Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 5 aborter, å vi får heller ikke prøve ivf, så er bare å fortsette prøvingen. Hadde et håp om at ivf skulle gjøre susen...

Huff. Sender deg en stor klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til Jenta30! Du har jo en veldig god treffprosent må jeg si, når eggløsningen kommer! Kan jeg spørre deg hvilke dager i syklusen du tar Pergoen?

 

Jeg var hos gynekologen min på mandag og skal selv begynne på Pergotime selv om jeg har regelmessig eggløsning. Jeg derimot har ikke hatt så god treffprosent. Siden MA i januar har det ikke skjedd stort.

Noen som har erfaring med Pergotime og har eggløsninger. Er litt usikker på hva Pergoen skal hjelpe meg med? gyn sa at det ville gi meg en "god" eggløsning..?

Jeg har begynt alle dagene, fra 2-5 :-) Jeg får ikke eggløsning av enkel pergo, men av dobbel pergo har jeg fått 3 eggløsninger på tre kurer og gravid på 2 av dem. Den ene gangen "bomma" vi.. Bruker fertilitetsmonitoren så vi skal treffe bra.

 

Pergo kan hjelpe deg med å få bedre kvalitet på egget som slippes, at det modnes "bedre" om du forstår?

 

Hos meg igår kunne vi se maaaaaasse bittesmå umodne egg som bare ligger der å venter på å få lov å modne, noe kroppen tydeligvis har glemt hvordan den gjør på egenhånd.

 

Jeg kan i teorien begynne på pergo når jeg vil som han sa, fordi jeg har ingen naturlig eggløsning, men jeg har alikevel stabil syklus, så jeg velger å begynne på dag 4-5 i mensen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nedtur på klinikken idag. Det blir ikke prøverør på oss. De ville vi skulle fortsette med pergotime siden det gir meg eggløsning og gjør meg gravid 90% av gangene det kommer egg.

 

Så da er det bare å vente på mensen og starte opp med dobbel pergo igjen i september.

 

Han overlegen sa at å miste 2 ganger er "ingenting" i medisinsk sammenheng, men å miste 3 ganger på rad er ekstremt sjelden og da har man som regel en diagnose - noe jeg ikke har. Det i tillegg til at jeg har 2 eldre barn som jeg fikk uten å miste før eller imellom.

Så dumt da, jenta30 - selv om det medisinsk er 'ingenting', er prosessen tung og vanskelig for menneskene som opplever MA/SA - men samtidig vitner jo uttalelsene hans om at legen har troa på at det vil gå veien nå :) håper virkelig det klaffer for deg snart - unner deg virkelig det <3 tenker stadig på deg - klemmer

 

Ja ble litt skuffa, men det er jo logisk det han sier også. Vi har jo hatt god treffprosent :) Håper bare vi slipper å miste enda fler, og jeg vet jo innerst inne at det ikke er pergoen sin skyld, men det har vært enklere å henge det på den knaggen og si at det var pga pergo at det gikk galt.

Takk for klemmene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så stas Choette! Kryssar for deg.

 

Håpar du snart får to strekar og jenta! Her mista eg tre før den fjerde no sit, er passert veke 19 og skuldrane ikkje så høge lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lykke til Jenta30! Du har jo en veldig god treffprosent må jeg si, når eggløsningen kommer! Kan jeg spørre deg hvilke dager i syklusen du tar Pergoen?

 

Jeg var hos gynekologen min på mandag og skal selv begynne på Pergotime selv om jeg har regelmessig eggløsning. Jeg derimot har ikke hatt så god treffprosent. Siden MA i januar har det ikke skjedd stort.

Noen som har erfaring med Pergotime og har eggløsninger. Er litt usikker på hva Pergoen skal hjelpe meg med? gyn sa at det ville gi meg en "god" eggløsning..?

Jeg har begynt alle dagene, fra 2-5 :-) Jeg får ikke eggløsning av enkel pergo, men av dobbel pergo har jeg fått 3 eggløsninger på tre kurer og gravid på 2 av dem. Den ene gangen "bomma" vi.. Bruker fertilitetsmonitoren så vi skal treffe bra.

 

Pergo kan hjelpe deg med å få bedre kvalitet på egget som slippes, at det modnes "bedre" om du forstår?

 

Hos meg igår kunne vi se maaaaaasse bittesmå umodne egg som bare ligger der å venter på å få lov å modne, noe kroppen tydeligvis har glemt hvordan den gjør på egenhånd.

 

Jeg kan i teorien begynne på pergo når jeg vil som han sa, fordi jeg har ingen naturlig eggløsning, men jeg har alikevel stabil syklus, så jeg velger å begynne på dag 4-5 i mensen :-)

Takk for svar Jenta30! Nå gleder jeg meg til å prøve pergotime! 😊

Kroppen er et mysterium! Det virker som du har gode eggreserver! Krysser fingrene for oss fremover! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke tro det...

 

Her sitter jeg med POSITIV test IGJEN???

 

Jeg som ikke har hatt utslag på monitoren og som har vært på fertilitetsklinikken og blitt kikka på innvendig.. ??

 

Jeg er gravid for 3. gang nå siden september 2014. Hjeelp, er min første tanke nå. Jeg må ha hatt eggløsning alikevell den 14 august da, og er 12 dpo idag..

 

Må ta en clearblue imorgen, men testen er helt klar positiv nå i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Jeg håper virkelig det går bra nå! Er litt optimist siden vi har klart det uten å bruke hormoner, detta egget har tydeligvis finni veien helt selv.

 

Skulle ønske jeg kunne lagt meg å sove ikveld og våknet imorgen 12+0, har jo vært inn og ut av 1 trimester i 1 år nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg håper virkelig det går bra nå! Er litt optimist siden vi har klart det uten å bruke hormoner, detta egget har tydeligvis finni veien helt selv.

 

Skulle ønske jeg kunne lagt meg å sove ikveld og våknet imorgen 12+0, har jo vært inn og ut av 1 trimester i 1 år nå..

Herlighet så kjekt:) såååå glad på dine vegne. Forstår du vil våkne opp 12+0 , har jo selv vært inn og ut av 1 trimester, og klarer ennå ikke tro det skal gå bra. Men kanskje det var det så skulle til. Ingen hormoner !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!!

 

Her sitter jeg nyoperert pga endometriose (brent av bukhinne, cyster og tømt væske i buken)...

 

Skulle egentlig ha eggløsning på fredag (6 dager siden) men testene er helt hvite :( kan såvidt skimte noe, og den har bare blitt svakere og svakere de siste ukene. He bare lyst til å få en stabil syklus igjen :( vil ha baby nå. Pp11...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det går greit, selv om nervene er på utsiden 😳 jeg er jo bare 4+2 idag, og føler at det er en uutholdelig evighet til både ultralyd og 2. trimester. Må bare prøve å ikke tenke på det, men det er lettere sagt enn gjort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det går greit, selv om nervene er på utsiden 😳 jeg er jo bare 4+2 idag, og føler at det er en uutholdelig evighet til både ultralyd og 2. trimester. Må bare prøve å ikke tenke på det, men det er lettere sagt enn gjort 😅

Skal du på tidlig ul ?:) å så spennende:) håper å følge deg, og at det går bra. Denne gang tok jeg g test ofte. Haha. For jeg trodde ikke dette heller skulle gå bra. Var på 3 ul før uke 12. Er veldig nervepirrende 1 trimester😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg følges tett opp av gynekologen som henviste oss til prøverør. Han ville ha meg inn til ultralyd ikke neste uke, men neste der igjen. ( uke 6) Og hver uke etter det. Har ikke lyst en plass å dra på den første ultralyden, kommer til å gå rett i kjelleren om det er for tidlig... 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er veldig glad, men ekstremt nervøs. Har ingen symptomer heller, og det lover jo dårlig.

 

Heldigvis har jeg mye å gjøre på jobb, så da flyr tiden avgårde. Jeg prøver å ha lave skuldre, men det er jammen ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er veldig glad, men ekstremt nervøs. Har ingen symptomer heller, og det lover jo dårlig.

 

Heldigvis har jeg mye å gjøre på jobb, så da flyr tiden avgårde. Jeg prøver å ha lave skuldre, men det er jammen ikke lett.

Har du tatt flere en den ene testen? Å ser de blir sterkere? Jeg tok digital og så at den steg fra 1-2 2-3 . Syns det roet meg litt. Selvfølgelig roer ikke det med tanke på ma da. Men alt hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk :) Jeg er veldig glad, men ekstremt nervøs. Har ingen symptomer heller, og det lover jo dårlig.

 

Heldigvis har jeg mye å gjøre på jobb, så da flyr tiden avgårde. Jeg prøver å ha lave skuldre, men det er jammen ikke lett.

Har du tatt flere en den ene testen? Å ser de blir sterkere? Jeg tok digital og så at den steg fra 1-2 2-3 . Syns det roet meg litt. Selvfølgelig roer ikke det med tanke på ma da. Men alt hjelper litt.

 

Ja jeg har tatt billigtester hver dag siden første positive, og de er mørkere for hver dag, men jeg har blitt lurt av det før.

 

Trøster meg med at billigtesten jeg tok 12 dpo nå på ettermiddagsurin var sterkere enn den jeg tok 14 dpo på ettermiddagsurin sist det gikk galt... men jeg opplevde jo også flott stigning av hcg sist jeg mista, så orker ikke haste til legen for blodprøver denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...