Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA


Mari_83

Anbefalte innlegg

Takk for svar og at dere deler tankene deres.

 

Ma ble oppdaget 11.aug på ul, og hadde us 13.aug. Var da akkurat i 10. uke.

 

Hadde en venninne som var like langt, og da er det så vondt å se hvordan magen hennes vokser og høre hvordan de planlegger alt for den kommende babyen. Samtidig vil jeg jo ikke at de skal skjule gleden sin for meg.

 

Jeg tror jeg kanskje hadde el for en uke siden, men jeg er ikke sikker. Siden jeg har vært så langt nede har det blitt lite sengehygge, så nå håper jeg egentlig på mensen neste uke så kroppen er "tilbake".

 

Mannen min var MYE mer gira enn meg da jeg var gravid. Kjøpte småting og så på vogner. Jeg måtte overtale han til å ikke ta helt av. Men han tok det tungt i et par dager, men nå tror jeg ikke han tenker så mye på det lenger. Er jo glad for det, samtidig føler jeg meg så alene med tankene og teit fordi jeg fortsatt ikke har kommet meg videre. Han er absolutt klar for at vi skal prøve med en gang, men vil at vi skal ta det som det kommer og ikke stresse. Jeg merker at jeg er altfor stressa og redd for at det skal påvirke "prosessen".

 

Kjenner igjen Google-manien, Bellanie :) tror jeg snart har runda Internett hva gjelder ma, abort og us! :) har du hatt el da?

Husker jeg fikk alget om jeg ville komme på tidlig ul 11 eller 18, valgte 18 da jeg håpet å få se det samme som jeg gjorde da jeg gikk gravid med minste datra mi.. I ettertid angrer jeg litt, babyen hadde jo vært dø i litt over ei uke, så da kunne jeg "slppet" ei uke på en måte. Jo raskere i gang jo bedre tanker!

 

Jeg er egentlig forvirret, skrev tidligere om positive el tester i helga som var, men cb digital slo ikke ut, og tempen min forandra seg hver dag, så ble forvirra.. Negativ test på mandag igjen.

 

I dag har jeg vist nok slim, i massevis, men negativ el test :/

Håper du er heldig og kommer i gang igjen neste helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit med dere som har venta i 3 mnd :( På samme tid håper jeg vi andre slipper å gå like lenge.

Det skjønner jeg godt, men samtidig så er det ganske vanlig at det tar minimum 3 mnd etter en MA, dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leit med dere som har venta i 3 mnd :( På samme tid håper jeg vi andre slipper å gå like lenge.

Det skjønner jeg godt, men samtidig så er det ganske vanlig at det tar minimum 3 mnd etter en MA, dessverre!

 

Jeg har lest det :( Men men, må bare ta det som det kommer og håpe kroppen tar seg når den er klar :) Naturens gang..

 

Men, etter dette skjedde har jeg jo hatt behov får å snakke om det og var hos min svigerinne anleding min nieses bursdag. Hun opplevde også ma i 2009 og ble gravid 3 uker etter :) Finnes et bittelite håp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Leit med dere som har venta i 3 mnd :( På samme tid håper jeg vi andre slipper å gå like lenge.

 

Det skjønner jeg godt, men samtidig så er det ganske vanlig at det tar minimum 3 mnd etter en MA, dessverre!

Jeg har lest det :( Men men, må bare ta det som det kommer og håpe kroppen tar seg når den er klar :) Naturens gang..

 

Men, etter dette skjedde har jeg jo hatt behov får å snakke om det og var hos min svigerinne anleding min nieses bursdag. Hun opplevde også ma i 2009 og ble gravid 3 uker etter :) Finnes et bittelite håp ;)

joda, noen er heldige, deriblant hun :) det viktigste er egentlig ikke å stresse så mye med det, det kan jo gjøre det at det vil ta lengre tid å blir gravid igjen! Men jeg forstår veldig godt utålmodigheten, been there ;) også håper jeg selvsagt at vi alle er gravide innen kort tid :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa det var mange som opplevde å bli veldig raskt gravid igjen etter MA (nå vet ikke jeg hva hun legger i begrepet "veldig raskt" da..), så jeg hadde skyhøye forhåpninger og dermed skikkelig nedtur når det ikke gikk! Er også redd for at tankevirksomheten kan sabotere litt ;) men går jo ikke an å ikke tenke på det heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min sa det var mange som opplevde å bli veldig raskt gravid igjen etter MA (nå vet ikke jeg hva hun legger i begrepet "veldig raskt" da..), så jeg hadde skyhøye forhåpninger og dermed skikkelig nedtur når det ikke gikk! Er også redd for at tankevirksomheten kan sabotere litt ;) men går jo ikke an å ikke tenke på det heller!

Legen min sa faktisk at når man har litt hcg i kroppen etter ma/sa så er sjansen større at man blir gravid! ....Så vi lever i håpet, ikkesant folkens?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Legen min sa det var mange som opplevde å bli veldig raskt gravid igjen etter MA (nå vet ikke jeg hva hun legger i begrepet "veldig raskt" da..), så jeg hadde skyhøye forhåpninger og dermed skikkelig nedtur når det ikke gikk! Er også redd for at tankevirksomheten kan sabotere litt ;) men går jo ikke an å ikke tenke på det heller!

Legen min sa faktisk at når man har litt hcg i kroppen etter ma/sa så er sjansen større at man blir gravid! ....Så vi lever i håpet, ikkesant folkens?!?

Fikk samme beskjed jeg også, men tilfellet var noe annet dessverre, hvertfall for oss! Men man må jo bare holde håpet oppe ikke sant :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hat blitt gravid fire ganger tidligere uten å be om eller prøve å bli det!! Dette var femte gangen og første gang jeg ønska det og gjorde det med vilje;) Her er ikke håpe ute etter å ha vært så fruktbar tidligere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hat blitt gravid fire ganger tidligere uten å be om eller prøve å bli det!! Dette var femte gangen og første gang jeg ønska det og gjorde det med vilje;) Her er ikke håpe ute etter å ha vært så fruktbar tidligere ;)

Jøssenavn skal si :) ja da er du hvertfall fruktbar, og det er jo bra ;) jeg er inne på 11 dpo i dag men fortsatt blendahvit test, har en følelse om at det ikke klaffer denne mnd heller :( men så lenge tanta holder seg borte, så er det håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte tempen min å stige! :) Må se de kommende dagene også før jeg slipper jubelen løs for at jeg har hatt eggløsning, men den går i det minste rett vei :)

 

(Charten min, for de som skulle ha interesse av det: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/ )

Jeg liker charter ;) Ser du omtrent har steget 0,2 fra i går, det har jeg også og fant slim i går :) Krysse fingra ;)

 

Lurer på hva som skjer egentlig, jeg følte meg skikkelig yr i går, og tenker det er nødt for å være el. Naturens måte å fikse på, altså gi oss mer lyst rundt de dagene. Våt nedentil og alt.. Men når mannen gjør tilnærmelser da tørker jeg helt inn  :huh:  Kan det være psyken som gjør det tro?

Det er ikke at jeg ikke har lyst, men sliter me å kommunisere med underlivet i disse dager..

Tenker at det ikke er så farlig om vi hopper over sexen noen dager, jeg har ikke feelingen uansett, men så kommer tanker da om at tenk om kroppen lurer meg, om jeg har el men ikke sex...

Rotete dette, men bar lurer. Er det enkelt for dere å ha sex hver dag? Når på døgnet?

 

Nå har vi jo to småjenter i hus også da, så det er jo selvfølgelig spesielle hensyn å ta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hat blitt gravid fire ganger tidligere uten å be om eller prøve å bli det!! Dette var femte gangen og første gang jeg ønska det og gjorde det med vilje;) Her er ikke håpe ute etter å ha vært så fruktbar tidligere ;)

Jøssenavn skal si :) ja da er du hvertfall fruktbar, og det er jo bra ;) jeg er inne på 11 dpo i dag men fortsatt blendahvit test, har en følelse om at det ikke klaffer denne mnd heller :( men så lenge tanta holder seg borte, så er det håp :)

 

Fruktbar ja ;) Men det har ikke vært kjekt å tenke på det før nå. Fire uplanlagte graviditeter er ikke å ta lett på heller!

 

Du har helt rett, håpet er ikke ute enda, testen går plutselig fra å være blenda til å bli lyst farget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glede i heimen :) blødninger har stoppet og prøvingen er offisiellt i gang igjen. Merker at det gjør mye med tungsinnet, nå har jeg optimistiske tanker. Håper på el snart da.

 

Her har jeg blitt (planlagt) gravid to ganger, begge på 1 pp, og en gang på p-pillen så er skikkelig bortskjemt på den måten! Det gjør at jeg er veldig optimist mht å bli gravid fort igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag begynte tempen min å stige! :) Må se de kommende dagene også før jeg slipper jubelen løs for at jeg har hatt eggløsning, men den går i det minste rett vei :)

 

(Charten min, for de som skulle ha interesse av det: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/ )

Jeg liker charter ;) Ser du omtrent har steget 0,2 fra i går, det har jeg også og fant slim i går :) Krysse fingra ;)

 

Lurer på hva som skjer egentlig, jeg følte meg skikkelig yr i går, og tenker det er nødt for å være el. Naturens måte å fikse på, altså gi oss mer lyst rundt de dagene. Våt nedentil og alt.. Men når mannen gjør tilnærmelser da tørker jeg helt inn :huh: Kan det være psyken som gjør det tro?

Det er ikke at jeg ikke har lyst, men sliter me å kommunisere med underlivet i disse dager..

Tenker at det ikke er så farlig om vi hopper over sexen noen dager, jeg har ikke feelingen uansett, men så kommer tanker da om at tenk om kroppen lurer meg, om jeg har el men ikke sex...

Rotete dette, men bar lurer. Er det enkelt for dere å ha sex hver dag? Når på døgnet?

 

Nå har vi jo to småjenter i hus også da, så det er jo selvfølgelig spesielle hensyn å ta ;)

Hurra for tempstigning, håper vi begge holder oss oppi der framover :)

 

Mannen min har to barn fra før som bor hos oss annenhver uke, så her må babylagingen gjøres på kveldstid når vi har lagt oss, når de er hos oss. Når de ikke er hos oss har vi også sex på ettermiddagen/tidlig kveld. Men som oftest når vi har lagt oss.

 

Jeg har ikke slitt med sexlysten når det har vært for å prøve å lage baby foreløpig. Men har ikke hatt like mye lyst hele syklusen gjennom, så det kan nok være noe i det du sier om økt sexlyst rundt EL. Men jeg la merke til at når jeg var gravid nå i august hadde jeg fortsatt økt sexlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glede i heimen :) blødninger har stoppet og prøvingen er offisiellt i gang igjen. Merker at det gjør mye med tungsinnet, nå har jeg optimistiske tanker. Håper på el snart da.

 

Her har jeg blitt (planlagt) gravid to ganger, begge på 1 pp, og en gang på p-pillen så er skikkelig bortskjemt på den måten! Det gjør at jeg er veldig optimist mht å bli gravid fort igjen :)

Å, så godt å høre, Mari! Hopp til sengs og sett i gang med babylagingen! :) Krysser alt jeg har av fingre og tær for deg og håper EL kommer fort! :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg fikk jeg svar på blodprøven fra onsdag, hcg var da nede i 3604. Skal ta en prøve til på mandag for å se at det synker.

Men én uke før us var den på rundt 300 000 så dette er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg fikk jeg svar på blodprøven fra onsdag, hcg var da nede i 3604. Skal ta en prøve til på mandag for å se at det synker.

Men én uke før us var den på rundt 300 000 så dette er jo bra :)

Bra det synker såpass! Har hørt at det synker like mye som det stiger når en blir gravid (om dette stemmer, vet jeg ikke), så da skal det vel i så fall halvere seg annenhver dag, og da er det ikke så lenge til den er negativ! :)

Blir spennende uker framover for oss alle her, skjønner jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at mange skal begynne å prøve igjen her-blir spennende å følge med! Jeg tror mensen er rett rundt hjørnet for min del-og det er helt greit! Etter å ha vært langt nedi møkkakjelleren tror jeg det er helt greit å ha en menstruasjon før vi prøver å bli gravide igjen her i huset :) men vi har jo hatt sex et par ganger uten beskyttelse så man vet jo aldri.

 

Nå skal jeg prøve å løfte hodet og ha en fin helg! Titter nok innom her et par ganger ila helgen :)

 

God helg, jenter!

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glede i heimen :) blødninger har stoppet og prøvingen er offisiellt i gang igjen. Merker at det gjør mye med tungsinnet, nå har jeg optimistiske tanker. Håper på el snart da.

 

Her har jeg blitt (planlagt) gravid to ganger, begge på 1 pp, og en gang på p-pillen så er skikkelig bortskjemt på den måten! Det gjør at jeg er veldig optimist mht å bli gravid fort igjen :)

Da er vi to som er meget fruktbare ;) Førstemann ? :D

 

Kjekt å høre at blødningene dine er stoppet nå :) Her har jeg vert blødningsfri si onsdag sist uke omtrent :)

Deilig følelese å slippe å ha noe mellom bena hele tiden. Nå håper jeg bare at mensen også holder seg borte i minst 9 mnd ;) Da skal jeg takle en renselse :D

 

Jeg hadde orange(!!!) utflod midt på dagen i går, meget rart.. var bare noen dråper i ei hvit truse, men stussa litt på hva det kan være. Så ikke mer til det utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Glede i heimen :) blødninger har stoppet og prøvingen er offisiellt i gang igjen. Merker at det gjør mye med tungsinnet, nå har jeg optimistiske tanker. Håper på el snart da.

 

Her har jeg blitt (planlagt) gravid to ganger, begge på 1 pp, og en gang på p-pillen så er skikkelig bortskjemt på den måten! Det gjør at jeg er veldig optimist mht å bli gravid fort igjen :)

Da er vi to som er meget fruktbare ;) Førstemann ? :D

 

Kjekt å høre at blødningene dine er stoppet nå :) Her har jeg vert blødningsfri si onsdag sist uke omtrent :)

Deilig følelese å slippe å ha noe mellom bena hele tiden. Nå håper jeg bare at mensen også holder seg borte i minst 9 mnd ;) Da skal jeg takle en renselse :D

 

Jeg hadde orange(!!!) utflod midt på dagen i går, meget rart.. var bare noen dråper i ei hvit truse, men stussa litt på hva det kan være. Så ikke mer til det utover kvelden.

Førstemann helt klart !!! ;)

 

Nå lurer jeg fælt på dette med el da...

Og har regnet meg frem til at hcgen til nå har sunket %1,63 pr dag til nå. Så da håper jeg den fortsetter slik :)

Noen som har peil på hvor lav hcg må være for å få el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Glede i heimen :) blødninger har stoppet og prøvingen er offisiellt i gang igjen. Merker at det gjør mye med tungsinnet, nå har jeg optimistiske tanker. Håper på el snart da.

 

Her har jeg blitt (planlagt) gravid to ganger, begge på 1 pp, og en gang på p-pillen så er skikkelig bortskjemt på den måten! Det gjør at jeg er veldig optimist mht å bli gravid fort igjen :)

Da er vi to som er meget fruktbare ;) Førstemann ? :D

 

Kjekt å høre at blødningene dine er stoppet nå :) Her har jeg vert blødningsfri si onsdag sist uke omtrent :)

Deilig følelese å slippe å ha noe mellom bena hele tiden. Nå håper jeg bare at mensen også holder seg borte i minst 9 mnd ;) Da skal jeg takle en renselse :D

 

Jeg hadde orange(!!!) utflod midt på dagen i går, meget rart.. var bare noen dråper i ei hvit truse, men stussa litt på hva det kan være. Så ikke mer til det utover kvelden.

Førstemann helt klart !!! ;)

 

Nå lurer jeg fælt på dette med el da...

Og har regnet meg frem til at hcgen til nå har sunket %1,63 pr dag til nå. Så da håper jeg den fortsetter slik :)

Noen som har peil på hvor lav hcg må være for å få el?

 

har du tatt grav test? jeg bestilte fra billigtester rett etter aborten slik at jeg kunne teste hver dag og se streken bli svakere. Den var negativ sist torsdag tror jeg det var, altså negativ i 8 dager nå. Noen tester av de ulike merkene gir falske utslag, så her holder jeg meg til en type test slik at jeg tydelig vil se når den evt kan bli positiv igjen :)

 

På etterkontrollen fikk jeg tydelig beskjed om at el vil mest sannsynlig komme selv om man har en del hcg i kroppen. Jeg ville bare ha litt vanskeligheter med å finne den mtp at el testene slår ut på hcg også.

Så i de dagene sist uke hvor g testene ble negative ble el testene det og. Ha sex omtrent hver dag så går du ikke glipp av muligheten i vertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Glede i heimen :) blødninger har stoppet og prøvingen er offisiellt i gang igjen. Merker at det gjør mye med tungsinnet, nå har jeg optimistiske tanker. Håper på el snart da.

 

Her har jeg blitt (planlagt) gravid to ganger, begge på 1 pp, og en gang på p-pillen så er skikkelig bortskjemt på den måten! Det gjør at jeg er veldig optimist mht å bli gravid fort igjen :)

Da er vi to som er meget fruktbare ;) Førstemann ? :D

 

Kjekt å høre at blødningene dine er stoppet nå :) Her har jeg vert blødningsfri si onsdag sist uke omtrent :)

Deilig følelese å slippe å ha noe mellom bena hele tiden. Nå håper jeg bare at mensen også holder seg borte i minst 9 mnd ;) Da skal jeg takle en renselse :D

 

Jeg hadde orange(!!!) utflod midt på dagen i går, meget rart.. var bare noen dråper i ei hvit truse, men stussa litt på hva det kan være. Så ikke mer til det utover kvelden.

Førstemann helt klart !!! ;)

 

Nå lurer jeg fælt på dette med el da...

Og har regnet meg frem til at hcgen til nå har sunket %1,63 pr dag til nå. Så da håper jeg den fortsetter slik :)

Noen som har peil på hvor lav hcg må være for å få el?

har du tatt grav test? jeg bestilte fra billigtester rett etter aborten slik at jeg kunne teste hver dag og se streken bli svakere. Den var negativ sist torsdag tror jeg det var, altså negativ i 8 dager nå. Noen tester av de ulike merkene gir falske utslag, så her holder jeg meg til en type test slik at jeg tydelig vil se når den evt kan bli positiv igjen :)

 

På etterkontrollen fikk jeg tydelig beskjed om at el vil mest sannsynlig komme selv om man har en del hcg i kroppen. Jeg ville bare ha litt vanskeligheter med å finne den mtp at el testene slår ut på hcg også.

Så i de dagene sist uke hvor g testene ble negative ble el testene det og. Ha sex omtrent hver dag så går du ikke glipp av muligheten i vertfall ;)

Har ikke testet med g-test nei. Skal prøve å holde meg unna for jeg blir så fort testoman ;) negativ test i 8 dager - heldige deg!!! Da bør jo el være nær?!?

 

Her er jeg sånn som aldri har fulgt med på temp, slim osv. Men hadde litt sånn slim i dag. Så da googlet jeg det, og fant denne siden om el-slim som var nyttig for en nybegynner ;)

 

http://hvordanbligravid.com/egglosning/egglosningsslim/

 

Nå skal det følges med på slim for å si det sånn :) i tillegg har mannen fått beskjed om at skal til pers hver eller minst annenhver dag fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at el er nær, om den ikke allerede har vært :/ Men da har vi i vertfall truffet den ;)

 

El testene slo jo ut sist helg, men såvidt jeg husker var jeg tørr nedentil frem til søndag, da følte jeg at jeg måtte gå på do hele tiden for å tørke meg :P Men tempen steg ikke så neppe el!

 

Jeg er ikke vandt med å drive på å teste å tempe eller kjenne etter jeg heller, har aldri hatt behov for det. Men syns dog det var utrolig spennende å bli litt bedre kjent med kroppen i juni :) Fant ikke el da heller, men så at tempen steg en halv grad. Og det stemte med befruktninga.

 

Veldig kjekk side du linker til, har lest den hundre ganger tror jeg:P men i disse dagene jeg har vært blødningsfri og utfloden kom tilbake driver den meg bare til vanvidd. Dassvåt den ene dagen for å så tørke inn som ei sviske :fnise:

 

Ellers er formen min litt rar, har følt meg skikkelig syk i dag, halsbrann (av alle ting), skikkelig hodeverk (aldri det om jeg ikke har drukket ;)) og rett og slett følt meg elendig. Sånn febersyk bare uten feberen!

Føler meg bedre nå i ettermiddag, men har såvet gjennom hele dagen, bare sett inn her innimellom.

Stikkninger i halebenet, og kraftig nedpress. Føles merkelig ut-håper det er el som er rundt svingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sank tempen litt igjen idag, så jeg har fortsatt ikke hatt eggløsning tydeligvis... Kjenner jeg blir skuffa og lei meg. Spesielt siden jeg vet at jeg i dag skulle ha fullgått åtte uker, men så er jeg liksom tilbake på null igjen...

 

Jeg er sliten og har mye vondt i kroppen for tida (ikke relatert til SA'en for to uker siden), og har første jobbehelg i ny jobb. Alt er nytt og jeg blir helt utkjørt i både hode og kropp av å sette meg inn i alt... Er redd dette blir en lang dag...

 

 

Charten min, for den som skulle være interessert i den: http://www.fertilityfriend.com/home/51d47e/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...