Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvor lenge dere blødde etter en medisinsk abort (uten utskraping) ? Følte ikke at eg blødde så mye de 2 første dagene, men så kom det mer og mer.. Vet at det er veldig individuelt, men bare lurer.. Her er eg på 5 dagen..

 

Anonymous poster hash: 7d5f8...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på hvor lenge dere blødde etter en medisinsk abort (uten utskraping) ? Følte ikke at eg blødde så mye de 2 første dagene, men så kom det mer og mer.. Vet at det er veldig individuelt, men bare lurer.. Her er eg på 5 dagen..

 

Anonymous poster hash: 7d5f8...631

Jeg blødde i ca 10 dager, også lite de første to dagene, tok seg opp 3. og 4. dagen.

Jeg hadde bare en liten uke opphold før jeg fikk mensen tilbake og da var jeg så uheldig å fortsette å småblø i 2 mnd. Men det er jo ikke vanlig, var nok bare hormoner ute å kjøre hos meg. Jeg var i syklus med eggløsning og mens(dog korte lutealfaser), men konstante småblødniger allikevel. Når småblødningene ga seg tok det 2 mnd før jeg ble gravid, det endte dessverre i kjemisk/tidlig SA. Gravid igjen på neste syklus og nå er jeg snart halvveis i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde kraftig 4-5 dager, så mindre. Tilsammen 14 dager, og deretter spotting i en uke. Så kom mensen igjen etter en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten antakelig en sa/ma på gang igjen nå. Ingen hjertelyd på ul 6+5 og spotter på fjerde dagen nå. Håper bare jeg slipper å ta cytotec igjen...

Er ved godt mot - vi prøver igjen, og så får det gå som det går. Har jo to gode barn allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig å slippe cytotec hvis det skulle bli aktuelt igjen.. kan eg spørre hvordan du merket forskjell på blødningen og mensen?

 

Anonymous poster hash: 7d5f8...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har litt motsatt erfaring Cayenne, trudde oppriktig eg skulle blø ihjel ved SA, MA med medikament var ein mykje enklare affære. Og blødningaane stoppa fleire veker før. Og heilt smertefritt i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle flotte damer! Er inne å leser her innimellom, ser det har kommet til noen nye også. Så trist at dere har opplevd MA, å lese historiene deres. håper dere finner støtte her inne <3

 

Jeg er 15 uker med ny spire, oul om ca 2 uker nå.. men kjenner jeg sliter med å nyte dette. Jeg er ikke redd, bare så forberedt på at dette skal gå rett vest.. så sprell levende og perfekt baby på ul uke 12, men har stadig småblødninger og kan jo ikke renne på ul hver gang det skjer (vi snakker ca 2 ganger i uka..) da får jeg vel klippekort på gynavdelinga til slutt 😕 det er alt fra bare litt rosa utflod til rent rødt. Men alle gangene avtar det like raskt som det kom. Blir så sliten av det.. håper jeg klarer å slappe av etter oul så fremst alt er bra da, men har jo allerede mentalt innstilt meg på å møte livløs baby da.. selv om jeg mener å kjenne små bobler av og til, og ser at magen vokser og er litt skeiv innimellom, som om baby har flytta på seg og ligger på ene siden.. så tror jeg at jeg bare inbiller meg dette i neste sekund.

 

Føler meg fryktelig negativ nå, kanskje er det en forsvarsmekanisme etter siste MA.. ikke vet jeg, men følte jeg måtte ut med det et sted, så da ble dette plassen.

 

Dere som er gravide igjen, hvordan har tiden mot oul vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ChaChi,

 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har vært heldig og sluppet unna småblødninger siden de første ukene, men det gikk likevel veldig opp og ned frem mot OUL. Var sikker på at det skulle gå galt mange ganger. Det hjalp veldig da jeg begynte å kjenne liv :) Det gjorde jeg før OUL, men både samboeren min og jeg var likevel ganske stille den morgenen vi skulle på ultralyd. Den støkken etter MAen satt veldig i.

 

Etter OUL har så og si all angst sluppet taket og jeg gleder meg endelig over å være gravid :) Det virker jo som du allerede kan ha kjent liv, så da er det nok ikke snakk om mange ukene til du er helt sikker. Når alt så fint ut i uke 12 tror jeg sjansen er bitteliten for at noe skal gå galt. Jeg følte meg nesten litt slem som ba om "full sjekk" da legen spurte oss hvor mye vi ville vite ved ultralyden i uke 13, men i ukene frem mot OUL var det veldig godt å støtte seg til at alt hadde sett normalt ut, for jeg tenkte at så lenge alle livsviktige organer var på plass og så normale ut, var sjansen veldig liten for at det skulle være noe med fosteret som kunne gjøre det mindre levedyktig. Det går mest sannsynlig bra denne gangen! Jeg vet at etter en MA har man ikke så veldig lett for å støtte seg til statistikken, men prøv likevel :) Jeg håper og tror at det ikke er lenge til du kan senke skuldrene og glede deg til å bli mamma :) 

 

Velkommen også til dere nye - dette er et godt sted å være etter å ha mistet :) Håper dere alle sitter med nye spirer snart! 

 

Og Jenta30, så herlig at dere har fått en dato! Håper dere klarer å nyte sommeren uten noe stress og mas :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar missDec :) jeg gleder meg til den dagen jeg uten tvil kan si at jeg kjenner liv, tror det vil hjelpe veldig på. Nå er tegnene så svake at jeg blir i tvil.. i går kveld lå jeg å kjente på et veldig press, og når jeg tok på magen bula det veldig utover. Når jeg trykket lett var det som om bulen forsvant litt innover, så etter noen minutter var samme tilbake. Kjenner det litt igjen fra da jeg fikk med jenta mi, bare at da var hun større i magen og trykte f.eks rumpa si utover, så kanskje er dette baby som dytter litt på veggene inni der. Jeg håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt normalt å føle på det at det helt sikkert går rett i dass denne gangen også, etter å ha mistet, spesielt MA der man kan gå lenge før kroppen skjønner noe..

Jeg klarte ikke å stoppe med de negative tankene før jeg kjente liv rundt uke 16 og hadde vært på oul..

Var på flere privat ul før oul der alt var i skjønneste orden og har doppler som bekreftet liv de dagene jeg virkelig ikke var optimistisk, men likevel var det ikke bra nok å høre hjertelyd og bevegelser :P

Alt lettet så fort jeg kjente ordentlige spark, da er det hvertfall ikke tvil om at det er noen der inne! :)

Det høres ut som at det er baby som presser seg ut i magen din hvertfall :P Skeiv mage her til tider og blir "borte" om jeg trykker der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dopler, det hadde blitt helt krise om jeg ikke fant hjertelyden, så da syns jeg det er bedre å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, posta litt fort her..

Er rart hvor mange stadier av følelser en går gjennom etter en MA. Det er godt å se at det meste er normalt i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd å blø etter sex etter utskrapning? 6 uker siden utskrapning nå og etter sex i går begynte jeg å fossblø. I dag har det stoppet helt. Ikke er det mensen heller for den har jeg hatt nylig. Kan det være sår eller noe som forårsaker det?

Skjedde med meg to ganger..var mye rester igjen...

 

Anonymous poster hash: 619b8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

 

Noen som har opplevd å blø etter sex etter utskrapning? 6 uker siden utskrapning nå og etter sex i går begynte jeg å fossblø. I dag har det stoppet helt. Ikke er det mensen heller for den har jeg hatt nylig. Kan det være sår eller noe som forårsaker det?

Skjedde med meg to ganger..var mye rester igjen...

 

Anonymous poster hash: 619b8...24e

Tror dere det påvirker muligheten til å bli gravid igjen? Nå har det kommet litt gammelt blod i noen dager. Skal egentlig ha eggløsning i disse dager men med dette pågående så ha jeg hverken symptomer eller el slim (pleier ikke å tempe, prøvde el tester noen mnd og kjenner igjen symptomer og el slim den perioden). Føler det er null sjanse for å bli gravid akkurat nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om blodet kommer fra livmoren vil det nok påvirke graviditet sjansene. Men el kan være veldig ustabil etter MA, så ikke sikkert den kommer når du tenker.. så om du blør nå tror jeg ikke kroppen slippet et egg på samme tid.

Jeg ble gravid i 2 syklus etter MA, men EL var vertfall 2 uker senere enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en kollega på jobb som annonserte graviditet i dag. Nå er det tre stk på 3 mnd. Jeg skulle vært 25 uker i dag. Hvor lenge sitter en MA i egentlig. Jeg har stortuta i hele kveld etter mini ble lagt. Gjemmer meg for mannen, for vil ikke vise han at jeg enda syns det er vanvittig sårt. Utad virker jeg glad på mine kollegaers vegne (noe jeg selvfølgelig er) men inni meg vil jeg bare hylgrine.

 

Har ingen tro på at jeg klarer å bli gravid igjen, er 10 dpo i dag og kjenner ikke noe som skal tilsi at spiren satt denne mnd heller. 3 pp etter MA før påske. Prøver virkelig å ikke tenke på dette for mye, men blir jo minnet på det hver dag på jobb samt hjemme siden svigersøster også er gravid.

 

Forferdelig teit av meg å være så negativ, men akkurat i dag føles livet på bånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det føles Choette :( Ei vennine av meg annonserte tvilling-graviditet her for noen uker siden.. jeg skulle hatt tvillingene mine i mai :(

 

Mistet igjen nå i juni og hele verden har egentlig rast siden da. Ikke er det stor sansynlighet for å klare det på egenhånd igjen heller, så vi har lagt bort alt av el-tester og ting frem til prøverør i august. Takk gud for at det ikke er lenge til august :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så forferdelig :( Det er så urettferdig, men samtidig får jeg så skyldfølelse fordi jeg føler det på denne måten.

 

Masse lykke til i august, da skal lykken smile til dere<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også til følelsen, 1 kollega har termin nå snart, ca samtidig som vi skulle hatt den vi mistet i januar, samt 2 venniner har temin nesten samtidig som vi skulle hatt den vi mistet i mai. Vi har bestemt oss for å vente litt med å prøve igjen, for at kroppen skal få hvile, men jeg kjenner at det blir tungt å møte termindatoen i juli uten spire i magen... Håper jeg kan møte termindatoen i november med en bitteliten spire i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grusomt vondt!!! Men jeg synes ikke det er noe voldsomme mengder mindre én det pleier faktisk. Ér det normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 9 dagen etter MA, begynt å spotte brunt i tillegg til litt blod, tyder dette på at det er slutten på blødningsperioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått kortere mens og mindre mengde etter MA? Både forrige mnd og denne mnd har det vært mye mindre mengde blod som har kommet, ingen smerter og det har så vidt vart i 2 dager. Denne gangen kom også TR 12dpo, mot stabile 14 andre mnd.

Hva kan være grunnen til dette da? Kanskje slimhinnene har blitt svakere?

Endret av choette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Fått så vonde mensmurringer og er bare 6 dpo. Har syklus på 28 dager, så fortsatt lenge igjen til mensen skal komme... dårlig gjort av kroppen min å skape sånn forhåpninger :( Krysser fingrene for at det har gått denne mnd men tør ikke håpe egentlig. Hvis det er sånn syklusen skal være fremover så tror jeg at jeg blir gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått så vonde mensmurringer og er bare 6 dpo. Har syklus på 28 dager, så fortsatt lenge igjen til mensen skal komme... dårlig gjort av kroppen min å skape sånn forhåpninger :( Krysser fingrene for at det har gått denne mnd men tør ikke håpe egentlig. Hvis det er sånn syklusen skal være fremover så tror jeg at jeg blir gal.

Første sånn noenlunde normale syklus etterpå var også vond her. Har sjelden murringer eller menssmerter i min 27 syklus, men den syklusen kjente jg EL svært godt og hadde mye murring av og på gjennom hele. Klaffa ikke igjen da og det var like greit, tror kroppen trengte litt tid på å komme seg. Syklusen etter var vi bortreist så traff ikke EL, men pp etter det traff vi igjen. Dvs på 2 mulige pp ble jeg gravid igjen og er nå straks 16uker😊 prøver vel egentlig å si bare slapp av nå og la kroppen komme seg i orden igjen, så skal du se det klaffer igjen. Selv om jeg vet det føles uendelig lenge i ventetiden etter å ha mistet. 😉 Endret av pæreblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...