Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

 

 

Så trist at du også har opplevd dette Synnøve,sender deg en virtuell klem:)

Det er ikke lett å forutsi,med meg tok det 5 dager før det satte skikkelig i gang. Det jeg fikk beskjed om var at det skal være betraktelig mer enn en mensblødning og det skal komme noe klumper (beklager detaljer)I tillegg til blod.Ring legevakten om du er usikker.

Krysser fingrene for at du slipper utskrapning dersom du frykter det-jeg måtte selv ha det til slutt og dersom du må det kan jeg trøste deg med at det ikke var så skummelt som ordet tilsa. Ingen smerter og kroppen kom seg fort I gjenge igjen. Lykke til

Tusen takk for klem 💟

Her har det sluttet å blø. Skal til gynekologen min på mandag. Kommer til å be om cytotec igjen, mest fordi jeg ikke ønsker utskrapning på sykehuset hvor jeg jobber... Jeg er ellers ikke bekymret for selve utskrapningen. Det føles bare feil at det utføres av mennesker jeg kjenner. Ikke verdens undergang, bare noe jeg helst vil slippe. Det er noe annet å føde der.

På grunn av ansettelser og stillingsøkninger, er det heller ikke gunstig at det kommer ut at jeg planlegger flere barn.

 

Tok forresten en el-test i dag (hadde ikke g-test), og den ble veldig raskt knallpositiv. Dermed har jeg nok en del hcg i kroppen.

Ja da forstår jeg at du vil unngå det,men stakkar,dumt at du er nervøs for at de skal få vite at du vil ha flere barn!det skal jo ikke ha noe negativt å si,men jeg skjønner at du frykter det. Krysser fingrer for at cytotec funker denne gang, Og at en ny spire snart sitter igjen!

Dessverre lønner det seg ikke å si noe om prøving. Håper det ikke tar så lang tid før syklusen er i gjenge :)

 

Fint at det finnes en tråd med andre som har vært gjennom det samme :) Ser ut som de fleste får ny spire til slutt :)

 

Hvordan ligger du an Mor_Sofia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synnøve:jeg venter på første mens etter utskrapningen som er fire uker siden i dag!de ukene har faktisk gått fort!Vi har skutt litt i blinde ettersom jeg ikke har peiling på eggløsningstester og slikt,så har vel ikke tro på at jeg skulle vært så heldig å få klaff før første mens. MEN det føles såååå mye lettere å være på vei mot noe,prøve igjen!.. Krysser fingrene for a det går fort!! (Selv om det sikkert tar tid ettersom jeg har så sterkt ønske:))

Endret av Mor_Sofia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve:jeg venter på første mens etter utskrapningen som er fire uker siden i dag!de ukene har faktisk gått fort!Vi har skutt litt i blinde ettersom jeg ikke har peiling på eggløsningstester og slikt,så har vel ikke tro på at jeg skulle vært så heldig å få klaff før første mens. MEN det føles såååå mye lettere å være på vei mot noe,prøve igjen!.. Krysser fingrene for a det går fort!! (Selv om det sikkert tar tid ettersom jeg har så sterkt ønske:))

Håper vi får eggløsning fortere enn svint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig i mål jenter. 2. Oktober fikk jeg en nydelig liten jente 💜 Født 6 uker før termin med akutt keisersnitt, men det går veldig bra med oss begge. Hold ut alle sammen, premien venter i det fjerne.

Krysser fingrene for hver og en av dere 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig i mål jenter. 2. Oktober fikk jeg en nydelig liten jente 💜 Født 6 uker før termin med akutt keisersnitt, men det går veldig bra med oss begge. Hold ut alle sammen, premien venter i det fjerne.

Krysser fingrene for hver og en av dere 💕

Gratulerer så mye!så bra at alt står bra til!nyt tiden med den lille tulla,det har du fortjent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig i mål jenter. 2. Oktober fikk jeg en nydelig liten jente 💜 Født 6 uker før termin med akutt keisersnitt, men det går veldig bra med oss begge. Hold ut alle sammen, premien venter i det fjerne.

Krysser fingrene for hver og en av dere 💕

Gratulerer så mye Mari :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytt spørsmål fra desperat prøver:

Var syklusen deres tilbake til normalen etter at mensen kom tilbake etter ma/sa? Altså etter første ordentlige mens etter aborten?

Jeg har alltid hatt normale sykluser. I går begynte jeg å spotte nøyaktig 4 uker etter utskrapning. Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg bør gå til innkjøp av eggløsningstester dersom jeg bør forvente at syklusen ikke er som før med det første. Svar mottas med takk-og eventuelle tips til nybegynner på eggløsningstester mottas også med takk☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde normale sykluser, mens kom alltid på samme dato. Etter MA, ble mens forskjøvet med 2 uker. Men den kom nøyaktig 30 dager mellom på neste. Og da ble jeg gravid, men etter å ha vært på ul, kunne vi ikke regne termin utfra siste mens dag, pga embryoet tilsvarte ikke str. Så da hadde eg visstnok eggløsning ca 1 uke senere enn antatt... Må også nevne at vi hadde bare sex 2 ganger hele den perioden, så er litt utrolig at det klaffet for det om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde normale sykluser, mens kom alltid på samme dato. Etter MA, ble mens forskjøvet med 2 uker. Men den kom nøyaktig 30 dager mellom på neste. Og da ble jeg gravid, men etter å ha vært på ul, kunne vi ikke regne termin utfra siste mens dag, pga embryoet tilsvarte ikke str. Så da hadde eg visstnok eggløsning ca 1 uke senere enn antatt... Må også nevne at vi hadde bare sex 2 ganger hele den perioden, så er litt utrolig at det klaffet for det om... :)

Takk for svar:) ja,det var utrolig at det klaffet,tilfeldigheter noen ganger altså:) forstod jeg det riktig da at du er blitt gravid igjen etter MA? Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig i mål jenter. 2. Oktober fikk jeg en nydelig liten jente Født 6 uker før termin med akutt keisersnitt, men det går veldig bra med oss begge. Hold ut alle sammen, premien venter i det fjerne.

Krysser fingrene for hver og en av dere

Gratulerer så mye Mari_83 så herlig å endelig være i mål her senkes skuldrene mer for hver dag, 10+2 uker og hørte hjertelyden til morgenen idag med babywatcheren min. Hadde ikke overlevd uten den tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eg hadde normale sykluser, mens kom alltid på samme dato. Etter MA, ble mens forskjøvet med 2 uker. Men den kom nøyaktig 30 dager mellom på neste. Og da ble jeg gravid, men etter å ha vært på ul, kunne vi ikke regne termin utfra siste mens dag, pga embryoet tilsvarte ikke str. Så da hadde eg visstnok eggløsning ca 1 uke senere enn antatt... Må også nevne at vi hadde bare sex 2 ganger hele den perioden, så er litt utrolig at det klaffet for det om... :)

Takk for svar:) ja,det var utrolig at det klaffet,tilfeldigheter noen ganger altså:) forstod jeg det riktig da at du er blitt gravid igjen etter MA? Hvordan går det med deg?

Er gravid nå ja :) er 8+5, ifølge gynekologen etter ul. Skal snart på min 3 ul, så har fått god oppfølging. Symptomene er ikke mange eller voldsomme, så tankene går jo. Jubler ikke helt enda, for tenker jo det verste. Og det er jo trist, for jeg vil jo bare være glad og glede meg over at jeg er gravid, men realiteten er en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var jeg endelig i mål jenter. 2. Oktober fikk jeg en nydelig liten jente Født 6 uker før termin med akutt keisersnitt, men det går veldig bra med oss begge. Hold ut alle sammen, premien venter i det fjerne.

Krysser fingrene for hver og en av dere

 

Gratulerer så mye Mari_83 så herlig å endelig være i mål her senkes skuldrene mer for hver dag, 10+2 uker og hørte hjertelyden til morgenen idag med babywatcheren min. Hadde ikke overlevd uten den tror jeg

Wow så tida går!! Kjekt å høyre at det framleis går bra og du er positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Eg hadde normale sykluser, mens kom alltid på samme dato. Etter MA, ble mens forskjøvet med 2 uker. Men den kom nøyaktig 30 dager mellom på neste. Og da ble jeg gravid, men etter å ha vært på ul, kunne vi ikke regne termin utfra siste mens dag, pga embryoet tilsvarte ikke str. Så da hadde eg visstnok eggløsning ca 1 uke senere enn antatt... Må også nevne at vi hadde bare sex 2 ganger hele den perioden, så er litt utrolig at det klaffet for det om... :)

Takk for svar:) ja,det var utrolig at det klaffet,tilfeldigheter noen ganger altså:) forstod jeg det riktig da at du er blitt gravid igjen etter MA? Hvordan går det med deg?
Er gravid nå ja :) er 8+5, ifølge gynekologen etter ul. Skal snart på min 3 ul, så har fått god oppfølging. Symptomene er ikke mange eller voldsomme, så tankene går jo. Jubler ikke helt enda, for tenker jo det verste. Og det er jo trist, for jeg vil jo bare være glad og glede meg over at jeg er gravid, men realiteten er en annen.

Gratulerer,det var kjekt å høre:) det har blitt så mange på tråden her nå at jeg husker ikke alltid hvem som er hva:)

Så bra at du har fått god oppfølging!at alt har gått fint til nå er bok et veldig godt tegn. Det er dumt at ma/sa'ene setter slik en skrekk i oss-jeg tror nok jeg blir ganske urolig og nervøs selv når jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen..men det kan fort gå bra,er det ikke det det heter? Gled deg over at du er gravid så godt du kan!jeg trøster meg hvertfall med at ting funker -slik er det neimen ikke for alle! har ei svigerinne som er på ente ivf forsøk uten heller, det setter ting litt i perspektiv. Men uansett hvilket problem vi har så skal vi ha lov å føle det vi føler,det sier i hvert fall hun til meg når jeg får dårlig samvittighet for at jeg "bare" kan løfte på skjørtet og prøve igjen mens hun må igjennom en mye lengre prosess..

 

Lykke til på 3.ultralyd i alle fall,vi her inne krysser fingre og tær for hverandre:)

Hvor lang tid fra du mistet var det til du ble gravid igjen?

Endret av Mor_Sofia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Eg hadde normale sykluser, mens kom alltid på samme dato. Etter MA, ble mens forskjøvet med 2 uker. Men den kom nøyaktig 30 dager mellom på neste. Og da ble jeg gravid, men etter å ha vært på ul, kunne vi ikke regne termin utfra siste mens dag, pga embryoet tilsvarte ikke str. Så da hadde eg visstnok eggløsning ca 1 uke senere enn antatt... Må også nevne at vi hadde bare sex 2 ganger hele den perioden, så er litt utrolig at det klaffet for det om... :)

Takk for svar:) ja,det var utrolig at det klaffet,tilfeldigheter noen ganger altså:) forstod jeg det riktig da at du er blitt gravid igjen etter MA? Hvordan går det med deg?
Er gravid nå ja :) er 8+5, ifølge gynekologen etter ul. Skal snart på min 3 ul, så har fått god oppfølging. Symptomene er ikke mange eller voldsomme, så tankene går jo. Jubler ikke helt enda, for tenker jo det verste. Og det er jo trist, for jeg vil jo bare være glad og glede meg over at jeg er gravid, men realiteten er en annen.

Gratulerer,det var kjekt å høre:) det har blitt så mange på tråden her nå at jeg husker ikke alltid hvem som er hva:)

Så bra at du har fått god oppfølging!at alt har gått fint til nå er bok et veldig godt tegn. Det er dumt at ma/sa'ene setter slik en skrekk i oss-jeg tror nok jeg blir ganske urolig og nervøs selv når jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen..men det kan fort gå bra,er det ikke det det heter? Gled deg over at du er gravid så godt du kan!jeg trøster meg hvertfall med at ting funker -slik er det neimen ikke for alle! har ei svigerinne som er på ente ivf forsøk uten heller, det setter ting litt i perspektiv. Men uansett hvilket problem vi har så skal vi ha lov å føle det vi føler,det sier i hvert fall hun til meg når jeg får dårlig samvittighet for at jeg "bare" kan løfte på skjørtet og prøve igjen mens hun må igjennom en mye lengre prosess..

Lykke til på 3.ultralyd i alle fall,vi her inne krysser fingre og tær for hverandre:)

Hvor lang tid fra du mistet var det til du ble gravid igjen?

Takk for gode ord! :)

Eg mistet i juni i år, så det har jo gått fort for seg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da var jeg endelig i mål jenter. 2. Oktober fikk jeg en nydelig liten jente Født 6 uker før termin med akutt keisersnitt, men det går veldig bra med oss begge. Hold ut alle sammen, premien venter i det fjerne.

Krysser fingrene for hver og en av dere

Gratulerer så mye Mari_83 så herlig å endelig være i mål her senkes skuldrene mer for hver dag, 10+2 uker og hørte hjertelyden til morgenen idag med babywatcheren min. Hadde ikke overlevd uten den tror jeg

Wow så tida går!! Kjekt å høyre at det framleis går bra og du er positiv

 

Ja jeg har troen på at dette holder hele veien nå :) <3 Er betryggende å kunne lytte på hjerte når man blir engstlig. Prøver å begrense bruken til et par ganger i uka, og kommer til å kutte helt ut når jeg kjenner bevegelse. Disse ukene har vært veeeeeeldig lange, men nå føler jeg at tiden går fortere. Har mye å gjøre på jobb, så det hjelper på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Mari!  :blomst:  :blomst:  :blomst: Godt å høre at alt er bra med dere :) Tenker det er herlig å være i mål. Her nærmer terminen seg (10 dager igjen i dag) og jeg leter etter alle mulige tegn på at fødselen skal starte snart. Gleder meg så til å hilse på gullet :) 

 

Gratulerer så mye med spire KanskjeLykke2016! Og Jenta30 - så herlig at du har hørt hjertelyden også nå. Skjønner godt at doppleren er god å ha. Når man begynner å kjenne liv blir alt så mye enklere :) 

 

Nytt spørsmål fra desperat prøver:
Var syklusen deres tilbake til normalen etter at mensen kom tilbake etter ma/sa? Altså etter første ordentlige mens etter aborten?
Jeg har alltid hatt normale sykluser. I går begynte jeg å spotte nøyaktig 4 uker etter utskrapning. Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg bør gå til innkjøp av eggløsningstester dersom jeg bør forvente at syklusen ikke er som før med det første. Svar mottas med takk-og eventuelle tips til nybegynner på eggløsningstester mottas også med takk☺

 

Hei Mor_Sofia,

Jeg fikk mensen akkurat en vanlig sykluslengde etter cytotec, men den første eggløsningen før første mens kom bare 7-8 dager før. Neste syklus var EL også noen dager forsinket, men ble likevel gravid da :) Lykke til! Håper spiren sitter snart igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært å sett en nusselig baby som viftet med armene 😄 kunne tydelig se nese og øyene. Kjenner at eg kan senke skuldrene litt mer nå. Samboer var også med denne gang, han ble litt overrasket over hvor mye vi kunne se 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra meg. Er inne å leser støtt og stadig. Gratulerer så mye til alle med positive tester ❤ og velkommen til de som er nye på denne triste men samtidig fantastiske tråden ❤

 

Da var det som vel er den siste ultralyden for dette svangerskapet unnagjort. Vekstestimering uke 31. En perfekt gutt som ligger helt midt på normalen på vekstkurven :) fikk se et stort gjesp også, og en nese som er en kopi av storesøster og pappan. Bare 2 måneder igjen nå. Føles som tidenes lengste graviditet. Blir faktisk 13 måneder ved fødsel.. minus en måned mellom MA og ny positiv test.. skal prøve å nyte den siste tiden også. Har hatt senkede skuldre og lite engstelser de siste 12 ukene, så håper jeg klarer å fortsette med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her inne for tiden,håper alle har det bra:) her er jeg endelig tilbake i jobb etter 4 uker sykemelding pga stort blodtap. Det er deilig å fokusere på noe annet. Dagene er lettere,men plutselig slår sorgen meg I magen..helt forferdelig! Jeg skulle vært på ordinær ultralyd denne torsdagen-skal bli godt å komme forbi den dagen.. Ja, det var nok ikke levedyktig,og ja,de fleste opplever dette en eller flere ganger..men det hjelper ingenting. Dette er tungt,fælt,trist... Vi skal inn i første prøveperiode denne uka,det er jo en kjekk milepæl. Jeg er så desperat etter å bli gravid fort at jeg er sikker på det går lang tid..er det ikke slik det funker? Beklager sytet . .hadde behov for å få det ut en plass. Føler meg alene med alle følelser. Og føler meg alene I desperasjonen etter ny graviditet... mannen min skjønner ikke stresset..Vi er virkelig alene om å føle det vi føler etter en abort,godt å ha dere å blåse ut til...

Endret av Mor_Sofia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst ikke stille her inne,bare jeg som har lagret tråden og glemt å trykke på oppdaterknappen,hehe:)

Så godt å se alle som er gravide og ikke minst Mari som har fått regnbuebarnet sitt!dere tenner håp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her inne for tiden,håper alle har det bra:) her er jeg endelig tilbake i jobb etter 4 uker sykemelding pga stort blodtap. Det er deilig å fokusere på noe annet. Dagene er lettere,men plutselig slår sorgen meg I magen..helt forferdelig! Jeg skulle vært på ordinær ultralyd denne torsdagen-skal bli godt å komme forbi den dagen.. Ja, det var nok ikke levedyktig,og ja,de fleste opplever dette en eller flere ganger..men det hjelper ingenting. Dette er tungt,fælt,trist... Vi skal inn i første prøveperiode denne uka,det er jo en kjekk milepæl. Jeg er så desperat etter å bli gravid fort at jeg er sikker på det går lang tid..er det ikke slik det funker? Beklager sytet . .hadde behov for å få det ut en plass. Føler meg alene med alle følelser. Og føler meg alene I desperasjonen etter ny graviditet... mannen min skjønner ikke stresset..Vi er virkelig alene om å føle det vi føler etter en abort,godt å ha dere å blåse ut til...

Forstår godt at du vil bli gravid igjen med en gang, satt med akkurat samme følelsen etter ma og så sa etter sa.. Men ikke mist håpet. Plutselig så skjer det! Mannen her heller forsto ikke hva jeg stressa etter. Men har og hørt at de blir fort stressa, så sa ingenting om når jeg hadde eggløsning til han. Jeg testa mnd etter mnd med eggløsningstester så jeg ikke gikk glipp av noe.

Jeg har hver gang blitt lett gravid så vært heldig der. Hadde ma i desember . Sa januar og sa i mars. I juni ble jeg gravid og nå går det bra( snart 24 uker på vei)

 

Ikke mist håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stille her inne for tiden,håper alle har det bra:) her er jeg endelig tilbake i jobb etter 4 uker sykemelding pga stort blodtap. Det er deilig å fokusere på noe annet. Dagene er lettere,men plutselig slår sorgen meg I magen..helt forferdelig! Jeg skulle vært på ordinær ultralyd denne torsdagen-skal bli godt å komme forbi den dagen.. Ja, det var nok ikke levedyktig,og ja,de fleste opplever dette en eller flere ganger..men det hjelper ingenting. Dette er tungt,fælt,trist... Vi skal inn i første prøveperiode denne uka,det er jo en kjekk milepæl. Jeg er så desperat etter å bli gravid fort at jeg er sikker på det går lang tid..er det ikke slik det funker? Beklager sytet . .hadde behov for å få det ut en plass. Føler meg alene med alle følelser. Og føler meg alene I desperasjonen etter ny graviditet... mannen min skjønner ikke stresset..Vi er virkelig alene om å føle det vi føler etter en abort,godt å ha dere å blåse ut til...

Forstår godt at du vil bli gravid igjen med en gang, satt med akkurat samme følelsen etter ma og så sa etter sa.. Men ikke mist håpet. Plutselig så skjer det! Mannen her heller forsto ikke hva jeg stressa etter. Men har og hørt at de blir fort stressa, så sa ingenting om når jeg hadde eggløsning til han. Jeg testa mnd etter mnd med eggløsningstester så jeg ikke gikk glipp av noe.

Jeg har hver gang blitt lett gravid så vært heldig der. Hadde ma i desember . Sa januar og sa i mars. I juni ble jeg gravid og nå går det bra( snart 24 uker på vei)

 

Ikke mist håpet!

Takk for god oppmuntring! Litt av en berg og dalbane du har vært igjennom! Det står virkelig respekt av h or sterk du er som ikke ga opp!.. så deilig det må være når det endelig går veien!..Gratulerer så mye med 24 uker,kos deg så mye du kan og lykke til med de siste månedene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg var her inne å leste mye når jeg mistet en spire i juni. Jeg var helt knust selv om det bare var i uke syv.

Nå er jeg jaggu gravid igjen, startet på uke 7 i dag. Kjenner at jeg er så glad for å ha en spire igjen, men jeg er konstant redd for at det er noe galt. Jeg er så redd for å miste igjen at jeg nesten ikke tørr å glede meg. Synes feks at jeg har for lite symptomer (som kvalme). Tenk om det er MA  denne gangen og... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg var her inne å leste mye når jeg mistet en spire i juni. Jeg var helt knust selv om det bare var i uke syv.

Nå er jeg jaggu gravid igjen, startet på uke 7 i dag. Kjenner at jeg er så glad for å ha en spire igjen, men jeg er konstant redd for at det er noe galt. Jeg er så redd for å miste igjen at jeg nesten ikke tørr å glede meg. Synes feks at jeg har for lite symptomer (som kvalme). Tenk om det er MA denne gangen og...

Hva med og bestille deg en privat ul? Så får du roet deg. Det måtte jeg, for var livredd jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen :)

Jeg var her inne å leste mye når jeg mistet en spire i juni. Jeg var helt knust selv om det bare var i uke syv.

Nå er jeg jaggu gravid igjen, startet på uke 7 i dag. Kjenner at jeg er så glad for å ha en spire igjen, men jeg er konstant redd for at det er noe galt. Jeg er så redd for å miste igjen at jeg nesten ikke tørr å glede meg. Synes feks at jeg har for lite symptomer (som kvalme). Tenk om det er MA denne gangen og...

Hva med og bestille deg en privat ul? Så får du roet deg. Det måtte jeg, for var livredd jeg og...

Si fra til legen, og be h*n om å sende deg til ul, på bakgrunn av at du har mistet tidligere. Eg hadde opprinnelig en time hos gynekolog, for å sjekke hvordan det sto til etter MA, så ble eg fort gravid igjen, ringte gynekolog, sa at jeg var blitt gravid igjen, men da var jeg bare 5 uker tror jeg. Fikk satt opp ny time der jeg skulle være 7. Og deretter fikk jeg 2 nye kontrolltimer etterpå for å se at utviklingen fortsatte som det skulle. Fantastisk god oppfølging. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...