Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Nå skjønner jeg INGENTING. Har tidligere tatt en gtest som har vist så og si helt negativ etter utskrapningen (tror det var litt over 2uker etter us). Testet ikke noe mer etter det. Jeg hadde en blødning på mandag (og hadde slim med litt blod dagen før det). Har ikke hatt noe er blødning etter det. I dag er det nøyaktig 5uker siden us og jeg tok en gtest helt ut av det blå egentilg. Jeg gadd nesten ikke å se på den fordi jeg var 100% sikker på at den skulle vise neg. Men etter 3min viste den svak positiv (men man kunne lett se streken) som etter hvert også ble veldig sterk. Jeg tok en ny test som også viste svak positiv (dog litt svakere enn den første). Kan det være hcg som fortsatt sitter igjen??? Jeg er helt på gråten og livredd....Har jo fortsatt litt mensmurringer av og til ila dagen...Kan blødningen ha vært en SA? Nå skjønner jeg faktisk hvorfor man ber oss vente en mens etter us for nå er jeg virkelig forvirra! Ringte legekontoret og fikk time i morgen, så jeg kan få henvisning til å teste om hcg'en stiger eller synker.... hjelp...Kjedelig å ikke vite om jeg skal grine eller juble..eller, jeg forventer jo overhode ikke å være gravid egentlig, men dette gjørmeg jo helt tullerusk. Var jo SÅ glad da jeg trodde jeg fikk mens på mandag, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Hvilke tester bruker du??

 

Jeg har opplevd noenlunde det samme i det siste (sinnsykt dyrt med så mye testing som jeg bedriver).

I dag er det 2 uker siden jeg slutta å blø, og fikk negativ strimmel fra babyornot(hadde testa meg negativ med den for å kun ha en test å forholde meg til. Sist tirsdag fikk jeg negativ digital. Nå på søndag testa jeg med bt sin billigstrimmel, positiv :klo: , testa senere på dagen med den samme, svakere positiv... Ble ganske forvirra..

Tok en cb + test nå på mandag som ble knallpositiv med en gang, men krysset forsvant etter 15 min ca.

Når el testen min slo ut i dag hadde jeg en igjen av de high sensitiv testene fra babyornot, den er svak svak, men dog positiv.. bittelitt forvirra her jeg mtp at den testen var negativ, fullstendig blank torsdag for 13 dager siden.. Jeg konkludere med at det fremdeles er bittelitt hcg igjen.

 

 

Men ja, hadde ikke du fått mensen? Hvor mye har du blødd? Kun den ene dagen? 

Trodde nå at så lenge du har hatt kirurgisk abort så skal jo alt forsvinne ganske raskt, verre med de som har tatt cytotec mtp på tester evt. Kan du være gravid igjen? Eller var blødningen din så voldsom nå at det er uaktuelt? Trist du skal oppleve dette nå, bi trenger ikke mer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart, Siri...! Jeg tør ikke si det ene eller det andre. Men bra du kan få tatt noen blodprøver i morgen og kanskje begynnelsen av neste uke, så ser du om hcg stiger eller synker i det minste.

Men var det mye blødning på mandag? Syns jeg kan huske du sa den var mye "lettere" enn vanlig mens?

Det er jo uansett rart at du har hatt en blank graviditetstest etter us, og nå plutselig har utslag - så noe har det jo vært. Men det kan jo også blø uten at det er farlig - om det ikke har blødd veldig kraftig. Håper du klarer å slappe litt av og ikke få helt panikk dagene som kommer. Stor klem til deg, Siri!

 

Bellanie, nå er det bare å hive seg rundt om du føler deg klar for det! (Og selvfølgelig om dere får det til reint praktisk i dag...!)

 

Jeg kobler helt av i dag før jeg skal på jobb i ettermiddag. Tempen er fortsatt høy, og nå gir også babycompen signal om at samleie har klaffet med eggløsningen. Så nå er det bare å prøve å tenke på andre ting framover (for det er jo kjempelett!) og håpe at mannens soldater har gjort jobben sin og at spira vil feste seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tester fra billigtester.no. Den samme som testet negativt for 2-3uker siden. Har jo ike hatt sex mer enn 4ganger siden us heller (ganske spredt utover dagene), så synes det er veldig rart hvis det skulle ha klaffet nå :huh:

Blødningen på mandag var ikke så sterk som jeg pleier å ha den, men det var blod i bindet, men kun én gang.

 

Orker ikke å få håp om at jeg er gravid, for så å bli kjempeskuffet igjen. Må jo vente lenge på svar så vanskelig å ikke få forhåpninger innen den tid..

 

Skal teste med gtest i morgen hos legen også.

 

Tror jeg aldri har skjønt mindre av min egen kropp enn det jeg gjør nå. Føler meg nok forvirra fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå skjønner jeg INGENTING. Har tidligere tatt en gtest som har vist så og si helt negativ etter utskrapningen (tror det var litt over 2uker etter us). Testet ikke noe mer etter det. Jeg hadde en blødning på mandag (og hadde slim med litt blod dagen før det). Har ikke hatt noe er blødning etter det. I dag er det nøyaktig 5uker siden us og jeg tok en gtest helt ut av det blå egentilg. Jeg gadd nesten ikke å se på den fordi jeg var 100% sikker på at den skulle vise neg. Men etter 3min viste den svak positiv (men man kunne lett se streken) som etter hvert også ble veldig sterk. Jeg tok en ny test som også viste svak positiv (dog litt svakere enn den første). Kan det være hcg som fortsatt sitter igjen??? Jeg er helt på gråten og livredd....Har jo fortsatt litt mensmurringer av og til ila dagen...Kan blødningen ha vært en SA? Nå skjønner jeg faktisk hvorfor man ber oss vente en mens etter us for nå er jeg virkelig forvirra! Ringte legekontoret og fikk time i morgen, så jeg kan få henvisning til å teste om hcg'en stiger eller synker.... hjelp...Kjedelig å ikke vite om jeg skal grine eller juble..eller, jeg forventer jo overhode ikke å være gravid egentlig, men dette gjørmeg jo helt tullerusk. Var jo SÅ glad da jeg trodde jeg fikk mens på mandag, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Ojsånn Siri.... Dette er jo litt spennende da. Kan du kanskje være gravid igjen? Er jo noen som blir gravid rett etter ma/sa uten å få mensen først?! Ulempen er jo bare det at det blir en litt vanskelig periode hvor man ikke vet, om det er rester som gir hcg-utslag eller en ny spire. Så utrolig spennende da, krysser virkelig fingrene for at det er en ny spire hos deg! Det hadde vært utrolig koselig for deg, og så hadde det jo gitt lit håp til alle oss andre itillegg :)

 

Men trenger du egentlig en henvisning for å få sjekket hcg? Her kunne legesekreteren hos fastlegen hjelpe meg med det. Det funket veldig bra, slapp å få time og kunne komme når det passet meg mellom to gitte tidspunkter. Så kunne jeg bare ringe ned dagen etter for å få resultatet. Kanskje man kan gjøre noe lignende hos din lege?

Endret av Mari_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tester fra billigtester.no. Den samme som testet negativt for 2-3uker siden. Har jo ike hatt sex mer enn 4ganger siden us heller (ganske spredt utover dagene), så synes det er veldig rart hvis det skulle ha klaffet nå :huh:

Blødningen på mandag var ikke så sterk som jeg pleier å ha den, men det var blod i bindet, men kun én gang.

 

Orker ikke å få håp om at jeg er gravid, for så å bli kjempeskuffet igjen. Må jo vente lenge på svar så vanskelig å ikke få forhåpninger innen den tid..

 

Skal teste med gtest i morgen hos legen også.

 

Tror jeg aldri har skjønt mindre av min egen kropp enn det jeg gjør nå. Føler meg nok forvirra fra før av...

Sjønner deg så utrolig godt, for er det noe jeg også er redd for så er det å gå rundt å tro at jeg er gravid (pga falsk positiv test pga hcg rester etc), for å så få drømmen knust hvis det viser seg at det er feil. Er så utrolig vanskelig med sånn ventetid.

 

Og føler akkurat det samme ang kroppen, er så frustrerende når man ikke forstår hva som foregår, når man vanligvis kjenner kroppen sin godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, POSITIV Clear Blue el test i dag.. den siste jeg hadde igjen :o Jeg ble plutselig litt sånn :hva gjør jeg nå :P 29 dager etter cytotec er jeg endelig i gang med noe hvertfall :D :D :D

 

Men..Vi har ikke hatt sex siden torsdag sist uke :o (hvor ble dagene av :klo: ) og nå MÅ vi liksom komme i gang.

Han slutter ikke på jobb før 15, minsta skal hentes i bhg 16, lurer på om jeg tør å si det til ham.. nå eller om en mnd liksom :P

Tempen var fremdeles 36,5 i dag så da har ikke el vært enda, men rart da, at nå som jeg vet om den så kjenner jeg det godt i magen. Måtte liksom gå litt krokbøyd her i morges :P

 

På toppen av alt, ble jeg stoppet i promille kontroll for en time siden, og jeg var så sprudlene og opphisset at det var rett før jeg fortalte om eggløsning og det hele, haha.. off, går rett i hodet på meg dette :ler::ler::ler:

Så herlig med positiv el-test!!! Da er det bare å hoppe i høyet :D :D

 

Sjønner godt den med promillekontrollen, man blir jo helt opphengt i disse greiene her og vil jo gjerne dele gleden :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siri - om du skal ta hcg-blodprøve hos legen for å se om det stiger eller synker må det jo være et par dager mellom dem, så da må du ta en nå før helga og en etter helga. Og svaret får du vel en eller to dager etter den siste.

Gjør det, sånn at du får et helt korrekt svar.

 

Men du kan jo også, om du ønsker det, ta graviditetstester annenhver dag framover, bruk de samme type strimlene, da vil du se om de øker i dagene framover eller om de blir svakere.

 

Forstår så veldig godt at du er redd for å få falske forhåpninger... Men prøv å ikke få helt panikk heller... Det er i alle fall positivt at du bare hadde en liten blødning.

 

Håper dagene framover går fort for deg. Klem!

Endret av Paeonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortalte jeg det til mamma, og angret i det jeg la på...null styring her!!

 

Jeg håpet også på at jeg slapp henvisning, men lab'en var stengt så må henvises til Fürst. Håper på å få tatt en blodprøve i morgen og en på mandag, slik at jeg har svaret på tirsdag. Orker ikke å vente lenger...

 

Håper jo at jeg er gravid igjen, men synes det er rart hvis det har klaffet så fort..men er redd for at det er rester og at jeg må gjennom en ny us og starte på nytt igjen...

 

Tør ikke å fortelle det til mannen min enda, vil ikke at han skal få falske forhåpninger eller bli engstelig. Tror faktisk jeg skal vente til jeg får svar med å fortelle det til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vanskelig situasjon det der.. Har god erfaring med bt selv, men som paeonia sier, kansje ta noen innimellom å se om de blir sterkere eller svakere.. De vil jo vise det forskjell ganske fort.

 

Jeg hadde heller aldri orket å få forhåpninger når noe sånt skjer da, men nå var min så svak og el testen så sterk at jeg vet jeg ikke kan være gravid igjen. Du derimot ligger en uke forran meg så jeg skjønner dine forhåpninger. Kansje du skulle kjøpt deg en digital? med ukeindikator?

 

Jeg har vanskelig for å tro at det er rester, mtp utskrapning. Da tenker jeg heller at det kan være hcg igjen i blodet ditt som gir utslag fremdeles, om ikke en ny spire. Vet du om du har hatt el?

Skriv ned alt du tenker å lurer på her, vi vet hvordan du har det. God klem fra meg  :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er så rart at jeg tidligere har fått neg test tidligere (begynner plutselig nå å lure på om den virkelig var neg, men den var ihvertfall veeeeeeeeldig svak isåfall). Jeg får se hva testen hos legen viser i morgen og så får jeg bare teste meg gjennom helgen også.

 

Utrolig kjipt, jeg skal ut og spise og ta et glass med noen venninner i morgen. Og jeg som endelig kunne drikke igjen har vært den som har vært mest gira. Hva skal jeg gjøre nå? Vil ikke fortelle noe.

 

Takk for støtten, jenter! Dere aner ikke hvor mye det betyr! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er så rart at jeg tidligere har fått neg test tidligere (begynner plutselig nå å lure på om den virkelig var neg, men den var ihvertfall veeeeeeeeldig svak isåfall). Jeg får se hva testen hos legen viser i morgen og så får jeg bare teste meg gjennom helgen også.

 

Utrolig kjipt, jeg skal ut og spise og ta et glass med noen venninner i morgen. Og jeg som endelig kunne drikke igjen har vært den som har vært mest gira. Hva skal jeg gjøre nå? Vil ikke fortelle noe.

 

Takk for støtten, jenter! Dere aner ikke hvor mye det betyr! :hjerter_rundt:

Er jo usikkerheten som er verst da... Men dette er kanskje en mer sånn positiv usikkerhet eller?

 

Jeg føler meg helt kokko om dagen, enten er jeg 1-2 dpo eller venter på el, eller eller eller... Blir rett og slett smårar av dette her jeg!!!

 

Uansett skal jeg svi av en by CBD i dag med ukeindikator. Så HÅPER jeg at den viser 2-3 og ikke 3+. *krysser fingrene*

Endret av Mari_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt frustrasjonen dine der Siri :( greit å få undersøkt hcg med blodprøver siden testene viser det de gjør! Og det er så sant det du sier, de mannfolka skulle bare visst hvordan det er for oss damer enkelte ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg vet ikke hvor jeg skal hendbvende meg,men mannen min og jeg har prøvd nå i 8 år å få barn har hatt 7 forsøk icsi, men har ikke prøvd dette på to år. Det jeg lurer på nå er at jeg er veldig kvalm,trøtt,så vi tok to tester og begge var svakposetive,har lagt til et bilde,men ble litt dårlig dessverre,trur dere jeg er gravid, hadde vært en drøm etter 8år med mye sorg 😀😀post-861796-0-56330400-1410973243_thumb.jpgpost-861796-0-56330400-1410973243_thumb.jpgpost-861796-0-56330400-1410973243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vet ikke hvor jeg skal hendbvende meg,men mannen min og jeg har prøvd nå i 8 år å få barn har hatt 7 forsøk icsi, men har ikke prøvd dette på to år. Det jeg lurer på nå er at jeg er veldig kvalm,trøtt,så vi tok to tester og begge var svakposetive,har lagt til et bilde,men ble litt dårlig dessverre,trur dere jeg er gravid, hadde vært en drøm etter 8år med mye sorg 😀😀post-861796-0-56330400-1410973243_thumb.jpgpost-861796-0-56330400-1410973243_thumb.jpgpost-861796-0-56330400-1410973243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mange nedlastninger

Bilder må legges i galleriet ditt, bare gå til profilen din og følg anvisningene. Vi får ikke sett de du har lagt ut her..

Håper du endelig er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Lykke til hos legen i dag, håper du blir litt klokere :)

 

Tempen min steg med en halv grad i dag :o Så høyt hoppet den ikke forje gang.. Men jeg har fremdeles positive el tester da, men nå er det jo forseint i og med at tempen har steget?! Eller var det slik at vis egget ikke nå har truffet noen av hans svømmere så, så svever det rundt inne der, garhhhhh..(ikke tenk på det:P)

 

En runde fikk vi til i går, lov å krysse fingra, men da var det bare den ene gangen vi fikk til rundt el, håper det holder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Lykke til hos legen i dag, håper du blir litt klokere :)

 

Tempen min steg med en halv grad i dag :o Så høyt hoppet den ikke forje gang.. Men jeg har fremdeles positive el tester da, men nå er det jo forseint i og med at tempen har steget?! Eller var det slik at vis egget ikke nå har truffet noen av hans svømmere så, så svever det rundt inne der, garhhhhh..(ikke tenk på det:P)

 

En runde fikk vi til i går, lov å krysse fingra, men da var det bare den ene gangen vi fikk til rundt el, håper det holder :)

Jeg har ikke skjønt helt det der med EL, når det slipper og om det blir befruktet og festning ;) alt jeg vet at man har store sjanser 5 dager før EL til to dager etter,hehe ;) krysser fingrene for deg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Lykke til hos legen i dag, håper du blir litt klokere :)

 

Tempen min steg med en halv grad i dag :o Så høyt hoppet den ikke forje gang.. Men jeg har fremdeles positive el tester da, men nå er det jo forseint i og med at tempen har steget?! Eller var det slik at vis egget ikke nå har truffet noen av hans svømmere så, så svever det rundt inne der, garhhhhh..(ikke tenk på det:P)

 

En runde fikk vi til i går, lov å krysse fingra, men da var det bare den ene gangen vi fikk til rundt el, håper det holder :)

Jeg ville tro det skal holde om tempen steg i dag. Da hadde du sannsynligvis eggløsning i går, og når dere da hadde sex i går, skal dere være innafor. Hvilken dag var forrige gang dere hadde sex før det igjen?

 

Om egget forsvinner ut igjen fort eller om det blir med mensen ut vet jeg ikke (har ikke tenkt på det før), men det klarer seg ikke mer enn ca 24 timer etter det har sluppet, og selv om svømmerne trenger litt tid opp til egget, skal det holde med sex i går når eggløsning var!

Håpet er på ingen måte ute, Bellanie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh, dokk er gode som gir meg den gode feelingen tilbake, på tross av en liten sjangs ;)

Siste omgang var torsdag sist uke :o Skulle tro vi fikk det til så lett som bare det i går men jeg hadde sendt ham bilde av smilyfjeset så litt problemer ble det underveis, men soldater ble sendt til grensen ;) Han skal ikke få vite om eggløsninga neste gang i hvertfall, det var ikke et sjakktrekk :P

 

Jaja, jeg ble meget imponert når jeg sto med positiv test i juli, etter å ha søtet om hvor lite sex det hadde vært i ikm gruppa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...