Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Hei :-) hvordan går det med dere jenter som ikke er med på facebook? Tatt sommerferie? ;-) kommet hjem fra barcelona i dag. Hørte på hjertelyden med en gang jeg kom hjem ♡ veldig tydelige, hører de bedre nå er før :-) 148 slag i minuttet. Bare 3 uker igjen til oul nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er siden helt hemmelig....så vet ikke helt åssen du kan legge deg til. Skal høre på facebook siden åssen det gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint! Takk takk!! :) Kommer ikke inn via linken heller..får bare beskjed om at innholdet er utilgjengelig.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må invitere deg inn via e-post adressen din. Så om du vil kan du sende meg den på en pm (har aldri fått en pm før, hvor finner jeg de?????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt deg en mld med e-post adr. :)

Ser det oppe på siden, der vil konvolutten markeres når du oppdaterer siden tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om flere vil være m på facebook er d bare å sende meg mail adressen på pm så inviterer seg dere med...vi har det veldig så hyggelig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna85: Barcelona høres deilig ut, hvordan var det der i varmen?? :) Deilig å kunne koble seg "på" og høre at alt er ok når en selv kjenner for det/er bekymra - men jeg kunne ikke hatt noe slikt i hus selv.. Antar at jeg ville overdøvet tv'n med deilig tøffende hjertelyd hele kvelden!! :D Null, nix og nada selvkontroll på det der området vet jeg!! ;)

 

Ellers går det fint, er glad for å ha klart hele kvelden stående på Pearl Jam-konsert, men det var ubeskrivelig deilig å komme "hjem" til The Thief som vi bodde på i Oslo og legge seg i den fantastiske senga etterpå! Nyter ferie sørpå, har gått nærmere mila på tur med hunden i dag. Koselig med skogstur, men jeg ble veldig hoven i hendene underveis. Er det flere som plages med slikt?? Jeg spiser veldig lite salt, så det er lite å knipe på på den fronten... Tips mottas med takk!!

 

Håper det står greit til med dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) Håper alle har det fint. Da har vi vært på oul og der så vi en liten prinsesse<3 Fikk ny termin, 5 Desember:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også med meg den konserten, Apex! Jeg hadde heldigvis sitteplass, ellers hadde jeg aaaldri klart det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer snartmamma91 :-) :-)

 

Apex: syntes det var i varmeste laget når vi gikk inni byn for å handle. Søndagen var vi på stranden, og da blåste det ganske kraftig. Det var utrolig deilig. Hehe. Ble solbrent da, umulig å kjenne hvor sterk solen egentlig er når det blåser sånn.

Var godt med en liten miniferie i allefall. Skal ikke ha ferie før i august og september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleach: Det gikk kun på viljen!! ;) Hadde med meg en supersøt kompis, som fikset sitteplass til den gravide dama på bussen tilbake til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm..... Like før jeg gir opp dere skravlekjerringer, antar at det er ferie og fb som engasjerer folket! :) Jaja, gidder ikke å forsøke å holde liv i tråden alene, det var moro så lenge det varte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt travle dager i det siste, men må innrømme at jeg ikke vil på fb selv om det har vært koselig å høre fra dere andre =) Men enig med deg Apex at tråden har blitt slapp =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, der er dere jo! ;) Hvordan er formen??

 

Fb er for meg mye "jada-svada" - overfladeri som jeg ikke gidder å bruke all verden av tid på, og jeg er i utgangspunktet ikke ute etter "likes" for mine ytringer/bilder.... Jeg er innom og kikker, men er veldig lite "gravid" der så jeg liker anonymiteten her og den friheten som følger med er grei å forholde seg til for meg! Men vi er alle forskjellige, jeg trenger ikke se bilde av dere for å forsøke å henge med! ;)

 

Flere enn meg som det nærmer seg tid for OUL hos nå? Fikk time litt sent pga ferieavvikling, så jeg grugleder meg til onsdag.. :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke på oul før 21 juli! Er så utrolig spent. I natt drømte jeg at gynekologen fra ultralyd i uke 12 hadde skrevet i journalen at det mest sannsynlig var en gutt. (Han sa ingenting om kjønn til oss) og i dag var vi på barnashus en tur å så på bil stol. Er så mange fine rosa skjønne klær! Får helt stjerner i blikket ;-) hørte på hjertelyden i går. Håper den lille ikke har tatt skade av at jeg har tatt paracet i 8 dager pga tannpine. Mye bedre nå heldigvis så håper det ikke blir mer paracet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det oul på torsdag :) gleder meg, men gruer meg også litt. Sjøl om jeg har vært på ul i både uke 9 og 12, og alt var bra da. Håper vi får vite kjønn. Og håper jeg ikke blir satt tilbake alt for mange dagene. Mini kom 12 dager på overtid sist, etter å ha blitt satt igang. Etter å ha hørt så mange historier der det har gått galt på overtid, vil jeg egentlig ikke gå så lenge over igjen, og ihvertfall ikke risikere å gå enda lengre over hvis jeg får en termin senere enn hva jeg mener er riktig. Vet jo ikke om kroppen min greier å gå i fødsel selv, har jo aldri opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her enda,vært en uke i Hellas! :)Deilig å komme seg vekk litt.:) sol,bading og avslapping har uken bestått av.

Mandag skal jeg på ultralyd,håper forsatt alt er i orden med lille gull,og om kjønnet forsatt stemmer. Jeg tror det gjør det! Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lurer bare på om om dere begynner å få mage? Magen min står ut, er oppblåst å er bare 16 uker på vei. Har dere merket noe?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VE-G; Da blir det oul samme dagen for oss to, spennende!! :) Vi vil ikke vite kjønn, men termindatoen skal de ikke få flytte langt uten at mor argumenterer.. Og DET pga jeg har rimelig kontroll på når aksjene ble lagt.. I forhold til menstermin stemmer det godt med min reise i forkant, hanky panky EN morgen for så pause i fjortendager.. Så om de ikke fremskynder den noen dager blir det diskusjon!! ;) Noen som har erfaring med å være sikker på egen termin mot "fasiten" som evt blir presentert?

 

Magen er nok ikke lenger til å skjule her, 240210 - har vært oppblåst i ukesvis (thank you, treg fordøyelse..) og jeg synes å kjenne livmor noen fingerbredder under navelen. Betryggende at den vokser, for med livmor på fremre vegg er det lite tydelig liv å kjenne så det skal bli godt med UL for å se at utviklinga forhåpentligvis går som den skal!! Kikket litt i svangerskapsboken her om dagen, og så til min forbauselse at lillehjertet nå har en fot som det begynner å bli litt størrelse på!! ♡

 

Ellers har det vært endel hodepine her i gården, kommer ved anstrengelse så jeg lurer på om det er blodtrykksrelatert.. Får det sjekka til uka, er planen min!!

 

Fortsatt god helg til dere, her starta søndagen tidlig... Gjesp!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages også med hodepine. Har veldig sjeldent vondt i hodet til vanlig. Kan det være blodtrykkrelatert altså. Da har jeg lært noe nytt i dag også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg er heller ikke på face-gruppa. Jeg var på ultralyd i uken som var. Fikk dato 7. Des Igjen. Men i mitt hode så holder jeg på 5. Ettersom jeg vet at jeg har lang lutealfase. 😊

 

Og ja. Jeg har erfaring med å argumentere for en termindato. Sist snakket jeg lenge med en jm når jeg var på min egen termin. Etter jeg var en uke over min egen beregnede termin fikk jeg planlagt igangsettelse selv om det bare var to dager over ullevåls termin. Jeg hadde angst for å gå to uker over ettersom man vet at det skjer mange flere uhell da, og de fleste land i Europa setter i gang etter maks en uke over. Fikk det innvilget og planlagt. Men natten før det skulle skje så begynte riene. Og jeg fødte samme morgen. Jeg er ganske sikker på at det har sammenheng med at sønnen min ble hentet av besteforeldrene sine for å bli med de på hytta. Var litt stresset for hvordan vi skulle løse det med han midt i en sommerferie. Jeg har aldri hatt lange fødsler.

 

Sienna, ikke tenk på paracet. Det er ufarlig og gies til gravide fordi det ikke påvirker barnet. Men andre medisiner skal du selvsagt sjekke før du tar. Men noen paracet i en begrenset periode er ingenting å tenke på! 😊

 

Og ja, mage. Herregud. Er nesten litt flau av at den er så stor allerede. Det er helt ok når man er seks mnd på vei liksom. Men jeg er jo ikke fem engang. Bare fire... He he. Føler seg jo nesten bare tykk. Selv om jeg er jo egentlig ganske liten fra før. Spoler litt fremover til da magen kan få lov til å være så stor den bare vil. 😉

 

Glemte å fortelle at jm i forrige uke gav meg en liten støkk. He he. Hun ble plutselig så rar, sa at hun ikke så foten ordentlig og at hun mistenkte klumpfot og måtte ha noen kolleger til å se på det. Alt var i orden da, men jeg ble litt betenkt der jeg lå ettersom det var det eneste professoren på riksen sa at han ikke fikk godt bilde av forrige uke. Men det var ingenting galt. Bare litt skygger og det andre benet som lå over og forvirret litt.

 

Herlig at dere er her jenter! 👍😄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...