaften. Skal til jordmor for andre gang 18.des så håper hun kan gi klarsignal på at alt virker OK :-))

 

Jeg måtte fortelle mamma det samme dag som jeg visste! Utrolig godt å bare kunne snakke om alt med henne, også noen av de nærmeste venninene. Resten blir nok på julaften. Da er jeg i 11 uke  :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Her spirer og gror det! Frem til i går kveld var vi egentlig innstilte på å ta abort. Men heldigvis

endret samboer tankegangen og var ikke like vettaskremt!

 

Så shit Brad Pit, vi skal bli foreldre for første gang Juli 2015!

 

Når har dere tatt første UL?

Jeg skulle egentlig på abort time idag, regner ikke med jeg får den alikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når har dere planer om å fortelle familie, venner og resten av verden om graviditeten? :-) Det skal jo være tilnærmet trygt etter 12 uker, men personlig kunne jeg tenkt meg å vente til etter OUL og enda litt til :fnise: Vurderer å fortelle familien i julen, noen dager før vi når 12 uker, men er fryktelig usikker altså!

Vi er akkurat noen dager over 12 uker på julaften. Min mor vet det allerede, men tenker å fortelle det til resten av familien og svigers på julaften. Skal til jordmor for andre gang 18.des så håper hun kan gi klarsignal på at alt virker OK :-))

 

Vi tenkte også først å si det på julaften - er 13 uker da. Men vi ombestemte oss. Fordi jeg tror søsteren min som jeg skal feire med kommer til å bli litt sjalu - og jeg ønsker en koselig julaften hvor ingen har slike følelser. Derfor forteller vi det etter UL 17. des :) Da kommer ikke sjokket på selve julaften og alt fokus blir ikke på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Lenge mellom jeg er innom. Er så dårlig at jeg kaster opp vann og magesyre. Er diagnostisert med Hyperermesis Gravidarum - dette svangerskapet også. Får ikke lov til å gå ned i vekt siden jeg ikke får i meg nok næring, og må telle hvor mange ganger mat osv kommer opp igjen... Har gått ned 2,5 kg på like mange uker... Jeg er 100% sykemeldt for tiden. Strever med å få levert lillegutt i barnehagen, og er utslitt når jeg kommer hjem. Har heldigvis en super mann som tar seg av alt. :)

 

Det er ganske mange som begynner å vite det nå, ettersom jeg er såpass dårlig. Skal fortelle det til mamma og pappa når de kommer hit til helga. De skal være barnevakt, for vi skal egentlig på julebord, men jeg blir nok bare hjemme og slapper av.

 

Jeg skal på tidlig UL den 11.01, er lenge å vente, men men. Har nok av symptomer da... Så jeg er ikke så veldig bekymret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Når har dere planer om å fortelle familie, venner og resten av verden om graviditeten? :-) Det skal jo være tilnærmet trygt etter 12 uker, men personlig kunne jeg tenkt meg å vente til etter OUL og enda litt til :fnise: Vurderer å fortelle familien i julen, noen dager før vi når 12 uker, men er fryktelig usikker altså!

Vi er akkurat noen dager over 12 uker på julaften. Min mor vet det allerede, men tenker å fortelle det til resten av familien og svigers på julaften. Skal til jordmor for andre gang 18.des så håper hun kan gi klarsignal på at alt virker OK :-))

Vi tenkte også først å si det på julaften - er 13 uker da. Men vi ombestemte oss. Fordi jeg tror søsteren min som jeg skal feire med kommer til å bli litt sjalu - og jeg ønsker en koselig julaften hvor ingen har slike følelser. Derfor forteller vi det etter UL 17. des :) Da kommer ikke sjokket på selve julaften og alt fokus blir ikke på oss :)

Hvordan tenker dere å fortelle det den 17? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på kontroll hos jordmor imorgen. Er så hektisk miljø hos fastlegen min, at jeg gjerne vil gå begge steder. Også er det jammen bare ni dager igjen til tidlig UL! Spent og nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul igjen i mårra. Både gleder og gruer meg. Har vært ganske avslappet i det siste men nå blir jeg redd for at ikke alt skal være i orden.. Gud det er slitsomt dette første trimesteret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh he ja ganske mye bekymring for noe som fortsatt er så lite... :) Har du vært på flere UL Krumelur? Jeg skal på min første om ca en uke, kjenner jeg er en kombinasjon av spent, glad og kjempenervøs. Er i uke 12 da og siden det er første graviditet og UL, så er jeg veldig spent på hva jeg får se.  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Lenge mellom jeg er innom. Er så dårlig at jeg kaster opp vann og magesyre. Er diagnostisert med Hyperermesis Gravidarum - dette svangerskapet også. Får ikke lov til å gå ned i vekt siden jeg ikke får i meg nok næring, og må telle hvor mange ganger mat osv kommer opp igjen... Har gått ned 2,5 kg på like mange uker... Jeg er 100% sykemeldt for tiden. Strever med å få levert lillegutt i barnehagen, og er utslitt når jeg kommer hjem. Har heldigvis en super mann som tar seg av alt. :)

 

Det er ganske mange som begynner å vite det nå, ettersom jeg er såpass dårlig. Skal fortelle det til mamma og pappa når de kommer hit til helga. De skal være barnevakt, for vi skal egentlig på julebord, men jeg blir nok bare hjemme og slapper av.

 

Jeg skal på tidlig UL den 11.01, er lenge å vente, men men. Har nok av symptomer da... Så jeg er ikke så veldig bekymret. :)

Huffda! Og jeg som tenkte at jeg hadde det kjipt med utmattelse og kvalme! Kan ikke tenke meg hvor tøft det må være for deg! Det hjelper å ha god støtte i partner =) Hadde du det slik i hele ditt forrige svangerskap eller bare i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Her spirer og gror det! Frem til i går kveld var vi egentlig innstilte på å ta abort. Men heldigvis

endret samboer tankegangen og var ikke like vettaskremt!

 

Så shit Brad Pit, vi skal bli foreldre for første gang Juli 2015!

 

Når har dere tatt første UL?

Jeg skulle egentlig på abort time idag, regner ikke med jeg får den alikevel?

Gratulerer  :smilorange:  Så hyggelig at dere har bestemt dere for å beholde! HURRA for det  :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...