Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**


Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Hva trengs på stelleboredet? Salver å div? Kjenner jeg ikke har peiling på hva som trengs :o

Du trenger ikke så mye til å begynne med og kan bare fylle på ved behov. 😊 Barnet trenger først og fremst bare deg ❤️. Men dette kan være smart å kjøpe til barnet kommet;

 

- bleier av minste størrelse

- sinksalve

- en babyolje som barne kan bades i

 

Til mor: salve til såre bryst, ammeinnlegg i bomull (likte ikke natural som de selger på dagligvare så gikk på apoteket) og store bind til etter fødsel (deretter er tena sine truseinnlegg veldig ok altså etter at den største blødningen har gitt seg. Fikk prøve på sykehuset etter sønnen og de ble fast både etter første og andremann. Tar liksom mer men er tynne likevel).

 

Jeg kommer til å kjøpe følgende for å ha på lur til babyen i tilfelle;

- en pakke bleier av neste størrelse (nr 2 Libero)

- baby smertestillende/ febernedsettende (stikkpiller til baby)

 

Har jeg glemt noe mon tro? Har ikke tenkt på dette i dette svangerskapet. 4 år siden sist... He he.

 

Apropos bind til mor: dere som er førstegangsfødende. Ja, det blør altså noe enormt etterpå. Geleklumper med blod. Ikke akkurat normal mensen. Litt rart men det går jo over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har skrevet nå, men er innom med jevne mellomrom. Godt å høre at det går bra med dere. Jeg er i uke 28 nå, og det nærmer seg vel 3. trimester? Helt sykt hvor fort tiden har gått. Jeg er student, og skal ha praksis denne høsten i tillegg til eksamen. Har "planlagt" litt dumt kanskje, så sannsynligvis blir fødsel og eksamen ganske likt. Er det flere som er studenter?

 

Har heldigvis ikke så mange plager utover halsbrann og vond korsrygg, (bankibordet). Vi pusset opp babyrommet i sommer, men mangler fremdeles en del ting. Har dere alle fått vite kjønn og bestemt navn? Syns navn er vanskelig.. Er så mange fine:)

 

Tenk at det snart er desember! Gleder meg vannvittig mye:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) Her har det vært litt aktivitet siden jeg kommenterte sist, kjekt!

 

Husker ikke alt jeg tenkte å kommentere, men jeg har lest og reflektert over det som dere har delt av tanker og innspill. Sønnen min bor ikke hos oss, så jeg er forsåvidt godt vant med å gi han luft og alt det der.. men, det er noen forhold som gjør mammahjertet bekymret, og noen av hans "greier" vil nok følge med på lasset selv om han flytter langt unna. Ulempen da er bare den at han vil være rimelig alene om å takle det.. Hunden ser det ut til at vi kan ha på for hos en slektning, sånn at mannen ikke handler helt overilt bare fordi han er sliten nå.. Jeg mener fortsatt at mye er gjort bare minimennesket kommer ut og den ene av oss likevel er hjemme i permisjon - hunden har selskap og jeg vil jo etter hvert komme meg tilbake i turnus..

 

Uke 28 ja, er vel ca der jeg og nå. Vi får lage oss ny liste der i 3. trimester - nok en milepæl!! :duskedame:

 

Og snakk om dårlig planlegging (?!), Lavendel2805 - har eksamen ca uka før termin.. men det er gruppeeksamen og videreutdanning så jeg er rimelig avslappa hvis bare ikke jeg føder dagen før.. Jr ble jeg igangsatt med i uke 38, jeg håper inderlig jeg får gå til termin denne gang!! ;) Vi vet ikke kjønn, og har kun guttenavn klart så blir det jente må vi vurdere det.. har mye fint i familien om vi ser på slektstreet men det blir ikke "oldmornavn" som Othelie, noe superpopulært som Emma/Tiril eller noe svulstig og nymotens som høres ut som at det er satt sammen av utdelte scrabble-bokstaver.. Og så skal vi jo bli enige om det også! Spennende!

 

Har bestemt meg for løsning med stellebord og løs badebalje. :) Blir mer enn bra nok tenker jeg!

 

Vel, nå er det bare å strekke på beina og nyte det fine høstværet som dukket opp! :) Håper det er en ålreit dag for dere der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har handleliste/ønskelister? Det er jo en av fordelene ved å få bebis rett oppunder julen :) en liten oversikt over alt som er kjekt å ha hadde vært kjekt :) Del gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) Her har det vært litt aktivitet siden jeg kommenterte sist, kjekt!

 

Husker ikke alt jeg tenkte å kommentere, men jeg har lest og reflektert over det som dere har delt av tanker og innspill. Sønnen min bor ikke hos oss, så jeg er forsåvidt godt vant med å gi han luft og alt det der.. men, det er noen forhold som gjør mammahjertet bekymret, og noen av hans "greier" vil nok følge med på lasset selv om han flytter langt unna. Ulempen da er bare den at han vil være rimelig alene om å takle det.. Hunden ser det ut til at vi kan ha på for hos en slektning, sånn at mannen ikke handler helt overilt bare fordi han er sliten nå.. Jeg mener fortsatt at mye er gjort bare minimennesket kommer ut og den ene av oss likevel er hjemme i permisjon - hunden har selskap og jeg vil jo etter hvert komme meg tilbake i turnus..

 

Uke 28 ja, er vel ca der jeg og nå. Vi får lage oss ny liste der i 3. trimester - nok en milepæl!! :duskedame:

 

Og snakk om dårlig planlegging (?!), Lavendel2805 - har eksamen ca uka før termin.. men det er gruppeeksamen og videreutdanning så jeg er rimelig avslappa hvis bare ikke jeg føder dagen før.. Jr ble jeg igangsatt med i uke 38, jeg håper inderlig jeg får gå til termin denne gang!! ;) Vi vet ikke kjønn, og har kun guttenavn klart så blir det jente må vi vurdere det.. har mye fint i familien om vi ser på slektstreet men det blir ikke "oldmornavn" som Othelie, noe superpopulært som Emma/Tiril eller noe svulstig og nymotens som høres ut som at det er satt sammen av utdelte scrabble-bokstaver.. Og så skal vi jo bli enige om det også! Spennende!

 

Har bestemt meg for løsning med stellebord og løs badebalje. :) Blir mer enn bra nok tenker jeg!

 

Vel, nå er det bare å strekke på beina og nyte det fine høstværet som dukket opp! :) Håper det er en ålreit dag for dere der ute!

Hei søteste apex!

 

Ja, da skjønner jeg at det blir enda litt mer enn at barnet sitt "bare" skal flytte vekk fra mor. Og jeg kan absolutt forestille meg at det er veldig tøft i seg selv. Kjenner jeg blir litt gråtkvalt av å tenke på at barna mine skal flytte en gang selv om det er helt riktig at de skal gjøre det. Håper det ordner seg med gutten din og at han får orden på det han sliter med. Er ikke lett for disse mammahjertene...

 

Og så bra at det har blitt en løsning med hunden også. Det går seg nok til som du skriver! Håper dagen i dag blir fin for deg! 🌈🍀🌷☀️

 

Jeg skal faktisk en tur til Ullevål for å snakke med jordmor om fødsel. Har litt hetta for at det skal gå veldig fort denne gangen. Tredjemann og raske fødseler med de andre to. Drømmer om å kunne rekke epidural.

 

Ser at det har blitt laget en link på 3. Tri. Hviiiin! Tenk at vi har kommet dit allerede. Så kjekt! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heisann! :) Her har det vært litt aktivitet siden jeg kommenterte sist, kjekt!

 

Husker ikke alt jeg tenkte å kommentere, men jeg har lest og reflektert over det som dere har delt av tanker og innspill. Sønnen min bor ikke hos oss, så jeg er forsåvidt godt vant med å gi han luft og alt det der.. men, det er noen forhold som gjør mammahjertet bekymret, og noen av hans "greier" vil nok følge med på lasset selv om han flytter langt unna. Ulempen da er bare den at han vil være rimelig alene om å takle det.. Hunden ser det ut til at vi kan ha på for hos en slektning, sånn at mannen ikke handler helt overilt bare fordi han er sliten nå.. Jeg mener fortsatt at mye er gjort bare minimennesket kommer ut og den ene av oss likevel er hjemme i permisjon - hunden har selskap og jeg vil jo etter hvert komme meg tilbake i turnus..

 

Uke 28 ja, er vel ca der jeg og nå. Vi får lage oss ny liste der i 3. trimester - nok en milepæl!! :duskedame:

 

Og snakk om dårlig planlegging (?!), Lavendel2805 - har eksamen ca uka før termin.. men det er gruppeeksamen og videreutdanning så jeg er rimelig avslappa hvis bare ikke jeg føder dagen før.. Jr ble jeg igangsatt med i uke 38, jeg håper inderlig jeg får gå til termin denne gang!! ;) Vi vet ikke kjønn, og har kun guttenavn klart så blir det jente må vi vurdere det.. har mye fint i familien om vi ser på slektstreet men det blir ikke "oldmornavn" som Othelie, noe superpopulært som Emma/Tiril eller noe svulstig og nymotens som høres ut som at det er satt sammen av utdelte scrabble-bokstaver.. Og så skal vi jo bli enige om det også! Spennende!

 

Har bestemt meg for løsning med stellebord og løs badebalje. :) Blir mer enn bra nok tenker jeg!

 

Vel, nå er det bare å strekke på beina og nyte det fine høstværet som dukket opp! :) Håper det er en ålreit dag for dere der ute!

Hei søteste apex!

 

Ja, da skjønner jeg at det blir enda litt mer enn at barnet sitt "bare" skal flytte vekk fra mor. Og jeg kan absolutt forestille meg at det er veldig tøft i seg selv. Kjenner jeg blir litt gråtkvalt av å tenke på at barna mine skal flytte en gang selv om det er helt riktig at de skal gjøre det. Håper det ordner seg med gutten din og at han får orden på det han sliter med. Er ikke lett for disse mammahjertene...

 

Og så bra at det har blitt en løsning med hunden også. Det går seg nok til som du skriver! Håper dagen i dag blir fin for deg! 🌈🍀🌷☀️

 

Jeg skal faktisk en tur til Ullevål for å snakke med jordmor om fødsel. Har litt hetta for at det skal gå veldig fort denne gangen. Tredjemann og raske fødseler med de andre to. Drømmer om å kunne rekke epidural.

 

Ser at det har blitt laget en link på 3. Tri. Hviiiin! Tenk at vi har kommet dit allerede. Så kjekt! 😄

 

Hei :) når er vi "kvalifisert" for tredje trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er uke 28, men det gjør selvsagt ikke noe om vi flyttet over sammen selv om noen har termin sent eller tidlig i desember. Vi er jo ikke så mange som skriver her... 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har handleliste/ønskelister? Det er jo en av fordelene ved å få bebis rett oppunder julen :) en liten oversikt over alt som er kjekt å ha hadde vært kjekt :) Del gjerne :)

Ja, nå har jeg altså satt opp en ønskeliste for jul + til han kommer;

 

- ammepute som kan bindes rundt livet (orker ikke senevetennelse)

- bæresele fra ergo?

- stokkestol

- Stokke babysete for nyfødt

- speil til bil

- vognpose? Mulig vi kan bruke den vi har

- ekstra isofiksbase til bilstol?

- reisebag til vogn fra bugaboo

 

Vi har mye tøy og annet utstyr etter de to første + har kjøpt ny vogn og litt smågreier forrige helg. Men hvis det kommer noen gode tilbud oppunder jul så kjøper jeg det kanskje bare selv 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Flere som har handleliste/ønskelister? Det er jo en av fordelene ved å få bebis rett oppunder julen :) en liten oversikt over alt som er kjekt å ha hadde vært kjekt :) Del gjerne :)

Ja, nå har jeg altså satt opp en ønskeliste for jul + til han kommer;

 

- ammepute som kan bindes rundt livet (orker ikke senevetennelse)

- bæresele fra ergo?

- stokkestol

- Stokke babysete for nyfødt

- speil til bil

- vognpose? Mulig vi kan bruke den vi har

- ekstra isofiksbase til bilstol?

- reisebag til vogn fra bugaboo

 

Vi har mye tøy og annet utstyr etter de to første + har kjøpt ny vogn og litt smågreier forrige helg. Men hvis det kommer noen gode tilbud oppunder jul så kjøper jeg det kanskje bare selv 😉

Takk :) prøver seg å holde hodet kaldt, lett for å ta helt av, skjønte med førstemann at vi har igrunn god tid til shopping etterpå, er ikke krise om man mangler noen ting. Vi har akkurat kjøpt ny vogn, bilsete,adapter til bil og ett til vognen :) hvilken vogn har dere kjøpt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Flere som har handleliste/ønskelister? Det er jo en av fordelene ved å få bebis rett oppunder julen :) en liten oversikt over alt som er kjekt å ha hadde vært kjekt :) Del gjerne :)

Ja, nå har jeg altså satt opp en ønskeliste for jul + til han kommer;

 

- ammepute som kan bindes rundt livet (orker ikke senevetennelse)

- bæresele fra ergo?

- stokkestol

- Stokke babysete for nyfødt

- speil til bil

- vognpose? Mulig vi kan bruke den vi har

- ekstra isofiksbase til bilstol?

- reisebag til vogn fra bugaboo

 

Vi har mye tøy og annet utstyr etter de to første + har kjøpt ny vogn og litt smågreier forrige helg. Men hvis det kommer noen gode tilbud oppunder jul så kjøper jeg det kanskje bare selv 😉

Takk :) prøver seg å holde hodet kaldt, lett for å ta helt av, skjønte med førstemann at vi har igrunn god tid til shopping etterpå, er ikke krise om man mangler noen ting. Vi har akkurat kjøpt ny vogn, bilsete,adapter til bil og ett til vognen :) hvilken vogn har dere kjøpt da? :)

 

Vi har forresten kjøpt Emmaljunga de luxe Paris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bugaboo cameleon som jeg brukte med de to første, og endte opp med en bugaboo buffalo denne gangen. Adoptere til vognen fra bilsetet er godt tips. Det hadde jeg egentlig glemt. 😊 ja, med første så tenkte jeg at alt måtte være klart og klappet før babyen kom, men man roer seg med antall barn man har regner jeg med. Men digg med ting som er fikset. Skal også gi meg selv en fin stelleveske hadde jeg tenkt. Ser på storksak elizabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt i ny rolle på jobb som fører til at jeg er mer stressa. Stortrives med masse utfordringer, men lurer litt på hvor mye stress det må være for at barnet kan lide. Ikke bekymret egentlig, men barnefar ymter frempå om at jeg jo har flere å tenke på. Flere som tenker på dette? Føler veldig at kroppen sier ifra når jeg blir for ivrig med at jeg blir ordentlig sliten dagen etterpå så tenker at det blir ivaretatt. Kroppen er fin sånn... Bare meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var litt dyr da :/ til og med på ebay :( *tenke tenke*

Ja, den er absolutt dyr, men drar jo mye rundt på den de neste tre årene... Så tror jeg unner meg den.

 

Så den i butikken i dag. Den var like fin som jeg håpet. Problemet var bare at cognac/ lys brun og svart var like fine. Hvem skal jeg ta?

 

Fordelen når man venter sitt tredje barn er at mye er i hus allerede... Så da trenger man ikke kjøpe like mye nå som med første. Men så er det jo jul rett etter disse barna kommer. Du kan kanskje ønske deg til jul? Event gavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt i ny rolle på jobb som fører til at jeg er mer stressa. Stortrives med masse utfordringer, men lurer litt på hvor mye stress det må være for at barnet kan lide. Ikke bekymret egentlig, men barnefar ymter frempå om at jeg jo har flere å tenke på. Flere som tenker på dette? Føler veldig at kroppen sier ifra når jeg blir for ivrig med at jeg blir ordentlig sliten dagen etterpå så tenker at det blir ivaretatt. Kroppen er fin sånn... Bare meg? :)

Tror ikke dette er skadelig for barnet, med mindre du kjenner at presset/ stresset blir så stort at du ikke klarer å slappe av/ vipper over for deg eller får fysiske plager. Da ville jeg ha roet ned for din egen del sånn at du ikke skaper noe unødig risiko for deg selv. Men synes du det er utfordrende på en positiv måte så tåler jo barnet at du er i farten og er i vigør. 😊 men ta deg en pause eller ro ned når du kjenner at du blir sliten slik som du sa selv. Så morro at det skjer mye for deg. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den var litt dyr da :/ til og med på ebay :( *tenke tenke*

Ja, den er absolutt dyr, men drar jo mye rundt på den de neste tre årene... Så tror jeg unner meg den.

 

Så den i butikken i dag. Den var like fin som jeg håpet. Problemet var bare at cognac/ lys brun og svart var like fine. Hvem skal jeg ta?

 

Fordelen når man venter sitt tredje barn er at mye er i hus allerede... Så da trenger man ikke kjøpe like mye nå som med første. Men så er det jo jul rett etter disse barna kommer. Du kan kanskje ønske deg til jul? Event gavekort.

Jeg vil ha den brune :) skal nok få grinet meg til en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som VENTER?! På 3. trimester (1 uke)? På permisjon (10 uker)? Og vidunderet som skal komme (13 uker)?? Fortsatt fin form - kan jogge og jobbe. Så føler meg heldig til tross for VENTEtid ;)

 

Sofia86: Har også en hektisk jobb der det i alle fall blir 45 timers arb.uke. Så har tenkt på stress.. Men prøver å sette det i perspektiv og ikke bli alt for hysterisk. Hehe, alle disse tankene/ bekymringene.. Men mindre bekymret nå enn tidligere i svangerskapet. Da var jeg så redd for abort, så turde såvidt anstrenge meg eller bære 1 liter melk. Nå tenker jeg ikke på det ;)

 

Å bugaboo er så fin vogn!! Vi valgte den ikke fordi den virker så lav (mannen er veldig høy). Hva er deres erfaring??

 

Blir en sporty vogn på oss by-bo-i-leilighet-mennesker. Enten Mountain Buggy Tarrain eller Bumbleride.

 

Men åssen "merke" må man ha på skinn og dunpose???

Greit å ha litt tid sånn at vi kan følge med på tilbud.

 

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som VENTER?! På 3. trimester (1 uke)? På permisjon (10 uker)? Og vidunderet som skal komme (13 uker)?? Fortsatt fin form - kan jogge og jobbe. Så føler meg heldig til tross for VENTEtid ;)

 

Sofia86: Har også en hektisk jobb der det i alle fall blir 45 timers arb.uke. Så har tenkt på stress.. Men prøver å sette det i perspektiv og ikke bli alt for hysterisk. Hehe, alle disse tankene/ bekymringene.. Men mindre bekymret nå enn tidligere i svangerskapet. Da var jeg så redd for abort, så turde såvidt anstrenge meg eller bære 1 liter melk. Nå tenker jeg ikke på det ;)

 

Å bugaboo er så fin vogn!! Vi valgte den ikke fordi den virker så lav (mannen er veldig høy). Hva er deres erfaring??

 

Blir en sporty vogn på oss by-bo-i-leilighet-mennesker. Enten Mountain Buggy Tarrain eller Bumbleride.

 

Men åssen "merke" må man ha på skinn og dunpose???

Greit å ha litt tid sånn at vi kan følge med på tilbud.

 

God helg!!!

Ja, venter også. Blir herlig å få den lille i armene! Jøsses, er så hormonell at jeg får tårer i øynene bare ved å skrive det. Ha ha. Er det mulig. Blir så spennende å se han! Og bli kjent med hvordan han er! 😍😍😍

 

Men stikk innom 3. Tri. Flere har begynt å skrive der, og vi er jo ikke så mange her.

 

Apropos vognen. Har du sjekket ut den nyeste bugabooen. Den heter buffalo og er noe høyere enn camelon. Du kan også ta håndtaket høyere opp enn forgjengeren. Vi er så fornøyde sist med bugaboo camelon at vi har valgt samme merke, men tok den nye modellen 😄. Men det er mye som er ok der ute så dere finner det som passer best for dere.

 

Tror det skal mye til for å ikke treffe på dunpose. Men har god erfaring med å ha et skinn oppi posen som hører til. 😄 tror vi bare beholder den vi har brukt til de andre barna, må bare se at den er intakt etter fire år på ligget. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, nå har det vært stille fra denne kanten en stund, og siden sist har vi endelig fått kjøpt oss hus!
Vi flyttet til hjembyen for et par måneder siden på grunn av ny jobb, og har vært på husjakt siden. I mellomtiden har vi bodd hos svigers, og vært på utallige visninger (og tapt flere budrunder). 
Men nå har vi et eget hjem, og det jeg gleder meg aller mest til nå er å innrede et koselig barnerom :) 
Derfor lurer jeg på hva dere har på deres, eller synes bør være på plass her? 

Lite praktisk som jeg er startet jeg med å se på pynt til rommet, og har forelsket meg i wall-stickerne fra Etsy. Så det er et tips om det er andre som ønsker å pynte veggene, og ikke er malere selv :) Link her: https://www.etsy.com/no-en/shop/wallartdesign?ulsfg=true&order=price_asc&page=1
Selv lurer på om jeg går for denne: https://www.etsy.com/no-en/listing/72563439/swirl-tree-leaves-flowers-birds-owls?ref=shop_home_active_9&show_panel=true, synes den er så nydelig :) 

Andre tips om både nødvendige og jålete ting til barnerommet tas i mot med stor takk :) 

Håper formen deres er fin! Og tenk, nå er det ikke lenge igjen <3
Ønsker dere alle en nydelig søndag, klemm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyklar: Er også i modus for rom til minimennesket - har akkurat landet på sofaen etter ekspedisjon til IKEA. Har handlet til babyrommet, alt fra taklampe ned til gulvteppe. Seng hadde vi fra før, så det ble kommode og garderobeskap, i tillegg til stellebordet som skal på badet.. Har lyst på en god lene-/ammestol men den havner nok på stua for jeg ser ikke for meg at det blir til at barnerommet blir veldig mye brukt de første månedene uansett.

Vi skal pusse opp hele rommet, så det blir tre lyse vegger og en vegg hvor vi kan ha wallstickers - ønsker tema fra hav, men med en litt annen strek enn de du viser til.

 

http://artpainting4you.eu/no/wallstickers-barn-c-165_171.html

 

Satser på hvite møbler og heller mer fargerike tekstiler, veldig greit når vi ikke vet kjønn - vi pøser på med gladfarger på gulvteppet og satser på duse og beroligende farger på sengetøy.. :) Har en plan om å inkludere oppbevaringsplass for leker og bøker, men det får komme etter hvert som mini vokser seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, nå har det vært stille fra denne kanten en stund, og siden sist har vi endelig fått kjøpt oss hus!

Vi flyttet til hjembyen for et par måneder siden på grunn av ny jobb, og har vært på husjakt siden. I mellomtiden har vi bodd hos svigers, og vært på utallige visninger (og tapt flere budrunder).

Men nå har vi et eget hjem, og det jeg gleder meg aller mest til nå er å innrede et koselig barnerom :)

Derfor lurer jeg på hva dere har på deres, eller synes bør være på plass her?

 

Lite praktisk som jeg er startet jeg med å se på pynt til rommet, og har forelsket meg i wall-stickerne fra Etsy. Så det er et tips om det er andre som ønsker å pynte veggene, og ikke er malere selv :) Link her: https://www.etsy.com/no-en/shop/wallartdesign?ulsfg=true&order=price_asc&page=1

Selv lurer på om jeg går for denne: https://www.etsy.com/no-en/listing/72563439/swirl-tree-leaves-flowers-birds-owls?ref=shop_home_active_9&show_panel=true, synes den er så nydelig :)

 

Andre tips om både nødvendige og jålete ting til barnerommet tas i mot med stor takk :)

 

Håper formen deres er fin! Og tenk, nå er det ikke lenge igjen <3

Ønsker dere alle en nydelig søndag, klemm :)

Så gøy! Mitt beste tips er å sørge for nok plass til å stæsje bort alle lekene. Hyller til bøkene, bokser eller skuffer til andre leker. Det er veldig fort gjort at det blir leker over alt og at man leter etter noen leker hele tiden. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å ha gjesterommet som gjesterom et halvt år før vi gjør det om til barnerom ettersom junior kommer til å sove hos oss den første tiden. Vi har en treroms leilighet så all plass forsøkes utnyttes så lenge som mulig. Kanskje bare vi som tenker sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å ha gjesterommet som gjesterom et halvt år før vi gjør det om til barnerom ettersom junior kommer til å sove hos oss den første tiden. Vi har en treroms leilighet så all plass forsøkes utnyttes så lenge som mulig. Kanskje bare vi som tenker sånn?

Her er jo alle i forskjellige livssituasjoner. Høres veldig fornuftig ut å spare på tjesterommet når dere har treroms. Babyen trenger det jo ikke på en liten stund likevel: men om man har et dedikert barnerom så er det jo fint p starte prosessen om man nå likevel har tid og overskudd.

 

Her flytter lillebror inn til storesøster etterhvert. Skal ikke gjøre så mye mer enn å sette inn sprinkelseng i stedenfor junior seng (storebror har bodd der sammen med storesøster frem til nå). Og så driver jeg og prøver å rydde ut litt leker + organisere litt bedre (noe på loftet og noe opp til storebror som fremdeles mangler noen bokhyller mm). Alltids noe å henge fingrene i. 😊

 

I dag skal jeg på spa-time nede i byen (grunerløkka). Blir deilig!! Bestilte full pakke så da var det både ansikt, hender, farge av bryn mm. Føler meg ikke akkurat som giselle b her så fint å få både litt stell og velvære.

 

Det gikk så i hundre her i går at jeg ikke rakk å snakke med mannen om permisjonspapirene så de får jeg heller se på en annen dag. Blæh! Det var først å gjøre lekser med andreklassingen, deretter spise, så dro gutten og pappaen på karate for første gang (var visst stas) før de hentet en vugge på veien hjem som jeg hadde kjøpt på finn. Så hev han barna til sengs før han løp ut døra Til fotballtrening. Når han kom hjem lå jeg delvis på do og kastet opp og delvis i senga (er så lei kvalmen at jeg kan spy bare ved å tenke på det). Og så satt han seg til å jobbe etterpå til kl var over tolv tror jeg. Herregud! Litt av et tempo. Nå som jeg selv plutselig ligger på sofaen mesteparten av dagen så blir jeg nesten ør av et sånt tempo. Hi hi.

 

Veldig fornøyd med å ha kjøpt en vugge til stuen forresten. Betalte en slikk og ingenting på finn. Antikk sak som var malt hvit. Hadde det til de to første men lånte den. Og denne gangen trengte de den selv. Må bare skaff meg en madrass til vuggen som er ny. Så digg å kunne legge de fra seg på kvelden mellom ammingene så de kan sove i nærheten hvis vi feks ser litt på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...