Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Da sank tempen litt igjen idag, så jeg har fortsatt ikke hatt eggløsning tydeligvis... Kjenner jeg blir skuffa og lei meg. Spesielt siden jeg vet at jeg i dag skulle ha fullgått åtte uker, men så er jeg liksom tilbake på null igjen...

 

Jeg er sliten og har mye vondt i kroppen for tida (ikke relatert til SA'en for to uker siden), og har første jobbehelg i ny jobb. Alt er nytt og jeg blir helt utkjørt i både hode og kropp av å sette meg inn i alt... Er redd dette blir en lang dag...

 

 

Charten min, for den som skulle være interessert i den: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/

Har som sagt ikke så god greie på temping jeg. Men veldig dumt at du ikke har hatt el da. Tenker at vi må prøve å være litt tolmodige. Mange som har måttet en uke ekstra på el etter abort, etter hva jeg har klart å Google meg frem til (har også nesten rundet Internett nå på sa/ma/el osv).

 

Min el skulle vanligvis ha kommet søndag-mandag men forventer som sagt at jeg nå vente litt ekstra denne gangen, dessverre! I mellomtiden 'prøver' vi annenhver dag allikevel, for å være på den sikre siden!

 

Krysser fingrene for at el kommer snart for oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God klem til deg, Paeonia! Skjønner at det er slitsomt nå. Er selv på evig el- og mensen-jakt etter us, og slitsomt å gå rundt å kjenne etter og ikke føle man har noe kontroll over hva som skjer i kroppen.

Sikkert da også ekstra slitsomt med ny jobb uten full kontroll der også. MEN det blir bedre! Vi skal nok alle snart få en ny spire snart som holder hele veien ;)

 

Hold ut, og ønsker deg en god jobbhelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da sank tempen litt igjen idag, så jeg har fortsatt ikke hatt eggløsning tydeligvis... Kjenner jeg blir skuffa og lei meg. Spesielt siden jeg vet at jeg i dag skulle ha fullgått åtte uker, men så er jeg liksom tilbake på null igjen...

 

Jeg er sliten og har mye vondt i kroppen for tida (ikke relatert til SA'en for to uker siden), og har første jobbehelg i ny jobb. Alt er nytt og jeg blir helt utkjørt i både hode og kropp av å sette meg inn i alt... Er redd dette blir en lang dag...

 

 

Charten min, for den som skulle være interessert i den: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/

Har som sagt ikke så god greie på temping jeg. Men veldig dumt at du ikke har hatt el da. Tenker at vi må prøve å være litt tolmodige. Mange som har måttet en uke ekstra på el etter abort, etter hva jeg har klart å Google meg frem til (har også nesten rundet Internett nå på sa/ma/el osv).

 

Min el skulle vanligvis ha kommet søndag-mandag men forventer som sagt at jeg nå vente litt ekstra denne gangen, dessverre! I mellomtiden 'prøver' vi annenhver dag allikevel, for å være på den sikre siden!

 

Krysser fingrene for at el kommer snart for oss begge :)

Sjønner godt at du er sliten, er det selv... Man blir jo det av en sånn påkjenning, føles som at tankene kverner - dag som natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vente 4 uker på EL, det føltes som en eeevighet.. Og med alle hormonene som ikke spilte på lag var det virkelig en påkjenning! Jeg begynte å løpe intervaller, fikk ut en del frustrasjon på tredemølla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og god søndag! Hvordan er det med dere?

Her er det egentlig ganske bra. Ikke noe mer blødning eller andre plager (i morgen er det to uker siden utskrapningen). Så dvs at hvis dette hadde vært en 'normal' syklus så hadde el vært i dag eller morgen. Merker ingen tegn til den enda (men det er ikke alltid jeg kjenner el uansett). Uansett så går sengekosen jevnt og trutt og det skal vi fortsette med helt til spiren sitter på nytt. Positive tanker her i dag med andre ord!!

 

I morgen skal jeg ta en ny blodprøve for å sjekke hcg, og er spent på det resultatet. Onsdag var den 3604 så jeg håper den har sunket en god del, håper det forsvinner raskt så jeg slipper å vente så lenge på el.

 

Ha en fin dag alle sammen :) klem fra meg

Endret av Mari_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Søndag jenter :)

 

Hvordan gikk det med deg i går Paeonia? Har du tempet igjen?

 

Jeg har følt meg syk hele helga :( (er aldri syk)

Jeg våknet på fredag med den verste bakrusen, uten å ha drukket :P Har fortsatt gjennom helga med timer som har føltes litt bedre. I går var jeg så bakfull (heller ikke drukket) at jeg like så godt tok meg ei øl for å reparere det kroppen drev på med :fnise:  

Er tidlig på an i dag, har vært oppe siden halv 8 (på en søndag), hehe :) Ikke likt meg, å spes ikke de dagene jeg har barnefri ( jentene er sendt til mormor) :P

 

Føler meg gla, på tross av at jeg føler helga har vært bås pga crapy form, merkelige saker..

 

Menne temping ja, både fredag og i går målte jeg 36,7 mot 36,5 dagene tidligere i uka.. I dag har den steget ytterlig 0,2 altså er nå på 36,9. Kan alkoholen påvirke det mon tro, drakk ikke såååå mye :blink:

 

Noen som spotter her? Har denne orange liknende utfloden noen dager nå, svært lite, men legger merke til det.. Ser jo ikke ut som blod, men et sted må det jo komme fra :klo: , har aldri spotta før, om dette kan kalles det da..

 

(en liten dagbok oppdatering fra meg, greit å skrive et sted hvordan kroppen oppfører seg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Jeg syns arbeidshelga har gått overraskende bra med tanke på hvor mørkt jeg så på det før den begynte. Er sliten i kroppen, men det går fint! Er på jobb nå, gleder meg til å komme hjem i tre-tida, men det går fint.

 

I dag har tempen steget litt igjen! Så håpet er ikke ute ;) Fra 36,49 i går til 36,65 i dag! Håper den fortsetter slik :) Ømme brystvorter i går og i dag også, så nå begynner kroppen å jobbe litt her tenker jeg :)

 

Jeg vet tempen kan påvirkes av alkohol, Bellanie, men akkurat hvor mye vet jeg ikke desverre.

Det med orange spotting har jeg heller ikke erfaring med desverre. Hørtes jo litt snodig ut, men det er jo ikke grenser for hva den kroppen vår kan finne på...! ;)

 

Fint å høre flere av oss har hatt en fin helg! :)

 

Lykke til med blodprøvene i morgen, Mari! Håper de er blitt veldig lave nå. Om de begynner å bikke under 50 bør du sikkert ta noen graviditetstester dagene etter, bare for å få en helt blank negativ en, før du evt får en positiv igjen. Det var en av fryktene mine - å skulle bli lurt av hcg som henger igjen i kroppen. Jeg har fått en helt blank strimmel, og det gjorde godt!

 

Her er det også trening på babylaging ca hver-annenhver dag, vi vil ikke gå glipp av eggløsningen, så da får vi henge i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paeonia: Så bra at jobbhelgen gikk fint! Mestringsfølelse! :danse:

 

Bellanie: Jeg kan kjenne igjen den bakrusfølelsen du beskriver. Jeg har vært skikkelig kvalm og uggen i helgen, og ekstrem hodepine. Kan være hormoner som herjer.

 

I forrigårs hadde jeg litt slim med blod da jeg var på do (beklager detaljer), og trodde mensen skulle komme senere den dagen, men har ikke sett noe mer etter det.. Har hatt litt murringer to dager før det, men nå har det gitt seg igjen. Tenkte utpå kvelden at det kanskje var el-slim, så kastet meg over mannen for sikkerhetsskyld :fnise:  Trodde jo jeg hadde el for to uker siden også, så håpet litt at mensen skulle komme. På onsdag er det 5 uker siden us, så hadde jo stemt bra isåfall. Blir så UTÅLMODIG!!! Men prøver å ikke tenke aaaaaltfor mye på det.... Ah, gi meg enten mensen eller positiv test!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig i det utsagnet!! Gi meg positiv test igjen eller mensen!!!

 

I dag er det 4 uker siden maen ble oppdaget, merkelig nok synes jeg tiden flyr :o

Jeg føler nesten tr er på vei og.. har sånn mensen vondt i underlivet, litt sånn bedøvd følelse jeg pleier å få når hu setter i gang. men det er vel for tidlig. Har kun vært blødningsfri i 12 dager så..

 

Tempen sank skikkelig i dag, fra 36,9 i går til 36,5 i dag så kansje det var de øla jeg drakk på lørdag fikk tempen til å stige likevel.. Men men. Negative el test.

Kjenner jeg gir litt opp. Vi har lite sex, tror vi er ganske slitne begge to både fysisk og psykisk.

 

Å oppleve noe sånt tar på, kjenner jeg er mektig lei av å tenke på alt som har med graviditet å gjøre, men klarer omtrent ikke tenke på annet. Synes det er så trist, samtidig som jeg gleder meg over hver dag som går. En dag nermere målet på en måte. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men utlufting må til, og da tror jeg dette er rette plassen for tankene :)

 

Ellers er formen bedre i dag, ingen bakrus følelse som de 3 siste dagene ;)

Skulle faktisk ønske mensen kom nå slik at jeg var tilbake i rute i det minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med temp-synking igjen i dag, Bellanie! Håper kroppen din snart kommer i gjenge igjen. Og at du og Siri83 snart får enten positiv test eller mensen - det er helt grusomt å gå slik og ikke vite om en har hatt eggløsning eller ikke og ikke vite hvor i syklusen en er...!

 

Når får du svar på blodprøven, Mari_83? Håper virkelig hcg-verdiene begynner å bli lave nå!

 

I dag steg tempen min ytterligere! Om den er høy i morgen også, tipper jeg Fertility Friend vil ha det til at jeg hadde eggløsning i helga - noe som kan stemme med både el-slim og ømme brystvorter.

Charten min ser slik ut i dag: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan går det med deg, M@rihøn@? Du er en del dager uti dpo du nå? Hvor mange? Du er vel den første av oss som skal teste etterhvert? :) Spent!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på 8 DPO! Skulle jo ikke bli optimist, men det er jeg altså ;) blir jo dødsskuffa hvis det ikke blir noe likevel, kan like gjerne være positiv ;) prøver å ikke være på symptomjakt, men kjenner nok litt etter likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en flott chart paeonia :) dette blir spennede fremover for deg, og ikke minst oss som for følge med :D

Håper det er el som har vært og at du har truffet blink :)

 

Spennende for deg og m@rihøn@ :) Jeg testa positivt 7 dpo i juli ;) Lykke til, og oppdater når du vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp visst å klage litt her, for nå ser det ut som at mensen har kommet! Hipp hipp!!! Jeg hadde sengehygge da jeg mest sannsynlig hadde el, men da var tydeligvis ikke kroppen min klar for å ta imot en spire. Og det er helt greit. Kroppen min fortjener å hvilke litt mellom øktene ;) Er så glad for at det finnes forum og tråder som dette, tror mann/venninne/mor hadde blitt gal hvis jeg skulle snakket om el/tr/slim/blod/babysjuka osv hele tiden :fnise:  Hvis dette er vanlig mensen er jeg SÅ klar for å gå inn i en ny pp med godt mot!

 

Bellanie: Vi satser på at kroppen din snart er i rute! Du skal ikke se bort i fra at bakrus-følelsen har med mensen og gjøre. Formen min er mye bedre i dag også. Synes det er godt sagt det at hver dag er et skritt nærmere målet :) Når hadde du us? Går litt i surr på de ulike datoene her..

 

Paeonia: Krysser fingrene for at det blir el og sengehygge i helgen på deg!! :sengekos:

 

M@rih@na: Vi heier på deg! Gleder meg til fredag og testing! Blir spennende :heiajente:

 

Mari83: Heia lav eller ingen hcg! Blir spennende å høre om neste test! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at 3 pp etter MA gikk rett i vasken, IKM i dag og blendahvit test :( Itillegg har jeg begynt å spotte, så da er nok hu fæle på vei på besøk for denne gang,BLÆÆÆH!!!!!! Alle gode ting er 4???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at 3 pp etter MA gikk rett i vasken, IKM i dag og blendahvit test :( Itillegg har jeg begynt å spotte, så da er nok hu fæle på vei på besøk for denne gang,BLÆÆÆH!!!!!! Alle gode ting er 4???!!!

Sukk...! Ja, alle gode ting er fire, FruMille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da ser det ut til at 3 pp etter MA gikk rett i vasken, IKM i dag og blendahvit test :( Itillegg har jeg begynt å spotte, så da er nok hu fæle på vei på besøk for denne gang,BLÆÆÆH!!!!!! Alle gode ting er 4???!!!

Sukk...! Ja, alle gode ting er fire, FruMille! :)

det er virkelig noe dritt altså, kjenner at jeg går rett i kjelleren :( også må vi vente en hel forba.,,,måned før vi kan teste igjen,myyyyy :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da ser det ut til at 3 pp etter MA gikk rett i vasken, IKM i dag og blendahvit test :( Itillegg har jeg begynt å spotte, så da er nok hu fæle på vei på besøk for denne gang,BLÆÆÆH!!!!!! Alle gode ting er 4???!!!

Sukk...! Ja, alle gode ting er fire, FruMille! :)

det er virkelig noe dritt altså, kjenner at jeg går rett i kjelleren :( også må vi vente en hel forba.,,,måned før vi kan teste igjen,myyyyy :(

 

off.. tunge tak dette, å den skuffelsen.. skjønner deg så godt, også vertfall nå når det har gått 3 mnd!

Vi satset på at 4. gang gjelder det. Det ser i vertfall ut som den gjengen her inne holder følge ;)

Alle goe ting er tre, den fjerde følger ofte med ;) 

 

Jeg er blitt testoman, og det er en grusom avhengighet, ca på lik linje med alkolisme eller noe, for jeg drømmer om streker og kryss, tisseprøver, blodprøver u name it, herregud, blir gal.

Graulerer med mensen siri :D :D :D Håper jeg følger deg, trenger en uke uten grunn til å analysere alt mulig den kroppen min driver med.. Hadde jeg sagt høyt alt det jeg tenker å skriver om her inne, hadde jeg ganske sikkert blitt erklært gal!!

27 dager siden cytotec i dag, jeg tok ikke utskrapning, alt komme samme dag.

 

Murrer skikkelig bak skambenet merker jeg og kjenner jeg aldri har ønska meg mensen så sterkt noen gang som nå!!!. Håpet er der i og med at tempen sank med 0,4 i dag. Krysser fingra XXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig nedtur FruMille :(

Ja det er det :( :( :(

En hel mnd å vente føles så lenge når man virkelig ønsker :(

Jeg tok en EL test i sted (aner egentlig ikke hvorfor) og den gav selvfølgelig strek i fra seg, og jeg hadde bare håpet at det var en g test som gav denne streken! Nei nå får jeg bare vente og se når hu fæle dukker opp, så får jeg senket skuldrene litt fram mot EL igjen,sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp visst å klage litt her, for nå ser det ut som at mensen har kommet! Hipp hipp!!! Jeg hadde sengehygge da jeg mest sannsynlig hadde el, men da var tydeligvis ikke kroppen min klar for å ta imot en spire. Og det er helt greit. Kroppen min fortjener å hvilke litt mellom øktene ;) Er så glad for at det finnes forum og tråder som dette, tror mann/venninne/mor hadde blitt gal hvis jeg skulle snakket om el/tr/slim/blod/babysjuka osv hele tiden :fnise: Hvis dette er vanlig mensen er jeg SÅ klar for å gå inn i en ny pp med godt mot!

 

Bellanie: Vi satser på at kroppen din snart er i rute! Du skal ikke se bort i fra at bakrus-følelsen har med mensen og gjøre. Formen min er mye bedre i dag også. Synes det er godt sagt det at hver dag er et skritt nærmere målet :) Når hadde du us? Går litt i surr på de ulike datoene her..

 

Paeonia: Krysser fingrene for at det blir el og sengehygge i helgen på deg!! :sengekos:

 

M@rih@na: Vi heier på deg! Gleder meg til fredag og testing! Blir spennende :heiajente:

 

Mari83: Heia lav eller ingen hcg! Blir spennende å høre om neste test! :tommel:

Så deilig med mensen egentlig, da vet du jo hvor du er i løypa!! Også er det bare å kjøre på når den har gitt seg da :) så fint at du klarer å tenke at kroppen ikke var klar sist, det stemmer sikkert, også krysser vi fingrene for denne pp da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...