Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Har el en av dagene nå. Gikk 5 uker før jeg fikk mensen. Så er første hele pp etter ma. Er ved godt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere.

I går hadde jeg utskrapning etter konstatert MA i uke 8+0. Er veldig ivrig på å prøve igjen med én gang. Legen sa at det bare var å kjøre på etter én uke hvis blødningen var stoppet, eller vente til man ikke blør lenger. Har aldri hatt behov for å teste etter el, har tidligere hatt stabile sykluser på 28 dager med el dag 14. Har blitt gravid på 1. pp tidligere så sånn sett er jeg veldig heldig.

 

Noen som har erfaring med prøving/graviditet etter MA? Når startet dere prøvingen og når ble du gravid? Ser at rådene spriker litt, noen anbefaler å vente en syklus osv. Men jeg spurte altså legen spesifikt om dette og hun sa at fysisk sett var det ingen grunn til å vente...

 

 

 

Anonymous poster hash: 90a6d...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen råd om noen kjenner til eller har erfaring.. Jeg hadde en MA i romjulen 2015. Hadde blødninger i ca 10-14 dager, og neste mens kom ca 1 mnd etter blødningsstopp. Etter dette har jeg hatt lange sykluser.. på 50 dager og 54 dager. Nå er jeg på dag 17-18 og har ikke antydning til el enda.. De andre syklusene har el kommet rundt dag 40.. Med andre ord første lange syklus var lutealfasen min kort.. forrige syklus var den noe normalisert.. Jeg temper, så er sikker på når jeg har el.. 

 

Jeg har ikke vært hos legen / gyn enda, men vurderer det selvsagt sterkt.. Har noen av dere erfaring med å miste el på den ene siden? Og om det retter seg igjen? Jeg er usikker på om jeg har el på hver side eller om en side ikke fungerer som den skal.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen råd om noen kjenner til eller har erfaring.. Jeg hadde en MA i romjulen 2015. Hadde blødninger i ca 10-14 dager, og neste mens kom ca 1 mnd etter blødningsstopp. Etter dette har jeg hatt lange sykluser.. på 50 dager og 54 dager. Nå er jeg på dag 17-18 og har ikke antydning til el enda.. De andre syklusene har el kommet rundt dag 40.. Med andre ord første lange syklus var lutealfasen min kort.. forrige syklus var den noe normalisert.. Jeg temper, så er sikker på når jeg har el.. 

 

Jeg har ikke vært hos legen / gyn enda, men vurderer det selvsagt sterkt.. Har noen av dere erfaring med å miste el på den ene siden? Og om det retter seg igjen? Jeg er usikker på om jeg har el på hver side eller om en side ikke fungerer som den skal.. 

 

Her ville jeg kontakta lege 

 

Anonymous poster hash: 1f864...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her ville jeg kontakta lege 

 

Anonymous poster hash: 1f864...6a8

 

 

Ja.. Nå fikk jeg positiv el test i kveld- så da skal jeg gi det noen dager å se om det faktisk blir el av det.. Ellers skal jeg bestille meg en time hos lege eller gyn.. Men takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg gravid igjen fikk positiv test 10 dpo, er i dag 12 dpo å streken er nesten like sterk som kontrollstreken :).

Jeg begynte å tempe denne syklusen og temper holder seg høy ;). Jeg går nå på klexane sprøyter, prednysolon og crinone å håper at det vil gjøre at spiren/ene vil klore seg godt fast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Gratulerer så mye :) Når mistet du, og hvor lenge har dere prøvd denne gangen? Skulle ønske jeg var like heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk

hadde tidlig SA i januar 2016, MA oppdaget i uke 14 i begynnelsen av august 2015, en exu og en sa før det igjen + flere kjemiske. Vi har prøvd i 2 år å skulle prøve ivfetter sommeren om vi ikke får en spire til å holde før det :) Så det har tatt litt lang tid etter Maen, men jeg hadde også en rest som ikke kom ut før 3 mnd etter Maen så kunne nok ikke blitt gravid før den var borte.

 

 

Hvor lenge har dere prøvd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter prøvingen i januar 2016. Ble gravid tidlig i april i år, men mistet i starten av juni i MA. det er nå snart 4 uker siden jeg fikk cytotec-tablettene, så vi er i full gang med prøvingen. Hadde du ikke ultralyd etter MA? Jeg var på innvending ultralyd en ikke etter cytotecen og fikk konstatert at det ikke var igjen noen hinnnerester e.l.

 

Gratulerer igjen! Denne gangen går det bra vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki får håpe det går fortere med deg en det har gjort med meg :)

 

Nei det er det som er så teit jeg sa det til de også at jeg ville inn å sjekke for de sendte meg hjem med en rest, men de mente at den skulle forsvinne fort å uten at jeg merket det. Istedenfor tok det lang tid og var vondt, hadde rier i en dag og det kom ut en klump på 5 cm . Så etter det så får de ikkje ha siste ordet når magefølelsen min sier noe annet :)

 

 

Håper virkelig det ❤ har målt hcg på 11 dpo og den var 91 så det er godt over gjennomsnittet skal måle igjen 18 dpo.

Er jo veldig tidlig enda så håper tiden kan gå fort å at alt går bra fremover :)

Jeg håper jeg slepper spotting av crinonen så slipper jeg å beskymre meg :)

Forskjellen på denne gang og de før er at jeg alltid har hatt veldig hodepine hver gang nesten hver dag, men det har jeg ikke denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...