Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Oppdatering fra meg:

Etter to missed abortions i fjor har jeg nå fått verdens nydeligste gutt :) han kom etter en rask fødsel og har blitt to dager gammel. Omtrent ett år etter forrige utskrapning... Får fremdeles vondt når jeg tenker på det... Men nå er gutten min her. Det er helt fantastisk!!

Som en liten oppmuntring til dere andre: det er håp! Masse lykke til! Jeg krysser fingrene og ønsker dere alt godt :)

 

Og jeg vil fortsette å følge med på gruppa, har fått utrolig nye støtte og oppmuntring her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min ultralyd idag gikk strålende <3

En perfekt OG frisk liten baby på 12+0 uker som tok salto og var i full fart!  :)

 

Nå er jeg LYKKELIG, LETTA og veldig veldig GLAD  :)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Må bare spørre, blir gaaaal her......har noen opplevd å plutselig få en lang syklus?? Hadde en MA i april, tok 10 uker før mensen dukket opp igjen, og da har jeg hatt sykluser på ca 29 dager etterpå. Men nå er jeg på dag 49, og fortsatt ingen mens?? Spottet bittelitt i to dager, men det er også 30 dager siden. Da håpet jeg selvfølgelig på festeblødning, selv om jeg ikke har opplevd det i tidligere svangerskap..så nå burde jo strengt tatt tr ha dukket opp. G-test for 2 uker siden, den var negativ. Blir jo redd for å teste hele tiden, blir jo så skuffa.....men nå skjønner jeg ikkeno..... Tips, råd el innspill tas imot med takk! :)

 

Anonymous poster hash: a7be9...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ultralyd idag gikk strålende <3

En perfekt OG frisk liten baby på 12+0 uker som tok salto og var i full fart! :)

Nå er jeg LYKKELIG, LETTA og veldig veldig GLAD :)))))

Åååååå, så deilig følelse det må være:):) å endelig 12 uker, får du fortsatt tett oppfølging etter 12 uker elle?

Nå må det gå veien for deg:) ti blir termin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min ultralyd idag gikk strålende <3

En perfekt OG frisk liten baby på 12+0 uker som tok salto og var i full fart! :)

 

Nå er jeg LYKKELIG, LETTA og veldig veldig GLAD :)))))

Åååååå, så deilig følelse det må være:) :) å endelig 12 uker, får du fortsatt tett oppfølging etter 12 uker elle?

Nå må det gå veien for deg:) ti blir termin ?

 

Ja det er helt fantastisk :) Begynner å bli virkelig.

Nå trang jeg ikke komme til mer ultralyd, men jeg kunne gjerne komme å få en sammen med mannen min også, han er på jobbreise, så fikk ikke vært med idag, han er veldig snill han gynekologen jeg går til :)

Terminen ble satt til 5 mai <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg var her inne å leste mye når jeg mistet en spire i juni. Jeg var helt knust selv om det bare var i uke syv.

Nå er jeg jaggu gravid igjen, startet på uke 7 i dag. Kjenner at jeg er så glad for å ha en spire igjen, men jeg er konstant redd for at det er noe galt. Jeg er så redd for å miste igjen at jeg nesten ikke tørr å glede meg. Synes feks at jeg har for lite symptomer (som kvalme). Tenk om det er MA denne gangen og...

 

Oi hvor fort du ble gravid! Grattis!!!

 

Jeg hadde ma i september... Håper jeg er/blir gravid igjen snart!!

 

Anonymous poster hash: b0498...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :)

Jeg var her inne å leste mye når jeg mistet en spire i juni. Jeg var helt knust selv om det bare var i uke syv.

Nå er jeg jaggu gravid igjen, startet på uke 7 i dag. Kjenner at jeg er så glad for å ha en spire igjen, men jeg er konstant redd for at det er noe galt. Jeg er så redd for å miste igjen at jeg nesten ikke tørr å glede meg. Synes feks at jeg har for lite symptomer (som kvalme). Tenk om det er MA  denne gangen og... 

Hei,

 

Gratulerer med ny spire! Så herlig at den satt så fort :) 

Er helt normalt å være engstelig for å miste igjen etter det vi har vært gjennom. Be om ekstra oppfølging - det hjelper! Jeg var helt nervevrak da jeg ble gravid igjen og trodde stadig at det hadde gått galt igjen, men det gjorde det ikke :) Har termin i dag, og sitter her med en kulerund mage og kjenner mini romsterer litt rundt inni der :) Uansett, jeg var vel nesten halvveis i graviditeten før jeg klarte å senke skuldrene og glede meg over den. Den gode oppfølgingen i starten med HCG-målinger og ekstra ultralydundersøkelser var gull verdt, selv om det ofte ikke tok mange dagene før jeg begynte å engste meg igjen. Vi er så heldige å bo i et land med et fantastisk helsevesen -bruk det! :)  Masse lykke til! 

 

Gratulerer så mye med gutten Solfaktor! :) Det må være fantastisk å endelig være i gang! Jeg venter en liten gutt selv (termin i dag), men virker ikke som han har tenkt seg ut enda. Om han drøyer en uke kommer han på dagen ett år siden jeg testet positivt med den jeg mistet. Det sitter fortsatt hardt i hos meg, selv om jeg er så utrolig takknemlig for gutten vi nå venter. Godt å lese at jeg ikke er alene om å føle det sånn. 

 

Og Jenta30 - wooohoooo!!! Endelig!!! Dette kommer til å gå bra! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen :)

Jeg var her inne å leste mye når jeg mistet en spire i juni. Jeg var helt knust selv om det bare var i uke syv.

Nå er jeg jaggu gravid igjen, startet på uke 7 i dag. Kjenner at jeg er så glad for å ha en spire igjen, men jeg er konstant redd for at det er noe galt. Jeg er så redd for å miste igjen at jeg nesten ikke tørr å glede meg. Synes feks at jeg har for lite symptomer (som kvalme). Tenk om det er MA  denne gangen og... 

Hei,

 

Gratulerer med ny spire! Så herlig at den satt så fort :)

Er helt normalt å være engstelig for å miste igjen etter det vi har vært gjennom. Be om ekstra oppfølging - det hjelper! Jeg var helt nervevrak da jeg ble gravid igjen og trodde stadig at det hadde gått galt igjen, men det gjorde det ikke :) Har termin i dag, og sitter her med en kulerund mage og kjenner mini romsterer litt rundt inni der :) Uansett, jeg var vel nesten halvveis i graviditeten før jeg klarte å senke skuldrene og glede meg over den. Den gode oppfølgingen i starten med HCG-målinger og ekstra ultralydundersøkelser var gull verdt, selv om det ofte ikke tok mange dagene før jeg begynte å engste meg igjen. Vi er så heldige å bo i et land med et fantastisk helsevesen -bruk det! :)  Masse lykke til! 

 

Gratulerer så mye med gutten Solfaktor! :) Det må være fantastisk å endelig være i gang! Jeg venter en liten gutt selv (termin i dag), men virker ikke som han har tenkt seg ut enda. Om han drøyer en uke kommer han på dagen ett år siden jeg testet positivt med den jeg mistet. Det sitter fortsatt hardt i hos meg, selv om jeg er så utrolig takknemlig for gutten vi nå venter. Godt å lese at jeg ikke er alene om å føle det sånn. 

 

Og Jenta30 - wooohoooo!!! Endelig!!! Dette kommer til å gå bra! :) :) :)

 

Tusen takk for gode ord :)

Ja tror jeg må ringe lege å be om de kan måle hcg iallefall.

Legen min er litt sånn - det skjer det som skjer... mister du er det bare naturen sin måte å ordne opp på. Det var ikke så mye hjelp å få sist. De vil egentlig ikke ha inn gravide før uke 12 hos min lege, så er nesten redd for å spør om time.

 

Krysser finger og tær for at det skal gå bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvetannbarn; eg e og akkurat der du e nå. Mista i august, og fekk beskjed om å ha en menstruasjon, før me beg på Ann igjen. Det gjorde me, og spira satt. Så idag e eg 5+3. Tok kontakt med legedamene på legekontoret, og de sa eg konne få hcg blodprøver så mången gonger eg ville, hvis det gjorde godt for meg. Så då tok eg to denne ukå. Mandag og igår torsdag. 5800 mandag og 14700 i går. Så då har eg roa meg ner. Men då fekk eg og beskjed om at om eg vil ta flere sleppe eg å bestilla time, og betale. Bare komma innom t dei damene i skranken ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei igjen :)

Jeg var her inne å leste mye når jeg mistet en spire i juni. Jeg var helt knust selv om det bare var i uke syv.

Nå er jeg jaggu gravid igjen, startet på uke 7 i dag. Kjenner at jeg er så glad for å ha en spire igjen, men jeg er konstant redd for at det er noe galt. Jeg er så redd for å miste igjen at jeg nesten ikke tørr å glede meg. Synes feks at jeg har for lite symptomer (som kvalme). Tenk om det er MA denne gangen og...

Hei,

 

Gratulerer med ny spire! Så herlig at den satt så fort :)

Er helt normalt å være engstelig for å miste igjen etter det vi har vært gjennom. Be om ekstra oppfølging - det hjelper! Jeg var helt nervevrak da jeg ble gravid igjen og trodde stadig at det hadde gått galt igjen, men det gjorde det ikke :) Har termin i dag, og sitter her med en kulerund mage og kjenner mini romsterer litt rundt inni der :) Uansett, jeg var vel nesten halvveis i graviditeten før jeg klarte å senke skuldrene og glede meg over den. Den gode oppfølgingen i starten med HCG-målinger og ekstra ultralydundersøkelser var gull verdt, selv om det ofte ikke tok mange dagene før jeg begynte å engste meg igjen. Vi er så heldige å bo i et land med et fantastisk helsevesen -bruk det! :) Masse lykke til!

 

Gratulerer så mye med gutten Solfaktor! :) Det må være fantastisk å endelig være i gang! Jeg venter en liten gutt selv (termin i dag), men virker ikke som han har tenkt seg ut enda. Om han drøyer en uke kommer han på dagen ett år siden jeg testet positivt med den jeg mistet. Det sitter fortsatt hardt i hos meg, selv om jeg er så utrolig takknemlig for gutten vi nå venter. Godt å lese at jeg ikke er alene om å føle det sånn.

 

Og Jenta30 - wooohoooo!!! Endelig!!! Dette kommer til å gå bra! :) :) :)

 

Tusen takk!!! Forferdelig vondt å tenke på de vi mistet, men gutten du venter nå hadde ikke vært der om du ikke hadde mistet den andre... Vondt men godt.

Masse lykke til med fødselen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det mange gode meldinger her inne!Det er helt ubeskrivelig deilig å lese,det ER faktisk masse håp der ute!gratulerer alle nybakte og kommende mødre og god klem til alle prøvere:)

Her har vi stått på i første pp-har aldri i mitt liv kjent en eggløsning før,men det gjorde jeg denne måneden!smertene kom dag 10 i syklusen med masse slim (beklager detaljer) og da måtte jeg bare kjøpe min første eggløsningstest for å sjekke om det faktisk var det som holdt på-og den testen lyste positivt. Så utrolig rart (har som sagt aldri kjent eggløsning før). Så nå er jeg bare såååå glad for at alt fungerer etter utskrapningen,og er selvfølgelig veeldig spent frem mot ikm. Det er jo selvfølgelig ikke sikkert det treffer på første periode,men nå vet jeg vertfall at det er håp!.. litt berg og dalbane uke dette-først masse syt og så lykkerus..hehe..noen som kjenner seg igjen?

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det mange gode meldinger her inne!Det er helt ubeskrivelig deilig å lese,det ER faktisk masse håp der ute!gratulerer alle nybakte og kommende mødre og god klem til alle prøvere:)

Her har vi stått på i første pp-har aldri i mitt liv kjent en eggløsning før,men det gjorde jeg denne måneden!smertene kom dag 10 i syklusen med masse slim (beklager detaljer) og da måtte jeg bare kjøpe min første eggløsningstest for å sjekke om det faktisk var det som holdt på-og den testen lyste positivt. Så utrolig rart (har som sagt aldri kjent eggløsning før). Så nå er jeg bare såååå glad for at alt fungerer etter utskrapningen,og er selvfølgelig veeldig spent frem mot ikm. Det er jo selvfølgelig ikke sikkert det treffer på første periode,men nå vet jeg vertfall at det er håp!.. litt berg og dalbane uke dette-først masse syt og så lykkerus..hehe..noen som kjenner seg igjen?

God helg til dere alle!

Jeg heller har alldri kjent el før. Men etter desember når jeg mista så kjente jeg det hver mnd, ganske merkelig,hehe. Krysser fingrene for deg nå:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag var det mange gode meldinger her inne!Det er helt ubeskrivelig deilig å lese,det ER faktisk masse håp der ute!gratulerer alle nybakte og kommende mødre og god klem til alle prøvere:)

Her har vi stått på i første pp-har aldri i mitt liv kjent en eggløsning før,men det gjorde jeg denne måneden!smertene kom dag 10 i syklusen med masse slim (beklager detaljer) og da måtte jeg bare kjøpe min første eggløsningstest for å sjekke om det faktisk var det som holdt på-og den testen lyste positivt. Så utrolig rart (har som sagt aldri kjent eggløsning før). Så nå er jeg bare såååå glad for at alt fungerer etter utskrapningen,og er selvfølgelig veeldig spent frem mot ikm. Det er jo selvfølgelig ikke sikkert det treffer på første periode,men nå vet jeg vertfall at det er håp!.. litt berg og dalbane uke dette-først masse syt og så lykkerus..hehe..noen som kjenner seg igjen?

God helg til dere alle!

Jeg heller har alldri kjent el før. Men etter desember når jeg mista så kjente jeg det hver mnd, ganske merkelig,hehe. Krysser fingrene for deg nå:)

Takk for fingerkrysning:):) god helg til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta30, hvordan går det? :)

Hei litlå85 :)

Her går det helt strålende! 12+5 uker på vei og bare 2 dager til jeg er i 2. trimester, helt utrolig <3 Hvem hadde trodd det?

 

Lytter fremdeles etter hjerte et par ganger i uka og fant det senest idag :) 155 fine slag i minuttet. Hadde også UL på 12+0 som viste at alt var helt perfekt inni der :) 

Er veldig optimistisk nå :))))

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og erfart at etter å ha mista nokre gongar så kjenner ein el godt, og mykje meir mensensmerter og symptom og, pussig! Håpar det roar seg igjen. Greitt så lenge ein er gravid og fullammar, håpar det ikkje blir like sterkt etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jenta30, hvordan går det? :)

Hei litlå85 :)

Her går det helt strålende! 12+5 uker på vei og bare 2 dager til jeg er i 2. trimester, helt utrolig <3 Hvem hadde trodd det?

 

Lytter fremdeles etter hjerte et par ganger i uka og fant det senest idag :) 155 fine slag i minuttet. Hadde også UL på 12+0 som viste at alt var helt perfekt inni der :)

Er veldig optimistisk nå :))))

 

Klem :)

Så bra!!!!!:):)

Ja jeg kjøpte meg doppler når jeg ble gravid nå, og tror jeg brukte den frem til ord ul. Klarte ikke roe meg før det. Jente du får da sikkert,hihi. Hjertelyden her er 148. Å her er det gutt. Men har vært høyere , så den har gått litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende ❤️🙏😊 har både jente og gutt fra før, og de lå begge på 150-160 i puls, altså helt likt 😊 Så jeg er veldig spent på ultralyd. Skal på ultralyd 16 november ( ikke ordinær) og er spent på om gynekologen kan se kjønn allerede da i uke 15+3 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg så glad.

Var hos legen å målte hcg på fredag og på mandag, og fikk svaret nå. Det var en stigning fra 4000 til 9000, så det stiger iallefall. Nå fikk jeg litt troen på at dette kan gå bra. Er 6+6 i dag. 

 

Når bestiller dere tidlig ultralyd? Lurte på om jeg skulle bestille en i uke 11 eller 12 for å se at alt sto bra til...

Er fremdeles nervøs for at det skal gå galt igjen, så vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Er det dyrt forresten med privat ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg så glad.

Var hos legen å målte hcg på fredag og på mandag, og fikk svaret nå. Det var en stigning fra 4000 til 9000, så det stiger iallefall. Nå fikk jeg litt troen på at dette kan gå bra. Er 6+6 i dag.

 

Når bestiller dere tidlig ultralyd? Lurte på om jeg skulle bestille en i uke 11 eller 12 for å se at alt sto bra til...

Er fremdeles nervøs for at det skal gå galt igjen, så vet ikke om jeg klarer å vente så lenge. Er det dyrt forresten med privat ul?

Jeg tok både uke 7 og uke 9 og uke 12. Snakk om nervøs! Betalte 2 av 3. Varierer vel veldig hva det koster rundt om. Her koster det mellom 700kr og 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende ❤️🙏😊 har både jente og gutt fra før, og de lå begge på 150-160 i puls, altså helt likt 😊 Så jeg er veldig spent på ultralyd. Skal på ultralyd 16 november ( ikke ordinær) og er spent på om gynekologen kan se kjønn allerede da i uke 15+3 😊

Fikk beskjed at kjønnet kan de se fra uke 13. Aha, lik hjertelyd, da er det ikke lett og tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,  er det noen av dere som har opplevd at det har kommet ut rester lenge etter ma ?

Jeg hadde MA 11-12 august, har hatt ca normale sykluser etter det 28-29 dager, sist måned hadde jeg kjemisk og mensen kom 5 dager for sent var sterkere og mye mer smerter. Denne syklusen har jeg spottet helt siden det, skal ha mensen i morgen. Begynte å blø ferskt på søndag (etter sex), og fikk svak positiv test på mandag. I går fikk jeg kramper i livmoren og det kjentes ut som riene jeg fikk når jeg hadde MA det var veldig vondt, i dag morges sprutet det blod i senga, måtte forte meg på toalettet og der kom det ut en klump på 4-5 cm. Den var beige i fargen. Tipper dette er rester etter aborten, da de sa i august at det var en rest helt oppe på 6-7 cm. Men synes det er rart at det kommer ut så lenge etterpå. Har vondt forsatt og blør litt hver gang jeg går på toalettet som er ofte.
har ringt legekontoret for å høre om jeg kan få snakke med legen og værtfall ta crp, så venter på svar fra de.
Vet ikke om jeg skal regne dette som en mens, men regner med at det som gav meg svak positiv test forsvant i samme slengen.
Er kanskje ikke så rart at det bare blir med kjemisk når jeg har gått med rester.

Hadde vært godt å få svar på om noen av dere har hatt lignende etter medisinsk abort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det damer?:)

30+2 i dag etter tre sa/MA ser det endeleg ut til at det er vår tur til å få premien. Blir satt i gang 21.12. Pga rhesusproblematikk og antistoff, så vi får helsa på lillebror allereie i veke 37, så då gjekk tida plutseleg fort gitt. Kjem jo eit år før tida på ein måte...trudde ikkje vi skulle nå 2015... Men det gjorde vi visst. Greitt med berre to klassetrinn mellom når skuletida kjem, og å spara eitt år med barnehageutgifter..( ja, prøver å vinkla det mest mogleg positivt, det viktigste er jo at lille har det bra)

 

Du då Litlå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det damer?:)

30+2 i dag etter tre sa/MA ser det endeleg ut til at det er vår tur til å få premien. Blir satt i gang 21.12. Pga rhesusproblematikk og antistoff, så vi får helsa på lillebror allereie i veke 37, så då gjekk tida plutseleg fort gitt. Kjem jo eit år før tida på ein måte...trudde ikkje vi skulle nå 2015... Men det gjorde vi visst. Greitt med berre to klassetrinn mellom når skuletida kjem, og å spara eitt år med barnehageutgifter..( ja, prøver å vinkla det mest mogleg positivt, det viktigste er jo at lille har det bra)

 

Du då Litlå?

Ååå, da er det ikke lenge igjen nei. Før jul:) håper du kommer deg hjem til julaften da. Her går det fint:) 25+3 idag. Så går på frem. Har vært og tatt glykosebelastningstesten idag, æsj!det var noe søte greier hvertfall! Terminen e 17 februar her. Føles ut så en evighet på en måte men på en annen måte ikke så lenge til. Desember går fort. Storebror kom i uke 37. Så blir spennende og se på denne karen, trenger ikke være like liten så storebror var ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...