Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Ja, jeg får vel svar onsdag eller torsdag. Er utrolig frustrerende å være i dette "mellomlandet"...Enten enorm skuffelse eller stor jubelbrus. Prøver å være følelsesløs og ikke tenke på det, men det funker dårlig.

 

Har flere strimler, og tenker å teste på nytt på søndag. Da bør den jo være enten svakere eller sterkere? Tok test i dag hos legen og, og hun på laboriatoriet sa "det er ingen tvil om at denne er positiv" med et smil om munnen..men hun vet jo ikke om aborten. Hun skjønte sikkert fint lite da jeg bare sa ja og så helt likegyldig ut da hun sa det :P

 

Jeg fikk beskjed fra mannen at han mistet tenningen når jeg sa vi måtte hoppe masse i høyet neste helg for da har jeg kanskje el (nå vet jeg ikke helt lenger da..) Så jeg skal ikke si noe neste gang heller! :laugh:

Slitsomt siri... Håper du har det bra og nyter helga. Jeg krysser fingrer og håper for din del at det er ei ny spire :) Du vil være den beste inspirasjonen for at det går an å bli gravid  like etter ma, og us!!! Håper håper håper <3

 

Synd med det, men greit å vite at jeg ikke har den eneste mannen som ble stressa ;)

Ha ei fin helg, gleder meg til resultatet ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg til dere også, jenter! Håper dere får en fin helg med vin, øl, forbudt mat og tente menn :fnise:  Jeg titter nok innom i ny og ne, kjenner jeg meg selv rett ;)

 

Er ikke noe annet jeg har mer lyst til enn følge i fotsporene til M@rihøn@ og vise at man kan bli gravid igjen fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Da er jeg i dag 7 dpo, og det er ingen tvil: dagene i dpo-land går forferdelig sakte...!

 

For to uker siden hadde jeg nettopp sluttet å blø etter SA'en, og mannen min sa at vi måtte gjøre noe fint sammen, bare oss to, om ikke så lenge. Og han bestilte like gjerne en tur til Warszawa! :) Vi kom fram i går og skal være her til mandag. Hotellet er helt fantastisk og været er fint - i alle fall skal det være det i dag! I morgen får vi heller finne innendørs-aktiviteter ser det ut som på yr ;)

 

Så da håper jeg dagene fram til 9 dpo i alle fall skal gå fort!

 

Ønsker dere alle en fin helg! Gjør noe dere liker ekstra godt! Enten det er å lure mannen til å massere deg i kveld, spise yndlingsmaten din, finne på noe gøy, kjøpe inn en haug av potetgull og benkre deg på sofaen med en film - noe som gjør deg godt!

Det er fantastisk å ha dere, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende, Paeonia!! De to dagene kommer til å gå fort nå som dere er på tur ;) merker jeg er veldig spent på dine vegne!

 

Jeg har våknet etter første natt på leeeeeenge uten mareritt eller stressende drømmer! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er Paeonia :) Litt rart, vi vurderte også Polen denne helga ;) Men fisking istedet, i og med at det kan være siste gang været tillater det :) Nå går vertfall dagene dine fort :D Spennende tider ;)

 

Jeg har fremdeles el murringer i magen, stikker og drar, litt sånn støl i magen.

 

Hvor gamle er dere jenter? Barn fra før? Og hvor i landet?

Mari og siri er 83 mod eller?

 

Jeg er født i 87, har to døtre og fra Rogaland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 85-modell og har ingen egenfødt barn fra før, men mannen min har to barn i barneskole-alder som vi har 50%. Nå kjenner både jeg og mannen at tiden er inne for å prøve å lage en baby! Vi klarte det jo på første forsøk i juli/august, og håper vi nå raskt klarer å lage en spire som holder seg der den skal inntil den kan komme ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter. Tatt en ny gtest i dag. Synes det ble både fortere og sterkere strek i dag, og streken var så og si helt like sterk som teststreken da tiden var ute. Begynner å tro at jeg faktisk har en ny graviditet på gang, og synes egentlig nå at noe annet ville være rart... Men er jo livredd for å håpe og for så å finne ut at det er noe annet tull med kroppen. Men hva annet kan det være?! Krysser ALT jeg har og ønsker alle gsymptomer hjertlig velkommen, for er foreløpig ingen av de her enda... Men det er heller ikke vanlig så tidlig kanskje?

 

Hvordan er det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Jeg er 83 modell og har to jenter født i 2011 og 2013.

 

Så spennende Siri... Jeg krysser fingrene så veldig for deg!! Du skulle tilbake til legen i morgen for ny prøve?

 

Selv så har jeg litt Murringer osv men jeg aner jo ikke hvor jeg er i det hele tatt. Misstenker/håper jo at jeg hadde el på mandag. Isåfall er jeg 6 dpo. Men disse murringene kan likegjerne være el som er på vei, eller mensen, eller enda verre - bare at kroppen er i ulage etter ma'en.

 

Hvis det skulle vise seg at jeg faktisk er i dpo-land er det nesten like greit å ikke vite for de dagene er laaange, så jeg føler med deg Paeonia!!!

 

Spennende tider her inne uansett :)

 

I morgen skal jeg innom fastlegen igjen for blodprøve. Veldig spent på hcg'en nå.

 

Håper dere alle har en fantastisk søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Mari83! Mye som skjer her inne nå! Og hadde vært SÅ hyggelig om det gikk vår vei! Jeg fikk ikke komme tilbake før tirsdag av en eller annen grunn.. Når tok du forrige blodprøve? Og hvor fort får man svar på prøvene? Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å konsentrere meg på jobb de kommende dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Siri! Forstår godt at du ikke vil håpe alt for mye enda, men håper at dagene går fort for deg fram til onsdag/torsdag, og at du kan få svar på hvordan det står til. Men det jo veldig lovende at streken får raskere farge og faktisk blir sterkere. Håper så veldig for deg!!

 

Jeg er 8 dpo i dag. Har lutealfase på ca 16-17 dager, så har ikke IKM før ca mandag om over en uke. Når jeg ble gravid i juli/august fikk jeg en svak svak positiv test først 14 dpo (streken gikk ikke an å se på bilde av den, men så den så vidt med egne øyne), og først 16-17 dpo var streken såpass farge på at jeg turte å ta en digital som viste gravid 1-2 uker. Jeg er veldig usikker på om dette var slik fordi jeg har så lang lutefase, eller om det faktisk var fordi noe allerede da hadde gått galt med den lille spiren. Uansett - om jeg ikke så antydning til strek på test før 14 dpo er jo det nesten en hel uke til. Men leser jo om mange som får positiv test allerede 10 dpo, i så fall er jo det bare to dager til.

Tålmodighet altså...! Kom til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare smøre oss med tålmodighet her inne! Er virkelig spennende nå! Og er jo litt ekstra spennende da alle i denne tråden har hatt ma og ikke helt vet hvordan kroppen fungerer enda. Blir nesten som å skyte i blinde.

 

Er så spent på dine vegne også, Paeonia! Jeg testet svakt positivt 9dpo forrige gang. Men man produserer jo hcg i ulikt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så utrolig spennende Siri, tenk hvis du allerede er gravid, HURRA :) jeg krysser fingre for deg, hele veien :)

Jeg er forresten en 84 modell, 30 år med andre ord ;) En ekte bergensjente, gift men fortsatt barnløs! Men den siste biten der jobber vi iherdig med å få i mål nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen ringte i dag og sa at hcg var på 800etellerannet, og sa at jeg mest sannsynlig var gravid igjen. Klarer ikke helt å juble før jeg har fått svar på neste prøve, som jeg skal ta i morgen. Befruktningen skjedde mest sannsynlig for 3uker siden. Jeg satt på bussen, så turte ikke å spørre så mye mer. Vet dere hvor mye hcg'en skal ligge på rundt de tider? Guri dette er jo så nervepirrende det kan bli! Ikke bare er det nervepirrende om jeg er gravid, men det er jo nervepirrende om spiren sitter - er jo isåfall fortsatt veldig tidlig...Skjønner liksom ikke hvorfor det plutselig skal gå.

 

Hvordan har helgen deres vært, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen helledussen Siri, for noen herlige nyheter :) :) jeg tror definitivt at du er gravid, også så kjapt da!!! Skal ikke legge skjul på at jeg er kjempe misunnelig, men Gu så glad jeg er på dine vegne :) :) jeg hvisker hvertfall et lite gratulerer på veien for dette tror jeg går veien for deg!! Jeg vet dessverre ikke hva hcg ligger på rundt den tiden, jeg vet bare at den dobler seg annenhver dag fra den dagen egget fester seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, herlighet Siri :D noe så fantastisk :D :D .D Sjekk ut betabase.info ;)

Jeg er veldig misunnelig, men selvfølgelig kjempe glad på dine egne :D Kan nesten ikke tro det, men det stemmer jo godt.. Det er 7 uker siden aborten din denne uka, så da er du vel 5 uker på vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvisker et stille takk, jenter. Er jo helt ufattelig at det skal kunne ha gått nå, så lite som vi har hoppet i høyet! Men vi hadde ubeskyttet sex dagen før det jeg tror var el, så kan jo vært ufattelig heldige. Og så har tydeligvis syklusen min vært helt i rute etter us. Sjekket betabase.info, og jeg var 19dpo og det står 837 der, så da ser det ut som det kan stemme....guri....MEN jeg må vente med å slippe jubelen løs før neste svar.

 

Er 6uker siden us på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ringte i dag og sa at hcg var på 800etellerannet, og sa at jeg mest sannsynlig var gravid igjen. Klarer ikke helt å juble før jeg har fått svar på neste prøve, som jeg skal ta i morgen. Befruktningen skjedde mest sannsynlig for 3uker siden. Jeg satt på bussen, så turte ikke å spørre så mye mer. Vet dere hvor mye hcg'en skal ligge på rundt de tider? Guri dette er jo så nervepirrende det kan bli! Ikke bare er det nervepirrende om jeg er gravid, men det er jo nervepirrende om spiren sitter - er jo isåfall fortsatt veldig tidlig...Skjønner liksom ikke hvorfor det plutselig skal gå.

 

Hvordan har helgen deres vært, jenter?

Åååååååååå!!!!! Herlighet Siri....... Tenk om du er gravid!!!! Så fantastisk :) jeg håper og håper for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viser CBD 2-3 istedenfor 3+. Hurra hurra! De små gledene :)

I tillegg så har jeg vært og tatt ny blodprøve i dag, så veldig spent på hcg'en nå. Men nå vet jeg ihvertfall at den er mellom 200-2000 et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lover jo veldig godt for deg, Siri! :) Krysser alt jeg har og håper blodprøven i morgen viser at hcg er stigende!!

 

Og Mari - så bra at hcg hos deg synker! Dette går rette veien :)

 

Selv er jeg i dag 9 dpo, og har bestemt meg for å prøve å vente med å teste til torsdag (12 dpo), da jeg sist graviditet testet svak positivt først 14 dpo.

Vi har hatt en kjempefin helg, jeg har kobla ut hodet, og jeg er klar for en ny uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig 6 uker Siri, tastefeil der ;) Kjekt å lese at du i skjema i forhold til betasafe :D

 

Jeg tror el var på fredag, merk tror. Tempen steg fra 36,5 til 36,9 torsdag og holdt seg der høyt til og med fredag. På lørdag hoppet den opp på 37,2, så en ganske kraftig stigning der. Har selvfølgelig liten tro som alltid, da vi kun har hatt sex onsdag ettermiddag.. de skal leve lenge for å treffe egget som antagelig slapp to døgn etterpå :/ Men merkelig nok, er jeg ganske positivt innstilt uansett, kommer nok av at jeg nå vet hvor jeg er i løypa :) 

 

5 uker er gått i dag, og det kjennes godt ut å ha fått ting litt på avstand. Kjenner jeg ikke tenker så mye på det lenger, føler meg ikke like desperat som jeg var de første ukene. Kansje det var den positive eggløsnings testen som har fått meg til å føle det slik, eller tanken på at jeg er i dpo land :P Hvor mange dpo er jeg da? Er jo ikke sikker på om el var tosdag eller fredag, men el testen var i vertfall negativ på fredag..

 

Har hatt ei helt nydelig helg i fantastisk høstvær, bare jeg og mannen min :) Lever lenge på den ;)

Nå håper jeg bare alle er gravid snart :) Blir spennende å høre om deg også Paeonia, og mari selvfølgelig, om du hadde el sist mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig 6 uker Siri, tastefeil der ;) Kjekt å lese at du i skjema i forhold til betasafe :D

 

Jeg tror el var på fredag, merk tror. Tempen steg fra 36,5 til 36,9 torsdag og holdt seg der høyt til og med fredag. På lørdag hoppet den opp på 37,2, så en ganske kraftig stigning der. Har selvfølgelig liten tro som alltid, da vi kun har hatt sex onsdag ettermiddag.. de skal leve lenge for å treffe egget som antagelig slapp to døgn etterpå :/ Men merkelig nok, er jeg ganske positivt innstilt uansett, kommer nok av at jeg nå vet hvor jeg er i løypa :) 

 

5 uker er gått i dag, og det kjennes godt ut å ha fått ting litt på avstand. Kjenner jeg ikke tenker så mye på det lenger, føler meg ikke like desperat som jeg var de første ukene. Kansje det var den positive eggløsnings testen som har fått meg til å føle det slik, eller tanken på at jeg er i dpo land :P Hvor mange dpo er jeg da? Er jo ikke sikker på om el var tosdag eller fredag, men el testen var i vertfall negativ på fredag..

 

Har hatt ei helt nydelig helg i fantastisk høstvær, bare jeg og mannen min :) Lever lenge på den ;)

Nå håper jeg bare alle er gravid snart :) Blir spennende å høre om deg også Paeonia, og mari selvfølgelig, om du hadde el sist mandag :)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver over her! De første ukene etter utskrapingen var jeg både lettet, lei meg og desperat etter en ny graviditet. Sakte men sikkert så følte jeg at jeg fant tilbake til meg selv igjen (sikkert gravidhormonene som slapp taket) og jeg følte at jeg senket skuldrene litt igjen! Jeg prøver å si til meg selv hver mnd at jeg ikke skal stresse så mye med dette gravidprosjektet, men det er søren meg ikke lett. Med en gang heksa er ferdig, så teller jeg ned dagene til EL. Og når EL er overstått og aksjer lagt inn, så teller jeg ned til jeg kan teste, puh! Denne mnd skal jeg virkelig prøve å ikke stresse så mye med det, men EL vil jeg prøve å kartlegge, kan jo ikke gå glipp av sjansen! Det eneste som bekymrer meg litt er at utskrapingen har gjort det vanskeligere for meg å bli gravid, men det sies jo at sjansen for det er minimal. Vi får bare prøve å senke skuldrene, så skjer det når det skjer ;)

 

Ellers så har helgen vært helt herlig. Har vært på hytta i fjellet og nytt det deilige høstværet og den friske fjelluften,gått lange turer og kost meg med noe godt i glasset,den eneste fordelen med å ikke være gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at høre at helgen din var fin, Paeonia. Det fortjente du! Er så spent på testen din på torsdag! Så flink du er som klarer å holde deg helt til da :tommel:

 

Mari_83, så bra at hcg'en din synker! Skulle ønske jeg hadde like god kontroll som deg, så hadde jeg sluppet disse bekymringene jeg sitter med i dag..Tenker du å prøve igjen etter mensen?

 

Bellanie: Deilig å endelig vite hvor en er i løypa. Å ikke vite noen ting er jo det verste og til å bli gal av. Kan jo hende du har vært så heldig å truffet? Hvis du hadde sex på onsdag og el var på torsdag er jo oddsene gode ;) Hvis el var på torsdag er du 4dpo.

 

FruMille: Så hodt at du har kost deg masse på fjellet i det nydelige høstværet! Og så bra at du føler at humøret er bedre også. Jeg tror disse gravidehormonene tuller det virkelig til for oss, for jeg var helt nedi kjelleren, og følte at ingenting betydde noe lenger uten en spire. Blir spennende å følge deg neste pp, krysser alt for at spiren din sitter!

 

M@rihøn@: Hvordan går det med deg?

 

Jeg klarer ikke å konsentrere meg på jobb i dag! Sitter bare å googler alt mulig rart, titter innom her og dagdrømmer....hverken bra for jobben eller hodet mitt! Har mye murringer i magen, litt som menssmerter, håper ikke det er dårlig tegn...Synes det er vanskelig å sammenligne med forrige graviditet, da det ikke gikk bra..

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du er gravid Siri! Gøy :D

Her går det fint, 4+1 i dag og i knallform (enn så lenge) :-) har fått legetime neste uke, for å få henvisning til tidlig ul i uke 8. Skulle få det som ekstra oppfølging sa de på sykehuset. Så nå er neste milepæl om en måneds tid, prøver å ta det ett skritt av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg, M@rihøn@, og at formen din er på topp! Hvis det er sånn at jeg skulle være så heldig å være gravid igjen, håper jeg at jeg også får oppfølging, men de sa ingenting om det på sykehuset til meg... Men fastlegen min har visst nylig skaffet seg ultralydmaskin, så håper på å få litt ekstra oppfølging av henne.

 

Nå får jeg bare smøre meg med et tykt lag med tålmodighet før jeg får svar på neste prøve om noen dager..

 

God kveld til alle dere fine damer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...