Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at 3 pp etter MA gikk rett i vasken, IKM i dag og blendahvit test :( Itillegg har jeg begynt å spotte, så da er nok hu fæle på vei på besøk for denne gang,BLÆÆÆH!!!!!! Alle gode ting er 4???!!!

Æsj så kjedelig....!!!! Krysser fingrene for at den sitter neste pp. Og sjønner godt at du går i kjelleren, men prøv å tenk at rett etter mensen så kommer jo prøving og nye sjanser?! Ikke så lett å være positiv alltid uansett... Spiren sitter snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig i det utsagnet!! Gi meg positiv test igjen eller mensen!!!

 

I dag er det 4 uker siden maen ble oppdaget, merkelig nok synes jeg tiden flyr :o

Jeg føler nesten tr er på vei og.. har sånn mensen vondt i underlivet, litt sånn bedøvd følelse jeg pleier å få når hu setter i gang. men det er vel for tidlig. Har kun vært blødningsfri i 12 dager så..

 

Tempen sank skikkelig i dag, fra 36,9 i går til 36,5 i dag så kansje det var de øla jeg drakk på lørdag fikk tempen til å stige likevel.. Men men. Negative el test.

Kjenner jeg gir litt opp. Vi har lite sex, tror vi er ganske slitne begge to både fysisk og psykisk.

 

Å oppleve noe sånt tar på, kjenner jeg er mektig lei av å tenke på alt som har med graviditet å gjøre, men klarer omtrent ikke tenke på annet. Synes det er så trist, samtidig som jeg gleder meg over hver dag som går. En dag nermere målet på en måte. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men utlufting må til, og da tror jeg dette er rette plassen for tankene :)

 

Ellers er formen bedre i dag, ingen bakrus følelse som de 3 siste dagene ;)

Skulle faktisk ønske mensen kom nå slik at jeg var tilbake i rute i det minste...

Er så enig med deg! Tenker på graviditet, ma'en, baby, eggløsning, slim osv HELE tiden! Og det gjør at jeg føler meg sprø og helt fjern.... Er mye verre nå enn da jeg faktisk var gravid så her er det helt kokko tilstander!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede og tok ny blodprøve i dag og får resultatene i morgen eller onsdag. Blir spennende! Tok en gtest i dag og den var på 3+. Var litt skuffet over det egentlig, hadde håpet at den ihvertfall hadde gått ned til 2-3. Men men.... The waiting game ass, kunne hatt det bedre liksom ;)

 

I tillegg har jeg hatt EL (?) - smerter i hele dag, kjenner det helt tydelig, likt som før jeg ble gravid. Pleier å ha det i en tre-fire dager rundt el. Men det er vel kroppen som spiller meg et puss her eller. Er vel ikke mulig å ha el når hcg er på over 2000? Sengekos blir det uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det rette ordet mari, FJERN!!! Ikke tull engang. Hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg sagt trodde jeg var gravid igjen, noe som er klin umulig!!

 

Synd grav testen slår ut så kraftig da.. var ganske mye med 3+ og..

Gyn sa ingenting om hvor lav den måtte være, men du vil neppe få mensen så lenge den ikke går ned til under 500, da vet jeg ikke det sikkert men iforhold til alt jeg har lest i det siste.

Men så har jeg også kommet over de sidene der noen blir gravide i igjen med en gang som testet og testet for å se at grav testene ble negativ, noe som aldri skjedde fordi dem var gravid igjen.

 

Håper du har el i dag/morgen. Lykke til og kos deg i senga- håper vi alle gjør det!!

 

Fru mille: Sikker på at ikke el testen reagerer på hcg da og slår ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og Fertility Friend enige om at jeg hadde eggløsning på lørdag :)

 

Så jeg er offisiellt i dpo-land, nærmere bestemt 3 dpo, og med lutealfase på 15-16 dager er IKM 29.september :)

Endret av Paeonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og Fertility Friend enige om at jeg hadde eggløsning på lørdag :)

 

Så jeg er offisiellt i dpo-land, nærmere bestemt 3 dpo, og med lutealfase på 15-16 dager er IKM 29.september :)

Wow!! så spennende!! Dpo-dagene er laaaange dager :) men du får holde ut og oppdatere oss underveis!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende, Paeonia! Gøy at vi i tråden begynner å bevege oss over i nye landskap etter våre SA/MA :danse:

 

Jeg synes min mensen er rar. Hvis det i det hele tatt er mensen (men må jo være det?)... Hadde vanlig mensen i går på formiddagen, og det var det. Mulig jeg er veeeeeldig oppmerksom på det nå, men jeg fikk beskjed fra legen om at neste mensen kom til å bli kraftigere enn vanlig, og jeg er vandt til VELDIG kraftig mensen OG mensmerter, så dette er jo ingenting for meg. Noen som har erfaring med hvordan mensen oppfører seg etter ma/us?

 

Ønsker dere en fiiiiin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Paeonia! Gøy at vi i tråden begynner å bevege oss over i nye landskap etter våre SA/MA :danse:

 

Jeg synes min mensen er rar. Hvis det i det hele tatt er mensen (men må jo være det?)... Hadde vanlig mensen i går på formiddagen, og det var det. Mulig jeg er veeeeeldig oppmerksom på det nå, men jeg fikk beskjed fra legen om at neste mensen kom til å bli kraftigere enn vanlig, og jeg er vandt til VELDIG kraftig mensen OG mensmerter, så dette er jo ingenting for meg. Noen som har erfaring med hvordan mensen oppfører seg etter ma/us?

 

Ønsker dere en fiiiiin dag :)

svarte deg på oss i 30 årene tråden ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Paeonia! Gøy at vi i tråden begynner å bevege oss over i nye landskap etter våre SA/MA :danse:

 

Jeg synes min mensen er rar. Hvis det i det hele tatt er mensen (men må jo være det?)... Hadde vanlig mensen i går på formiddagen, og det var det. Mulig jeg er veeeeeldig oppmerksom på det nå, men jeg fikk beskjed fra legen om at neste mensen kom til å bli kraftigere enn vanlig, og jeg er vandt til VELDIG kraftig mensen OG mensmerter, så dette er jo ingenting for meg. Noen som har erfaring med hvordan mensen oppfører seg etter ma/us?

 

Ønsker dere en fiiiiin dag :)

Jeg fikk også beskjed om dette, men opplevde egentlig det motsatte. Mindre smerter enn normalt og litt mindre blødninger. Sikkert veldig individuelt, men en bra ting som kom ut av hele greia er jo at jeg nesten ikke har menssmerter lengre! Sikkert fordi livmora har vært gjennom en "minifødsel" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også et liten ønske om at jeg slipper like sterke smerter som før. Har av og til vært så ille at jeg har svimt av, så det kan jeg fint leve uten ;)

 

Kjenner at det murrer så kanskje det kommer mer blødninger enn bare det som var i går *krysser fingre og tær*

 

FruMille: Om ikke spiren din satt denne gangen, så skal vi følge hverandre inn i spire land neste el :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også et liten ønske om at jeg slipper like sterke smerter som før. Har av og til vært så ille at jeg har svimt av, så det kan jeg fint leve uten ;)

 

Kjenner at det murrer så kanskje det kommer mer blødninger enn bare det som var i går *krysser fingre og tær*

 

FruMille: Om ikke spiren din satt denne gangen, så skal vi følge hverandre inn i spire land neste el :)

Ja det hadde vært veldig kjekt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar på blodprøven i dag, HCG har sunket til 2281 i går. Så det forklarer også 3+ på testen, men sannsynligvis vil den jo vise 2-3 om bare noen dager. Har lest meg til at CBD har følgende intervaller: 25-200; 1-2 uker, 200-2000; 2-3 uker og 2000+; 3+ uker.

 

Så over til el, lurer fælt på om jeg har el nå. Hadde jeg ikke visst om hcgen så hadde jeg vært sikker. Både slim og el-smerter er på plass. Så sengekosen går som planlagt, i går var jeg så trøtt så sovnet fra det, men våknet i natt og vekket mannen he he. Han synes el-mistanker er midt i blinken ;)

 

Uansett så vet jeg jo ikke og det gjør meg smårar. Men vet at det ikke er umulig at jeg faktisk har el to uker etter utskrapningen......

 

Hvordan er det med dere andre i dag?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lært noe nytt i dag også, Mari_83 :) Og så bra at hcg'en har sunket enda mer! Det er godt mulig du har el nå, så det er bare å kjøre på :humpe:  Da jeg nevnte for min mann at vi må ha masse senghygge neste helg pga kanskje el da, så fikk jeg bare svar tilbake om at vi ikke skal stresse og ikke bare fokusere på el osv.... kjedeeeeelig... :sleeping:  MEN jeg skal nok klare å lure han likevel :fnise:  Tror faktisk ikke han skjønner seg på sykluser og forstår helt at vi må vente en hel måned til neste forsøk da. Og ja, det er ikke alltid man har lyst på sengekos, men det blir jo som oftest veldig bra hvis man setter i gang! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg lært noe nytt i dag også, Mari_83 :) Og så bra at hcg'en har sunket enda mer! Det er godt mulig du har el nå, så det er bare å kjøre på :humpe: Da jeg nevnte for min mann at vi må ha masse senghygge neste helg pga kanskje el da, så fikk jeg bare svar tilbake om at vi ikke skal stresse og ikke bare fokusere på el osv.... kjedeeeeelig... :sleeping: MEN jeg skal nok klare å lure han likevel :fnise: Tror faktisk ikke han skjønner seg på sykluser og forstår helt at vi må vente en hel måned til neste forsøk da. Og ja, det er ikke alltid man har lyst på sengekos, men det blir jo som oftest veldig bra hvis man setter i gang! :kyss:

Da er nok mennene våre litt like Siri :) min forstår seg ikke på syklus og el ogsånn, og hvis jeg nevner at nå er det en bra tid mht sjanser osv så blir han faktisk litt umotivert. Han vil liksom at det skal skje 'av seg selv'. Så jeg lar han tro det jeg :) men har gitt beskjed om at det må skje minimum annenhver dag og det er han med på heldigvis :)

 

Er jo ikke alltid man er like kin nei, men sant som du sier, blir jo bra bare man kommer 'over kneika' ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært gravid flere ganger, får man de samme symptomene hver gang? Litt koko her 9dpo, har egentlig innstilt meg på at det ikke blir noe siden jeg ikke kjenner på de samme symptomene som sist.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si til dere herlige jenter at jeg er så glad for å ha denne tråden - det gjør veldig godt!! :)

Dette er alltid den tråden jeg sjekker først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært gravid flere ganger, får man de samme symptomene hver gang? Litt koko her 9dpo, har egentlig innstilt meg på at det ikke blir noe siden jeg ikke kjenner på de samme symptomene som sist.. :/

Jeg har ingen erfaring med dette, da jeg bare har vært gravid en gang før - nå i august.

Men jeg har tenkt akkurat det samme som deg! Er jo bare 3 dpo i dag, og vet at dagene framover mest sannsynlig vil gå saaakte... Og har allerede begynt å kjenne etter om brystvortene blir mer ømme - det ble de sist graviditet, ekstremt ømme siste uka før IKM. Samme med alle andre mensensymptomer, de kom en uke før IKM og tok helt av.

Regner med jeg kommer til å være på skikkelig symptomjakt ukene fremover...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært gravid flere ganger, får man de samme symptomene hver gang? Litt koko her 9dpo, har egentlig innstilt meg på at det ikke blir noe siden jeg ikke kjenner på de samme symptomene som sist.. :/

Både ja og nei..Første gang var jeg bare 19 år og tok en tilfeldig test fordi jeg ikke hadde fått mensen i sukkerpille dagene, ante ingenting om symptomer. Dette skjedde også andre gang.

Tredje gang gikk jeg rundt på et kjøpesenter og følte meg bare rar, om jeg kan beskrive det slik. Husker at jeg tenkte tanken, men slo det bort mens jeg gikk rundt. Inne på h&ms prøverom kjente jeg en skikkelig iling langt nede på venstre side. Dermed tok jeg turen til apoteket, kjøpte a1 test og uringlass og tok men en tur på handikap toalettet. Det varte og det rakk, og jeg svimlet mens jeg sto der, mest av angst. Plutselig lyste en tynn rosa strek mot meg og jeg fikk hetekrampe ;) Hun er nå straks 4år og har holdt et rent H******* i kveld :P

4 gang var jeg på vei til kreta med familien, såvnet på flyet.. hurra, gravid på tur :P

 

Denne gang ante jeg ingenting. Fikk løs mage noen dager før jeg testa. Første test var negativ. testa igjen etter å hatt mageknip å uten diare (;)), og positiv el test. Positiv grav test :)

 

Jeg vet jo at det var de tidlige symptomer du leita etter, men jeg tror stort sett at vi ikke finner dem, og hvis vi har dem, at testene forblir negative. Det vel når vi minst mistenker graviditet vi er gravid ;)

Hvordan var det for deg sist?

 

Ellers vil jeg og bare si, folkens, dere er gode å ha. Denne tråden trengs!! Ha en fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist graviditet var ikke planlagt da, jeg brukte temping som prevensjon og blingsa litt på dagene ;) Men vi hadde jo tenkt å begynne å prøve ganske snart uansett, så det var en gledelig nyhet :) jeg var i allefall klar over at muligheten for graviditet var der, i og med at vi hadde sex et par dager før EL. Syns ikke jeg merka så mye symptomer husker jeg, så jeg trodde ikke jeg var gravid egentlig. Det eneste jeg hadde var mensmurringer (trodde det var vanlig pms), ømme pupper (som faktisk vokste litt rundt ikm) og en skjerpa luktesans! Nå murrer det godt her, men det gjør det jo uansett tenker jeg så det er ikke noe sikkert tegn akkurat.. Ingen ømme pupper så da konkluderer jeg med at løpet er kjørt ;) i dag i alle fall, i går var jeg optimist! Går litt opp og ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si til dere herlige jenter at jeg er så glad for å ha denne tråden - det gjør veldig godt!! :)

Dette er alltid den tråden jeg sjekker først ;)

Enig med deg:) godt å ha noen andre som føler mer eller mindre det samme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært gravid flere ganger, får man de samme symptomene hver gang? Litt koko her 9dpo, har egentlig innstilt meg på at det ikke blir noe siden jeg ikke kjenner på de samme symptomene som sist.. :/

9 dpo er tidlig da!! For min del så har jeg ikke hatt noe særlig med symptomer før positiv test... Har vel heller vært hodet og google-fingeren som har løpt løpsk, fordi håpet var så stort ;)

Så var jeg deg ville jeg ikke avskrevet sjansen altså!! Krysser lt jeg har (unntatt bena ;) ) for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager her i huset... Nå har de el smertene jeg har hatt de to siste dagene gitt seg... Så jeg håper jo bare helt inderlig at jeg har hatt el!! Og at en av soldatene har gjort jobben sin såklart.

 

Men jeg aner jo ikke hva jeg skal tro iom at jeg vet at hcgen er ganske høy fortsatt. Leser flere steder at det er mulig med el allikevel, og andre steder at det ikke er det. Så er ikke så lett å vite hva man skal tro. Men jeg lever i håper da ;)

 

Sengekosen fortsetter inntill videre, er jo livredd for å gå glipp av EL dersom det skulle vise seg at den kommer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager her i huset... Nå har de el smertene jeg har hatt de to siste dagene gitt seg... Så jeg håper jo bare helt inderlig at jeg har hatt el!! Og at en av soldatene har gjort jobben sin såklart.

Men jeg aner jo ikke hva jeg skal tro iom at jeg vet at hcgen er ganske høy fortsatt. Leser flere steder at det er mulig med el allikevel, og andre steder at det ikke er det. Så er ikke så lett å vite hva man skal tro. Men jeg lever i håper da ;)

Sengekosen fortsetter inntill videre, er jo livredd for å gå glipp av EL dersom det skulle vise seg at den kommer senere :)

da blir jo det kjempe spennende dager framover for deg Mari,for en spenning :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå skjønner jeg INGENTING. Har tidligere tatt en gtest som har vist så og si helt negativ etter utskrapningen (tror det var litt over 2uker etter us). Testet ikke noe mer etter det. Jeg hadde en blødning på mandag (og hadde slim med litt blod dagen før det). Har ikke hatt noe er blødning etter det. I dag er det nøyaktig 5uker siden us og jeg tok en gtest helt ut av det blå egentilg. Jeg gadd nesten ikke å se på den fordi jeg var 100% sikker på at den skulle vise neg. Men etter 3min viste den svak positiv (men man kunne lett se streken) som etter hvert også ble veldig sterk. Jeg tok en ny test som også viste svak positiv (dog litt svakere enn den første). Kan det være hcg som fortsatt sitter igjen??? Jeg er helt på gråten og livredd....Har jo fortsatt litt mensmurringer av og til ila dagen...Kan blødningen ha vært en SA? Nå skjønner jeg faktisk hvorfor man ber oss vente en mens etter us for nå er jeg virkelig forvirra! Ringte legekontoret og fikk time i morgen, så jeg kan få henvisning til å teste om hcg'en stiger eller synker.... hjelp...Kjedelig å ikke vite om jeg skal grine eller juble..eller, jeg forventer jo overhode ikke å være gravid egentlig, men dette gjørmeg jo helt tullerusk. Var jo SÅ glad da jeg trodde jeg fikk mens på mandag, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, POSITIV Clear Blue el test i dag.. den siste jeg hadde igjen :o Jeg ble plutselig litt sånn :hva gjør jeg nå :P  29 dager etter cytotec er jeg endelig i gang med noe hvertfall :D :D :D

 

Men..Vi har ikke hatt sex siden torsdag sist uke :o (hvor ble dagene av :klo: ) og nå MÅ vi liksom komme i gang.

Han slutter ikke på jobb før 15, minsta skal hentes i bhg 16, lurer på om jeg tør å si det til ham.. nå eller om en mnd liksom :P

Tempen var fremdeles 36,5 i dag så da har ikke el vært enda, men rart da, at nå som jeg vet om den så kjenner jeg det godt i magen. Måtte liksom gå litt krokbøyd her i morges :P

 

På toppen av alt, ble jeg stoppet i promille kontroll for en time siden, og jeg var så sprudlene og opphisset at det var rett før jeg fortalte om eggløsning og det hele, haha.. off, går rett i hodet på meg dette  :ler:  :ler:  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...