Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg er på FB, men er ikke superaktiv. Litt sjenert. :) 

Jeg har også tenkt litt på dette med termin ved oul. Jeg har hatt stålkontroll på EL, syklus og når aksjene ble lagt inn i alle de 8 mnd det tok oss å få positiv test. Dermed føler jeg meg relativt trygg på at datoen er 13 desember, og jeg vet ikke hvor mye jeg skal krangle på dette om jeg skulle bli satt frem eller tilbake etter UL. Er førstegangs, og dette er en ny verden for meg. 

Ellers har jeg både mage og hodepine :D Har vært utrolig mye plaget av hodepine i 4 mnd nå, og først de siste to dagene har jeg faktisk opplevd å ikke ha hodepine. Det føles helt fantastisk.  :laugh: Siden hodepinen har avtatt bittelitt, har kvalmen kommet tilbake. Hurra! 

Desembergull2014: Send meg mailadr din på PM, så skal jeg legge deg til gruppen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på oul den 17, men har allerede vært å sneket til meg at det blir en gutt for et par uker siden så denne gangen er det vel mest bare for å se at alt er som det skal og få fastsatt en termin =)

 

Jeg har heller ikke fortalt noen på fb at jeg er gravid og liker at vi kan dele opplevelser uten at vi må bruke fb =)

Vil bare si at vi er jo en lukket gruppe, så er bare dere her inne som vet at jeg er gravid på facebook. Ikke noen av mine andre venner ;) 

 

Jeg har OUL 24. juli, men fikk jo sneket med til en ul på mandagen som var og når alt så så fint ut - så klarer jeg endelig å senke skuldrene :D

 

Har også mye hodepine, tenkte det bare var fordi jeg var så dårlig til å drikke vann... Kanskje jeg skal sjekke blodtrykket? Sist var det 110 over 50, som er relativt lavt.. Takk for tips! 

 

Edit: Skrivefeil etc.

Endret av BeBoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her fortsatt, men har vært på en ukes jentetur på Kreta! Tilbake her for fullt nå :) Det e forresten rart hvordan selvtillitten øker i takt med at magen vokser. Jeg har i alle fall aldri vært så avslappet på stranda før som nå, og tenkte ikke en eneste gang over hvordan kroppen min ser ut i bikini. Jenta i magen spreller og kravler, håper det kjennes fra utsida snart så pappaen også får bli bedre kjent med henne <3 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med terminutrekningen? I følge legen utrekning av menstermin sier den 20 desember, men når jeg var på tidlig ul 27 mai viste den at jeg var 5 dager lenger på vei (11+4) så er i dag (søndag) 17+2 uker. Ut fra ulike aper, utrekning er på nett osv. Viser alle ulikt og jeg er forvirret!😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+3 i dag, og fikk da termin 21 desember av spesialist i fosterdiagnostikk. Han bruker vel samme utregning som sykehusene gjør?

 

I såfall er terminen din 15 desember, og du har samme beregning som legen din har brukt (siden du hadde termin 20 desember, hvis du ikke hadde blitt satt frem med 5 dager)

 

Appene jeg har på telefonen viser helt andre termin datoer, i.o.m at svangerskapet har forskjellig lengde. Noen regner et svangerskap for å være 40+2 uker (det gjør vi her i Norge), 40+0 uker og 40+1 uker tror jeg.

Jeg velger å følge den terminen som legen har satt, i.o.m at den er nedskrevet på helsekortet og det er den sykehuset kommer til å følge :)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var ultralyd vel overstått,alt så bra ut og det blir forsatt en liten gutt her! :) Var også så heldig å få med 3D bilder av han så ser veldig godt ansiktet hans.

Fikk termin 01.12 nå,har jo ikke så mye å si med en dag eller to forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjekt Madde86! Heldig du er som fikk 3D bilde. Har hørt at man i Bergen kun kan få 1 vanlig bilde, men da må man betale for selve bildet. Synes det er ganske dårlig. Så en video fra en ordinær ultralyd i utlandet. Det fikk de med seg en hel remse med bilder av både baby og kroppsdelene som føtter, hender, fot, arm etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i uke 14 fikk jeg med video og flere bilder på en cd av både ordinære bilder og 3D bilder. Videoen var og i 3D hvor man ser at han drikker =) Betalte 700 for timen inkludert cd'en så det synes jeg ikke var ille pris =) Heldige de som har eller har hatt ferie =) Kjenner det kunne vært godt =)

Og dere som kjenner noe i magen er heldige =) Har morkaka foran så fikk beskjed om at det kom nok til å ta sin tid før jeg kjenner noe =(

 

Ha en fin dag jenter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd og fikk endelig termin 11.desember kommer prinsen vår :) Hvis noen er snill å fører meg opp på listen hadde jeg blitt happy :) Jeg er 28 år fra Bergen og har en datter på 5 år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjekt Madde86! Heldig du er som fikk 3D bilde. Har hørt at man i Bergen kun kan få 1 vanlig bilde, men da må man betale for selve bildet. Synes det er ganske dårlig. Så en video fra en ordinær ultralyd i utlandet. Det fikk de med seg en hel remse med bilder av både baby og kroppsdelene som føtter, hender, fot, arm etc.

 

Vi fikk 4-5 bilder på KK :) Ikke av beste kvalitet men fikk flere og måtte ikke betale for noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Haukeland nå? I skrivet jeg har fått fra de om ordinær ultralyd står det at man kan få med 1 bilde men man må da betale 150 kroner for det ene bildet :-( :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser nå at du har vært i dag? Satser på de ikke mente det da! Hadde vært greit om de ikke gjorde det. Vet enda ikke om samboeren min er hjemme fra sjøen neste mandag, så hadde vært greit å ha noen bilder å kunne vise ham :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På St. Olavs i Trondheim betalte vi 70 kr for fem bilder i helt grei kvalitet. Tre vanlige bilder, og to 3Dbilder av ansiktet til lillejenta. Siden jeg hadde OUL i uke 17 var det ikke særlig god kvalitet på 3D-bildene da, men nok til å kunne se øyne nese, munn og ei lita hånd :) 
Jeg må innrømme at jeg har voldsomt lyst å dra på en ny UL om noen uker da (privat) det er jo enda så lenge til vi får se henne igjen. Men bør vel helst være tålmodig og vente til desember :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på oul og alt så bra ut :) ser ut som det er ei lita jente i magen :) MEN jeg ble satt tilbake 12 dager! Det får jeg ikke til å stemme med EL og når vi hadde samleie. Men forhåpentligvis føder jeg før. Kommer uansett til å ta det opp med min jm, om at jeg ikke vil gå mye over tiden da termin er så feil ifølge menstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 dager? Det er jo ganske mye?!

Skal på OUL i Arendal, må betale 75kr for materiell og 170kr for bilder, men vet ikke hvor mange bilder jeg får. Har OUL 24.juli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Haukeland nå? I skrivet jeg har fått fra de om ordinær ultralyd står det at man kan få med 1 bilde men man må da betale 150 kroner for det ene bildet :-( :-/

 

Jepp, det samme sto i mitt brev... men jordmoren bare ga oss noen bilder mens hun holdt på der inne :) Hvis du forklarer ang samboeren din får du sikkert med deg noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye ja. Og ihvertfall når førstemann ble satt igang og kom 12 dager over. Håper bare kroppen setter igang sjøl helst innen termin så jeg slipper igangsettelse og bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig å bli satt tilbake på UL! Det må vel være lov å krangle litt på det?

 

Jeg har akkurat kommet fra UL nå, inne i magen bor det ei lita jente:) ble satt fram 5 dager jeg da. 18+ 5 og termin 9. Desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg prøvde ;) men nytta ikke. Hadde forrige fødsel starta av seg sjøl, hadde jeg ikke vært bekymra, for da visste jeg at ungen kommer når den er klar. Men jeg har mista litt troen på at kroppen fikser ting av seg sjøl etter sist gang, og det gjør meg bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VE-G: Gratulerer med jente ombord!! :babyjente:

 

Har også vært på oul i dag, flott opplevelse! Fikk termin forskjøvet med en dag, og det er greit - kan jo hende at det tok litt tid før supersvømmeren nådde frem til gullegget! :fnise:  JM spurte før undersøkelsen om vi hadde fått annen termin enn menstermin under tidligere ul, og jeg svarte som sant var at det hadde vi fått flere av, men at jeg forholdt meg til menstermin fordi det passet godt i forhold til beregnet eggløsning, reisevirksomhet og den dagen aksjene ble satt!

Fikk med oss fire bilder gratis, blant annet et der lillingen gir morkaka et skikkelig hælspark! :gravid:  Feiret begivenheten med en liten body og strømpebukse, det er salg på Polarn O. Pyret og jeg klarte å finne noe der i nøytrale farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste Desemberbarna 2014:

 

1. Ninjorg, 24år, Rogaland

2. Madde86 28,Vest-Agder

3. Apex, 39 år, 1 barn fra før. Lykkelig uvitende om kjønn!

4. Mamma-til-Emma, 31, Vestfold.

5. Julie10, 24, Hordaland
Corneliuss, 36år, 2 barn fra før, Oslo

6. Babyklar, 27,Trondheim
Lavendel2805, 24, Akershus

7. Kanutteogkruttet, 31 år, Møre og Romsdal

8.
9. Snartmamma91, 22 år, Aust-Agder

10. Susanne94

11. PaleFire, 25, Rogaland

12. Juli11+Des14, 25, Sør Trøndelag

13. bleach, 26, Møre og Romsdal

14.

15. MinStørsteDrømBlirSann?, 22år, Akershus

16. lille_trille_bolle, 25år, Akershus

17. Ønsker sårt en spire

18.PetitAnge, 34, Vestfold, har ett barn fra før

19. BeBoo, 22, Troms, snart Aust-Agder
Puselurka, 28, Akershus

20. Mayken, 35 år, Drammen, 2 barn fra før

21. Sienna85, 29 år, Hordaland
Mamma til Em. 25 år, Telemark, 1 barn fra før

22. Smusa, 23år, Østfold. Gutt 10, Akershus, 32 år, ett barn fra før.

23.

24.

25. MammaJW, 30 år, Nordland, 2 barn

26. Lykkefisk, 33 år, Akershus
brve, 39 år, 2 barn fra før, Oslo

27.

28. Frk. Freken, Rogaland, 38 år, ett barn

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Oppdaterte mine egne data, og henta frem det som jeg forstår er den nest siste og riktigste lista da det visstnok var noen som hadde falt fra på den aller siste som lå ute her.. Putt deg inn, du sist ankomne - jeg har ikke orket å redigere for deg, beklager latskapen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært på UL. Ikke OUL vel å merke, da jeg ikke har fått inkallelse før i uke 22, er i uke 18 nå.. Så klarte ikke vente lenger, og har vært så spent på om vi fikk vite kjønnet på den lille..

Men det fikk vi ikke. Eller, legen trodde det var en liten gutt, men turte ikke si noe sikkert da navlestrengen lå mellom bena på alle bildene. Og på et punkt hadde den lille bena i kryss i tillegg... Haha, ville virkelig ikke vise seg fram! ;)

Men ellers var alt bra, og det er jo det viktigste. Og uansett veldig stas å hilse på lille-gull i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...