Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Noen som har fått kortere mens og mindre mengde etter MA? Både forrige mnd og denne mnd har det vært mye mindre mengde blod som har kommet, ingen smerter og det har så vidt vart i 2 dager. Denne gangen kom også TR 12dpo, mot stabile 14 andre mnd.

Hva kan være grunnen til dette da? Kanskje slimhinnene har blitt svakere?

Jeg hadde også litt kortere mens etter MA, 2-3 dager med lett blødning. Hadde bare en ordentlig mens etter p-piller før jg ble gravid første gangen og som endte i MA, men den var litt sterkere. Ble uansett gravid igjen 3 syklus etter MA, så selv om den opplevdes som lettere ble jeg uansett lett gravid igjen. Er nå straks 16uker og alt ser foreløpig fint ut😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

 

Mandag forrige uke var jeg på privat ultralyd 12+5. Fikk helt sjokk når det ikke var noe hjerte som slo. Hjertet hadde stoppet 11+1, dagen etter at jeg hadde vært hos jordmor og hørt hjertelyden.

Jeg fikk ikke utskrapning før på fredag, det var fullt på Ullevål pga sommerferie.. Nå kjenner jeg veldig på sorgen, vet ikke hvordan jeg skal komme meg over dette..

 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, føler meg bare så alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg snutteplutt! Jeg har selv vært i gjennom 2 spontanaborter i år, en i januar i uke 11+5, samt en i mai der jeg var litt lengre. Sorgen er lov å kjenne på, i januar gråt jeg mye et par dager etterpå, mens nå i mai ble jeg sykemeldt en uke, og gråt mye hver dag. Gråt i bilen og på do på jobb uken etterpå, men det går over. Sorgen vil du ha med deg en stund, men det er greit. Min sorg var både over barnet som ikke ble, men også over at jeg viste at jeg måtte gå igjennom 1 trimester en gang til...

 

på denne tråden er det mange gode jenter, så her kan du spørre om det du vil, og få et ordentlig svar. Jeg har forresten hatt utskrapning etter begge spontanabortene, så om du lurer på noe, kan du bare spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lykke-mamma til 2! Klem til deg også som har gått igjennom dette flere ganger.

 

Det tok oss 9 mnd å bli gravid denne gangen, kjente på mye frustrasjon mot slutten.. Er redd det skal ta like lang tid denne gangen også. Føler som deg, tanken på 1 Trimester skremmer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

I dag har jeg fortsatt hatt mensmurringer, og hatt halsbrann 😲 pleier aldri å ha halsbrann bortsett fra i svangerskap. I tillegg har jeg hatt en dundrende hodepine. Alle tegn som jeg har hatt i svangerskapene mine tidligere. Nå er jeg bare forvirret. Men tror det er kroppen som tuller og tøyser 😩😮😕

 

Hvilke tidlige tegn har dere hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fortsatt hatt mensmurringer, og hatt halsbrann 😲 pleier aldri å ha halsbrann bortsett fra i svangerskap. I tillegg har jeg hatt en dundrende hodepine. Alle tegn som jeg har hatt i svangerskapene mine tidligere. Nå er jeg bare forvirret. Men tror det er kroppen som tuller og tøyser 😩😮😕

 

Hvilke tidlige tegn har dere hatt?

Ømme pupper. Kom vel rundt 8-9-10 dpo. Å trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

 

I dag har jeg fortsatt hatt mensmurringer, og hatt halsbrann 😲 pleier aldri å ha halsbrann bortsett fra i svangerskap. I tillegg har jeg hatt en dundrende hodepine. Alle tegn som jeg har hatt i svangerskapene mine tidligere. Nå er jeg bare forvirret. Men tror det er kroppen som tuller og tøyser 😩😮😕

 

Hvilke tidlige tegn har dere hatt?

Ømme pupper. Kom vel rundt 8-9-10 dpo. Å trøtt!

Ømme pupper har jeg aldri hatt men trøtt, oh yes!😉 har vært ekstra sliten i dag men tror ikke det er noe sammenheng. Men fortsatt så spotter jeg brun utflod (uff, details, I know😣) etter den store blødningen jeg hadde midt i syklusen. Derfor tror jeg egentlig at det ikke går veien denne mnd men disse dumme tegnene som jeg leter etter og finner gjør det vanskelig. Akkurat nå fikk jeg halsbrann igjen, og jeg ligger langflat på sofaen 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere prøvere; når fikk dere mensen tilbake etter MA/medisinsk abort? Jeg venter og venter.......nå er det 9 uker siden jeg tok cytotec-tabletter, og fortsatt ingen mens.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen idag. Ganske nøyaktig 4 uker siden utskraping. Mistenker at jeg hadde eggløsning 21.juni, og det er jo 13 dager siden. Hadde supermasse elslim og var så kåt hele den dagen 🙈 mannen var selvsagt på jobbreise hele den uka, så fikk ikke prøvd. Håper kroppen vil være grei med meg å gi meg en eggløsning til i juli før vi skal inn til prøverør i august ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere prøvere; når fikk dere mensen tilbake etter MA/medisinsk abort? Jeg venter og venter.......nå er det 9 uker siden jeg tok cytotec-tabletter, og fortsatt ingen mens.... :(

Tok 12 uker for meg. Føltes som en evighet 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen idag. Ganske nøyaktig 4 uker siden utskraping. Mistenker at jeg hadde eggløsning 21.juni, og det er jo 13 dager siden. Hadde supermasse elslim og var så kåt hele den dagen 🙈 mannen var selvsagt på jobbreise hele den uka, så fikk ikke prøvd. Håper kroppen vil være grei med meg å gi meg en eggløsning til i juli før vi skal inn til prøverør i august ❤️

Så bra at mensen er tilbake allerede. Krysser alt jeg har for deg nå Jenta30, det er virkelig din tur nå! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mari_83 🙏

Føler også det er vår tur nå❤️ Problemet er jo ikke å bli gravid, problemet er å få eggløsning... Så fort det kommer egg så blir jeg gravid, men så er jo neste problem å ikke miste i MA 😁😵 føler vi aldri kommer i mål, men uansett er det prøverør i august og det er ikke lenge til 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mari_83 🙏

Føler også det er vår tur nå❤️ Problemet er jo ikke å bli gravid, problemet er å få eggløsning... Så fort det kommer egg så blir jeg gravid, men så er jo neste problem å ikke miste i MA 😁😵 føler vi aldri kommer i mål, men uansett er det prøverør i august og det er ikke lenge til 🙏

Håper og det snart er din tur jenta30. Her er jeg gravid 8 uker på vei nå. Mn livredd for en til ma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StineTh

Søren og, negativ graviditetstest i går, ikm i dag. Ingen mens😣 er stygt redd for at syklusen har blitt ustabil 😱😱 og jeg som alltid har fått mensen på klokken samme tid hver mnd😔😔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er nå 2 uker siden jeg hadde en utskrapning etter en MA, har blødd veldig lite men er alltid litt rødbrunt på truseinnlegget hver dag.. Må jeg vente til jeg ikke blir noe som helst med sex tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som har spottet brunt på første el?

Var visst ikke el likevel, men mens! Ganske utroligt, på samme dato eg pleier å få den på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på tidleg ul i dag, og fått svar på duotest, alt ser så langt heilt perfekt ut. Vart flytta fram fire dagar og er plutseleg veke 14 i dag, greitt for meg!

 

Håpar de andre kjem etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer? Krysser fingrene for at de som ikke har ny spire allerede får det fortere enn svint!

 

Selv er jeg i uke 24 nå allerede, tiden suser avsted med to små i huset :) kjenner at jeg gleder meg til sommerferien er over og redebyggingen skal settes i gang for alvor!

 

Stor klem til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen andre som har spottet brunt på første el?

Var visst ikke el likevel, men mens! Ganske utroligt, på samme dato eg pleier å få den på! :)

Var ikke mens heller.. Lettere forvirret, nå virker det som eg har el igjen... La inn aksjer på mandag, og skal i dag, så får vi se.. Men har ingen forventninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Huff, da kom mensen og :( en uke for sent. Dritt! 😠 jaja, bestilt meg eggløsningstester til neste pp så får håpe det hjelper 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ståa ganske avslappa :) Mensen kom 30 juni, nøyaktig 1 mnd etter SA. Var veldig spent på når den ville komme, mtp at jeg hadde en senabort, men den var nesten i rute (vanlig syklus på 28-29 dager, denne var 32 dager). Tror jeg enten har EL nå eller nettopp har hatt, jeg har i alle fall hatt det jeg tror var EL-smerter. I så fall er syklusen på plass igjen, i dag er jeg på dag 15. Mannen har tidligere sagt at han ikke visste om han ville prøve igjen, og fikk da beskjed om at han måtte ta ansvar for prevensjon. Oooog, det betyr jo at vi har sex uten prevensjon :P Han fikk også beskjed før helgen om at jeg trodde at det var EL denne uken, og da fikk jeg til svar "vi tar det som det kommer":) Så her er vi for såvidt i gang med prøvingen igjen, selv om det er litt halvhjerta. Jeg vil helst ha baby fortest mulig, men jeg gruer meg veldig til de 4-5 første månedene i et svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladnyhet😊 Da har vi vært på OUL og sett ei frisk og fin lita jente som kommer 17desember💕 Kjenner skuldrene senkes og at jeg endelig tør begynne å glede meg ordentlig over graviditeten, 18+3 idag og nærmer meg endelig halvveis😍 Kaster litt babystøv rundt her inne og håper det ordner seg raskt igjen for dere som har mistet siden sist jeg har vært her inne.💕

Endret av pæreblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...