Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Synes dere det har vært ømt/vondt å ha sex etter ma/sa? Ser ut til at flere av dere hadde utskrapning, jeg fikk cytotec-kur, men fikk komme tilbake på ul en uke etter for å se at alt var ute. Vi hadde sex da blødningene ga seg (etter to uker), men det var voondt..!! Og sånn var det i lange tider synes jeg, var først etter jeg hadde fått tilbake mensen at jeg begynte å føle meg normal igjen. Nå har jeg blitt helt opphengt i alskens symptomer på EL da, synes jeg merker mindre EL-slim enn jeg gjorde før (men kan være fordi jeg er mer obs på det nå da..), og er redd dette skal gjøre det vanskeligere å bli gravid igjen.. Samboer prøver å få meg til å "stresse ned" litt med dette, sier vi har god tid og at dette skal vi få til etter hvert. Mens hos meg er det et gigantisk tomrom som jeg ikke føler blir bedre før jeg blir gravid på nytt. Tror ikke det er helt enkelt for disse mannfolka å skjønne hvordan det føles for oss som faktisk kjenner det på kropp og psyke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dere det har vært ømt/vondt å ha sex etter ma/sa? Ser ut til at flere av dere hadde utskrapning, jeg fikk cytotec-kur, men fikk komme tilbake på ul en uke etter for å se at alt var ute. Vi hadde sex da blødningene ga seg (etter to uker), men det var voondt..!! Og sånn var det i lange tider synes jeg, var først etter jeg hadde fått tilbake mensen at jeg begynte å føle meg normal igjen. Nå har jeg blitt helt opphengt i alskens symptomer på EL da, synes jeg merker mindre EL-slim enn jeg gjorde før (men kan være fordi jeg er mer obs på det nå da..), og er redd dette skal gjøre det vanskeligere å bli gravid igjen.. Samboer prøver å få meg til å "stresse ned" litt med dette, sier vi har god tid og at dette skal vi få til etter hvert. Mens hos meg er det et gigantisk tomrom som jeg ikke føler blir bedre før jeg blir gravid på nytt. Tror ikke det er helt enkelt for disse mannfolka å skjønne hvordan det føles for oss som faktisk kjenner det på kropp og psyke! :(

Jeg tok cytotec tirsdag for 3 uker siden, alt kom ut samme kvelden/natta.

 

Men for svare på spm ditt, nei synes ikke det har vært ubehagelig, men det har vært noen ganger jeg har trodd at blødningene hadde gitt seg helt for så å starte igjen etter samleie :/ Litt kipt men ingen smerter.

 

Tro du meg, jeg synes det er godt å lese at du føler det slik, altså ikke har du har det sånn men at jeg ikke er alene. De snakker om at psyken skal komme til hektene som et argument for å vente med å prøve, men i denne gården tror jeg ikke jeg er åppe å går igjen mentalt før jeg får babyen min tilbake i magen!!

Jeg tenker på det dag ut og dag inn, hører såvidt hva andre snakker om, ser nyheter, sjekker face you name it, men jeg får ikke med med noenting. Tar meg skikkelig i sammen om ettermiddagene da, har to døtre som kommer fra barnehage og skole, og må jo hjelpe til med lekser, lage middag, vaske og bade og legge. Men alt dette forgår i en tåke.. Heldigvis virker det som om mannen min har det mye på samme måte, han er nok lei av å snakke om det hele tida, men han har til hensikt å inseminere meg hver dag :P

Og slik pleide det ikke å være i våre 3 tidligere år ;)

Men ærlig talt, si søndag har jeg ikke hatt særlig glede av det, det er en plikt fordi ønske ligger bak i hodet på meg. 

Like nysgjerrig hver gang jeg går på do, får man vet jo aldri hva men finner i trusa :fnise:

Herregud, gi meg styrke til å holde ut ukene/mnd til neste positive test. Dette var hardere enn jeg trodde, og eneste som vet hvordan det føles er dere andre her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så utrolig herlig !!! Krysser fingrene for at det er EL som er på vei!! Da er du jo offisielt igang med prøvingen igjen da.... Gratulerer :) :) :)

Ja, det var herlig! :) Håper det stemmer også! Har aldri fulgt supermasse med på slim og sånt, men jeg pleier å ha det sånn rundt eggløsning - jeg har bare aldri fulgt med på farge, konsistens osv ;)

Håper du snart slutter å blø, Mari_83! *krysser fingrene for deg*

 

 

Velkommen hit, prøver30 :) Og hurra for blendahvite negative graviditetstester!! ;)

Og anonym ...f8c - bare kjør på om du føler deg klar for det! (Men husk likevel at el-tester kan slå ut på hcg, og ta en graviditetstest i tillegg - forsikre deg om at det ikke er hcg som henger igjen i kroppen, om denne er negativ og el-testen positiv kan du være trygg på at el er rett rundt hjørnet :) )

Ja, Bellanie, tenk at vi kan juble for en negativ digital test...! ;) Men da slipper vi å være redd for å bli lurt av hcg som henger igjen i kroppen vår - det er en av mine frykter nå som vi prøver igjen...! :/ Jeg ville vel også kanskje konkludert med at det er hcg som slo ut på dine positive el-tester i helga. Håper det stemmer! Og om du faktisk skulle hatt EL i helga, har vel i så fall pliktsexen deres gjort sitt ;)

I dag er det 11 dager siden blødningene i forbindelse med min SA begynte. (Har selv en mistanke om at det gikk galt før den tid, men det var i alle fall da blødningene begynte.) I dag på jobb gikk jeg rundt og følte nesten som at mensen kom - så vått føltes det i trusa... Men vet dere hva?! Det var EL-slim!! :D For en lykke! :) Temperaturen har ikke steget enda, så EL har ikke vært, men nå skjer det noe her :) Gleder meg til å tempe de neste dagene, for å evt få bekreftet noe. Vi har uansett hatt sex både i går, to dager før det, og jeg skal nok få mannen til sengs i kveld også ;)

 

Så utrolig herlig !!! Krysser fingrene for at det er EL som er på vei!! Da er du jo offisielt igang med prøvingen igjen da.... Gratulerer :) :) :)

Fantastisk paeonia :D Hurra for slim :D hahaha :D

 

Satser på blødningene dine stopper snart mari, hvor mange dager er gått hos deg nå?

Jeg blødde i ca 17 dager.

 

Rart når du skrev om det å bli så våt, for det ble jeg og på søndag, snek meg inn på do minst 2 ganger i halvtimen for å tørke meg. Bare rant og rant, men det var ikke akkurat slim, men vått var det ;) Har aldri merka noe til el slim egentlig. Mange år si i vertfall!

Tror uansett ikke det var el uansett, tempen sank ikke tilbake til normalen før på torsdag, var på 37, 2 så å si gjennom hele graviditeten. (når jeg sjekka da), Plutselig duppa den ned til 36, 5 og og er der enda, så ingen el tror jeg :)

 

Men men, venter som sagt fremdeles i spenning :D

Har 'bare' blødd i 8 dager nå, så bør vel egentlig ikke klage enda.. Men.er liksom så ivrig på å bli 'ferdig' med selve aborten og få satt igang med prøving igjen.

 

Uansett veldig spent på hcgen da. Noen som vet om hcg-nivået har noe å si for når neste el kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så utrolig herlig !!! Krysser fingrene for at det er EL som er på vei!! Da er du jo offisielt igang med prøvingen igjen da.... Gratulerer :) :) :)

Ja, det var herlig! :) Håper det stemmer også! Har aldri fulgt supermasse med på slim og sånt, men jeg pleier å ha det sånn rundt eggløsning - jeg har bare aldri fulgt med på farge, konsistens osv ;)

Håper du snart slutter å blø, Mari_83! *krysser fingrene for deg*

 

 

Velkommen hit, prøver30 :) Og hurra for blendahvite negative graviditetstester!! ;)

Og anonym ...f8c - bare kjør på om du føler deg klar for det! (Men husk likevel at el-tester kan slå ut på hcg, og ta en graviditetstest i tillegg - forsikre deg om at det ikke er hcg som henger igjen i kroppen, om denne er negativ og el-testen positiv kan du være trygg på at el er rett rundt hjørnet :) )

Ja, Bellanie, tenk at vi kan juble for en negativ digital test...! ;) Men da slipper vi å være redd for å bli lurt av hcg som henger igjen i kroppen vår - det er en av mine frykter nå som vi prøver igjen...! :/ Jeg ville vel også kanskje konkludert med at det er hcg som slo ut på dine positive el-tester i helga. Håper det stemmer! Og om du faktisk skulle hatt EL i helga, har vel i så fall pliktsexen deres gjort sitt ;)

I dag er det 11 dager siden blødningene i forbindelse med min SA begynte. (Har selv en mistanke om at det gikk galt før den tid, men det var i alle fall da blødningene begynte.) I dag på jobb gikk jeg rundt og følte nesten som at mensen kom - så vått føltes det i trusa... Men vet dere hva?! Det var EL-slim!! :D For en lykke! :) Temperaturen har ikke steget enda, så EL har ikke vært, men nå skjer det noe her :) Gleder meg til å tempe de neste dagene, for å evt få bekreftet noe. Vi har uansett hatt sex både i går, to dager før det, og jeg skal nok få mannen til sengs i kveld også ;)

Så utrolig herlig !!! Krysser fingrene for at det er EL som er på vei!! Da er du jo offisielt igang med prøvingen igjen da.... Gratulerer :) :) :)

Fantastisk paeonia :D Hurra for slim :D hahaha :D

 

Satser på blødningene dine stopper snart mari, hvor mange dager er gått hos deg nå?

Jeg blødde i ca 17 dager.

 

Rart når du skrev om det å bli så våt, for det ble jeg og på søndag, snek meg inn på do minst 2 ganger i halvtimen for å tørke meg. Bare rant og rant, men det var ikke akkurat slim, men vått var det ;) Har aldri merka noe til el slim egentlig. Mange år si i vertfall!

Tror uansett ikke det var el uansett, tempen sank ikke tilbake til normalen før på torsdag, var på 37, 2 så å si gjennom hele graviditeten. (når jeg sjekka da), Plutselig duppa den ned til 36, 5 og og er der enda, så ingen el tror jeg :)

 

Men men, venter som sagt fremdeles i spenning :D

Har 'bare' blødd i 8 dager nå, så bør vel egentlig ikke klage enda.. Men.er liksom så ivrig på å bli 'ferdig' med selve aborten og få satt igang med prøving igjen.

 

Uansett veldig spent på hcgen da. Noen som vet om hcg-nivået har noe å si for når neste el kommer?

 

Jeg fikk vertfall høre fra gyn at hcg ikke hadde noe å si for el :) Logisk så tenker jeg at el ikke kommer så lenge g tesetn er knall positiv, men når den blir svakere er det mulighet for el. 

 

Det jeg har syns har vært så frustrerende nå, får så lenge man har en viss mengde hcg slår el testen ut..

Men nå er heldigvis min negativ igjen så, tester for el. Tester med det blotte øyet, stoler ikke blindt på el tester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Så utrolig herlig !!! Krysser fingrene for at det er EL som er på vei!! Da er du jo offisielt igang med prøvingen igjen da.... Gratulerer :) :) :)

Ja, det var herlig! :) Håper det stemmer også! Har aldri fulgt supermasse med på slim og sånt, men jeg pleier å ha det sånn rundt eggløsning - jeg har bare aldri fulgt med på farge, konsistens osv ;)

Håper du snart slutter å blø, Mari_83! *krysser fingrene for deg*

 

 

Velkommen hit, prøver30 :) Og hurra for blendahvite negative graviditetstester!! ;)

Og anonym ...f8c - bare kjør på om du føler deg klar for det! (Men husk likevel at el-tester kan slå ut på hcg, og ta en graviditetstest i tillegg - forsikre deg om at det ikke er hcg som henger igjen i kroppen, om denne er negativ og el-testen positiv kan du være trygg på at el er rett rundt hjørnet :) )

Ja, Bellanie, tenk at vi kan juble for en negativ digital test...! ;) Men da slipper vi å være redd for å bli lurt av hcg som henger igjen i kroppen vår - det er en av mine frykter nå som vi prøver igjen...! :/ Jeg ville vel også kanskje konkludert med at det er hcg som slo ut på dine positive el-tester i helga. Håper det stemmer! Og om du faktisk skulle hatt EL i helga, har vel i så fall pliktsexen deres gjort sitt ;)

I dag er det 11 dager siden blødningene i forbindelse med min SA begynte. (Har selv en mistanke om at det gikk galt før den tid, men det var i alle fall da blødningene begynte.) I dag på jobb gikk jeg rundt og følte nesten som at mensen kom - så vått føltes det i trusa... Men vet dere hva?! Det var EL-slim!! :D For en lykke! :) Temperaturen har ikke steget enda, så EL har ikke vært, men nå skjer det noe her :) Gleder meg til å tempe de neste dagene, for å evt få bekreftet noe. Vi har uansett hatt sex både i går, to dager før det, og jeg skal nok få mannen til sengs i kveld også ;)

Så utrolig herlig !!! Krysser fingrene for at det er EL som er på vei!! Da er du jo offisielt igang med prøvingen igjen da.... Gratulerer :) :) :)
Fantastisk paeonia :D Hurra for slim :D hahaha :D

 

Satser på blødningene dine stopper snart mari, hvor mange dager er gått hos deg nå?

Jeg blødde i ca 17 dager.

 

Rart når du skrev om det å bli så våt, for det ble jeg og på søndag, snek meg inn på do minst 2 ganger i halvtimen for å tørke meg. Bare rant og rant, men det var ikke akkurat slim, men vått var det ;) Har aldri merka noe til el slim egentlig. Mange år si i vertfall!

Tror uansett ikke det var el uansett, tempen sank ikke tilbake til normalen før på torsdag, var på 37, 2 så å si gjennom hele graviditeten. (når jeg sjekka da), Plutselig duppa den ned til 36, 5 og og er der enda, så ingen el tror jeg :)

 

Men men, venter som sagt fremdeles i spenning :D

Har 'bare' blødd i 8 dager nå, så bør vel egentlig ikke klage enda.. Men.er liksom så ivrig på å bli 'ferdig' med selve aborten og få satt igang med prøving igjen.

 

Uansett veldig spent på hcgen da. Noen som vet om hcg-nivået har noe å si for når neste el kommer?

Jeg fikk vertfall høre fra gyn at hcg ikke hadde noe å si for el :) Logisk så tenker jeg at el ikke kommer så lenge g tesetn er knall positiv, men når den blir svakere er det mulighet for el.

 

Det jeg har syns har vært så frustrerende nå, får så lenge man har en viss mengde hcg slår el testen ut..

Men nå er heldigvis min negativ igjen så, tester for el. Tester med det blotte øyet, stoler ikke blindt på el tester!

Godt poeng. Skal nok prøve å ta en g-test mot slutten av uken. Samtidig så får man nesten høre litt på mannen, han mener at sålenge vi passer på å ha sex minst annen hver dag så misser vi jo ikke el uansett :) det er jo sant, men kontrollfreaken i meg skulle gjerne visst om el allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg, Mari! Skulle så gjerne bare fått en dato, da visste vi hva vi kunne forholde oss til.

Men sex annenhver dag skal holde, men det er fort sexen da blir noe en bare "må" uten noe glede av den - og det beste er jo om en kan ha glede av hver gang en har det.

Håper vi alle får dette til å klaffe, det hadde vært fantastisk å kommet oss inn i samme termingruppe alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så enig med deg, Mari! Skulle så gjerne bare fått en dato, da visste vi hva vi kunne forholde oss til.

Men sex annenhver dag skal holde, men det er fort sexen da blir noe en bare "må" uten noe glede av den - og det beste er jo om en kan ha glede av hver gang en har det.

Håper vi alle får dette til å klaffe, det hadde vært fantastisk å kommet oss inn i samme termingruppe alle sammen :)

Enig, blir jo litt pliktsex, men det kan jeg leve med egentlig, sålenge det er for en begrenset periode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og tatt blodprøve. Spent på Hcg nivået nå altså. Kunne ringe inn i morgen ettermiddag for å få resultatet, også ny prøve på mandag.

 

Nå virker det som om at blødningen er på vei med å gi seg også. Det som kommer nå er brunt og helt sånn vannete (sorry for detaljer...) og det kommer bare på papiret når jeg er på do og ingenting i trusa. Hurra nå er jeg litt mer positiv her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en annen ting. Min fantastiske svigerinne og hennes mann har slitt i flere år med å bli gravide. Hun ble endelig gravid tidligere i år men mistet dessverre i ma i uke 12. Nå driver de med prøverør og skal ha egginnsett i morgen. Og jeg er så utrolig SMÅELIG at jeg er sjalu. Det river i hjertet å innrømme det, de er fantastiske mennesker begge to og de fortjener så inderlig å få et lite barn. Men her sitter jeg midt i min EGO boble og klarer ikke å være glad på deres vegne engang.

 

I tillegg er tre av mine beste venninner (vi er en gjeng på 6 stk) gravide. Alle hadde vi termin i april, så de er ca like langt på vei som jeg skulle ha vært hvis jeg ikke hadde mistet. De er mine aller beste venner men jeg orker ikke å møte de nå. Vi planlegger jentetur i november, men jeg har sagt at jeg er usikker siden jeg ikke orker å være på tur med alle de gravide (med mindre jeg er gravid igjen da). Det gjør liksom ekstra vondt at de er like langt som jeg skulle ha vært :(

 

Hater at dette gjør meg til en ego og trist person. Det er jo egentlig ikke sånn jeg er eller vil være. Håper så inderlig at jeg klarer å komme meg ut av dette snart, men tror ikke det finnes noen annen medisin enn å bli gravid igjen så fort som mulig....

 

Sorry for depressivt innlegg folkens, men godt å få det ut egentlig. Det var dagens syt fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått tatt blodprøve mari :) Kjenner jeg ble litt spent på resultatet ditt her jeg sitter ;)

Og ikke minst at blødningene avtar. Kan være det samme som skjedde med meg etter blødningene ga seg, følte jo og på denne vannete utfloden.

 

er du sikker på at du ikke har el? Mistenkte jo det litt selv i helga pga utflodvannet ;)

 

Negativ el test her i dag, tempen er framdeles lav så ingen el i sikte :(

Men men.. Orka ikke den pliktsexen i går, føles ut som sandpapir der nede så neitakk til sex :P

 

Får prøve igjen i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått tatt blodprøve mari :) Kjenner jeg ble litt spent på resultatet ditt her jeg sitter ;)

Og ikke minst at blødningene avtar. Kan være det samme som skjedde med meg etter blødningene ga seg, følte jo og på denne vannete utfloden.

 

er du sikker på at du ikke har el? Mistenkte jo det litt selv i helga pga utflodvannet ;)

 

Negativ el test her i dag, tempen er framdeles lav så ingen el i sikte :(

Men men.. Orka ikke den pliktsexen i går, føles ut som sandpapir der nede så neitakk til sex :P

 

Får prøve igjen i dag ;)

Lykke til med plikten i dag da ;)

 

Jeg er sikker på at det ikke er el ja, håper at det kommer søndag-mandag-tirsdag men isåfall har jeg beholdt den gamle syklusen da, så det er muligens å håpe på litt for mye... Men jeg må være positiv!!! Ja til EL og ny baby :)

 

Visste dere foresten at Ibux kan utsette/forskyve el? Det fant jeg ut en mnd jeg hadde grusom tannverk. Da ble den forskjøvet med mange dager og jeg har vanligvis hatt sykluser du kan stille klokken etter. Så sånn fant jeg ut av det. Tok mye smertestillende i en ukes tid da, så det skal nok endel til. Men uansett er ibux bannlyst her i heimen i disse dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari_83: har det akkurat likedan med de gravide kollegaene mine. En av dem er i tillegg en av mine nærmeste venninner, vi skulle jo gå gravide sammen og ha permisjon sammen og alt. Jeg unngikk henne litt i sommer og fikk skikkelig dårlig samvittighet av det, men jeg tror hun forstår meg veldig godt. Hun snakker ikke om det med mindre jeg spør etc. Så klarer selvfølgelig ikke jeg å la være og spørre heller, så blir det ekstra vondt når jeg får vite at babyen sparker og sånn.

Nå prøver jeg å jobbe litt med min egen tankegang og tenker mer på hvor mye jeg gleder meg til det blir min tur!! :) det hjelper faktisk litt! Prøver også å planlegge litt tur med samboer og sånt for å leve så normalt som mulig inntil det klaffer igjen. Kjenner meg så absolutt igjen i det du beskriver, og det gjør liksom ekstra vondt at man får så dårlig samvittighet for at man føler det sånn, men jeg tror nok det er ganske normalt! Virker sånn på flere av oss her inne i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er kjenpenormalt å føle og tenke det dere gjør, jenter. Prøv å ikke ha for mye dårlig samvittighet for det. Disse følelsene og tankene har jo å gjøre med at vi har mista og/eller prøvd og ønsket så veldig...! Når det klaffer for oss, er jeg sikker på at disse tankene og følelsene vil gi seg.

 

I dag gikk tempen min enda litt ned (håper den snart går opp som et tegn på EL, men har EL-slim i dag også. Spent på tempen de kommende dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er kjenpenormalt å føle og tenke det dere gjør, jenter. Prøv å ikke ha for mye dårlig samvittighet for det. Disse følelsene og tankene har jo å gjøre med at vi har mista og/eller prøvd og ønsket så veldig...! Når det klaffer for oss, er jeg sikker på at disse tankene og følelsene vil gi seg.

 

I dag gikk tempen min enda litt ned (håper den snart går opp som et tegn på EL, men har EL-slim i dag også. Spent på tempen de kommende dagene!

Enig med deg, at det er normalt med sånne følelser. Men allikevel, det er dritt når man føler seg som en dårlig venn :(

 

Du får oppdatere oss på tempen din! Spent på dine vegne om el kommer snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått svar på blod prøven din mari?

Nei men skulle ringe ned i ettermiddag og høre! Nå lurer jeg litt på hva ettermiddag er da ;) sånn to-ish kanskje?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du fått svar på blod prøven din mari?

Nei men skulle ringe ned i ettermiddag og høre! Nå lurer jeg litt på hva ettermiddag er da ;) sånn to-ish kanskje?!

 

Når klokka bikker 12 ;) Haha, ivrig vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad for denne tråden. Utrolig godt å dele gleder, sorger, spørsmål og undringer med noen som er i lignende situasjon og vet litt hvordan en har det.

 

Jeg må dessverre si at jeg sliter mye om dagen. Trodde det skulle gå over, men nå har jeg vært helt i kjelleren i en uke snart. Orker ikke gjøre noe, være sammen med noen, og blir sliten av å late som alt er bra når jeg er på jobb.. Kommer meg ikke opp og det sliter på mannen min og meg.. Var mer positiv i begynnelsen etter us, men nå føle jeg meg bare ulykkelig. Tenker at jeg har et stort tomrom som bare kan fylles av et lite barn, men vet ikke om det bare er derproblemene ligger.. Beklager klaging, men jeg måtte bare få det ut...

 

Hvordan går det med dere da?

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad for denne tråden. Utrolig godt å dele gleder, sorger, spørsmål og undringer med noen som er i lignende situasjon og vet litt hvordan en har det.

Jeg må dessverre si at jeg sliter mye om dagen. Trodde det skulle gå over, men nå har jeg vært helt i kjelleren i en uke snart. Orker ikke gjøre noe, være sammen med noen, og blir sliten av å late som alt er bra når jeg er på jobb.. Kommer meg ikke opp og det sliter på mannen min og meg.. Var mer positiv i begynnelsen etter us, men nå føle jeg meg bare ulykkelig. Tenker at jeg har et stort tomrom som bare kan fylles av et lite barn, men vet ikke om det bare er derproblemene ligger.. Beklager klaging, men jeg måtte bare få det ut...

Hvordan går det med dere da?

Klemmer

Leit å høre at du har det sånn Siri. Jeg kjenner litt på de samme følelsene. Orker liksom ikke gjøre noe annet enn å være hjemme, orker ikke treffe venninner (særlig de som er gravide) osv. Samtidig så er jeg ganske glad når jeg er hjemme, men det som holder meg oppe er tanken på at jeg sikkert snart er gravid igjen.... Så... Føles som at jeg vil utsette ting til etter at jeg har blitt det og det føles vel litt lite konstruktivt.... Vet jo ikke hvor fort det kommer til å gå, og jeg kan jo ikke sitte inne til neste sommer liksom.....

 

Er det lenge siden din us? Hvordan ligger du an med el tror du? Og hva sier mannen, er han med på ny prøving? Tror egentlig det er helt normalt å føle at man bare vil bli gravid igjen jeg... En av venninnene mine mente at jeg burde vente litt med prøving og gi meg selv til til å sørge, men jeg føler egentlig at det eneste som kan gjøre det bedre er å bli gravid igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen brøt jeg helt sammen fullstendig uten "grunn".

Alt har tilsynelatende vært oppe og gått "normalt" i nesten 20 dager (dag 23 i dag), og jeg merker selvfølgelig at det bare er jeg som fremdeles er fullstendig opphengt i sorgen :( enkelte dager er enklere enn andre, men jeg merker at de vanskelige dagene tar litt overhånd. Jeg har ikke lyst til å smile alltid, har egentlig mest lyst til å krype sammen med mine egne tanker å være i fred.

Det verste er at jeg ikke kan slutte å google alt jeg finner om emnet, jeg føler meg helt manisk etter svar på alle ubesvarte spm, kommer ikke videre og tenker som at nå går jeg inn i den fjerde uka etter aborten. Teller dager, å ber til gud om å få babyen min raskt tilbake i magen :`( Triste øyeblikk og alene om det..

 

Du fikk vite det den 13 aug? om jeg husker rett, vi var vel like langt, jeg var på ul 18..

Har du hatt el etterpå? Håper spiren sitter snart slik at vi kan få en grunn til ma skjedde i det minste, at det var en mening med det neste barnet. Klem til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 mnd siden jeg mista, jeg har fortsatt dager der nedturen tar meg og alt er tungt og trist. Heldigvis kommer nedturene sjeldnere og sjeldnere! Men her har det altså tatt litt tid å bli gravid igjen, håper dere slipper å vente så lenge som meg :) føler det er alt jeg har gjort de siste mnd! Venta på EL, venta på IKM. Venta på EL, venta på IKM.. Nå er jeg 4dpo og krysser fingre og tær ;) så godt mulig det blir ny nedtur neste helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og at dere deler tankene deres.

 

Ma ble oppdaget 11.aug på ul, og hadde us 13.aug. Var da akkurat i 10. uke.

 

Hadde en venninne som var like langt, og da er det så vondt å se hvordan magen hennes vokser og høre hvordan de planlegger alt for den kommende babyen. Samtidig vil jeg jo ikke at de skal skjule gleden sin for meg.

 

Jeg tror jeg kanskje hadde el for en uke siden, men jeg er ikke sikker. Siden jeg har vært så langt nede har det blitt lite sengehygge, så nå håper jeg egentlig på mensen neste uke så kroppen er "tilbake".

 

Mannen min var MYE mer gira enn meg da jeg var gravid. Kjøpte småting og så på vogner. Jeg måtte overtale han til å ikke ta helt av. Men han tok det tungt i et par dager, men nå tror jeg ikke han tenker så mye på det lenger. Er jo glad for det, samtidig føler jeg meg så alene med tankene og teit fordi jeg fortsatt ikke har kommet meg videre. Han er absolutt klar for at vi skal prøve med en gang, men vil at vi skal ta det som det kommer og ikke stresse. Jeg merker at jeg er altfor stressa og redd for at det skal påvirke "prosessen".

 

Kjenner igjen Google-manien, Bellanie :) tror jeg snart har runda Internett hva gjelder ma, abort og us! :) har du hatt el da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad for denne tråden. Utrolig godt å dele gleder, sorger, spørsmål og undringer med noen som er i lignende situasjon og vet litt hvordan en har det.

Jeg må dessverre si at jeg sliter mye om dagen. Trodde det skulle gå over, men nå har jeg vært helt i kjelleren i en uke snart. Orker ikke gjøre noe, være sammen med noen, og blir sliten av å late som alt er bra når jeg er på jobb.. Kommer meg ikke opp og det sliter på mannen min og meg.. Var mer positiv i begynnelsen etter us, men nå føle jeg meg bare ulykkelig. Tenker at jeg har et stort tomrom som bare kan fylles av et lite barn, men vet ikke om det bare er derproblemene ligger.. Beklager klaging, men jeg måtte bare få det ut...

Hvordan går det med dere da?

Klemmer

DU har fullt lov å klage kjære deg, det forstår vi fullt! Kjenner meg igjen i det du skriver her! Jeg var på kjempe topp rett etter utskrapingen, men så ble jeg plutselig lei meg og gjenoppleve det jeg hadde vært igjennom. Det er derfor det tok tid med meg å komme i gang med prøvingen igjen, jeg var rett og slett ikke klar for det! Men det blir bedre kjære deg, jeg lover deg! God klem til deg på veien <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 mnd siden jeg mista, jeg har fortsatt dager der nedturen tar meg og alt er tungt og trist. Heldigvis kommer nedturene sjeldnere og sjeldnere! Men her har det altså tatt litt tid å bli gravid igjen, håper dere slipper å vente så lenge som meg :) føler det er alt jeg har gjort de siste mnd! Venta på EL, venta på IKM. Venta på EL, venta på IKM.. Nå er jeg 4dpo og krysser fingre og tær ;) så godt mulig det blir ny nedtur neste helg!

Samme som meg, 3 mnd siden min utskraping. Hatt en del kluss med syklus etter aborten, men nå ser det ut til at den har stabilisert seg, endelig :) er 10 dpo i dag og krysser jo alt jeg har, om at en test vil være positiv over helgen,sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...