Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

9 dager til termin her. Kjenner meg igjen i det Chachi skriver; er rimelig klar for å møte jenta mi nå. 💕 Formen er forsåvidt god, men kjenner kroppen begynner å forberede seg på fødsel. Hvordan går det med deg litlå85?

9 dager er ikke lenge... Er i uke 31 her.. Så en stund igjen.. Går forholdsvis bra. Sykemeldt å har vært det lenge, begynner og bli en del lei... Vond rygg å en gutt på snart 3 år, og jeg full av hormoner sier vel sitt! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutten i magen sommerfuggelimagen!

 

9+4 i dag og har vært og sett en levende liten baby <3

Da kan skuldrene senkes litt!:)

Så bra:) går nok veien nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere her :)

15.12.15 fødte jeg en nydelig liten gutt 💙 en dramatisk fødsel som fra start til slutt bare varte i 3 timer, men når enden er god er all ting godt 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle oppdatere her :)

15.12.15 fødte jeg en nydelig liten gutt 💙 en dramatisk fødsel som fra start til slutt bare varte i 3 timer, men når enden er god er all ting godt 💙

Gratulerer så mye:) offfda , dramatisk? Kan jeg spør hva som skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenkte jeg skulle oppdatere her :)

15.12.15 fødte jeg en nydelig liten gutt 💙 en dramatisk fødsel som fra start til slutt bare varte i 3 timer, men når enden er god er all ting godt 💙

Gratulerer så mye:) offfda , dramatisk? Kan jeg spør hva som skjedde?

Ja.. igangsatt fødsel der vannet gikk kl 14.30. Påfølgende styrtrier som var som å gå fra 0-100 på 5 minutter. Gikk fra ingen rier til rier med ett minutts opphold, en time senere hadde jeg vel 10 sekunder mellom, så ikke noe tid mellom. Sykeste jeg har vert med på. Fikk spinalbedøvelse etter ca 2,5 timer.(himmelen, den tok bort alt av smerter.)og rie dempende til slutt fordi hjerterytmen til babyen falt dramatisk og ikke kom opp igjen. De ville ta han med sugekopp, men han lå så langt opp at legen var usikker på om hun fikk det til. De bestemte at de ville gjøre et forsøk med sugekopp, men at det ikke var tid å gjøre det på føden tilfelle det ikke gikk. Det ble trykt på sectio knappen og ble skysset ned på oprasjonssalen. Krisesnitt med full anestesi om sugekoppen ikke satt fikk jeg info om på tur ned. Stappfull oprasjonssal. Opp i 20 mennesker. Ett team for evt sectio i narkose, ett team for sugekopp fødsel. Ett for å ta imot baby. Sugekoppen ble satt, og på 3 rier dro de ut gutten. Takk gud for spinalbedøvelsen. Legen tok regelrett spenntak når hun dro, og JM lå oppå magen min å trykte i tillegg. 17.33 var han ute, helt blå, pusta ikke og hadde navlestrengen kjempestramt rundt halsen. Fra sectioknappen ble trykt inn oppe på føden til han var ute tok det 11 minutter.. de fikk blåst liv i han utenfor oprasjonssalen og jeg ble rulla ut til han for å hilse på. Han pusta selv men hadde fått en sånn pap i nesen for å gi litt støtte. Han var grå og slapp, så måtte tilbringe første døgnet på nyfødt intensiv avdeling. Kom seg fort der heldig vis, så nå i dag er det egentlig bare at han får mme i tillegg til bryst som vi merker noe til..

 

Jeg kommer ikke til å få flere barn med mindre jeg får planlagt KS. Min første fødsel var naturlig, og også rask. Og risikoen for ny igangsatt fødsel er stor pga høyt bt og forgiftning i begge foregående svangerskap. Og en ny sånn fødsel er uaktuelt. Så skal på samtale på sykehuset om en måneds tid for å snakke gjennom fødselen på nytt og høre hva de mener om saken.. vi vil gjerne ha ett barn til i utgangspunktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeleg gut her og, kom som ein rakett måndag 1843.

3185 gram og 47 cm, familien er fulltallig og vi er lukkelege. Nokre timar att med lysbehandling pga gulsott, håpar å få reisa heim til flokken i løpet av kvelden!

Vi har uansett fått verdas finaste julegåve😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de små, Grøne og ChaChi! 

 

Tenker masse på deg Pæreblomst om dagen :) Håper du også er i mål, at alt har gått bra og at dere koser dere masse med den lille <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kom i mål lille julaften, 6 dager på overtid😍 Vesla er ganske liten, 2,6kg men ellers frisk og fin. Vi har derfor styra litt med å få igang amming og fått beskjed om å gi litt ekstra, men ser ut som melka er igang for fullt nå😊 Fødselen tok litt tid pga lang åpningsfase, men gikk raskt når det kom igang og var ellers en fin opplevelse. Vi er hinsides forelska i jenta vår og koser oss nå hjemme, mens vi prøver å bli kjent med hennes behov og komme inn i litt rutiner. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare bra 😊 Jeg er snart 24 fullgåtte uker, og babyjenta i magen sparker masse hele tiden 💖👑 har stor tro på at dette går veien nå 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bra! Var på ordinær ultralyd på mandag. Frisk og aktiv liten jente :) 19+3 i dag. Kjenner mye liv, men ikke så mye spark, men har morkaka foran.

 

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg 34+4 nå og ser snart en ende på dette svangerskapet. Vært mye redd og kjenner jeg er litt redd for fødselen denne gang. Ikke helt vet jeg hvorfor... Kanskje fordi jeg ikke helt tror på dette. Men håper alt går bra. Sliter med søvn om natta . Av alle ting så har jeg kjempe vondt i hoftene når jeg ligger på sida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet noe her, bare innom å leser innimellom.

 

Jeg er da endelig i mål med min lille jeg også. 1. desember kom en skjønn liten gutt til verden, 4 dager over termin. Hadde trodd jeg skulle få før termin så var begynt å bli nokså lei.

Var blitt lovet igangsetting dagen etter jeg fødte, men det slapp jeg heldigvis.

Var veldig plaget med bekkenet de siste ukene, så det var tungt på slutten.

 

Fødselen startet med vannavgang, og tok knappe 4 timer, 2 timer aktiv fødsel. Rask og grei altså.

 

Lille er blitt 5 uker allerede, vokser og trives og er i grunn en enkel baby. Vi koser oss mye, og nyter tiden så godt vi kan, det går så altfor fort.

 

Kjekt å lese om alle andre som også endelig har fått sine små og de gravide som det ser ut til å gå bra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg kommet til uke 23 med en (forhåpentligvis) frisk og aktiv liten gutt i magen :) Han sparker mye, og det er så godt å få den daglige bekreftelsen på at det er liv i magen! Etter MA har jeg ikke turt å stole på at jeg skulle få oppleve dette.

Begynner dessverre å plages en del med bekkenet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi 14+0 og hat vært på vår andre ultralyd sist uke. Alt stod bra til og jordmor sa hun var 90 %sikker på at det er ei lita jente☺veldig deilig å se et levende lite vesen og godt å høre at alt så normalt ut☺nå gleder vi oss til å finne frem alle de fine jenteklærne igjen fra forrige gang☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig en fin positiv test ikm er på onsdag ca så håper spiren klorer seg godt fast !

 

er det noen av dere som tar/har tatt crinone ? jeg får ta det og albyl-e denne gangen, men vurderer å vente med det til jeg er over ikm. Er litt redd for å få farget crinone rester og da bli beskymret for at det er tanta som er på vei. Får alle farget crinone rester ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver syklus dere prøvde da ? jeg fikk beskjed om å begynne ved positiv test, ellers ville det blitt ganske dyrt. Fikk du farget rester eller bare cottage cheese lignende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...