Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Huff, kjipe greier Bellanie :( hos meg tok det jo 4 mnd, og jeg tror faktisk ikke jeg var klar for det verken fysisk eller mentalt før den tid. Et par uker etter ma'en syntes jeg at jeg hadde kommet meg bra, men så kom etterdønningene i form av hormonell ubalanse, humørsvingninger osv helt til i slutten av august! Det var først rett før jeg var gravid igjen at jeg følte meg som meg selv. Jeg tror nok det tok den tida det tok for en grunn. Og det er sikkert en grunn til det hos deg også, selv om det er kjipt :/

 

God helg fine jenter! Her har kvalmen kommet for fullt i dag, så jeg knasker ritzkjeks på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt spesiell uttalelse fra legen der, synes jeg, Bellanie. Men jeg har ihvertfall troen på at det skal klaffe snart for deg :)

 

Her er også kvalmen for fullt, går i bølger hele dagen, så gjorde som deg, Marihøna, satt og knasket kjeks på jobb.

 

Ganske sikker på at jeg skal bestille meg ul til uken, må sjekke om alt er bra. Ellers skal jeg ha en rolig helg, fyllt med hyggelige aktiviteter med familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tanta snikende 6 dager på overtid... Jeg er sikker på at det var to streker på testene jeg tok, og i dag kom det ut masse klumper som lignet på de som kom ut ved ma'en bare mindre i størrelse. Hadde også veldig vondt i magen i går. Overbevist om at det var en tidlig sa:( Tok blodprøver hos legen på onsdag så blir spennende å høre hva den sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre, Karooline. Kan kanskje høres ut som en sa?

 

Jeg fikk litt blod i trusa og rosa på papiret i dag, livredd for hva som skjer. Er i bølger veldig uggen og mye murringer i magen. Er så redd for å miste igjen.... Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere gode jenter!

 

Hvordan går det med dere? Jeg tenker mye på dere!

 

Velkommen hit til deg, Karoline! Trist å høre du sannsynligvis har hatt en tidlig SA igjen...! Håper virkelig du har noen gode folk rundt deg nå. Sender deg en stor trøsteklem!

 

Gode Bellanie, hvordan har du det? Har du sluttet å blø igjen? Trist du også (sannsynligvis?) har hatt en tidlig SA... Jeg tenker så mye på deg, og ønsker så veldig at ting skal gå din vei nå! Håper kroppen din tar seg godt inn igjen og fort kommer i rute igjen, og at det ikke er blitt for mye kluss i syklusen din. Kjære deg, jeg ønsker deg noen ekstra gode opplevelser denne uka!

 

Fru Mille, har du hatt eggløsning nå? Håper dere har fått sendt inn mange tapre soldater som gjør jobben sin, unner deg så veldig en positiv test om to små uker nå...!

 

Mari, hvordan har du det da? Har du funnet ut hvor i syklusen du er nå? Håper kroppen din spiller på lag og at du får kontroll på syklus snart.

 

Flott hcg-stigning, Siri! :tommelopp: Du blødde litt i går, hvordan er det i dag? Forstår at du er redd og bekymra, det skulle bare mangle når du har vært gjennom det du har vært gjennom...!

 

Og Marihøna, du er vel rundt 6 fullgåtte uker nå? Tenk det! UL om et par uker, krysser alt jeg har for at du skal få se et bankende hjerte! Og gøy at du har hatt kontakt med jordmor :)

 

 

 

Selv er jeg fortsatt både stressa og bekymra, samtidig som jeg prøver å glede meg mest mulig over det mirakuløse som skjer inni kroppen min for tida. Tar fortsatt strimmeltester ca annenhver dag, er så redd for at noe skal gå galt denne gangen også, og vil liksom holde øye med denne hcg'en så godt jeg kan...

 

Jeg var innom legekontoret og tok blodprøve (hcg) på torsdag, også skal jeg ta ny i morgen. Har også legetime i morgen, da jeg sliter en del med luftveiene og astmaen min for tida. Ting er virkelig ikke bra når det gjelder de lungene mine for tida... Det gjør ting ekstra slitsomt, innimellom jobb og alt annet som skjer. I tillegg bekymrer jeg meg jo mye for dette lille knøttet inni meg, redd for at det skal gå galt igjen, osv.

 

Førstkommende fredag er jeg kommet like langt som jeg var sist gang, da jeg begynte å blø. Håper jeg roer meg litt når jeg har passert den dagen - det er liksom min første milepæl føler jeg. Jeg har også hatt noe smerter i magen siste uken, både det jeg regner med at er såkalte ligamentsmerter, men også slike smerter som jeg hadde siste uka før jeg mistet sist. Men jeg prøver å roe meg ned - tenke at jeg legger merke til det fordi jeg er ekstra obs på det denne gangen, og slikt. Trodde liksom alt dkulle bli bra når jeg så de to strekene, men stresset gir seg visst ikke..!

 

 

 

Ønsker dere alle sammen en fin søndag og en god uke som kommer! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du tenker på oss Paeonia :) Jeg er 6+0 i dag, og begynner å kjenne det godt på formen! Prøvde meg på en styrkeøkt i går, det var ikke særlig lurt for jeg ble innmari sliten og dårlig etterpå.. Får holde meg til gåturer enn så lenge tror jeg ;) uvant, men det får en tåle :) har vært overraskende positiv i de siste dagene, vet ikke helt hvorfor! Håper bare det holder seg sånn, veldig slitsomt med negative tanker synes jeg. Er bare 2 uker til første ul, det går nok fort!

 

Siri: venninna mi dreiv og spotta tidlig i graviditeten, hun har nå termin i desember og jeg som ikke spotta noenting mista. Så jeg tror ikke nødvendigvis det trenger å bety noenting. Men skjønner jo at du blir bekymra :/

 

Håper dere alle har det fint :)

Endret av M@rihøn@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paeonia:så kjekt at du tenker på meg og titter innom :)

EL ja, den tror jeg finner sted akkurat nu, har hvertfall voldsomme smerter på høyre side, og den skal etter egne beregninger komme i dag! Så nå får vi se om mannens soldater holder denne mnd :)

Huff det høres ikke noe særlig ut med astma, ingenting er verre enn problemer med pusten :(

Jeg håper at du får gode svar på hcg prøvene, jeg har trua :)

God klem til deg på din vei <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg har ikke blødd noe mer, men har hatt nesten konstant murringer i magen i to dager nå. Er så utrolig redd nå, klarer ikke tenke på noe annet... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom jobbuken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg har ikke blødd noe mer, men har hatt nesten konstant murringer i magen i to dager nå. Er så utrolig redd nå, klarer ikke tenke på noe annet... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom jobbuken...

Uff, forstår godt at du bekymrer deg. Ta kontakt med legekontoret ditt i morgen, så kanskje du kan komme inn til legen - enten du kan få tidligere ul eller noe? Evt ringer du til legevakta, siden du både har smerter, har blødd og har tidligere historie med abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei igjen. Jeg har ikke blødd noe mer, men har hatt nesten konstant murringer i magen i to dager nå. Er så utrolig redd nå, klarer ikke tenke på noe annet... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom jobbuken...

Uff, forstår godt at du bekymrer deg. Ta kontakt med legekontoret ditt i morgen, så kanskje du kan komme inn til legen - enten du kan få tidligere ul eller noe? Evt ringer du til legevakta, siden du både har smerter, har blødd og har tidligere historie med abort.

Ja, jeg ringer legen i morgen tidlig og ber om blodprøve og mulighet for henv til gyn. Hvis ikke bestiller jeg time hos privat gyn selv. Er ekstremt kvalm også. Liker det ikke helt, men jeg har jo hvertfall ikke blødd noe mer..så har et lite håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei igjen. Jeg har ikke blødd noe mer, men har hatt nesten konstant murringer i magen i to dager nå. Er så utrolig redd nå, klarer ikke tenke på noe annet... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom jobbuken...

Uff, forstår godt at du bekymrer deg. Ta kontakt med legekontoret ditt i morgen, så kanskje du kan komme inn til legen - enten du kan få tidligere ul eller noe? Evt ringer du til legevakta, siden du både har smerter, har blødd og har tidligere historie med abort.
Ja, jeg ringer legen i morgen tidlig og ber om blodprøve og mulighet for henv til gyn. Hvis ikke bestiller jeg time hos privat gyn selv. Er ekstremt kvalm også. Liker det ikke helt, men jeg har jo hvertfall ikke blødd noe mer..så har et lite håp.

Ja, det syns jeg du skal Siri.

Husk også at mange blør i svangerskapet og føder velskapte små babyer! Hvordan er smertene dine og hvor sitter de? Jeg har mye smerter nederst i livmora, på en måte, litt ned mot lysken. Tror dette er såkalte ligamentsmerter.

Lykke til i morgen! Håper alt er som det skal være, og at du får roet litt ned og slappet av litt...! Stor klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forflytter seg litt, men er mest ved eggstokkene kjennes det ut som det liksom klyper og stikker i tillegg til milde menssmerter/murringer. Kjenner det også av og til ned i lårene og i korsryggen. Og nå er magen min blitt kjempestinn også. Synes det er så vanskelig å sammenligne med min forrige graviditet, for det gikk jo galt, men hadde ikke sånne smerter da, bare litt stikking i lysken.

 

Skal bli godt å få det undersøkt. Det verste er å ikke vite.

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det verste er jo å ikke vite...

 

Jeg ville umiddelbart tenkt at du ikke trenger bekymre deg for smertene ned i lårene og i korsryggen - tipper det handler om muskelsmerter eller kanskje noe prolaps eller noe? (Uten at jeg er noen lege og skal sette diagnoser på folk...!)

 

De andre smertene i magen kjenner jeg også på, og vet ikke selv hva jeg skal tro. Smertene nederst i magen og ned mot lysken tenker jeg for min del er ligamentsmerter. Men jeg kjenner jeg blir livredd hver gang jeg kjenner de smertene som sitter litt lenger oppe i magen og opp mot ribbeina - de smertene hadde jeg siste uka før blødningene slo til for fullt sist gang når det gikk galt. Om de smertene var farlige eller naturlige, vet jeg jo ikke. Men at jeg blir redd når jeg kjenner dem - det er ikke til å stikke under en stol...!

 

Lykke til hos legen i morgen, Siri. Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Paeonia :)

Jeg har også litt smerter oppover mot ribbena, kjennes litt som stølhet på en måte. I tillegg tror jeg at jeg har litt luftsmerter av og til, da.

Det er ingen tvil om at noe skjer i magen min, men om det er bra eller dårlig vet jeg ikke. Men snart åpner legekontoret, så da skal jeg kaste meg på telefonen, så får vi se om jeg blir noe klokere i løpet av dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte du ha lykke til hos legen i dag Siri. tenker på deg♡

 

paeonia, takk for omtanken :-) jeg blør enda, men i dag er det bare etter dotørk. heldigvis etter 13 dager. starter jakta på el i morgen, det skal bli godt å komme i gang igjen :-)

 

jeg tok deg på ordet anngående denne uka, jeg ble like så godt med mannen min til bergen i morges. han skal jobbe og jeg skal utforske en by jeg aldri har vært i ;-) helt alene :o tror nok det skal holde tankene mine på rette stedet de neste dagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener ikke å være så kort men denne mobilen min bare tuller med meg.

håper resten har det bra og at fru mille har fått inn vinner aksjene:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener ikke å være så kort men denne mobilen min bare tuller med meg.

håper resten har det bra og at fru mille har fått inn vinner aksjene:-D

velkommen til Bergen Bellanie, heldig med været er dere også :)

Her er soldatene på plass, vi får se om de slår seg ned for en stund nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg, Bellanie! Høres veldig lurt ut å bli med mannen denne uka, håper du får kosa deg litt ekstra på en kafé, gå rundt i byen og se på folk, hva som helst, så lenge du klarer å slappe litt av og kose deg litt ekstra.

 

Jeg har vært hos legen i dag pga denne astmaen min som bare tuller med meg for tida. Legen sykmeldte meg denne uka, og det var i grunn godt - kroppen min har mye den jobber med for tida, og energien når desverre ikke helt rundt. Fikk også svar på hcg-prøva fra torsdag (da jeg var 4+5) og den var på 2350 - et høyt og fint tall som fikk meg til å senke skuldrene en del...! Tok ny i dag, som jeg får svar på til torsdag igjen.

 

Spent på hvordan det har gått hos legen, Siri!

 

Håper dere får en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Da har jeg endelig vært på ul etter mye frem og tilbake. Måtte virkelig mase! Og det var verdt det, for jeg fikk se et bittelite dunkende hjerte!!! Holdt på å ramle ut av stolen, ble så lykkelig! Jeg har dog en blodansamling ved siden av fostersekken, så skal tilbake om to uker for å følge litt med. Vet ikke helt hva det har å si, glemte helt å spørre, men fortsetter å krysse alt for at det skal gå bra.

 

Gratulerer med høy hcg, Paeonia! Er så godt å få bekreftelse på at alt er bra :)

 

Blir spennende å høre om veien din videre og testing, FruMille! Slenger babystøv til deg ;)

 

Kos deg masse i Bergen, Bellanie! Det fortjener du!

 

Karooline, har du fått svar på prøven?

 

Mari, hvordan går det med deg og prøvingen?

 

Marihøna, alt bra med deg? Jeg ligger kun en dag foran deg, tror jeg. Fikk vite at jeg var 6+2 i dag(en uke kortere enn jeg trodde), du er 6+1 hvis jeg husker riktig? Jeg har stor tro på at du får se et dunkende, lite nusselig hjerte om to uker :)

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Da har jeg endelig vært på ul etter mye frem og tilbake. Måtte virkelig mase! Og det var verdt det, for jeg fikk se et bittelite dunkende hjerte!!! Holdt på å ramle ut av stolen, ble så lykkelig! Jeg har dog en blodansamling ved siden av fostersekken, så skal tilbake om to uker for å følge litt med. Vet ikke helt hva det har å si, glemte helt å spørre, men fortsetter å krysse alt for at det skal gå bra.

 

Gratulerer med høy hcg, Paeonia! Er så godt å få bekreftelse på at alt er bra :)

 

Blir spennende å høre om veien din videre og testing, FruMille! Slenger babystøv til deg ;)

 

Kos deg masse i Bergen, Bellanie! Det fortjener du!

 

Karooline, har du fått svar på prøven?

 

Mari, hvordan går det med deg og prøvingen?

 

Marihøna, alt bra med deg? Jeg ligger kun en dag foran deg, tror jeg. Fikk vite at jeg var 6+2 i dag(en uke kortere enn jeg trodde), du er 6+1 hvis jeg husker riktig? Jeg har stor tro på at du får se et dunkende, lite nusselig hjerte om to uker :)

Åååh, så herlig!! For en følelse det må være :) Jeg er 6+1 ja! Klokka er halv ni og jeg har funnet senga. Utrolig hvor trøtt man blir av å bygge baby da gitt.. Håper virkelig vi får se et dunkende hjerte om 2 uker, jeg grugleder meg skikkelig.. Kommer til å være SÅ redd når jeg skal på ul! Men er uansett bedre å vite det tidligst mulig om det skulle være noe!

Dagene snegler seg avgårde for tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Da har jeg endelig vært på ul etter mye frem og tilbake. Måtte virkelig mase! Og det var verdt det, for jeg fikk se et bittelite dunkende hjerte!!! Holdt på å ramle ut av stolen, ble så lykkelig! Jeg har dog en blodansamling ved siden av fostersekken, så skal tilbake om to uker for å følge litt med. Vet ikke helt hva det har å si, glemte helt å spørre, men fortsetter å krysse alt for at det skal gå bra.

 

Gratulerer med høy hcg, Paeonia! Er så godt å få bekreftelse på at alt er bra :)

 

Blir spennende å høre om veien din videre og testing, FruMille! Slenger babystøv til deg ;)

 

Kos deg masse i Bergen, Bellanie! Det fortjener du!

 

Karooline, har du fått svar på prøven?

 

Mari, hvordan går det med deg og prøvingen?

 

Marihøna, alt bra med deg? Jeg ligger kun en dag foran deg, tror jeg. Fikk vite at jeg var 6+2 i dag(en uke kortere enn jeg trodde), du er 6+1 hvis jeg husker riktig? Jeg har stor tro på at du får se et dunkende, lite nusselig hjerte om to uker :)

Ble SA her gitt så akkurat nå er jeg litt motløs og lei meg.. Men går vel over etterhvert. Får bare tenke på at det kommer flere sjanser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig leit å høre, Karooline. Sender masse gode tanker til deg nå. Nå får du bare holde deg i ro og ha noen hos deg, og så er jeg sikker på at en ny spire vil sitte hele veien når du og kroppen er klar igjen.

 

Masse gode klemmer til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre Karoline :( hvis du føler deg klar for det når blødningenen avtar, så er jo det mange som blir fort gravide etter an sa! Men man skal jo være følelsesmessig klar for det også! Gode klemmer på din vei <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin tråd :) Selv inne i dag 3 etter medisinsk abort pga blighted ovum. Får en til å forstå hvor mye man virkelig vil ha barn. Huff, nedfor om dagen, men satser på at deg går bra neste gang. Godt å se at flere har vært gjennom dette og ikke minst at det har klaffet i etterkant:)

 

Anonymous poster hash: 32b83...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin tråd :) Selv inne i dag 3 etter medisinsk abort pga blighted ovum. Får en til å forstå hvor mye man virkelig vil ha barn. Huff, nedfor om dagen, men satser på at deg går bra neste gang. Godt å se at flere har vært gjennom dette og ikke minst at det har klaffet i etterkant:)Anonymous poster hash: 32b83...ca1

huff så trist, god klem til deg <3 det er en tung tid for deg nå , man må ta seg tid til å sørge over det som har hendt, men jeg lovt deg at det blir bedre med tiden og plutselig er man velsignet med en spire igjen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...