Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aaaaaaaah, tror dere ikke timen var i morgen????? Blir så irritert!!! De sa klart og tydelig i går at timen var i dag. Jeg satt en halvtime og ventet og var supernervøs. Hadde håpet at jeg kanskje kunne ta en test i dag og en i morgen, men sånn blir det hvertfall ikke nå. Argh!!!!

 

Ikke helt lykkedagen vår her inne ser jeg.

 

Tok med meg urinprøven hjem igjen og testet. Fortsatt lik som i går, altså ca halvparten så sterk som kontrollstreken. Kommer jo til å bli gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaah, tror dere ikke timen var i morgen????? Blir så irritert!!! De sa klart og tydelig i går at timen var i dag. Jeg satt en halvtime og ventet og var supernervøs. Hadde håpet at jeg kanskje kunne ta en test i dag og en i morgen, men sånn blir det hvertfall ikke nå. Argh!!!!

 

Ikke helt lykkedagen vår her inne ser jeg.

 

Tok med meg urinprøven hjem igjen og testet. Fortsatt lik som i går, altså ca halvparten så sterk som kontrollstreken. Kommer jo til å bli gal.

Så utrolig kjedelig...!! :(

 

Men prøv å trøste deg med at det sannsynligvis ikke hadde gått å tatt en blodprøve i dag og en i morgen - slik jeg har forstått det må det gå minst to dager.

 

Fortsett å ta strimler hjemme, hver eller annenhver dag, spar på dem, skriv dato, også kan du legge dem etterhverandre i løpet av helgen og se om du ser forskjeller etterhvert :)

 

Håper helga går fort, og at du får noen gode dager på tross av all usikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel å merke når jeg har EL, men etter MA'en merka jeg ingenting annet enn temperaturøkning. Så kroppen var åpenbart ikke spesielt mottakelig i den tida, for det har endra seg i ettertid :)

Vi prøvde ikke aktivt rett etter MA, men det var heller ikke sånn at vi brukte prevensjon. Var sjeleglad da jeg fikk mensen etter 6 uker - endelig var det noe fast holdepunkt og noe som fungerte igjen liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare hyle ut litt frustrasjon. . skikkelige el smerter har vært i hele kveld amt enormt med slim, sorry for det, å att pp til blodspor! ! ble skikkelig gla og tenkte at det ikkw er over enda. MEN mannen min er så trøtt:-(

rett Før jeg har sjelt ham ut. og att på til kan han ikke gå å legge seg for haner ikke sååå trøtt. enklte dager altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg tok nettopp en CB Digital og der står det GRAVID 1-2 :D så da tok det 2 pp (eller 4,5 mnd) for vår del :) håper bare den sitter nå!!

Får IKKE sove igjen nå altså!! Iiik :) litt skrekkblanda fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Jeg tok nettopp en CB Digital og der står det GRAVID 1-2 :D så da tok det 2 pp (eller 4,5 mnd) for vår del :) håper bare den sitter nå!!

Får IKKE sove igjen nå altså!! Iiik :) litt skrekkblanda fryd!

Å, gratulerer SÅÅÅ masse, marihøna!!! :D For en fantastisk nyhet å stå opp til i dag :) Gleder meg med deg! Håper resten av oss også følger med de kommende ukene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare hyle ut litt frustrasjon. . skikkelige el smerter har vært i hele kveld amt enormt med slim, sorry for det, å att pp til blodspor! ! ble skikkelig gla og tenkte at det ikkw er over enda. MEN mannen min er så trøtt:-(

rett Før jeg har sjelt ham ut. og att på til kan han ikke gå å legge seg for haner ikke sååå trøtt. enklte dager altså...

Så utrolig kjipt...! Håper det holder med de soldatene som allerede er sendt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg tok nettopp en CB Digital og der står det GRAVID 1-2 :D så da tok det 2 pp (eller 4,5 mnd) for vår del :) håper bare den sitter nå!!

Får IKKE sove igjen nå altså!! Iiik :) litt skrekkblanda fryd!

Så utrolig herlig!!! Veldig glad på dine vegner, gratulerer masse masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaah, tror dere ikke timen var i morgen????? Blir så irritert!!! De sa klart og tydelig i går at timen var i dag. Jeg satt en halvtime og ventet og var supernervøs. Hadde håpet at jeg kanskje kunne ta en test i dag og en i morgen, men sånn blir det hvertfall ikke nå. Argh!!!!

 

Ikke helt lykkedagen vår her inne ser jeg.

 

Tok med meg urinprøven hjem igjen og testet. Fortsatt lik som i går, altså ca halvparten så sterk som kontrollstreken. Kommer jo til å bli gal.

Så kjipt Siri!!! Men lykke til i dag isteden... Håper du snart får noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis M@rihøn@!!!! Nå må bare vi andre følge hakk i hæl! :)

 

Kan kjenne meg igjen, Bellanie. Utrolig frustrerende. Men vi får satse på at aksjene dere har lagt inn tidligere holder.

 

Jeg har spart på strimlene, og tenker å teste igjen i morgen og/eller søndag også. Blir jo helt testoman av dette!

 

I går var jeg på middag med fire venninner. To av de er gravide (og snakker bare om det), og fikk vite at to andre venninner av meg også er gravide. Klarte ikke å juble. Er jo selvfølgelig glad på deres vegne, men alt blir bare vondere føles det som. Urettferdig at det går så sabla lett for alle andre. De vet om ma'en min, men virker ikke som det har noe å si, for det går virkelig BARE i gravid- og babyprat HELE tiden. Tror ikke de tenker over det. Dagens utblåsning.

 

I dag blir det ny tur til legen.

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse m@rihøn@ :D :D :D :D :D :D Har alltid tenkt at det er når man minst mistenker det at det skjer :D

 

Lykke til i dag siri, bedre lykke denne gang ;) 

 

Frustrasjonen min har gått over, men jeg skylder fremdeles på han om jeg får mensen om 14 dager ;)

Negative el tester i dag, og tempen har steget akk en gang, 0,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: jeg skjønner deg veldig godt, og syntes må en måte at det er litt respektløst av venninnene dine, de vet jo tross alt hva du nettopp har vært igjenom! Selvfølgelig må man tåle litt babyprat, men hvis så og si hele kvelden handlet om det, så tror jeg at jeg også hadde blitt lei meg :( STOR KLEM TIL DEG <3

Hadde selv en liten nedtur i går. For det første så fikk jo jeg heksa på besøk, og det for fullt kan man si, og så såg jeg på Facebook 2 stk som hadde fått barn nettopp :( selvfølgelig kjempe glad på vegne av dem, men akkurat da kjente jeg det godt i magen, jeg skulle jo snart vært 6 mnd på vei :( det ble en tåre og to på min manns skuldre da. Men som han sa, så kommer vår tur igjen, vi må bare vente på den perfekte spiren <3

Ønsker deg lykke til hos legen i dag og en riktig god helg :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må bare hyle ut litt frustrasjon. . skikkelige el smerter har vært i hele kveld amt enormt med slim, sorry for det, å att pp til blodspor! ! ble skikkelig gla og tenkte at det ikkw er over enda. MEN mannen min er så trøtt:-(

rett Før jeg har sjelt ham ut. og att på til kan han ikke gå å legge seg for haner ikke sååå trøtt. enklte dager altså...

Huff, skjønner deg veldig godt :( det er ikke helt enkelt for disse mannfolka å forstå hvordan vi har det! Heldigvis så har ikke det vært et problem for oss så langt, jeg har overfalt mannen selv om han ikke har lyst, veldig sjarmerende ikke sant ;) men jeg tenker som deg, jeg vil ikke la sjansene gå fra meg!! Men jeg krysser fingrene for deg, og at spiren allerede er på plass :)klem til deg <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis M@rihøn@!!!! Nå må bare vi andre følge hakk i hæl! :)

 

Kan kjenne meg igjen, Bellanie. Utrolig frustrerende. Men vi får satse på at aksjene dere har lagt inn tidligere holder.

 

Jeg har spart på strimlene, og tenker å teste igjen i morgen og/eller søndag også. Blir jo helt testoman av dette!

 

I går var jeg på middag med fire venninner. To av de er gravide (og snakker bare om det), og fikk vite at to andre venninner av meg også er gravide. Klarte ikke å juble. Er jo selvfølgelig glad på deres vegne, men alt blir bare vondere føles det som. Urettferdig at det går så sabla lett for alle andre. De vet om ma'en min, men virker ikke som det har noe å si, for det går virkelig BARE i gravid- og babyprat HELE tiden. Tror ikke de tenker over det. Dagens utblåsning.

 

I dag blir det ny tur til legen.

Så kjipt. Av mine beste venninner så er 3/6 gravide. Og jeg var nr 4, men er jo ikke det lenger da :(

Det er veldig vondt, for de er ca like langt alle sammen som jeg skulle ha vært. Vi hadde gledet oss veldig til å få verdens beste barselgruppe.

Selvfølgelig så håper jeg at jeg blir gravid snart og kan være med i 'klubben'. Men det er en skikkelig kjip situasjon. For jeg blir lei meg når det blir for mye babyprat, de blir lei seg når de føler de har forårsaket at jeg blir lei meg. Så merker jeg at de prøver å ta hensyn, også vil jeg liksom ikke være grunnen til at de ikke kan prate om det osv.

Nei, rett og slett en skikkelig drittsituasjon og alle gleder seg til spiren sitter. Tror og håper det blir lettere da!!

 

Rådet mitt til deg Siri er egentlig bare å legge alle kort på bordet. Det er vondt og vanskelig der og da, men gjør det mye bedre i lengden. Jeg sa noe sånt som, 'jeg er så utrolig glad på alle deres vegne. Er bare det at jeg så inderlig gjerne skulle vært der selv også. Det gjør både vondt og godt å være sammen med dere, fordi jeg er så glad i dere men vi er fordi jeg hele tiden blir minnet på hvor (i graviditeten) jeg egentlig skulle vært'

Så gråt og lo vi om hverandre og jeg er takknemlig for at jeg har verdens beste venninner <3. Åpenhet tror jeg er det aller beste. Og det er jo ikke deres babyer eller graviditeter du vil ha, det er jo bare det at du så veldig ønsker det samme for deg selv.

 

Lykke til hos legen i dag.

 

Liker dere og denne tråden jeg jenter! Dere gjør at dagene mine blir litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Mari83. Synes du er flink som er så åpen. Jeg er mer "kan vi snakke om noe annet nå", eller så ser de at jeg blir lei meg. Men da blir det ofte så kunstig med "hvordan går det med på jobb da, Siri?" Så jeg skal prøve å være mer åpen neste gang. Vil jo ikke unngå å være med venninnene mine. Jeg føler også at det er en 'klubb' jeg ufrivillig ikke får være med i. Derfor her det godt å ha en 'klubb' her med dere, hehe ;)

 

Dere hører fra meg etter legebesøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et flott svar mari. Det er så godt å kunne skrive opp i mente om alt spm rører seg oppi hodene på oss i denne tida. Å ha denne tråden å støtte seg til er gull verdt og jeg signere den mari, jeg liker dere jenter <3

Og at en av oss er blitt gravid sprer håp til resten av gjengen :-)

 

selv er jeg frustret over at jeg ikke viste om denne eggløsningen før testen sa det.. var ikke forberedt, og det stresst som skaptes oppi mitt hode laget bare dårlig stemning mellom meg å min kjære. Jeg skal aldri snakke om eggløsning til han mer, å annbefaler ingen andre å gjøee det heller. jeg trodde bare han skulle bli like gla å gira som meg, for han har spurt noen ganger om jeg merker noe. Kansje han ikke var helt beredt på sin egen reaksjon.

 

Uansett, nå skal jeg legge dette litt åå hylla å nyte helga så får jeg krysse armer og ben for at vi har hatt flaks. Jeg skal på fjellet og fiske og gleder meg stort til avkobling :-D god helg jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, Mari83. Synes du er flink som er så åpen. Jeg er mer "kan vi snakke om noe annet nå", eller så ser de at jeg blir lei meg. Men da blir det ofte så kunstig med "hvordan går det med på jobb da, Siri?" Så jeg skal prøve å være mer åpen neste gang. Vil jo ikke unngå å være med venninnene mine. Jeg føler også at det er en 'klubb' jeg ufrivillig ikke får være med i. Derfor her det godt å ha en 'klubb' her med dere, hehe ;)

 

Dere hører fra meg etter legebesøket :)

Dette med åpenhet kommer ikke av seg selv for meg, har jobbet steinhardt med dette i mange år. Å våge å vise sårbarhet er utrolig vanskelig, men jeg opplever at byrden blir lettere å bære, når den deles. Selv om det er steintøft!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et flott svar mari. Det er så godt å kunne skrive opp i mente om alt spm rører seg oppi hodene på oss i denne tida. Å ha denne tråden å støtte seg til er gull verdt og jeg signere den mari, jeg liker dere jenter <3

Og at en av oss er blitt gravid sprer håp til resten av gjengen :-)

 

selv er jeg frustret over at jeg ikke viste om denne eggløsningen før testen sa det.. var ikke forberedt, og det stresst som skaptes oppi mitt hode laget bare dårlig stemning mellom meg å min kjære. Jeg skal aldri snakke om eggløsning til han mer, å annbefaler ingen andre å gjøee det heller. jeg trodde bare han skulle bli like gla å gira som meg, for han har spurt noen ganger om jeg merker noe. Kansje han ikke var helt beredt på sin egen reaksjon.

 

Uansett, nå skal jeg legge dette litt åå hylla å nyte helga så får jeg krysse armer og ben for at vi har hatt flaks. Jeg skal på fjellet og fiske og gleder meg stort til avkobling :-D god helg jenter <3

Sjønner godt du er frustrert over at du ikke visste om el. Men samtidig så er det jo bra at du faktisk har el, og at du nå vet hvor du er i løypa?! Takk for tipset mht info til mannen. Jeg har holdt tett jeg, for min blir nok bare stressa av det. Disse mennene vil liksom bare at ting skal skje 'av seg selv' ;) så kan jo vi damene tenke på el, sjanser, temping osv så får vi 'lure' dem til å tro at det bare klaffet 'ved en tilfeldighet' ;)

 

Så deilig med fjelltur, det kaller jeg avkobling!! Kos deg masse og lad batteriene!

 

I morgen skal jeg ut og spise med mammaene fra barselgruppen til minsten. Skal bli deilig med en bedre middag ig god vin.

 

Jeg lever ikke som gravid før jeg vet at jeg er det mht alkohol - for jeg har den omstillingen at man ikke kan slutte å leve oppi prøvingen. Nå skal det sies at jeg drikker et par glass vin maks én gang i helgen, og ofte sjeldnere, så ikke akkurat uhorvelige mengder uansett. Hva tenker dere om dette?

 

Klem til alle fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Fikk ikke vite mer enn vi har snakket om her (kan være rester eller ny graviditet). Fikk endelig tatt blodprøve, men må vente helt til tirsdag før jeg får ta neste prøve....blæææh. Men må jo bare holde ut.

 

Er enig at man skal nyte vin osv, har kost meg med vin, oster og spekemat, men akkurat nå gjør jeg ikke det. Men utrolig kjedelig å leve som en gravid hvis det viser seg å være rester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var et flott svar mari. Det er så godt å kunne skrive opp i mente om alt spm rører seg oppi hodene på oss i denne tida. Å ha denne tråden å støtte seg til er gull verdt og jeg signere den mari, jeg liker dere jenter <3

Og at en av oss er blitt gravid sprer håp til resten av gjengen :-)

 

selv er jeg frustret over at jeg ikke viste om denne eggløsningen før testen sa det.. var ikke forberedt, og det stresst som skaptes oppi mitt hode laget bare dårlig stemning mellom meg å min kjære. Jeg skal aldri snakke om eggløsning til han mer, å annbefaler ingen andre å gjøee det heller. jeg trodde bare han skulle bli like gla å gira som meg, for han har spurt noen ganger om jeg merker noe. Kansje han ikke var helt beredt på sin egen reaksjon.

 

Uansett, nå skal jeg legge dette litt åå hylla å nyte helga så får jeg krysse armer og ben for at vi har hatt flaks. Jeg skal på fjellet og fiske og gleder meg stort til avkobling :-D god helg jenter <3

Sjønner godt du er frustrert over at du ikke visste om el. Men samtidig så er det jo bra at du faktisk har el, og at du nå vet hvor du er i løypa?! Takk for tipset mht info til mannen. Jeg har holdt tett jeg, for min blir nok bare stressa av det. Disse mennene vil liksom bare at ting skal skje 'av seg selv' ;) så kan jo vi damene tenke på el, sjanser, temping osv så får vi 'lure' dem til å tro at det bare klaffet 'ved en tilfeldighet' ;)

 

Så deilig med fjelltur, det kaller jeg avkobling!! Kos deg masse og lad batteriene!

 

I morgen skal jeg ut og spise med mammaene fra barselgruppen til minsten. Skal bli deilig med en bedre middag ig god vin.

 

Jeg lever ikke som gravid før jeg vet at jeg er det mht alkohol - for jeg har den omstillingen at man ikke kan slutte å leve oppi prøvingen. Nå skal det sies at jeg drikker et par glass vin maks én gang i helgen, og ofte sjeldnere, så ikke akkurat uhorvelige mengder uansett. Hva tenker dere om dette?

 

Klem til alle fra meg :)

 

Jepp, nå vet jeg vertfall hvor lande ligger mtp syklusen :) Og deilig er det, og uansett noen spennende uker i vente, da jeg har blitt gravid utrolig enkelt tidligere, føler meg heldig sånn :) 

 

Ang alkoholen lever jeg også som jeg ikke var gravid, om man hele tiden skal tenke på det kan det bli et enormt langt svangerskap ;)

Nå drikker jeg gjerne mer enn deg da, da jeg elsker øl :P Drikker aldri vin eller sprit, kvalmende for min del :P

Tar kansje noen øl mitt i uka, og helga er nesten aldri uten ølsmaking ;) Men drikker like så godt lett øl og alkoholfritt, men øl må jeg ha, nesten hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Fikk ikke vite mer enn vi har snakket om her (kan være rester eller ny graviditet). Fikk endelig tatt blodprøve, men må vente helt til tirsdag før jeg får ta neste prøve....blæææh. Men må jo bare holde ut.

 

Er enig at man skal nyte vin osv, har kost meg med vin, oster og spekemat, men akkurat nå gjør jeg ikke det. Men utrolig kjedelig å leve som en gravid hvis det viser seg å være rester..

Kjedelig at du må vente helt til tirsdag med ny prøve, også får du vel ikke svar på den før tidligst onsdag?

 

Men har du tatt flere strimler hjemme? Hvordan ser de ut nå i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får vel svar onsdag eller torsdag. Er utrolig frustrerende å være i dette "mellomlandet"...Enten enorm skuffelse eller stor jubelbrus. Prøver å være følelsesløs og ikke tenke på det, men det funker dårlig.

 

Har flere strimler, og tenker å teste på nytt på søndag. Da bør den jo være enten svakere eller sterkere? Tok test i dag hos legen og, og hun på laboriatoriet sa "det er ingen tvil om at denne er positiv" med et smil om munnen..men hun vet jo ikke om aborten. Hun skjønte sikkert fint lite da jeg bare sa ja og så helt likegyldig ut da hun sa det :P

 

Jeg fikk beskjed fra mannen at han mistet tenningen når jeg sa vi måtte hoppe masse i høyet neste helg for da har jeg kanskje el (nå vet jeg ikke helt lenger da..) Så jeg skal ikke si noe neste gang heller! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere strimler, og tenker å teste på nytt på søndag. Da bør den jo være enten svakere eller sterkere?

Ja, det vil du nok se på søndag, ja.

Håper helga di blir fin og at du får gjort en del ting så du ikke blir helt oppspist av tankene dine og bekymringene dine...! Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...