Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

 

 

 

Krysser fingrene for deg hoette :) Jeg brukte 7 mnd på å få meg ny spire, men er avhengig av medisin for å få eggløsning.

 

Er det noen av dere andre som har hatt helt symptomløse svangerskap etter MA og det har gått bra?

Blir bare mer og mer stressa jeg. Null og niks symptomer på at noe spirer og gror inni meg. Vanskelig å tro på det når jeg ikke merker noenting. De ømme puppene jeg hadde er nå også borte :(

 

9+1 idag og har ikke ultralyd før om 8 dager. Vi så jo hjerte 7+2 men føler at mye kan ha gått galt på de ukene..

Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe her inne, men titter stadig innom og heier på dere fra sidelinja :) Jeg hadde en MA for et år siden og sitter nå høygravid med termin i går og venter på at ungen skal finne veien ut :)

Jenta30: Da jeg ble gravid igjen i september hadde jeg mye mindre symptomer enn jeg hadde da jeg mista.. Jeg var egentlig bare trøtt, kvalm en gang i blant. Trodde derfor at det måtte være noe galt igjen.. Men her er det en frisk og rask baby som virkelig kan å sparke fra seg! Så, det er mulig å ha mindre symptomer uten at det nødvendigvis betyr noe er min erfaring :)

Lykke til!! :)

Så spennende! Masse masse lykke til med innspurten! Tenk snart sitter du med verdens fineste under i armene :) <3

 

Det hender jeg er litt trøtt, men det er så lite at jeg hadde aldri oppdaget dette svangerskapet om det ikke var for at mensen ikke kom. Med de to barna jeg har, var jeg i det minste litt kvalm. Småkvalm med gutten og gørr-kvalm med jenta. Kastet også opp med henne innimellom.

 

Kjære gud, gi meg et symptom! :D Får bare håpe på det beste frem til neste UL. Føles som tiden går i sirup ....

Ja, de første ukene der er seeeeige.. Grusomt!! Tiden gikk fortere etter uke 12/13, og etter oul har det gått veldig fort! De første ukene gjelder det å ta en dag av gangen! Og prøve å distrahere seg litt selv om det er vanskelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg hoette :) Jeg brukte 7 mnd på å få meg ny spire, men er avhengig av medisin for å få eggløsning.

 

Er det noen av dere andre som har hatt helt symptomløse svangerskap etter MA og det har gått bra?

Blir bare mer og mer stressa jeg. Null og niks symptomer på at noe spirer og gror inni meg. Vanskelig å tro på det når jeg ikke merker noenting. De ømme puppene jeg hadde er nå også borte :(

 

9+1 idag og har ikke ultralyd før om 8 dager. Vi så jo hjerte 7+2 men føler at mye kan ha gått galt på de ukene..

Hei.

Ja, denne gangen har jeg hatt minimalt av symptomer og har mang en gang trodd at det må være over og ut igjen. Men nå er jeg i uke 14, har hatt 2 ultralyder(inkl duotest) og alt ser ut til å være i skjønneste orden.(selv om jeg fortsatt har litt vanskelig for å tro det skal ende bra)

 

Denne graviditeten minner meg mye om mitt første svangerskap. Lett og ukomplisert.

Svangerskap nr 2 som endte bra og det i høst som endte i MA, var veldig like. Mye kvalm, jeg var tung og sliten i kroppen, ja alt bare føltes tungt omtrent fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner :) vi er superfornøyde med å få gutt, men hadde selvfølgelig vært akkurat like fornøyd om det var jente :) Det er så herlig at alt ser ut til å gå bra nå :) Endelig klarer vi å senke skuldrene helt. I helga har jeg kost meg med å se på gutteklær og jeg har så smått begynt å planlegge babyrommet.

 

Masse lykke til med innspurten M@rihøna! Snart har dere babyen deres ❤️

 

Jenta30, jeg mistet alle symptomene i uke 9. Fikk helt panikk og fikk meg en hasteultralyd, og der var alt i skjønneste orden :) Alle graviditeter er forskjellige, og symptomene kan komme og gå. Også er det jo noen som ikke har noen symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt panisk og har det ikke bra 😖 er så redd for at dette går galt. 9+2 og gynekologen er på ferie. 14 dager siden sist ul, og 7 dager igjen til neste. Er nesten så jeg ringer direkte til gyn der jeg hadde utskraping i høst og ber om en sjekk. Klarer ikke konsentrere meg på jobb eller tenke på noe annet 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt å ha sånne tankar jenta! Mest sannsynleg er alt i skjønneste orden!

 

Vi har kikka på lille frø i dag, 7+4. Ser heilt perfekt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fordi det er så lenge siden sist UL :)

Prøver å trøste meg med at de to barna jeg har, de så jeg også på tidlig ul i uke 7+3 og 7+4 og lille reka i magen så vi 7+2 og da var alt i skjønneste orden.

Ikke meninga å spamme denne tråden med angst, men jeg er reddere enn jeg hadde trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som gyn sa i dag, det er ikkje unaturlig å vera nervøs med vår erfaring..men ingen blødning er eit veldig godt teikn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt på vei, missdec! :D Ellers har jeg en god følelse for deg, Jenta :D

 

Fikk positiv test i går, ca tre mnd etter MAen. Slipper ikke gleden løs før om en åtte ukers tid, tenker jeg. Skal vel litt til når man er godt og vel 40!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse **Cayenne** 😍 så fantastisk at du har blitt gravid igjen! Krysser alt jeg har for deg!

Takk for støtten,❤️ Er veldig glad for dere her inne på denne tråden 😊 mannen min syns jeg er alt for nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for spiren din, Grøne, og gratulerer med positiv test Cayenne! :) vi er virkelig inne i en god stim her inne om dagen ! Så hyggelig å lese om alle det går bra for.

 

Jenta30, for meg gjorde den ultralyden underverker så om det er mulighet for det ville jeg prøvd og fått en. Ikke noe godt å gå rundt å være så stressa. God klem til deg! Mest sannynlig er alt fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er på "vi over 30"- tråden er ikke dette en nyhet, men jeg mistet da igjen før helgen. Vannet gikk plutselig, og 1 døgn etterpå kom fosteret. Ble innlagt på sykehus da vannet gikk, så alt skjedde heldigvis mens jeg var innlagt. Kjenner at dette er tøft, og etter en SA i uke 11+4 i januar, samt denne i uke 15+5, så er jeg ikke sikker på om vi orker å prøve igjen... Man hører stadig hvor liten sjans det er for spontanabort etter uke 8, så jeg må jo være en ulykkesfugl... Ble tatt prøver på sykehuset for å finne årsak til vannavgang, samt at foster m.m. er sendt til obduksjon, så jeg håper de finner en årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Lykke-mamma til 2 :(

Dette var forferdelig trist å lese. Kjenner jeg fikk tårer i øynene nå :(

Vet ikke helt hva jeg skal si - annet enn at jeg føler uendelig mye med dere i denne vanskelige tiden!

 

Mange gode klemmer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var utrolig trist å høre Lykke. Håper de finner ut grunnen som du sier iallfall, selv om det er like vondt uansett. Med to så tett skjønner jeg godt at dere er usikre på om dere orker å prøve igjen, men jeg tror det er lurt å vente litt med å ta den avgjørelsen til dere har fått det litt på avstand. Nok av tanker når man er midt oppi og man har nok med sorgen over det som ikke ble. Stor klem<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken <3

 

Jeg har innsett at jeg vil nok prøve igjen, så får vi se hva mannen mener om saken etter hvert. Han vil ikke ta stilling til det enda, og jeg tenkte uansett å ta en pause nå slik at kroppen får komme litt til hektene... Håper på å få mannen med på å prøve igjen i august/ september. Håper også på å få noen svar på prøvene og fra obduksjonen av fosteret m.m., selv om jeg er innstillt på at vi kanskje ikke får noen svar...

 

Kommer til å bestille meg en legetime, og spørre om jeg får noe oppfølging osv om jeg blir gravid igjen. Jeg har jo "bare" mistet 2 ganger på rad, men tenkte å spørre mtp at jeg har mistet såpass seint, samt måten jeg mistet på nå siste gangen. Tror egentlig at jeg ikke får noe oppfølging, men taper i alle fall ingenting på å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet!!!!:) gravid!!!!tok en test nå. Og det kom opp 2-3 på den digitale. Mensen skulle komme om to dager. Må jo være lengre på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Litlå! :D :D :D Nå går det veien for oss her! :D

Tenker du har hatt tidlig el, eller det kan være to stk der inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5+1 her i dag, så foreløpig henger den fast der inne. :) Men vi prøver å holde hodet kaldt enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet!!!! :) gravid!!!!tok en test nå. Og det kom opp 2-3 på den digitale. Mensen skulle komme om to dager. Må jo være lengre på vei da?

Så spennende Litlå! Denne tråden altså, smilene og tårene og alt sammen. Denne tråden er RIK! <3 Lykke til, til både deg og Cayenne! :D Stor stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Litlå! :D :D :D Nå går det veien for oss her! :D

Tenker du har hatt tidlig el, eller det kan være to stk der inne ;)

Hehe, to ja. Ja e akkurat to uker si jeg hadde positiv el test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips tips vil jeg gjerne ha. Jeg går på progesteron støtte nå. Men er så redd, 3gang jeg er gravid i år. Å vil egentlig bli sykemeldt. For snart sommer og mye mer travelt på jobb. Å jeg er så redd for å miste. Men hvordan skal jeg gå frem hos legen me dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Å herlighet!!!! :) gravid!!!!tok en test nå. Og det kom opp 2-3 på den digitale. Mensen skulle komme om to dager. Må jo være lengre på vei da?

Så spennende Litlå! Denne tråden altså, smilene og tårene og alt sammen. Denne tråden er RIK! <3 Lykke til, til både deg og Cayenne! :D Stor stas!
Takk takk❤️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Litlå, endeleg satt han!

Snakk med legen så får du råd tenkjer eg. Lukke til!

Ja, får nok det. Har mista to ganger når eg va 5 veker på vei. Så tror jeg venter en uke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...