Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

For en drittdag! 2 uker siden SA, og jeg har egentlig følt at det har gått ganske greit med meg. Gråt mye første uken, men uken som har gått har jeg bare grått litt innimellom. Helt til i dag. I dag har jeg grått i bøtter og spann, og tårene sitter løst for alt mulig! Utrolig slitsomt, og jeg ser jo ut som en vaskebjørn, helt opphovnet og rød rundt øynene... Håper på en bedre dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StineTh

For en drittdag! 2 uker siden SA, og jeg har egentlig følt at det har gått ganske greit med meg. Gråt mye første uken, men uken som har gått har jeg bare grått litt innimellom. Helt til i dag. I dag har jeg grått i bøtter og spann, og tårene sitter løst for alt mulig! Utrolig slitsomt, og jeg ser jo ut som en vaskebjørn, helt opphovnet og rød rundt øynene... Håper på en bedre dag i morgen!

Husk at du har hatt en senabort Lykke. Det kan ta lengre tid å komme seg over det. La kroppen få sørge på den måten den trenger, ikke stress med å gå videre med en gang. Det er tungt, trist og urettferdig å miste. Spesielt når man tror man er trygg og kommet over 12 uke.

 

Jeg har selv mistet en gutt i uke 37 og nå i MA i uke 10. Skjønner godt at du har det tøft, bare la tårene renne og sørg over den lille som skulle få komme til dere. Hvis du trenger noen å snakke med kan Englesiden være et alternativ, et forum for de som har mistet etter uke 12 (tror det er 12.uker). Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For en drittdag! 2 uker siden SA, og jeg har egentlig følt at det har gått ganske greit med meg. Gråt mye første uken, men uken som har gått har jeg bare grått litt innimellom. Helt til i dag. I dag har jeg grått i bøtter og spann, og tårene sitter løst for alt mulig! Utrolig slitsomt, og jeg ser jo ut som en vaskebjørn, helt opphovnet og rød rundt øynene... Håper på en bedre dag i morgen!

Husk at du har hatt en senabort Lykke. Det kan ta lengre tid å komme seg over det. La kroppen få sørge på den måten den trenger, ikke stress med å gå videre med en gang. Det er tungt, trist og urettferdig å miste. Spesielt når man tror man er trygg og kommet over 12 uke.

Jeg har selv mistet en gutt i uke 37 og nå i MA i uke 10. Skjønner godt at du har det tøft, bare la tårene renne og sørg over den lille som skulle få komme til dere. Hvis du trenger noen å snakke med kan Englesiden være et alternativ, et forum for de som har mistet etter uke 12 (tror det er 12.uker). Stor klem

Hjelpes, uke 37 :o :o å miste er forferdelig uansett altså , men uke 37??

Lykke: som de over skriver, bare gråt og sørg i vei, det blir bedre med tiden! Klem til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vore på ul i dag, 9+3, såg einliten krabaten som vifta med armane begynner å tru på at det kan gå denne gongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på ul i dag, 9+3, såg einliten krabaten som vifta med armane begynner å tru på at det kan gå denne gongen!

Åh Grøne så gode nyheter! 💕Har tenkt på hvordan det gikk med deg idag. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore på ul i dag, 9+3, såg einliten krabaten som vifta med armane begynner å tru på at det kan gå denne gongen!

Hurra:) så kjekt med gode nyheter:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) Da melder jeg meg inn her. Har sittet i dagevis å grått og lest tråden deres. Det er nesten som å lese en bok. Og jeg fant mye trøst og kunnskap på sidene. Her er det mange hjertevarme folk som har opplevd mye dritt men som likevel reiser seg og står på videre. Det gir håp til sånne som meg.

 

Jeg har vært aleinemamma for jenta min i fem år. Det har vært mange konflikter med eksen og mange tunge ensome dager. Jeg har stått på og vi har hatt det greit, meg og jenta. Så kom mannen i mitt liv, vi ble en familie, flyttet sammen, giftet oss, og ble etter mange runder eninge om at vi ville ha et felles barn. Jeg var usikker på om jeg ville begynne helt på nytt med ny baby, jeg hadde jo nettopp fått litt av friheten min tilbake etter å ha sittet inne hver kveld etter kl 19 i åresvis aleine, og dessuten var jeg livredd for å måtte gjøre det aleine en gang til.... Men når vi snakket om tingene vokste ønsket om et nytt barn frem, og ønsket ble veldig sterkt. Vi ble prøverer.<3 Det var spennende! Ikm kom, og mens kom, igjen og igjen. Jeg ble like lei meg hver gang. Så en dag i mai måtte jeg gå fra jobb pga magesmerter. Gikk hjem å la meg, ble bedre- men følte meg så rar. Bestemte meg for å ta en test, og jaggu var jeg gravid!!! Overlykkelig var jeg. Når mannen kom hjem viste jeg han testen, og han ble minst like glad. Jeg ble behandlet som en prinsesse hjemme. 

Så en dag fikk jeg vondt når jeg tissa. Ringte lege og så at jeg trodde jeg hadde en uvi. Legen fant ingen uvi. Men hadde en merkelig feeling i nedre del av magen. Så kom blodet... litt og litt. Legen sa bare at det var vanlig å blø litt og sykemeldte meg. Blodet forsatte å komme litt og litt. Etter en uke målte legen hcg. Dette måtte jeg vente en uke med å få svar på, så fikk vite mandag at jeg hadde mista. Har nå blødd i over to uker, vekslende mellom friskt blod og gammelt blod. I dag morres kom det ut en klump for første gang. denne var på størrelse med et bringebær, kanskje det var Babyen inni fostersekken? Var mellom 7 og 8 uker da jeg mista. Legen har ikke gjort annet enn å måle hcg, har fått ingen info eller noe.

 

Hvor lenge er det vanlig at det blør?

Har så lyst å bli ferdig med dette, slik at vi kan prøve på nytt...

Vil ha baby i magen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg Løvetannbarn, mange gode folk her med liknande opplevingar som deg.

 

Det kan variert veldig kor lenge ein blør, første gong eg mista blødde eg til saman i seks veker, to før alt var ute og fire etter. Etter MA i august slutta det ganske kjapt og etter SA i desember tok drt ca to veker.

 

Håpar det gir seg snart for din del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :)

 

Nå er feberen på vei her, og liveredd for om jeg har en infeksjon og må ha utskraping.

Legen har jeg ikke tiltro til lenger (en vikar som ikke kjenner meg), der har jeg fått liten og ingen hjelp. Brukte en uke på å grine meg til hcg måling, ellers ingen hjelp.

 

Vurderer å vente med å ringe til legen er stengt, da kommer jeg på legevakten i stede.

 

Har bare 38 i feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny klem Løvetannbarn, det er dessverre lite hjelp å få så tidleg, har stått makteslause og grine mine modige tårer over det sjølv!

 

Pass på deg sjølv, ikkje la infeksjoner gå for langt! Kan du ringa sjukehuset direkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg Løvetannbarn, håper det ordner seg snart og at du om ikke lenge har en ny liten spire i magen 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen damer :)

Tok ul i går, alt var ute, men hadde infeksjon i livmor.

Har nå fått antibiotika og håper på å bli fort frisk.

Nå må vel lykken snu, herfra går det bare oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt Løvetannbarn. God du har fått medisin. Er redd for infeksjon selv, 11 dager siden utskraping idag.. Men ser ut som det går bra. Idag kom brevet fra fertilitetsklinikken i posten ❤️ Vi skal inn 19 august!!! En stor opptur i en tung tid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

Noen som har opplevd å blø etter sex etter utskrapning? 6 uker siden utskrapning nå og etter sex i går begynte jeg å fossblø. I dag har det stoppet helt. Ikke er det mensen heller for den har jeg hatt nylig. Kan det være sår eller noe som forårsaker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd å blø etter sex etter utskrapning? 6 uker siden utskrapning nå og etter sex i går begynte jeg å fossblø. I dag har det stoppet helt. Ikke er det mensen heller for den har jeg hatt nylig. Kan det være sår eller noe som forårsaker det?

ikke etter sex, men helt ute av det blå så begynte jeg å fossblø ca 6 uker etter utskrsping. Da hadde jeg hatt mensen 1 uke før blødningene. Det varte en hel ettermiddag, ar aldri blødd så mye :o men det varte bare den ettermiddagen også gav det seg. Vet ikke hvorfor det skjedde men syklusen er jo ofte helt på tur etter en abort :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StineTh

 

Noen som har opplevd å blø etter sex etter utskrapning? 6 uker siden utskrapning nå og etter sex i går begynte jeg å fossblø. I dag har det stoppet helt. Ikke er det mensen heller for den har jeg hatt nylig. Kan det være sår eller noe som forårsaker det?

ikke etter sex, men helt ute av det blå så begynte jeg å fossblø ca 6 uker etter utskrsping. Da hadde jeg hatt mensen 1 uke før blødningene. Det varte en hel ettermiddag, ar aldri blødd så mye :o men det varte bare den ettermiddagen også gav det seg. Vet ikke hvorfor det skjedde men syklusen er jo ofte helt på tur etter en abort :(

Så rart at det skjedde akkurat 6 uker etter hos deg og😟 kanskje det egentlig var tilfeldig hos meg og, ikke vet jeg... håper ikke det skjer igjen hvertfall. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen som har opplevd å blø etter sex etter utskrapning? 6 uker siden utskrapning nå og etter sex i går begynte jeg å fossblø. I dag har det stoppet helt. Ikke er det mensen heller for den har jeg hatt nylig. Kan det være sår eller noe som forårsaker det?

ikke etter sex, men helt ute av det blå så begynte jeg å fossblø ca 6 uker etter utskrsping. Da hadde jeg hatt mensen 1 uke før blødningene. Det varte en hel ettermiddag, ar aldri blødd så mye :o men det varte bare den ettermiddagen også gav det seg. Vet ikke hvorfor det skjedde men syklusen er jo ofte helt på tur etter en abort :(

Så rart at det skjedde akkurat 6 uker etter hos deg og kanskje det egentlig var tilfeldig hos meg og, ikke vet jeg... håper ikke det skjer igjen hvertfall. ☺

ja,,jeg ble helt satt ut siden det kom så utrolig mye.men det varte bare den ettermiddagen som sagt og så var syklusen back om trakk igjen heldigvis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...