Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Uff...i dag har jeg fått kjenne litt på redselen for å miste igjen. Sist gang merket jeg at noe var annerledes da jeg plutselig sluttet å tisse ofte. Og i dag har jeg nesten ikke vært på do. Fikk en skikkelig ekkel bølge over meg.. Kan jo hende at det ikke er noe å bekymre seg for, men synes det bare er så skummelt alt dette her...

Det ER jo skummelt! Og man blir jo gående rundt og kjenne etter hele tiden.. Men dette med tissinga skal jo gi seg på et tidspunkt når livmora trekker seg opp så vidt jeg har skjønt, og det er nok veldig individuelt når det skjer.. Men skjønner jo at du blir engstelig! Skal se du må opp et par ganger i løpet av natta igjen snart, kan vel gå litt opp og ned det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet jeg skalskal være overlykkelig for å være gravid igjen, og det er jeg også, men det er ufattelig slitsomt å gå rundt å være bekymret hele tiden..godt å høre at jeg ikke er alene om det! Prøver å la være å tenke for mye på det og google alt, men er vanskelig.. Skal heldigvis ta ny hcg-prøve igjen på mandag, men tror ikke jeg blir rolig før jeg ser et bankende hjerte på skjerm. Har noen av dere andre tenkt på ta tidlig ul?

 

Hvordan går det med dere andre? Har blødningen fortsatt, Bellanie? Når tenker du å teste, Mari? Er så spent på dine vegne!! Og hvordan går det med deg, FruMille?

 

God klem til dere alle :)

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg skalskal være overlykkelig for å være gravid igjen, og det er jeg også, men det er ufattelig slitsomt å gå rundt å være bekymret hele tiden..godt å høre at jeg ikke er alene om det! Prøver å la være å tenke for mye på det og google alt, men er vanskelig.. Skal heldigvis ta ny hcg-prøve igjen på mandag, men tror ikke jeg blir rolig før jeg ser et bankende hjerte på skjerm. Har noen av dere andre tenkt på ta tidlig ul?

 

Jeg sitter mye med de samme følelsene som deg, Siri... Bekymrer meg mye, men prøver så godt jeg kan å heller prøve å glede meg - det har jo ingenting for seg å gå og bekymre seg i alle fall. Men jeg har tenkt tanken om å enten spørre legen om å få en tidlig UL (om han vil gi meg det da - er det "god nok" grunn å "bare" ha vært gjennom en SA?), evt bestille en privat. Men vil samtidig ikke risikere at jeg tar det for tidlig, så vil nok vente til jeg er passert 7+0 i alle fall.

 

I dag la jeg bildene av alle testene jeg har tatt både denne graviditeten og den i juli/august ved siden av hverandre, og når jeg ser på dem tror jeg faktisk at noe gikk glat med spiren veldig veldig tidlig sist gang. De øverste testene er fra 10 dpo til 15 dpo i denne graviditeten, mens de nederste testene er 16 til 25 dpo i den forrige graviditeten: Bilde

 

Jeg tenker i alle fall når jeg ser testene sammen slik, at noe ikke stemte fra starten av forrige gang - testen fra 25 dpo forrige gang er jo MYE svakere enn den fra 15 dpo denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er både overlykkelig og livredd :) jeg fikk beskjed om at hvis alt så bra ut på ul i uke 8, så var sjansene svært gode for at alt skulle gå bra etter det. Så jeg skal på ul den uka! Fortsatt 4 uker til, de kommer til å gå saaaaakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei Siri, for en fantastisk nyhet å lese etter en helg helg borte fra dataen :) GRATULERER SÅ UTROLIG MYE :) :):) jeg vet det sikkert ikke er enkelt, men nå må du prøve og senke skuldrene og bare nyte at du har en ny spire på vei,heldiggrisen deg ;) må huske på at det er veldig liten sjanse for at det samme skal skje det samme denne gangen, og vi krysser selvsagt alt som kan krysses, for at dette går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonia: jo takk, helgen har vært strålende her, har akkurat funnet sofaen etter en langhelg på hytta i fjellet, deilig for kropp og sjel :) været kunne ikke vært være dog, men jeg har likevel kommet meg på tur hver dag og kost meg innendørs med brodierier etterpå :)

ellers så kjenner jeg at noe skjer i sidenav magen her, tenker det er kroppen som lader opp til EL som skal finne sted Ila uken! Jeg begynner å teste i morgen, så får vi se når den dukker opp ;)

Jeg krysser fingrene for deg at testene dine blir mer og mer tydeligere og at dette går veien for deg, det er nødt til det denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paeonia: Jeg synes testene dine ser VELDIG mye mer lovende ut denne gangen, ja! :danse:  Jeg har også lyst til å ta en tidlig ul, men er redd for at jeg skal bli redd hvis jeg ikke ser et dunkende hjerte, men så har jeg kanskje ikke kommet langt nok til å se det...men tror jeg faktisk er i uke 7 (6+5) i dag, så burde jo slå nå. Legen min sa da jeg mistet at hun har ul-apparat, så håper jeg får se det snart..

 

M@rihøn@: Ja, hvis men ser et dunkende hjerte på ul, er sjansene veldig store for at det skal gå bra! :) Er du i uke 4 nå?

 

FruMille: Takk :) Høres deilig ut med hyttetur, selv om været ikke var det beste. Noen ganger er det bare så deilig å komme seg litt bort fra alt og alle. Og så er det jo veldig deilig å kose seg inne når det er dårlig vær ute :hjerte:

 

Jeg har vært hos legen for siste hcg-prøve nå. Merker jeg er meganervøs allerede. Prøver å tenke at jeg må roe ned og slappe av, men er forferdelig vanskelig. Er så redd for å la jubelen stå i taket, og så går det dårlig igjen.. Orker ikke å gå langt ned i kjelleren igjen. Samtidig får jeg dårlig samvittighet, når jeg faktisk er så heldig å ha blitt så fort gravid igjen. Er en utrolig vanskelig situasjon, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paeonia: Jeg synes testene dine ser VELDIG mye mer lovende ut denne gangen, ja! :danse: Jeg har også lyst til å ta en tidlig ul, men er redd for at jeg skal bli redd hvis jeg ikke ser et dunkende hjerte, men så har jeg kanskje ikke kommet langt nok til å se det...men tror jeg faktisk er i uke 7 (6+5) i dag, så burde jo slå nå. Legen min sa da jeg mistet at hun har ul-apparat, så håper jeg får se det snart..

 

M@rihøn@: Ja, hvis men ser et dunkende hjerte på ul, er sjansene veldig store for at det skal gå bra! :) Er du i uke 4 nå?

 

FruMille: Takk :) Høres deilig ut med hyttetur, selv om været ikke var det beste. Noen ganger er det bare så deilig å komme seg litt bort fra alt og alle. Og så er det jo veldig deilig å kose seg inne når det er dårlig vær ute :hjerte:

 

Jeg har vært hos legen for siste hcg-prøve nå. Merker jeg er meganervøs allerede. Prøver å tenke at jeg må roe ned og slappe av, men er forferdelig vanskelig. Er så redd for å la jubelen stå i taket, og så går det dårlig igjen.. Orker ikke å gå langt ned i kjelleren igjen. Samtidig får jeg dårlig samvittighet, når jeg faktisk er så heldig å ha blitt så fort gravid igjen. Er en utrolig vanskelig situasjon, kjenner jeg.

5+1 i dag, så det er jo faktisk bare 3 uker til ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ønske dere gode jenter en fin uke! Jeg krysser fingrene for dere, og håper spesielt for Fru Mille, Mari og Bellanie!

 

Tenker masse på deg, Bellanie! Håper du får klarhet i hva som skjer i kroppen din snart..! Hvordan er blødningene dine nå? Evt test i dag?

 

Lykke til dagene framover til du får svar på hcg-prøva, Siri!

 

Marihøna - håper dagene dine ikke er fylt med alt for mye frykt...! Dette skal gå veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i MA i juni og har prøvd siden på en ny spire. Er nå 5 dager over ikm. Har fått suuupersvake streker i går og i dag(mulig bare ønsketenkning også) Har alltid hatt sykluser på 31 dager så stusser litt over at jeg nå er 5 dager over. Samtidig burde jo testene slått ut skikkelig om jeg var gravid. Fått mast til meg en legetime nå etterpå for å måle hcg så da får vi se hva som skjer.. Veldig spent og krysser fingrene for at det bare er det lille frøet som har brukt litt lang tid på å grave seg ned❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det Karoline :) Hører stadig vekk om de som må gå noen dager over ikm før de tester positivt!

I dag har jeg ringt helsestasjonen og meldt meg opp til jordmortjenesten! Spurte om det var for tidlig å melde seg på, men der sa de jo før jo bedre :)

Føler det er et skritt i riktig retning med tanke på å "ha trua" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinprøven hos legen viste negativt som forventet. Blodprøven får jeg ikke svar på før om ei uke. Var ikke det veldig lang tid? Jeg antar jeg enten får tr eller positiv test før den tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes lenge ut ja.. Spørs kanskje hvor mye de har å gjøre på lab ellerno?

Ellers så kan det jo hende EL har vært forskjøvet slik at ikm også er forskjøvet.. Har hendt meg før i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei karooline, deg husker jeg, vi mistet samtidig i sommer vi :(

Men nå ser det ut som at du er velsignet med en ny spire på vei? Krysser virkelig fingrene for deg :)

1 uke var veldig lang tid, man skal kunne få svar etter 2-3 dager, ville mast på dem og fått svar tidligere hvis det lar seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruMille!:) Hvordan går det med deg?

Jeg tør ikke håpe på noen ting. Synes testene burde blitt positive nå 5 dager over ikm hvis jeg faktisk var gravid, men skal vel ille gi opp håpet før tante grusom dukker opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruMille!:) Hvordan går det med deg?

Jeg tør ikke håpe på noen ting. Synes testene burde blitt positive nå 5 dager over ikm hvis jeg faktisk var gravid, men skal vel ille gi opp håpet før tante grusom dukker opp:)

det forstår jeg veldig godt, man kan jo bli så frustrert! Du har ikke testet med digital da? Jo takk, det går no til en viss grad, begynner å bli utålmodig! Hadde en god del styr med syklusen etter aborten så det er i grunn den siste mnd det har vært helt stabilt, bortsett fra at syklusen har hoppet fra 28-31 dager. Vet ikke hvordan det blir denne mnd, men jeg tester no etter EL så får vi se om den dukker opp Ila uken! Jeg har virkelig et sterkt ønske etter å bli gravid igjen nå. Var på senteret en tur i sted og der krydde det av damer i permisjon og små søte babyer. Tidligere har jeg ikke brydd meg så veldig mye om dette,men i dag føltes det faktisk ekstra sårt :( men vi får bare ha trua og krysse fingrene for at en ny spire sitter snart :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei FruMille!:) Hvordan går det med deg?

Jeg tør ikke håpe på noen ting. Synes testene burde blitt positive nå 5 dager over ikm hvis jeg faktisk var gravid, men skal vel ille gi opp håpet før tante grusom dukker opp:)

det forstår jeg veldig godt, man kan jo bli så frustrert! Du har ikke testet med digital da? Jo takk, det går no til en viss grad, begynner å bli utålmodig! Hadde en god del styr med syklusen etter aborten så det er i grunn den siste mnd det har vært helt stabilt, bortsett fra at syklusen har hoppet fra 28-31 dager. Vet ikke hvordan det blir denne mnd, men jeg tester no etter EL så får vi se om den dukker opp Ila uken! Jeg har virkelig et sterkt ønske etter å bli gravid igjen nå. Var på senteret en tur i sted og der krydde det av damer i permisjon og små søte babyer. Tidligere har jeg ikke brydd meg så veldig mye om dette,men i dag føltes det faktisk ekstra sårt :( men vi får bare ha trua og krysse fingrene for at en ny spire sitter snart :)

 

Jo testet med digital på mandag og der fikk jeg jo bekreftet at jeg ikke er gravid.. Men synes det er så rart at mensen ikke kommer om jeg ikke er gravid også, for syklusen min har alltid vært på 31 dager. Brukte el tester så vet at el var et par dager forsinka den mnd her men allikevel er jeg godt på overtid. Æsj synes dette er skikkelig kjedelig og skulle ønske jeg enten fikk positiv test eller at tanta kom. Blir jo smågal av å gå rundt i ingenmannsland.

 

Men det klaffer nok for oss begge snart får vi håpe:) Om tr kommer tar vi oss en pausemåned nå. Kan jo hende det hjelper også:) Skulle bare ønske jeg fikk en ny spire i magen før januar kommer..hvis ikke er jeg redd det blir en tøff måned psykisk sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jenter! Da har jeg fått svar på siste prøve og den viste 36 000. Aaaaaaner ikke hva det egentlig vil si, bortsett fra at jeg tror det er en fin stigning fra 6800 forrige tirsdag (altså prøven som ble tatt 6 dager før). Snakket ikke men legen, men med sekretæren, så aner ikke hva veien videre blir.. Jeg er så nervevrak om dagen, at jeg gjerne tester flere ganger for å roe meg ned, eller tar en tidlig ultralyd. Merker jeg blir nervøs bare jeg skriver ultralyd, men det er jo den sikreste måten å få bekreftelse på at det er liv der. har vært SKIKKELIG uggen i går kveld og i dag tidlig, og jeg vet jo at det er vanlig når man er gravid, men sånn var jeg tre dager før jeg fikk påvist MA forrige gang.. Uff, nå føler jeg at jeg var skikelig negativ når jeg egentlig burde være glad for stigning...Men den ene bekymringen tar den neste osv..

 

Hvordan går det med dere da? Har vi noen i dpo-land nå? Eller i el- og humpeland? Og hva med dere andre gravide?

 

God klem til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er flott Siri, du må prøve å senke skuldrene dine, selv om jeg forstår at det ikke er lett! Men kanskje du skulle fått tatt en tidlig ul som du sier, så slipper du gå å bekymre deg på denne måten, det er jo ikke bra for deg! Uggenheten skal jo være et bra tegn hvertfall :)

 

Ellers så er det EL Ila disse dager her, så vi humper på når mannen er innom døren ;) han jobber borte 2 dager i uken, og så er det jakt om helgen, så da må vi kjøre på når vi sees :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei FruMille!:) Hvordan går det med deg?

Jeg tør ikke håpe på noen ting. Synes testene burde blitt positive nå 5 dager over ikm hvis jeg faktisk var gravid, men skal vel ille gi opp håpet før tante grusom dukker opp:)

det forstår jeg veldig godt, man kan jo bli så frustrert! Du har ikke testet med digital da? Jo takk, det går no til en viss grad, begynner å bli utålmodig! Hadde en god del styr med syklusen etter aborten så det er i grunn den siste mnd det har vært helt stabilt, bortsett fra at syklusen har hoppet fra 28-31 dager. Vet ikke hvordan det blir denne mnd, men jeg tester no etter EL så får vi se om den dukker opp Ila uken! Jeg har virkelig et sterkt ønske etter å bli gravid igjen nå. Var på senteret en tur i sted og der krydde det av damer i permisjon og små søte babyer. Tidligere har jeg ikke brydd meg så veldig mye om dette,men i dag føltes det faktisk ekstra sårt :( men vi får bare ha trua og krysse fingrene for at en ny spire sitter snart :)

Jo testet med digital på mandag og der fikk jeg jo bekreftet at jeg ikke er gravid.. Men synes det er så rart at mensen ikke kommer om jeg ikke er gravid også, for syklusen min har alltid vært på 31 dager. Brukte el tester så vet at el var et par dager forsinka den mnd her men allikevel er jeg godt på overtid. Æsj synes dette er skikkelig kjedelig og skulle ønske jeg enten fikk positiv test eller at tanta kom. Blir jo smågal av å gå rundt i ingenmannsland.

Men det klaffer nok for oss begge snart får vi håpe:) Om tr kommer tar vi oss en pausemåned nå. Kan jo hende det hjelper også:) Skulle bare ønske jeg fikk en ny spire i magen før januar kommer..hvis ikke er jeg redd det blir en tøff måned psykisk sett..

huff, skjønner hva du mener! Jeg hadde det slik sist mnd,da visste jeg ikke når EL fant sted, i tillegg ble mensen forsinket i 3 dager, så da ble jeg litt smågal,hehe :P hvis det viser seg at du ikke er gravid denne mnd så skal du ikke se bort i fra at det klaffer i pausemnd, det gjør som oftest det når man ikke stresser med det ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jenter! Da har jeg fått svar på siste prøve og den viste 36 000. Aaaaaaner ikke hva det egentlig vil si, bortsett fra at jeg tror det er en fin stigning fra 6800 forrige tirsdag (altså prøven som ble tatt 6 dager før). Snakket ikke men legen, men med sekretæren, så aner ikke hva veien videre blir.. Jeg er så nervevrak om dagen, at jeg gjerne tester flere ganger for å roe meg ned, eller tar en tidlig ultralyd. Merker jeg blir nervøs bare jeg skriver ultralyd, men det er jo den sikreste måten å få bekreftelse på at det er liv der. har vært SKIKKELIG uggen i går kveld og i dag tidlig, og jeg vet jo at det er vanlig når man er gravid, men sånn var jeg tre dager før jeg fikk påvist MA forrige gang.. Uff, nå føler jeg at jeg var skikelig negativ når jeg egentlig burde være glad for stigning...Men den ene bekymringen tar den neste osv..

 

Hvordan går det med dere da? Har vi noen i dpo-land nå? Eller i el- og humpeland? Og hva med dere andre gravide?

 

God klem til dere :)

Kjenner meg veldig igjen i bekymringene, men tror ikke det er så matnyttig å gå rundt med disse negative tankene. Så jeg prøver å jobbe med tankesettet, sier til meg selv at det er faktisk ikke noe jeg kan gjøre fra eller til uansett, må bare ta det som det kommer. Og er det noe galt så er det uunngåelig at vi mister igjen, jeg har ingen påvirkningskraft. I de aller fleste tilfeller så går det jo faktisk bra, og det er ikke noen grunn til at det ikke skal gjøre det for oss heller :) :)

Var hos lege i dag og fikk henvisning til ul i uke 8 (uke 43). Utover det var det lite informasjon å få av henne egentlig.

Får bare trøye med gjennom disse neste ukene frem til ul. Men skal sies, jeg har veldig vanskelig for å tro at jeg skal få se noe liv på skjermen, for jeg har jo bare opplevd å se en sort skjerm før.. Får håpe det endrer seg om et par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant det, Marihøna. Tenker hele tiden at jeg må håpe på det beste og være forberedt på det verste. Tror jeg prøver å beskytte meg selv ved å ikke gå helt inn i det. Og kjenner som deg at det føles rart at man plutselig skal se et friskt foster denne gangen, når det ikke gikk sist.

Får du gratis ul pga bekymringer etter ma? Har litt lyst til å spørre legen min om henvisning selv.

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant det, Marihøna. Tenker hele tiden at jeg må håpe på det beste og være forberedt på det verste. Tror jeg prøver å beskytte meg selv ved å ikke gå helt inn i det. Og kjenner som deg at det føles rart at man plutselig skal se et friskt foster denne gangen, når det ikke gikk sist.

Får du gratis ul pga bekymringer etter ma? Har litt lyst til å spørre legen min om henvisning selv.

Ja, de sa det til meg da jeg var på sykehuset sist at jeg skulle få tidlig ul i uke 8, bare be legen om henvisning sa de. Du kan jo bare si det samme til din lege, der var ikke vanskelig å få henvisning akkurat! Hvis jeg ikke hadde fått det så hadde jev betalt for det selv. Har fortsatt planer om å dra en tur til i u12, men da blir det privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

I dag har jeg fått svar på hcg prøven jeg tok på Tirsdag. 38.. Jeg viste jo det da, og skal heller ikke tenke på det.Kroppen var bare ikke klar. Legen sa om jeg bare ikke hadde vært så dum å testet ville jeg aldri vist. Så nå har jeg lært for fremtiden ;)

Ble ganske frustrert på legen der og da som kunne si noe sånt, men jeg tar tegninga nå.Jeg må bare se på det som en merkelig mens og at ting vil ordne seg selv.

Jeg er på dag 11 med blødninger, de 3 siste like som rett etter MA. Begynner å bli litt lei av det kjenner jeg. Fikk heldigvis sykmelding ei uke, føler ikke får å være så langt fra et toalett når det er som nå.

 

Humøret varierer i stor grad kjenner jeg, ene timen ganske så lykkelig og med godt mot, får så å få andre tanker, depressivt antagelig. Det er vanskelig å la være å tenke på baby, syklus, tester, eggløsning og sex. Det tar ganske hardt på å savne noe så strekt, hele tiden!

 

Vi har også kommet frem til at vi ikke har mer en 2 pp igjen før vi er nødt til å vente. Vi har ikke råd til å være hjemme lenger enn et år og den tanken suger!! Liker heller ikke tanken på å levere en liten ett åring i bhg. Derfor var det jo så fint med termin i Mars, babyen skulle være nesten halvannet før h*n måtte ut i den vide verden. huff, tankene er mange, og jeg er ikke den eneste her inne leser jeg.

 

Synes det er godt å lese om dere som er gravid, sprer liksom håp til oss andre :)

Jeg håper du klarer å nyte graviditeten Siri, selv om jeg skjønner bekymringene dine, god klem <3

Blir spennende med alles ultralyd etterhvert også, jeg gleder meg på deres vegne.

 

Frumille, du har venta lenge nå, håper du har to streker om 2 ukers tid :) Det unner jeg deg :)

 

Nå skal jeg vente på at disse røde grusomhetene tar slutt (ser ikke slik ut med det første da), så begynner jeg jakten på el nok en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellanie: det er vel ingen som kan påstå at dette skal være enkelt nei, hvertfall ikke etter det vi har vært igjennom med MA! Når jeg tenker tilbake til den første stunden etter at vi mistet, så var hodet og tankene mine helt på styr en god stund! Jeg trodde at alt var bra, men så var det egentlig ikke så bra likevel! Nå føler jeg at jeg har fått det hele på avstand og godt er det, men det stikker litt i magen når jeg ser små babyer og høygravide kvinner, jeg skulle selv vært 6 mnd på vei nå! Men vi må bare tenke positivt og krysse fingrene for at vi blir velsignet med en ny spire snart!

Vi er inne i 4 pp denne uken (etter MA), og jeg merker at det er skikkelig jobb i stedenfor kos. Skrev en mld til mannen i sted,og sa at det var fristende med en pause i prøvingen og da fikk jeg til svar at det ville han ikke, han ville bare kjøre på, selv om det er mye jobbing med det hele og lite kos :P nei, som skrevet innledningsvis, det skal jaggu meg ikke være enkelt gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...