Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Hyggelig å se at dere andre også har vært på noen hyggelige ultralyder! :)

Er halveis i morgen, helt rart å tenke på. Følte nettopp jeg flytta inn på 1trimester etter positiv test.

 

Ha en fin fredag,jenter ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminliste Desemberbarna 2014:

 

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

2. Madde86 28,Vest-Agder

3. Apex, 39 år, 1 barn fra før. Lykkelig uvitende om kjønn!

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Lavendel2805, 24, Akershus

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal,
    Babyklar, 27,Trondheim


8.
9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder
Puselurka, 28, Akershus

20. Mayken, 35 år, Drammen, 2 barn fra før

21. Sienna85, 29 år, Hordaland
Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

22. Smusa, 23år, Østfold. Gutt 10, Akershus, 32 år, ett barn fra før.

23.

24.

25. MammaJW, 30 år, Nordland, 2 barn

26. Lykkefisk, 33 år, Akershus
brve, 39 år, 2 barn fra før, Oslo

27.

28. Frk. Freken, Rogaland, 38 år, ett barn

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag dere
Nå har jeg vært på nok en hyggelig kontroll, og livmora når nå opp til navelen.
Artig å tenke på at dette var måten de fastsatte termin på for bare 40-50 år siden!
Kiloene begynner også å renne på her nå ;)

Håper formen deres er fin og at dere har like herlig vær som oss i Trondheim. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+0 i dag og bare 10 dager igjen til oul. Mega spent!

 

Veldig varmt i Bergen i dag også, så nå skal jeg legge meg inn på soverommet som ligger på motsatt side av leiligheten i forhold til solen. Prøve å sove vekk noe av betennelsen i kjeven!

 

Masse god helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages også med hodepine. Har veldig sjeldent vondt i hodet til vanlig. Kan det være blodtrykkrelatert altså. Da har jeg lært noe nytt i dag også :-)

Sienna; Sjekket blodtrykket mitt denne uka som gikk, og da var undertrykket nede i normale verdier igjen.. De fleste har hodepine i svangerskapet uten at det trenger å være bt-relatert, men min bekymring kom pga flere målinger tidligere i svangerskapet som ikke var "godkjente" før etter flere målinger. Følges litt ekstra opp pga preeklamsi i første svangerskap, derfor er jeg selv obs på symptomer siden fagfolkene ber meg om det!

Veldig betryggende at slikt fanges opp på vanlige sv.skapskontroller, derfor viktig å huske urinprøven når man drar til kontroll og ha oversikt over vektoppgang og eventuelle ødemer/hovne bein og hender/fingrer. :)

 

(Og til dere med nerver: Det er IKKE smittsomt, og sannsynligvis ikke noe dere trenger å bekymre dere for!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Andre her som sliter med hovne føtter? Vet ikke om det er varmen eller graviditeten (eller kanskje begge deler), men mine er i hvertfall hovne. Har også hatt antydning til krampe i leggene nesten hver natt den siste uka. Hvis det skyldes graviditeten, er ikke dette litt tidlig?? Trodde ikke sånt var vanlig før et godt stykke inn i 3. semester? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puselurka: Hovne bein innimellom her og, antar at det er sommeren som gjør sitt men det kan visstnok være vanlig og "ufarlig" også i 2. trimester. Har vurdert støttestrømper, men de er jo et helv*** å få på så jeg prøver alt annet før dem hentes fram igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puselurka: Hovne bein innimellom her og, antar at det er sommeren som gjør sitt men det kan visstnok være vanlig og "ufarlig" også i 2. trimester. Har vurdert støttestrømper, men de er jo et helv*** å få på så jeg prøver alt annet før dem hentes fram igjen!!

Takk for svar! :) nå har det heldigvis (?) blitt litt kjøligere her på østlandet, så i dag er bena mye bedre.. Men tenker som deg at jeg uansett vil prøve å holde meg unna støttestrømpene så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Puselurka: Hovne bein innimellom her og, antar at det er sommeren som gjør sitt men det kan visstnok være vanlig og "ufarlig" også i 2. trimester. Har vurdert støttestrømper, men de er jo et helv*** å få på så jeg prøver alt annet før dem hentes fram igjen!!

Takk for svar! :) nå har det heldigvis (?) blitt litt kjøligere her på østlandet, så i dag er bena mye bedre.. Men tenker som deg at jeg uansett vil prøve å holde meg unna støttestrømpene så lenge som mulig.
Kan det hjelpe hvis du får hevet beina litt i løpet av dagen? Har lest om de som sover med hevet fotende, men sånt får jeg nok ikke gemalen med på sånn helt uten videre allerede nå. Tenker jeg kjøper meg ei stor pute til å ha i fotenden, som senere kan brukes ved amming! ;) Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Puselurka: Hovne bein innimellom her og, antar at det er sommeren som gjør sitt men det kan visstnok være vanlig og "ufarlig" også i 2. trimester. Har vurdert støttestrømper, men de er jo et helv*** å få på så jeg prøver alt annet før dem hentes fram igjen!!

Takk for svar! :) nå har det heldigvis (?) blitt litt kjøligere her på østlandet, så i dag er bena mye bedre.. Men tenker som deg at jeg uansett vil prøve å holde meg unna støttestrømpene så lenge som mulig.
Kan det hjelpe hvis du får hevet beina litt i løpet av dagen? Har lest om de som sover med hevet fotende, men sånt får jeg nok ikke gemalen med på sånn helt uten videre allerede nå. Tenker jeg kjøper meg ei stor pute til å ha i fotenden, som senere kan brukes ved amming! ;)

Joda, det hjelper å legge bena høyt. Og det å hoppe ut av de trange buksene så fort jeg kommer hjem fra jobb. Men merker også stor forskjell nå bare etter at temperaturen har gått ned litt, så det er godt! :)

 

Det er så stille her på forumet for tiden.. Er alle på facebook, eller på ferie kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom jeg - men akter ikke å ha "egen blogg" her inne så jeg venter høflig på svar før jeg bryter inn igjen!! ;)

Godt at det hjelper med fallende temperaturer - her merkes den overgangen til jobb.. Solide merker etter jobbskoene og sokkene når jeg kom i garderoben i ettermiddag.. Vannmelon innkjøpt - er det andre vanndrivende trix som kan anbefales? Noen som vet??

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her, midt i innflytting, bursdager og bryllup :-D Har nok bare lite å melde om dagen, sover masse, drikker cola (hvilket jeg HATER som pesten..Bortsett fra nå) og liker ikke lenger egg og hamburger, eller kaffe..

Fått dilla på lettkesam med vanilje og bær, og kan spise en kurv med blåbær, jordbær og bringebær ila en kveld, dyr vane!

 

Venter spent på vognen som er bestilt (Stokke Crusi) som kommer i august, og har endelig fått tullet meg til å ringe jordmor. Så skal dit 19.august, etter OUL :-D Det gledes!!

 

Forresten flere som tenkte seg/har vært på fødselsforbredende kurs? Jeg vil såå gjerne gå, men tenker å unngå filmen som viser fødsel. Kjenner at jeg ikke tåler dét akkurat nå ;-) Liker tvfødsel hehe :-)

 

Og der er jeg, og det som skjer her i huset :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her :) oppdatering fra meg: etter stort avvik mellom menstermin og ultralydtermin var jeg hos legen i dag. Jeg hadde forberedt meg godt i tilfelle jeg måtte "krangle" litt, men slapp det. Fikk henvisning til ny UL, denne gang privat, samme plassen der jeg tok UL i uke 12. Eneste er at jeg ikke får ringt dit før på mandag da det er feriestengt denne uka. Da håper jeg bare lillemor har vokst bra til neste UL, og at de er mer enige i den terminen de satte i uke 12 enn den som ble satt på OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært treig med å ringe å få jordmor time. Skal få komme inn om en uke, to dager etter OUL. Er bare 18+5 da, og trodde ikke at jeg skulle før i uke 24. Håper det er en grei dame, hun hørtes veldig ok ut i tlf i allefall :-) noen som vet om man skal ha med seg urinprøve? Timen er ikke før 13.30 så blir jo ikke akkurat morgen urin? Gjør det noe?

 

 

Ellers sover jeg dårlig på nettene. Fin kombo av at det er så varmt at vinduene må stå åpen og gjester av naboene står å skråler rett utenfor i beruset tilstand. Skjedd to netter på rad nå, og i natt er jeg litt bekymret for at de kanskje jagde vekk katten min. Syntes det hørtes ut som de hadde en hund de stod å ropte etter som tydeligvis stakk av (kanskje løpt etter pus?) og han var ikke hjemme eller utenfor da jeg stod opp i dag tidlig. Ulikt ham å stikke i vei generelt sett, spesielt når det høljer ute. Håper han er hjemme når jeg kommer fra jobb! *bekymret "mor"* hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en liten miniferie hos foreldrene mine, og gikk og gikk og gikk på Moldejazzen. Verket greit i bein og rygg etterpå, ja!
I dag var vi på oul, og fikk beskjed om at alt var supert, og at vi får en gutt!  :smilorange: 
Min jordmor sa at jeg skal ha med urinprøve til hver kontroll, Sienna. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være av morgen urinen? Holder den seg fra 05.30 til 13.30 med tanke på det som skal sjekkes? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært på en ekstra UL , hvor vi fikk vite at vi venter en frisk liten prins :)  Jeg er i dag 18+2 ,  å fikk ny termin 17 desember . Vi gleder oss. Jeg fikk ikke hovedUL før i midten av August, så vi valgte en ekstra UL nå.

Gleder oss til å treffe han i Desember  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt hatt time hos jordmor og hun sa at jeg altid skulle ha med meg morgenurin til kontroll. Det er for å følge med, da de kan se på urinen om det skjer noen endringer osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innom her nesten daglig, er ikke helt klar for å være med i den Facebook-gruppa enda :) 
De siste dagene har jeg vært mye svimmel, og vært nødt til å legge med\ sette meg raskt for å komme til hektene igjen. På grunn av dette var jeg hos legen i dag, og jeg har visstnok fått lavt blodtrykk siden sist. Venter fortsatt på svar ang blodprøvene, håper alt er som det skal der. Legen spurte meg om jeg slanker meg, av alle ting. Har dette noe med lavt blodtrykk å gjøre? Jeg slanker meg overhodet ikke, og føler jeg spiser hele tiden. Har også gått opp mer enn 5 kg, så jeg tror ikke jeg får i meg for lite mat heller, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro :\ Fikk uansett høre hjertelyden igjen når jeg først var innom, verdens fineste lyd <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet - fikk påminner av app'en min i dag om at jeg nå er i uke 20 og dermed HALVVEIS! Føler meg ikke så flott i kroppen for tida, så dagens lille opptur kom i dagtidlig da jeg konstanterte at det faktisk er midjer tilstede fremdeles. Puppene har gått fra store til gedigne, så i dag ble det to nye bh'er på meg.. Og for andre dagen på rad kjenner jeg at det lugger og er småvondt bak i korsryggen og nedover litt på den ene siden bak. Er det sånn bekkenløsning begynner? Hadde gått et stykke da det begynte..

 

Beboo: Fråtsing i sesongbær høres lurt ut - og deilig.. I sommervarmen er det ålreit med sunn og lett mat. Jeg gleder meg til smootien som jeg planlegger for kvelden! Er så inderlig glad for at det ikke er sjokolade jeg bare må ha, at alt som er sunt og godt kjøpes inn over en lav sko her! :D Ang. fødselsforberedende kurs - Det kommer jeg ikke til å delta på hvis det ikke blir et stort ønske hos sambo. Gjorde det sist da jeg var gravid som 19-åring, og det var for meg veldig ålreit å kunne møte andre gravide og snakke om ting som opptok oss.. Men på den tida var det ingen andre av mine venner som var gravide, og jeg hadde ikke livserfaringa i bagasjen da heller.. Føler meg veldig godt ivaretatt av kommunal jordmor så når det nærmer seg termin blir det vel en god prat hvor far også kan være med og stille spørsmål om det skulle være behov. :)

 

VE-G: Veldig greit å få avklart termin på en slikkelig måte - stemmer uke12-terminen bedre med EL og mens? Det skal jo ikke mye bevegelse til hos fosteret før termindato blir forskjøvet, men var det slik at oul ga lik "alder" hos lillingen på hodemål, magemål og lårbein - eller var det sprik der?

 

Sienna85: Det er fullt lov å bekymre seg for bortløpne kjæledyr! ;) Håper pus har kommet seg hjem nå, og at naboene får dressert sine feriegjester.. hvis ikke går det vel an å snakke med dem?? Skal du både til oul og jm i uke 18? For meg ble det oul "istedet for jm". Egentlig greit, jobber jo full uke og var jo allerede beroliget av å se at det sto bra til med minimennesket..

Har bestilt meg time hos fastlege i uke 24, så blir det jm i uke 28 og i uke 32 får vi kontroll på sykehus med ul. :) Veldig så ting er på stell med avtalene her!! :D Ta med morgenurin du, det er det de ber om.. Antar at ikke du heller klarer å vente til utpå formiddagen med de første strålene!! ;)

 

Hurra for gutt, Bleach! ♡ Så mye fint til gutta boys for tida, nesten så jeg ønsker meg en gutt til!! :) Har også lyst på en smak av festivalsommeren, men tror ikke jeg orker å stå i masse timer.. Men det var sprekt av deg å besøke jazzen, det er vel koselig å treffe kjentfolk også når man alt er heime! :)

 

Lykkeliten: Hurra for gutten din også, nysgjerrigper!! :) UL er stas.. Var prinsen aktiv og i vigør mens dere hilste på?? :)

 

Babyklar: Høres ekkelt ut å bli så svimmel, du får være forsiktig når du røyser deg og sånt!! Krysser fingrene for at blodprøvene er i orden, drikk rikelig.. Fikk du med andre tips fra legen??

 

Huff dette ble langt, men det er så koselig med litt liv og leven her!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med halvveis Apex! Plutselig gikk tiden ganske så fort synes jeg, ukene flyr jo nærmest avgårde :-) :-) får håpe at det ikke er bekkenløsning som er på gang, og at det bare er slik at vi tåler litt mindre før man kjenner det.

Vet du forresten om det er "arvelig"? At det er større sannsynlighet for å få det hvis din egen mor har slitt med bekkenløsning i sine svangerskap? Snakket med mamma, og hun hadde det hverken med meg eller mine to søsken, så håper jeg er like heldig der.

 

pusen var forøvrig hjemme igjen da jeg kom fra jobb :-D tok meg en lur i sengen og hadde hunden liggende ved siden av på gulvet i kurven sin. Så fant ene naboen ut at de skulle skure felles plattingen utenfor pga beiseplaner så hunden lå å moffet hver gang de gikk forbi vinduene. Da jeg tilslutt fikk nok og stod opp for å ta ham inn i stuen løp han bort til katteluken og så at de hadde en hund der. Jeg sa "kom her", men tror du ikke kreket hoppet ut gjennom katteluken?!?!?! Trodde jeg skulle eksplodere! Måtte da løpe ut barbent, med gravid tights langt opp etter magen, i singlet uten BH og hente krapylet foran to forskrekkede naboer. Var så forbanna at jeg ikke klarte å se på de eller si hei eller noe. Skikkelig hormonbombenedslag det der. Hehehe. Roet meg nå da, og er ganske flau og tenker det blir pinlig neste gang jeg treffer på de utenfor. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Apex :) Ja, jeg må bare ta det rolig og spise og drikke masse, så ordner det seg nok. Fikk ikke noe annet tips enn å spise regelmessig, så vi får tror det er det som skal til. 
Jeg skulle også fått ut fingern og handlet nye bh-er snart, men det er jo noe av det aller kjedeligste som finnes :P Hvor handler du slikt? De fra H&M varer jo ikke så lenge, så jeg lurer på å kjøpe noen i litt bedre kvalitet fremover. 
Ha en fortsatt fin kveld, kos deg med smoothie! Jeg hadde mandler i min her om dagen, og det ble kjempegodt! Holdt meg mett noe lengre enn ellers også. Så om du ikke har prøvd det anbefales det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex, jeg tenkte på det selv i dag, at om ei uke er jeg halvveis! Det er surrealistisk! 
Foreldrene mine flyttet til Molde for tre år siden, så det var ikke mange kjente ansikt der, men trivelig var det likevel! Fikk stappet i meg mye godt fra bodene, hehe. :D De har MASSE tøft til gutt, og jeg tok litt av på kjøpesenteret i dag, hehe! Vet du kjønnet, eller sparer du på spenningen? 

Jeg har helt bær- og fruktdilla, og er ganske fornøyd med at ripsbuskene i hagen endelig er røde. Det er billig, i motsetning til alt det digge de har på Meny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna: Kjenner lite til bekkenløsning, hadde det i allefall ikke med storebror, men det er jo en evighet siden jeg gikk gravid så jeg kan ikke skylde på to tette som forklaring på skranglende bekken i alle fall!! :D

 

Babyklar: Dagens shoppingrunde på bh-fronten gikk til Kapp Ahl.. Fant meg to like bare i hvitt og sort, sånn T-skjorte bh til 199,- en fornuftig pris til stadig voksende meloner.. :/ Når utgangspunktet er D og jeg nå er på E må jeg være ærlig å si at jeg lurer på hvor i all verden det her vil ende!! :D Derfor minimal investering, i tilfelle det bare er et pitstop i "E" på veien videre. Noe må en jo ha, og helst med litt god støtte..

Takk for tips om mandler, hadde bare tenkt å slenge havregryn oppi - men det var en veldig god ide!! :)

 

Bleach: Vi vil vente til desember med å vite kjønn.. Så nå handler jeg nøytralt med hvitt, gråtoner og beige.. Det er helt ålreit og kan fint kombineres! :) Og som guttemamma så vet jeg jo at det er flott å ha gutt i hus - jentedramaet kjenner jeg lite til utover det sosiale presset på rosa pyntedukke.... ;) Blir spennende å bli kjent med minimennesket vi baker på - uansett kjønn!!

 

Skulle ønske det bugnet av frukt og bær på busk her.. er jeg heldig får jeg jordbær og rips.. Men det er lettvindt å plukke med seg godsaker på butikken!! ;)

 

Ha en finfin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex, det er utrolig mye fint i butikkene som kan brukes av både jente og gutt, så jeg har allerede kjøpt en del :) Spennende å vente med å få vite kjønnet, jeg trodde jeg skulle klare og holde meg selv, men den gang ei. Jeg tenker mye på hvem det er, hva kommer han til å like, får han krøller og fregner slik som meg, etc. Det er veldig moro, og jeg gleder meg til å treffe ham. :) 
Ha en fin kveld du også! Jeg skal ut og ribbe litt ripsbusk før jeg setter meg ned og spiller Civilization resten av kvelden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...