Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Å så kjekt !:) hvordan er formen din da? jeg har blitt medlem på den facebook sida :) ja dette er spennende tider, kjenner spark og bevegelser hver dag nå, syns det var så ubehaglig i starten, hehe men nå er det bare kosligt :) når far her i huse skal kjenne på sparkene så er tutta inni der helt rolig, så tar han handa vekk så begynner hun igjen :P begynner med ramp allerede hehe

Skikkelig rampejente det der!! :D

Vi vet ikke, og vil ikke vite kjønn Før fødselen.. samme for oss og rosa/blått rom er uaktuelt uansett så detaljene kan vente! Formen min er forsåvidt grei, hadde mine uker med kvalme men ikke oppkast. Kroppen min nekter å gi fra seg en kalori, virker det som! ;) Nå er det bare litt tidvis lugging i bekkenet som plager, men med 50% jobb klarer jeg jobbings før sofaen får min oppmerksomhet.. Har lyst til å gå tilbake til full stilling, men det får kroppen og dr bli enige om til uka som kommer.. 24-ukerskontroll allerede gitt! :) Her går det unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en virkelig aktiv liten gutt inne i magen , han sparker og koser seg. Herlig å kjenne bevegelser :) på oul lurte hun på om jwg merket mye bevegelse , å når vi så han på skjermen tok han flere saltoer og snudde seg rundt flere ganger , men en gutt var det garantert :) vi gleder oss så til å møte lille nurket ! Vi har fått fire terminer, 17 , 18 , 19 og 23 desember , så han kommer når han kommer i desember en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å så kjekt ! :) hvordan er formen din da? jeg har blitt medlem på den facebook sida :) ja dette er spennende tider, kjenner spark og bevegelser hver dag nå, syns det var så ubehaglig i starten, hehe men nå er det bare kosligt :) når far her i huse skal kjenne på sparkene så er tutta inni der helt rolig, så tar han handa vekk så begynner hun igjen :P begynner med ramp allerede hehe

Skikkelig rampejente det der!! :D

Vi vet ikke, og vil ikke vite kjønn Før fødselen.. samme for oss og rosa/blått rom er uaktuelt uansett så detaljene kan vente! Formen min er forsåvidt grei, hadde mine uker med kvalme men ikke oppkast. Kroppen min nekter å gi fra seg en kalori, virker det som! ;) Nå er det bare litt tidvis lugging i bekkenet som plager, men med 50% jobb klarer jeg jobbings før sofaen får min oppmerksomhet.. Har lyst til å gå tilbake til full stilling, men det får kroppen og dr bli enige om til uka som kommer.. 24-ukerskontroll allerede gitt! :) Her går det unna!

 

hehe ja tiden flyr ! jeg har gått på svangerskapspenger fra starten ca, ingen gravide får jobbe der jeg jobber, så me en gang man finner utav at man er gravid så er det ut å sulle til etter permisjonen, så her har det bare gått i trening, men selv om jeg vist nok er overgjennomsnitte aktiv så har det allerede komt 12 kg på meg disse 24 ukene, noe jeg syns er mye men ikke jordmoren vist nok, så jeg får bare håpe det går sakte framover :P hehe, så kg klistrer seg på meg og, men men, det får nå gå :) 

 

er 4 uker si sist jeg var hos jordmora, å skal ikke der før 3 sept :o syns det er så lenge til ! åsså vil jeg ta 3D ultralyd, men usikker når det er best å gjøre det, mye for å se at alt er vel og, hadde vist flaks at jeg ble gravid, har masse cyster på eggstokkene vist nok, så slapp hjelp denne gang, og håper jeg slepper det neste gang og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en virkelig aktiv liten gutt inne i magen , han sparker og koser seg. Herlig å kjenne bevegelser :) på oul lurte hun på om jwg merket mye bevegelse , å når vi så han på skjermen tok han flere saltoer og snudde seg rundt flere ganger , men en gutt var det garantert :) vi gleder oss så til å møte lille nurket ! Vi har fått fire terminer, 17 , 18 , 19 og 23 desember , så han kommer når han kommer i desember en gang :)

så kosligt ! :) hehe ja har fått 3 terminer her, 1 des, 27 nov, noe som er min bursdag også, og 3 des, si jeg har veldig ustabil eggløsning så var det ikke mulig å finne ut termin ang siste mens osv, så blir spennende å se når frøkna vil ut, så lenge det ikke er for tidligt så får det skje når det skjer som du sier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSP91; Har vært i tilpassa arbeid jeg og siden graviditeten ble bekrefta, for jeg jobber fast natt i psykiatrien til vanlig og med det pasientbelegget vi har ønsker jeg ikke å være i postmiljøet på dag/aften heller, med risiko for vold og utageringer.. Så jeg ble litt nysgjerrig nå jeg - hva jobber du med siden du er helt ute og det ikke går an å tilrettelegge? Hadde gått på veggen om jeg ikke hadde hatt jobb å gå til, hus og hund til tross! ;) Godt å ha et sosialt fellesskap og kjenne seg produktiv og få lov å bidra med faglighet også. Blir å bruke deler av høsten til videreutdanning i regi av jobben, og med eksamen i slutten av november får minimennesket holde seg på plass til termin!!! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som prosess operatør på Hydro aluminium, så masse magnetisme, støv, veldig fysisk arbeid å maasse annet greier som er grunnen, så alle må ut for de er  redd at vi får barn med kromosonfeil av å jobbe der under graviditet, jobber trossalt i en hall fullt med celler som er over 900 grader varme, så jeg er glad jeg slepper å være der, syns sommeren er gale nok ang varmen, sko jeg ha jobbet oppi ovner som er nesten 1000 grader varme hadde jeg død :P hehe..  er tidligere nordsjøarbeider så jeg er vant med å finne på ting om dagene fra før så dette går fint selv om jeg ikke har jobb å drive på med om dagene :)

har jo en svær schæferhund som trenger 3 timer minst med tur til dagen, og en bror som er hekta på styrke trening som elsker å pushe søsteren sin, så jeg får ikke slappe av før kvelden selv om jeg ikke har jobb, så dagene flyr jo :) 

 

hehe ja da er det best at minien holder seg på plass ja ! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter. Jeg har fulgt med januargruppa etter at terminkalkulator sa 1. januar, men termin etter ultralyd er satt til 30. desember. Blir spennende å se om det blir desember eller januar. Vi skal ha en liten gutt. 28 år, Oslo, førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Sofia og dere nye! 😄 ligger i sengen og hører på musikk fra øya (festivalen) mens lillebror turner i magen. He he! Full fest! Litt imponert over at jeg høre det hit. For vi bor på andre siden av Oslo...

 

Bursdag for lillejenta i dag så det har vært full fart. Klarte og ikke kaste opp mens festen var, men etterpå så gikk det helt i stå for meg. Lå over doen mens barna ropte at de elsket meg og sønnen så meg alvorlig inn I øynene etterpå mens han sa at "'mamma! Jeg liker deg så veldig, veldig godt!" Knis. Det er herlig å ha en fanklubb som kan heie seg frem. Jeg ropte på mannen min da datteren hadde bæsjet. Men da kom hun ut fra doen så sa hun "mamma! Jeg skjønner hvorfor du ikke kan tørke meg nå! For da kaster du bare opp! Og jeg elsker lillebror så det er greit." Hva skjer? Snakk om forståelsesfulle unger i kveld! Det er nesteN Utenomjordisk. Merker at jeg er bedre enn hva jeg var for en mnd så skal ikke klage på kvalmen. Mer oppe fra sengen og kan delta på barnebursdag så da går det heller være at kvalmen varer til fødselen denne gangen også. 😄

 

God natt, jenter! 🌈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkar deg Corneliuss som er så plaget... men du har jo verdens søteste små allerede, høres det ut som!! :) Nyt musikken, skulle gjerne vært der det skjer, men det har blitt ei hektisk helg her også, til å være gravid og trøtt!

LSP91: Høres ut som en meget fornuftig greie å holde seg unna ditt fysiske arbeidsmiljø!! :) Godt du ikke rekker å kjede deg, det ville jo ha blitt verdens lengste svangerskap om du opplevde dagene som lange. Schæfer'n er nok en god turkompis - vi har en herlig boxergutt som vi deler heim og turer med, livet med hund i hus er bare fantastisk, og det sier jeg selv om jeg egentlig er kattedame! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med forberedelsene på dere som ikke er på facebook gruppen? Begynt å handle diverse til den lille? Her skulle ønske jeg hadde ubegrenset med midler å bruke, er jo så utrolig mye fint der ute!.*drømme* skal virkelig kose meg med innredning og forberedelser, selv om samboer synes en del av det er unødvendig. Men men, la nå meg kose meg, sier jeg bare :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nesten alt allerede !:) klær har jeg fra når jeg var lita, mor mi tok vare på det som var bra å ser nytt ut, å vogn fikk vi, springelseng har vi kjøpt, å vugge har vi fått, bilstol har vi fått, å ja alt har vi fått eller arvet, noe mannen syns er topp ! Han tenker jo penger spart, så jeg har sagt at jeg skal kjøpe ting selv og, er trossalt det første barne mitt å vil ha glede av å handle å kose meg jeg og , så til min store irritasjon så er svigermor å dem veldiig sparsomme å fatte ikke at jeg feks ville kjøpe sprinkelseng når vi kunne få broren til mannen min sin unge som fyller to år å sånt, kjenner jeg blir irritert øve at de holder på sånn! Vi må jo få kose oss ! Spm du sier er det sååå masse fint der ute! Barneromme her er ikke ferdig pussa opp enda, så ingenting er på stell så gleder meg til jeg kan begynne med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) Her er vi i gang med forberedelser og jeg forsøker å få oversikt over hva vi har og hva vi trenger.. av større greier som er nødvendig, er sprinkelseng og vugge på plass, sengetøy har Lillehjertet nok av.. Kikker etter vogn på nett, vurderer brukt vs ny og klarer ikke helt å bestemme meg.. Så det er vel egentlig bare stellebordet og bilstol som ikke har blitt ofret store tankene.. Er heldig og har litt stæsj etter storebror, og har i tillegg venninner som klør etter å gå i gang med strikkeprosjekter.. har selv lyst å strikke ullpose til bruk i bil om jeg finner oppskrift på det. :)

Barnerommet hadde jeg tenkt å avvente med, siden lillingen sikkert vil dele rom meg meg/oss inntil videre - men hvis den blivende far ikke kutter smugrøykinga si i løpet av høsten utgår samsoving med han så da må vi ha en plan B klar.. Men, det er heldigvis fort gjort å pusse opp ett rom! :)

Synes forøvrig å huske at kombivogn var ålreit til vårt bruk forrige gang - noen av dere med ferske erfaringer som har tips om hvilket merke man kommer greit ut med - når man tenker på funksjonalitet i bruk (opp-/nedpakking, tyngde etc.)? Blir glad for innspill!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på vogn som allerede er bestilt, og har satt farmoren i gang med å strikken vognteppe. Kjøper også madrass til sprinkelseng og babycot (som jeg begge har fra før). Ellers har vi jo mye og en nabo sa jeg måtte komme ned og se hva hun har som hun er ferdig med. Vet jeg trenger en ny bilstol og hadde tenkt og kjøpe en stokkestol med sånn liten sittedel til bordet for spebarn. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi endelig har bestemt oss for vogn, etter å ha vingla innom en del ulike typer. Det ble en slags eliminasjonsprosess, og da sto vi igjen med to vogner som passet begges krav. Den ene koster 3500 mer enn den andre, så valget falt på den rimeligste, som er en Brio Smile. Denne ligger på ca 5500 kr ny på nettet. Jeg så en masse omtaler av den på youtube før vi bestemte oss, så det er tips! Ellers mangler vi ennå seng og stelletopp til kommoden. 

Så, Apex, om du liker lette, enkle vogner som ikke er romfrekke og har svingbare fremhjul, sjekk ut Brio Smile! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt inn minimalt foreløpig, men har laget en liste over hva vi trenger og vil kjøpe. Det eneste vi har kjøpt egentlig er noen få klær som jeg kjøpte etter ultralyd. Vi arver seng, lekegrind og bilstol så det hjelper veldig på. Det blir mer etterhvert, vi har tenkt til å kjøpe litt hver måned for å spre kostnadene. Hvordan er formen deres om dagen? Her er det stor sett bra, det eneste er halsbrann (tror jeg nå har lært hva jeg skal holde meg unna for å unngå den), lett svimmel og fort anpusten. Trener lite om dagen så pusten har nok sammenheng med det. Skjerpings utover høsten. Trener dere om dagen? I så fall mer eller mindre enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke like mye som før, er jo så trøtt! Men fått egen styrkeplan på senteret jeg trener, og der er jeg minst en dag i uka, er så kjedlig :P har en bror som pusher meg så når han får viljen sin blir d maks 2 dager i uka,så kondisjon er jogging annen hver dag, elsker å jogge!:) og går tur opp til 3 timer hver dag(2 timer dagene jeg jogger) pga har en stor hund som trenger trim, takk for at han er her ! Hvis ikke hadde jeg nok ikke vært så aktiv :P er 25 uker nå så får se hvor lenge jeg klarer å jogge, håper lengst mulig :) men holde meg til en løype som er 3 km, holder plenti det nå. nå går jeg jo på svangerskapspenger og jobber ikke, så har masse tid og må jo gjøre noe så da blir det trening, hadde vært mindre hvis jeg måtte kombinert jobb å trening, så er litt heldig ang det.

Endret av LSP91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan går det jenter?

Både med form, utstyrsfronten, baby og andre ting som skjer i livet?

 

Apex; sender en ekstra tanke il deg. Håper det hår bra i nord.

 

 

🌈🌺🌷☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen bra,merker mer og mer til kynnere,ellers skal jeg ikke klage! :)

Koser meg med sparkene til lillegutt i magen,er så forelsket! :)

Her er babyrommet så og si ferdig,mangler litt til før det er helt 100% ferdig. Har kjøpt vogn,seng har vi fått (lurer på å bytte den ut,vil ha en annen en.hehe ) madrass og alt til senga fikk jeg handlet i uka som var,mangler jo egentlig ganske mye da. Men får ta litt og litt etterhvert..

 

Åssen er formen hos dere andre da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen upåklagelig! Startet i ny, travel jobb for to uker siden, og er på husjakt, så jeg er utrolig glad for det :) Stuptrøtt om kveldene og har litt kynnere hvis jeg går fort, men utover det ingen plager. 
Håper dere andre også har det bra, og tenk, nå er vi snart inne i tredje trimester <3
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie denne uken, og det er utrolig godt etter å ha jobbet hele sommeren! Formen er grei, begynt å få vondt i ryggen og har ofte hodepine. Skal jobbe neste uke før jeg skal ha ferie i nesten 3 uker. Når jeg begynner igjen da er jeg jo 27+3, og nesten over i tredje trimester. Tiden går så fort! Fått fikset bilstol, to baser (en til hver bil så vi slipper å bytte) dyner, vippestol, vogn, og litt små ting :-) pappaen min skal lage en utrolig fin seng til småen, og bestefaren til samboer lager vugge som vi skal ha på soverommet. Tipper det blir en del handling i oktober og november ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tredje trimester er vell fra uke 29 ? eller ? altså 28+0 til 28+6 da er du i tredje, bare 3 uker igjen ! :) tiden flyr, men jeg lurte på en ting, ang brystpumpe, er det noe dere skaffer før ungen kommer? å isåfall manuell eller elektrisk? lurer på om jeg skal kjøpe en manuell pumpe så har jeg det hvertfall, å hvis hun ikke vil ha pupp så får jeg heller skaffe en elektrisk isåfall senere? eller hvordan gjør folk dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å skaffe meg en elektrisk pumpe. Tenker det kan være greit å ha et lager med morsmelk i frysen skulle det bli behov for det :-) så kan pappaen avlaste litt hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo tredje barnet mitt så jeg har allerede. Jeg har en elektrisk pumpe. Det er ikke noe du må ha, og du kan selvsagt bare sende mannen til butikken for å kjøpe en om det blir prekært. Jeg har en fra avent som jeg har vært fornøyd med. Men tror de fleste ender opp med en uansett. Fordelen med elektrisk er at du slipper å pumpe/ trykke inn en hendel 100 ganger i minuttet (litt overdrevent), så har man råd så hadde jeg kjøpt det. Men det er jo nok å bruke pengene på så man får vel prioritere litt utifra hva annet man trenger. 😊 takk for svar med ukene, husket jammen ikke, men da er det ikke lenge til tredje trimester da....! 🎉🎉😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...