Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Skal det være av morgen urinen? Holder den seg fra 05.30 til 13.30 med tanke på det som skal sjekkes? :-)

Sniker innom for en titt!

Du setter beholderen i kjøleskapet, da går det helt fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der var det jammen meg mye liv i forumet likevel, koselig! :) Gøy å høre at det fremdeles går bra med alle, og ekstra stas å høre om dere som var fått vite kjønnet. Stemmer det med det kinesiske horoskopet som mange av oss testet for en god stund tilbake?

Jeg for min del har begynt å fundere litt på foreldrepenger og permisjon.. Noen som vet når og hvordan man søker om foreldrepenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sjekket ut hva horoskopet sier, så for min del kan jeg verken avkrefte eller bekrefte. :) 
Permisjon og foreldrepenger, ja.. Jeg er blank der selv, og må lese meg skikkelig opp. Det blir ikke en vanskelig kabal for vår del, tror jeg, siden vi begge er studenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal det være av morgen urinen? Holder den seg fra 05.30 til 13.30 med tanke på det som skal sjekkes? :-)

Sniker innom for en titt!

Du setter beholderen i kjøleskapet, da går det helt fint:-)

Den er god, takk for svar :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til å forholde meg til nav. Var permittert i januar, og skulle søke om dagpenger. Herregud for et styr!!! Skulle tro det skulle være det enkleste i verden, men nei. Endte med at jeg aldri fikk noe penger pga en feil de gjorde. Til tross for at en i NAV t.o.m informerte meg om dette i tlf, at de hadde gjort en feil, så hadde det tydeligvis ingenting å si for den nemden som sitter å godkjenner og gir avslag. Så, det er den ene erfaringen jeg har med nav, og det var et styr i 6 mnd før jeg bare gav opp nå i sommer. Så gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med NAV nå ang. svangerskapspenger.. Er ikke bare lett, men med noen telefoner, samt at jeg har lest meg opp på rettighetene mine så ble det fort greiere :) 

Er mye liv her, og jeg kjenner at det er veldig hyggelig å være begge steder - er mer kompakt her inne. Masse info osv, det går vi litt glipp av på facebook. Jeg kommer til å være her frem til gutten er kommet, og sikkert litt etter det også ;) 
 

Ang horoskop, leste at jeg skulle ha jente, og på UL 15+3 så fikk jeg beskjed om at det var en gutt. Skal på OUL 24.juli og håper litt de mener at det er en gutt! Glad blir vi uansett, og vi har ikke kjøpt noe tøy eller andre ting som er til gutt. Så det vi har kan evt brukes til begge kjønn. 

Snart klart for en liten helgeutflukt med feiring av bursdagen min, og si hei til familien min i Oslo. Deilig å få litt fri selv om man er midt i flytting og ordning i nytt hus :) HA en fin dag jenter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives godt både her og på facebookgruppa, og blir nok værende begge plasser. :) 

Jeg har blandede erfaringer med NAV, men etter å ha lest litt i går om permisjon og penger, ser jeg at det ikke er så komplisert i vårt tilfelle. 

Ellers synes jeg det er gøy å kalle babyen "han" og "gutten", og de siste to dagene har jeg kjent mye mer aktivitet. Koselig! :D Gleder meg til neste uke, da skal vi på ferie til Sverige og muligens snike litt på drømmevogna, Emmaljunga Super Viking. Glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom for å fortelle at det er en perfekt gutt i magen etter OUL

 

Ble satt frem 5 dager, så termin er 14. des. Jeg vet jo at det er mye snakk om at kvinner over 35 år ikke skal føde over tiden, så synes det er helt greit at termin ble satt før. Kjenner ennå ikke liv, men så tydelig at det var en aktiv krabat for det. Gøy!!

 

Permisjon ja.. Må vel sette oss inn i dette etterhvert. Mannen har eget enmannsforetak, så det blir en liten kabal som må gå opp. Tror vi deler de 10 ukene som enkeltdager, evt over 2 år.

 

Ellers er ikke jeg på face. Bruker face lite og synes det er greit å ha det sånn. Leste i Aftenposten i går at face eier alt om deg og egentlig står fritt til å bruke alle opplysninger som de vil. Så jeg har nesten ikke bilder, informasjon eller oppdateringer. Og barnet vårt får kanskje et nyfødtbilde, men ikke noe mer. Jada, litt paranoid der ;)

 

Koselig å lese tilbake hvordan det går med dere, damer! Desemberbarna 2014❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt på vei Optimist78 :-D og så deilig å bli satt 5 dager frem og ikke tilbake! Håper jeg får beholde termindato spm ble satt av spesialist da jeg var 12+4 og ikke blir satt tilbake når jeg skal på OUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjekt Madde86! Heldig du er som fikk 3D bilde. Har hørt at man i Bergen kun kan få 1 vanlig bilde, men da må man betale for selve bildet. Synes det er ganske dårlig. Så en video fra en ordinær ultralyd i utlandet. Det fikk de med seg en hel remse med bilder av både baby og kroppsdelene som føtter, hender, fot, arm etc.

Jeg var på ul på kk idag. Fikk 7 bilder gratis , og 3D :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på oul i dag, og termin ble flyttet fram 1 dag tidligere enn privat ul, som igjen flyttet termin dato 5 dager frem ift menstermin😊 noe som stemmer ut fra mine berekninger😉 vi venter vår første gutt sammen, også har jeg en gutt fra tidligere💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjempe kjekt Madde86! Heldig du er som fikk 3D bilde. Har hørt at man i Bergen kun kan få 1 vanlig bilde, men da må man betale for selve bildet. Synes det er ganske dårlig. Så en video fra en ordinær ultralyd i utlandet. Det fikk de med seg en hel remse med bilder av både baby og kroppsdelene som føtter, hender, fot, arm etc.

Jeg var på ul på kk idag. Fikk 7 bilder gratis , og 3D :)

 

Åååh så gøøøy!!!! Håper jeg får samme jordmor! Hva het hun? :-D viste hun i 3D på eget initiativ eller spurte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Kjempe kjekt Madde86! Heldig du er som fikk 3D bilde. Har hørt at man i Bergen kun kan få 1 vanlig bilde, men da må man betale for selve bildet. Synes det er ganske dårlig. Så en video fra en ordinær ultralyd i utlandet. Det fikk de med seg en hel remse med bilder av både baby og kroppsdelene som føtter, hender, fot, arm etc.

Jeg var på ul på kk idag. Fikk 7 bilder gratis , og 3D :)

Åååh så gøøøy!!!! Håper jeg får samme jordmor! Hva het hun? :-D viste hun i 3D på eget initiativ eller spurte du?

Det husker jeg ikke 😄 er så dårlig på å huske navn. Hun var litt fyldig og hadde svart hår hvertfall. Og sånn kjole uniform :) veldig hyggelig dame. Hun gjorde det på eget initiativ , jeg spurte ikke :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer dere som har vært på ultralyd! :) Det er jo så stas syns jeg,men nå får jeg ikke sett babyen min før han kommer i Desember. Hehe. Dere som ikke har fått 3D bilder på Oul, skal dere gå på privat å ta 3D eller lar dere det ligge.?

Og en annet spørsmål,åssen er det med vekten deres jenter? Har dere gått opp noe siden dere ble gravid?

Jeg tror jeg har gått opp 2 til 2,5 siden jeg ble gravid. Nå er jeg i uke 21 i morgen!

 

Ha ei fin helg, å kos dere i sola hvis dere er like heldige som meg her på Sørlandet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 3D ser så creepy ut, så det skal jeg ikke ta, hehe. Men kommer helt sikkert til å ta en ul til om et par mnd, bare fordi jeg ikke klarer å vente med å se ham igjen. :) 

Jeg tror jeg har gått opp maks 5 kg, vanskelig å si da jeg ikke veide meg før jeg ble gravid. Eier ikke badvekt, og fordi jeg tidligere hadde spiseforstyrrelser har jeg heller ikke tenkt å ha det i hus igjen på ei god stund. Hos jordmor ble jeg veid til 65 kg. Merker at alle klær sitter likedan på meg ennå, med unntak av at knappen ikke går igjen over magen!  :fnise: 

Her på møre er det overskyet og kjølig, og jeg skal bruke helgen på å pakke inn telt og turutstyr til mandag, da reiser vi på ferie til Sverige for rekreasjon og babyshopping. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på oul nå :D fortsatt termin den 15 des, og ei lita prinsesse i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madde86: Kommer ikke til å benytte meg av privat UL, så hvis vi ikke får 3D i uke 32 (begynner dem ikke å bli store til det da?) så klarer vi fint å vente med å få vite hvem lillehjertet ligner på frem til fødsel, på samme måte som vi også gleder oss til å finne ut om et er jente eller gutt der inne.

 

Merker mer bevegelse ettersom dagene går nå, og det er koselig. Liker mindre godt ryggvondten som har meldt sin ankomst, holdt på å bli stående i 90° vinkel under trappa da jeg støvsugde her hjemme - så støvsuging har jeg sluttet med!! Tar det rolig nå i helga og får vurdere om jeg skal en ekstra tur innom lege til uka for evt høre om det er mulig å redusere litt i arbeidstida mi for jeg står og går mye på jobb for tida. Et aldri så lite nederlag, når jeg jobbet helt til jeg faktisk ble innlagt på sykehus pga preeklampsi mens jeg var på seinvakt med storebror, og det var helt på slutten av svangerskapet.

 

Ang permisjon/Nav: Vi har enda ikke blitt enige om hvordan vi løser fordelinga, men antar at han pga jobbsituasjonen ikke kan være hjemme fulltid. Har mye å sette oss inn i, og gruer meg litt til den Nav-biten. Har så dårlig erfaring med den etaten at jeg faktisk lot være å involvere dem med tanke på bidrag til storebror de siste årene han kunne ha fått det - det var enklere å bare la det passere enn å forholde meg både til dem og hans far samtidig!

 

Fikk sms fra samboeren i går, han hadde fått lønnsøkning og kjøpt ny båt så dagen i dag blir tilbringt på havet ser det ut til. Ble litt overrasket, og det var nok meningen - men kunne han ikke ha kjøpt vogn eller noe annet nyttig i stedet???? :D Mannfolk!

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: Da hadde du nok garantert blitt overasket hvis han hadde kommet hjem med ei ny vogn eller noe annet til babyen. Hehe ! Mannfolk altså! ;)

Men ros til deg som klarer å holde deg for kjønnet,må være utrolig spennende!! :):)

 

Her kjenner jeg også masse liv i magen hver dag,er så koselig !

Ta deg en tur til legen hvis ryggen forsetter,ikke mye godt å gå rundt med vondt i ryggen. Er det begynnelse på bekkenløsning tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madde86: Frykter at det er bekkenløsning, det blir vondere og vondere utover dagen og er ikke akkurat grisevondt på morgenen, men kjenner at det er alt annet enn godt om jeg trykker på enkelte steder. :/ Satser på å holde det i sjakk, men er vant til å gå masse og gjerne langt så jeg er rett og slett bekymra. Håper på det beste!! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...