Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Gladnyhet😊 Da har vi vært på OUL og sett ei frisk og fin lita jente som kommer 17desember💕 Kjenner skuldrene senkes og at jeg endelig tør begynne å glede meg ordentlig over graviditeten, 18+3 idag og nærmer meg endelig halvveis😍 Kaster litt babystøv rundt her inne og håper det ordner seg raskt igjen for dere som har mistet siden sist jeg har vært her inne.💕

Gratulerer så masse 💗 det er ei lita jente i magen min også.

Jeg synes det har vært veldig stressende å gå gravid etter ma'en. Livredd for at det er noe galt hele tiden. Nå kjenner jeg mye liv men allikevel er jeg bekymret mange ganger i løpet av dagen, hver dag.

 

Slapper nok ikke av før babyen er ute tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyrest kjend ut Mari, første gongen tok eg alt med knusende ro, denne gongen er eg redd for alt...skulle vel vore motsatt?

 

Og erfaring tilseier at det er like stress å ha dei på utsida men det og går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gladnyhet😊 Da har vi vært på OUL og sett ei frisk og fin lita jente som kommer 17desember💕 Kjenner skuldrene senkes og at jeg endelig tør begynne å glede meg ordentlig over graviditeten, 18+3 idag og nærmer meg endelig halvveis😍 Kaster litt babystøv rundt her inne og håper det ordner seg raskt igjen for dere som har mistet siden sist jeg har vært her inne.💕

Gratulerer så masse 💗 det er ei lita jente i magen min også.

Jeg synes det har vært veldig stressende å gå gravid etter ma'en. Livredd for at det er noe galt hele tiden. Nå kjenner jeg mye liv men allikevel er jeg bekymret mange ganger i løpet av dagen, hver dag.

 

Slapper nok ikke av før babyen er ute tror jeg!

 

Offf samme her. Er 10 uker nå. Vært på to ul, men dagen etter er jeg like nervøs igjen.

Ble sykemeldt fra positiv test for jeg klarte bare ikke være på jobb. Så kom kvalmen, så like greit og være sykemeldt. Ny ul når jeg er 12 uker. Går det ikke bra denne gang, vet jeg ikke om jeg orker en gang til.

Tenkte ikke tanken st det kunne være noe gale med nr 1. Skulle vært motsatt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på oul i dag. Frisk og rask gutt💙 med termin på luciadagen.

Jeg kjenner at jeg slapper mer av for hver dag som går, men det sitter veldig langt inne å kjøpe noe til babyen f.eks.. har vært å sett litt på butikk og på nett, men engster meg bare med tanken om å kjøpe noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker kjapt innom fra ferien og ser masse gode nyheter! :) Så herlig å lese om ultralyder med to fine jenter og en fin gutt!!! :) var først etter OUL at jeg klarte å kose meg med graviditeten og nå har jeg bare små, vanlige bekymringer som jeg tror jeg ville hatt uansett. Så herlig! Er 26+5 nå, og gutten i magen sparker og turner jevnt gjennom hele døgnet ❤️ Også har jeg fått en skikkelig babymage 😊

Fortsatt god sommer jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese her når det er så mange gode nyheter =) Jeg har en god nyhet å komme med jeg også. Fikk positiv test for et par uker siden, og er nå 6+1. :-) Håper bare så inderlig at spiren klorer seg fast denne gangen! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å lese her når det er så mange gode nyheter =) Jeg har en god nyhet å komme med jeg også. Fikk positiv test for et par uker siden, og er nå 6+1. :-) Håper bare så inderlig at spiren klorer seg fast denne gangen! :-) 

Så gøy å høre Elise90. Krysser fingrene for at dette går fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Fikk endelig mens i dag etter MA tidlig juni. Gleder meg til å teste om en mnd hvis alt klaffer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra KanskjeLykkelig2016! Jeg hadde også en MA i midten av juni. Tror jeg fikk mensen for 1 uke siden, så nå er det bare å vente på eggløsning. Hvor langt var du på vei når du oppdaget MA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen for min del nøyaktig på IKM :)

 

Dette er for meg veldig gode nyheter!

 

Jeg hadde utskraping etter min 2. MA 8 juni og har nå hatt 2 klokkerene sykluser på 28 dager, så nå får jeg jo store forhåpninger om at kanskje eggløsningen er igang igjen naturlig!!

 

Kanskje vi skal ta frem monitoren i august bare for å SE om det er noe utslag på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12+4, viste at det ille hadde vært liv siden 11+1. Var hos jordmor 11+0 og hørte hjertelyd.

 

Trist å høre at dette har skjedd deg 2 ganger Jenta30. Du er sterk som fortsatt prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk jenter <3 

 

Dere er gode! Kan tro jeg er spent! 18 dager til vi skal inn på Fertilitetsklinikken. Er sååå spent på om vi skal starte rett på første prøverørsforsøk eller om de vil prøve noe annet først med tanke på at vi har fått det til 2 ganger på pergo. 

 

Har hatt god treffprosent på de 3 bekrefta eggløsningene jeg har hatt de siste 1,5 åra har det resultert i 2 graviditeter! 

 

Er innstilt på at vi må igjennom prøverør, men man skal aldri si aldri :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest heeele tråden nå. Så mange nedturer, men heldigvis mange oppturer og. Masse lykke til alle sammen <3

Selv er det nå 17 dager siden min første Ma, men har hatt 4 SA det siste året.alle i uke 8. så begynner å føle meg profesjonell :-P hiver oss på prøvingen med en gang, da jeg ikke orker vente. Virker som en fantastisk tråd å følge. Trist at mange Mister, men godt å ikke føle seg så alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Svinger innom for å oppdatere... 13 uker i dag, og alt perfekt på UL :)

Mistet i MA i januar, da døde fosteret ved ca 11 uker, oppdaget ved 13 uker.

Så det har vært lange uker nå, med UL i uke 6-8-11-13.

Endelig er jeg mer gravid enn noen gang, så er det bare å krysse fingrene videre.

Har en bedre følelse denne gangen heldigvis :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Utålomodig82!!! :) 

 

Og Utålmodigemeg, fint at du fant oss :) Du er tøff som durer på!

 

Her er jeg snart i uke 30, føler ukene bare flyr nå. Mini romsterer rundt inni der og jeg og samboeren begynner å bli ordentlig glad i han  :hjerte: Fortsatt kan jeg bekymre meg for at noe skal gå galt, men ikke mer enn om jeg ikke hadde mistet tidligere tror jeg. 

 

Sender babystøv til alle prøverne og håper spirene snart sitter! Og så håper jeg alle har hatt en fin sommer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg får lov å være med her?

 

Mistet i SA på fredag som var, etter å ha vært på UL mandag i forgje uke der det ble mistanker om at foster ikke overlevde i uke 4/5.

 

Mistet jo naturlig da, så kan vel ikke regnes som MA? :) mistet i uke 6+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst fosteret har vært dødt i 2 uker, er det vel en MA. Men er nok litt forskjelligt. Jeg har fått beskjed 2 ganger om MA, Ene ble satt igang med cytotec, mens den andre startet av seg selv den dagen jeg skulle legges inn. Så ble den da til en SA? I prinsippet nokså likt tenker jeg, de fleste MA kommer ut av seg selv til slutt, men det kan ta måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret hadde tydeligvis ikke vært overlevelsesdyktig på 2-3 uker, så skulle egentlig bli 'satt i gang' i går, men skjedde heldigvis av seg selv på fredagen så slapp heldigvis det.

 

Så det var vel både en MA og en SA da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur på klinikken idag. Det blir ikke prøverør på oss. De ville vi skulle fortsette med pergotime siden det gir meg eggløsning og gjør meg gravid 90% av gangene det kommer egg.

 

Så da er det bare å vente på mensen og starte opp med dobbel pergo igjen i september. 

 

Han overlegen sa at å miste 2 ganger er "ingenting" i medisinsk sammenheng, men å miste 3 ganger på rad er ekstremt sjelden og da har man som regel en diagnose - noe jeg ikke har. Det i tillegg til at jeg har 2 eldre barn som jeg fikk uten å miste før eller imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Jenta30! Du har jo en veldig god treffprosent må jeg si, når eggløsningen kommer! Kan jeg spørre deg hvilke dager i syklusen du tar Pergoen?

 

Jeg var hos gynekologen min på mandag og skal selv begynne på Pergotime selv om jeg har regelmessig eggløsning. Jeg derimot har ikke hatt så god treffprosent. Siden MA i januar har det ikke skjedd stort.

Noen som har erfaring med Pergotime og har eggløsninger. Er litt usikker på hva Pergoen skal hjelpe meg med? gyn sa at det ville gi meg en "god" eggløsning..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur på klinikken idag. Det blir ikke prøverør på oss. De ville vi skulle fortsette med pergotime siden det gir meg eggløsning og gjør meg gravid 90% av gangene det kommer egg.

 

Så da er det bare å vente på mensen og starte opp med dobbel pergo igjen i september.

 

Han overlegen sa at å miste 2 ganger er "ingenting" i medisinsk sammenheng, men å miste 3 ganger på rad er ekstremt sjelden og da har man som regel en diagnose - noe jeg ikke har. Det i tillegg til at jeg har 2 eldre barn som jeg fikk uten å miste før eller imellom.

Så dumt da, jenta30 - selv om det medisinsk er 'ingenting', er prosessen tung og vanskelig for menneskene som opplever MA/SA - men samtidig vitner jo uttalelsene hans om at legen har troa på at det vil gå veien nå :) håper virkelig det klaffer for deg snart - unner deg virkelig det <3 tenker stadig på deg - klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 5 aborter, å vi får heller ikke prøve ivf, så er bare å fortsette prøvingen. Hadde et håp om at ivf skulle gjøre susen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...